Siemens překonal hranici 1 500 prodaných vectronů, 65 lokomotiv objednal Akiem
Siemens Vectron pro Akiem. Foto: Akiem
Vectrony jsou schváleny již ve dvaceti evropských zemích.
Vectrony jsou schváleny již ve dvaceti evropských zemích.
To se pak vyplatí investovat do vývoje lokomotivy, to se náklady mnohonásobně vrátí, ne jako u vývoje lokomotivy 380, vyrobit 22 kusů je žalostně málo!
Proč by někdo kupoval relativně nespolehlivé a velmi drahé stroje. ČD sice zafinancovaly vývoj,170 pak ještě úpravy, dorovnaly inflaci a na vrch přihodili ještě miliardu za prohranou arbitráž a ani to nestačilo na to, aby Škoda za těch 3.4mld korun udělala z těch strojů něco konkurenceschopného. Vždyť neměly ani ETCS ani přípravu na ni, namontování by stálo další necelou miliardu. Holt nekompetentní vedení (v té době majitelé) společnosti.
27. 20 CZ, 2 SK a 5 DE
V DE jich je snad 6 ne ? Tj celkem 28
A to předtím ještě vyvinuli třebas Tauruse, nebo Eurosprintera. Asi by Schadewerk měla dělat co umí, ale netuším co by to mohlo bejt.
Však už také lokomotivy nedělá – jen je poněkud směšně
presentuje na webu.
Nic proti Vectronum, ale ono to není zase takové překvapení a umění to prodat, když už v podstatě není z čeho kde vybírat, jak tomu bylo ještě například kolem roku 2000. Lokomotivky, některé už neexistují, nebo se fúzovalo …..Trochu mi to připomíná, když se na prvním místě v prodeji Fabií umístil motor s obsahem 1,0 a na druhém místě s obsahem 1,2 když ostatních dalších 6 motorů již v nabídce není…
Pořád je tady Prima II, Traxx a polský Griffin, Dragon a Gamma.
Jenže ty nejsou schválené v okolních zemích,takže by výrobce musel investovat mnoho peněz do schválení,dopravce do zácviku personálu…
Však Vectron také nebyl schválen najednou všude. Schvaloval se postupně.
Jediným reálným konkurentem je TRAXX s tím, že jeho současné problémy ho dost sráží.
Ona vlastně na tak velké území celistvé Evropy není vlastně nabidka žádná. Proto to taky žene cenu Vectrona a Traxxe do nesmyslů. Je to jako kdyby letečtí přepravci měli k dispozici buď Airbus A 350, nebo Boeing 777 a tím to hasne. Ale tak to je dlouhodobý cíl Siemensu především ne ?.Podmínky hezké schvalovacích úřadů prolobované právě tak, aby to sedělo na míru především Siemensu a běda jak se náhodou ukáže někdo jiný. Uděláme mu takový schvalovací proces, že to nedá ani za 7 let. To je to pravé čisté západní konkurenční prostředí.
Tak cenu to do „nesmyslu“ nežene.Ta je relativně nízká oproti minulosti,kdy se vyrábělo po několika kusech v různých zemích u různých výrobců.
Když už teda taháte letadla, tak si představce, že by se B737/A320 musela schvalovat v každém státě EU zvlášť u národního schvalovatele a v ČR zvlášť pro Prahu a Brno. Přičemž pro každý stát by byla potřeba jiná vysílačka a sada redukcí pro tankování.
To je jak u letadel. Tam je to také buď Boeing nebo Airbus, a nějaké jiné značky jako Suchoj nikoho neberou. Sorry jako.
Tak ono to právě umění je. Prostě posledních deset let investovali obrovské prostředky do toho aby jejich lokomotivy byly modulární a schválené a schválitelné skoro všude. A stále nejsou schválené všude, třeba Francie, Španělsko a Portugalsko vectronizaci stále odolávají.
U Portugalska je to docela zajímavé když už tam roky jezdí lokomotivy co mají kastli Vectrona akorát vnitřek Eurosprintera/Tauruse.
Kolik jich je aktuálně vyrobených a předaných zákazníkům?
Okolo 1150
1500 je dost ale ještě je co dohánět. Čmeláků bylo přes 7000
Jenže narozdíl od Čmeláka Vectron dobyl trh v konkurenčním prostředí.
Doba, podmínky, fungování železnice, se dost změnily, není fér to srovnávat.
Není fér to srovnávat ale je zajímavé to připomenout.
A kolikpak na tom Siemens vydělal a kolik se prodělalo na CHME3 ?
Za čmeláky jsme dostávali naturálie. Např. naftu, zbraně apod. Určitě to nebylo prodělečné.
Přijde na to, jestli za komoditu počítáte i žáky do školy pro rudé teroristy.
Otázkou je poptávka po dalších lokomotivách. DB Fernverkehr nechává šrotovat BR 101 ve stáří cca 25 let. Neboť díky dodávkám ICE je přebytek loko.
Nebál bych se. Nákladka a ostatní státy Evropy se jistě postarají o další prodeje.
DB Cargo prý nechce BR101.
Vzhledem ke šrotaci prvních pár kusů nepředpokládám instalaci ETCS
Měl jsem na mysli prodeje Vectronů.
Údajně se s tímto počítalo. Ty 101 byly dimenzované na to, že budou okolo 20 let vozit těžká ICčka dvoustovkou a pak šrot, protože třeba budou mít trhliny v rámu (tak jsem to slyšel).
Možná lepší, než ty stroje dimenzovat na životnost padesát let a celé půlstoletí jezdit např. s příliš těžkými stroji (třeba kvůli pevnějšímu rámu). A ke konci životnosti, i přes případné modernizace, to vozidlo stejně bude starý krám.
V Japonsku je tenhle přístup ještě drsnější, tam vozidlo starší, než 20 let (s výjimkou lokálek) je skoro rarita.
Když se podívám na množství Vectronů v Labském údolí, je tam pravděpodobně více než 1500 lokomotiv.
Až na pár drobností Siemens umí vyrábět opravdu kvalitní výrobky. Počet prodaných kusů a množství zákazníků hovoří za vše. Tak přeji mnoho dalších úspěchů. Budu zvědav na švýcarské vectrony, u kterých je slibováno, že budou mít vylepšené adhezní vlastnosti a že vytáhnou více vagonů přes alpské rampy.
ozubnicovy vectron? 🙂
Bude to překvapení. Údajně tryskový booster. 😁
O těch švýcarských Vectronech se už tady psalo. Budou mít tzv. paket XLoad, co je zjednodušeně řečeno něco jako inteligentní pískování.
Smeták s fénem nad kolejí, nebo magneticky přilnavá kola?
Dnes za adhezně dokonalého stavu (tlaková výše, bezpylove období, daleko od průmyslových provozů a na provozované koleji) jsem reálně dosahoval tažných sil okolo 240, do 250 kN. Vůbec netuším, čím chce výrobce z 90t těžké, 4 osé loko natáhnou dalších bezmála 100 kN??
Mechanické úpravy pojezdu? Jiný materiál kol? Totální kompenzace klopných momentů? 🤷
Vzletné fráze marketingových límečků docela triviálně demontuje stará paní adheze. 😃
To se jenom tak nezastaví, to ji mohou vyrábět ještě roky a roky. Jestli nepřijde podobná změna, jako byly TSI, tak si neumím představit důvod, proč by měl Siemens něco měnit.
Technologický pokrok??
Pokud bude technologický pokrok v rámci evoluce, ne revoluce, dají se modernizace aplikovat na současný design. Koneckonců čím víc jich je, tím zajímavější jsou i pro další kupující. Dám příklad: Boxer/Ducato/Jumper/(nově i Movqno) se vyrábějí již 16. rok podle podobného mustru s menšími modernizacemi. I po takové době mají na trhu enormní úspěch.
Technologický pokrok neznamená, že se dělají změny pro změny. Například prodloužení lokomotivního rámu o 5 cm, jen protože že od poslední změny uběhlo půl roku, tehdy se se rám o 3 cm zkracoval.
Když se koukneme na předchůdce Vectrona (tj. Tauruse), rozdílností najdeme mnoho. Od požadavků vyplývající z TSI, ETCS až právě na modularitu.
Například v podvozku není nepoužit systému HUB u Vectronu.
Vecttron je stavebnice,kde se dá při výrobě něco měnit a také se to děje.Rozdíl je označen nálepkou na levém čelním okně.Starší kusy měly čtvereček,nové mají čtyřcípou hvězdu.
A už i to neplatí….u verze F jsem čekal kříž a ona je tam furt hvězda jako u verze E
Nálepkou sa označuje verzia softwaru.
Vectron už dnes není samoyřejmě úplně ten stejný, jako ten z roku 2010. Aby začali vyrábět něco jiného, musí přijít buď zásadní technologický pokrok, kdy to buď zlevní výrobu, nebo výrazně zlepší vlastnosti. A ideálně u konkurence, protože když na to přijde siemens, tak nemá moc důvodů si kanibalizovat vlastní řadu. Ale vzhledem k tomu, jak byl navržen, tak jim to umoˇžnuje měnit moduly vevnitř, a pořád tomu říkat Vectron. Nechci říkat, že je všechno vymyšlené, naopak. Ale aby se vyplatilo uvést úplně novou řadu se všemi cetrtifikacemi atd, to musí být docela výrazné zlepšení (nebo zásah shora, jako byly… Číst vice »
Nějaký velký pokrok v energetické účinnosti (pára vs. odporová výzbroj vs bezztrátová regulace) se taky nedá moc čekat. A vlastní fúzní reaktor je pořád ještě Sci-Fi.
Vectron je jedna z nejlepsich lokomotiv pravem,velice rad s ni jezdim😉
Můžete laikovi , který je ale velký fanda pro železnici , orientačně říct, kolik vagonů rychlíku takový VECTRON či TAURUS uveze maximálně, aby mohl využít své maximální rychlosti 160 -230Km podle typu, v ČR stačí zatím 160km/hod z 99% Zdá se mi, že rychlíky jezdí oproti mému mládí nějaké krátké, dřív mívaly i 14vagonů… Dotaz myslím vážně, žádná ironie
Utáhne jich klidně i 100. Záleží na tom, jak velký kopec s tím chcete vyjet a jaké rychlosti chcete dosáhnout. Úplně náhodně jsem otevřel normativy na trati 512 Ústí nad Orlicí – Letohrad a zde má Vectron normativ 2400 tun, což při průměrném osobním voze znamená cca 43 vozů. (Je to dále omezováno délkou, brzděním a jinýma proměnnýma.) Z hlediska dynamiky osobní vozby je únosných u dálkových vlaků 10 vozů, u zastávkových vlaků nanejvýš 6. Nejdelšími vlaky osobní dopravy, které jsou tahány Vectrony je v tuzemsku Chorvatsko u RJ (okolo 16 vozů) a Amsterdam u ČD (14 vozů). Za hranicemi… Číst vice »
Je to podle objednání dopravce – každý vagon navíc stojí spotřebovanou elektřinu – a dopravce se snaží vlak plně naplnit lidmi ne jako dřív že každý cestující měl sám pro sebe kupéčko. Jinak Vectron má výkon 6,4 MW takže i 6x silnější než byli dříve elektrické Lokomotivy.