Siemens postaví v USA první továrnu na rychlovlaky, ukázal podobu nových jednotek
Interiér nové jednotky American Pioneer 220 pro Brightline West. Foto: Siemens
Siemens si pro novou základnu vybral stát New York.
Siemens si pro novou základnu vybral stát New York.
Proč to má promáčklé čelo? To je jako kvůli aerodynamice?
To bude určitě kvůli aerodynamice. To skoro vypadá, že by to mohlo fungovat jako spoiler a trošku tlačit vlak do kolejí.
American Pioneer 220 vychází konstrukčně i designově z nové generace Velaro Novo. Takže je bude možné potkávat i v Evropě. Označení „220“ je maximální rychlost jednotky v mílích…podle specifikací na webu siemens. Průměrná rychlost na této trase má být 186 mp/h (300km/h) Nový koncept má o 15% nižší hmotnost, a až 30% úspory el. energie, oproti předchozí generaci Velaro, hlavně díky vylepšené aerodynamice. Konstrukce skříně umožňuje variabilitu interiéru na přání zákazníka, bez nutnosti technických zásahů. Délka vozu je 28,75 m, 7-mi vozová jednotka celkem 201 m. V Evropě bude k vidění i 14-ti vozová, s délkou 402 m. Výrobce uvádí… Číst vice »
Pro zvědavce vizualizace economy class níže 🙂
https://usercontent.one/wp/railcolornews.com/wp-content/uploads/siemens_americanpioneer220_bightlinewest101siemens_202409iias.jpg?media=1720610533
Co se týče barového vagónu, tak jsem měl za to, že toto je vizualizace Siemensu, když představoval Velaro Novo pro americký trh a že s tím nepočítá. Ale rád bych se spletl.
A také
https://www.mobility.siemens.com/us/en/portfolio/rolling-stock/high-speed-and-intercity-trains/american-pioneer-220.html
Vnitřek vypadá jako marshmallow a čelo že už to nabouralo, ale stejně to asi bude nejlepší rychlovlak v USA.
Američanům se to jistě bude líbit.
To je divné, rozpláclé čelo. Snad to Siemens ještě přepracuje, ale jinak OK.
A nebude to třeba „rozpláclé“ kvůli tomu, že jednak je ten vlak díky US průjezdnému profilu širší a zároveň musí odpovídat tamním normám , týkajícím se bezpečnosti. Stačí se podívat na STADLER Kiss od Caltrain, ten má taky díky větší šířce to čelo trochu odlišný od evropské verze.
Ono Velaro Novo má ten rozpláclý na čumák na všech vizualizacích od doby, kdy bylo představeno. Teď ho jen uvidíme poprvé v reálu.
Roli ve tvaru čelní části určitě hraje lepší aerodynamika. Podle již dřívějších vizualizací, má tento tvar lepší usměrňování proudění vzduchu, jsou menší turbulence při vysokých rychlostech okolo skříní, je výrazně nižší spotřeba, i hlučnost. Proto také je důkladně zakrytá celá horní část.
U toho obrázku interiéru jsem si vzpomněl na Jančurovy vagóny s bazénem.
Přsně, já taky, ale prý nebyly Jančurovy ale někoho jiného. Také jsem si říkal, jestli tam nebude masážní saloon a ruleta, když Vegas.
To povede komplet středem dálnice celou trasu? Mám trochu obavu o směrové a výškové poměry. Přeci jen tam jsou poměrně značná stoupání.
Středem dálnice povede – vyjma koncových úseků v aglomeracích. Maximální stoupání bude 60 promile přes Cajon pass.
Trochu jsem to googlil a opravdu to tam ma vetsinu trasy vest. Prevyseni asi problem ani, ale pry bude obcas trat jednokolejna, protoze se dve koleje do stredu dalnice nevejdou.
Ty máš obavu? Tobě to může být úplně jedno, ty s tím cestovat nebudeš.
Proč bych tím cestovat nemohl?
Je to Vrt, takže díky vysoké setrvačnosti to nějaký kilometr či dva stoupání nerozhází…
To má širší rozchod?
Rozchod je normální. Nikde jsem nenašel šířku skříně, ale Siemens u těchto vlaků používá spojení „wide-body-design“. A obecně, americké vlaky jsou prostornější (širší), než evropské.
Navíc to bude skoro izolovaný systém a asi se tam moc nehraje na nějakou interoperabilitu se zbytkem… „sítě“.
Do centra Los Angeles plánují využít koleje státní VRT z Palmdale, až za pár (desítek) let budou existovat.
Což bude znamenat dalších 80 km tratě. Jsem velmi zvědav, jak si celý tento záměr ekonomicky povede.
Ten kousek z Victorville do Palmdale vede řídce osídlenou, placatou krajinou, o to bych se nebál. Horší bude ta trať CAHSR z Los Angeles do San Francisca, stále jim chybí desítky miliard dolarů a ještě ani nezačali razit žádný z několika dlouhých tunelů.
Jaké bude další využití pro tuto nově budovanou továrnu?
Jestliže pro tuto trať plánují dodat jen 10 souprav, asi tam později budou realizovat i jiné zakázky..?
Nepochybně předpokládají, že získají další zakázky. Siemens má v USA továrnu v Sacramentu a obecně je na tamním trhu dost aktivní, takže zjevně tam vidí svou budoucnost dobře.
Můžou tam třeba vyrábět soupravy Venture/Airo, pokud si Amtrak a Via Rail objednají další. Amtrak bude nahrazovat i Superlinery z dálkových linek, na ty si možná Siemens brousí zuby.
hm, VRT stredom diaľnice je dobrý marketingový nápad … stojíš si v zápche a len tu zrazu si okolo teba prefrčí vlak 320 km/h,
Jako jo, ale on je to v tamějších podmínkách především vhodný prostor, kam tu trať umístit. Ten středový pruh je asi o dálnici širší než u nás. 😀
A hlavně v tom středovém pruhu patří pozemky stejně jako celá dálnice vládní agentuře, příslušnému státu anebo přinejhorčím městu. Takže odpadne spousta starostí s výkupem pozemků.
Starosti s výkupem pozemků odpadnou, ale Brightline jako soukromá firma (byť s federální a státní ekonomickou podporou) bude za využití státních pozemků platit nájem.
Zajímalo by mě, jak budou řešit možnost přejet do druhého smeru?Třeba při opravě dálnice. U nás se běžně využívá neopravovane těleso pro oba směry třeba ve zúženém profilu 2+2 nebo 2 +1. Normálně by asi udělali vyasvaltovanou spojku pres ten travnatý lan, co jim tam odděluje jízdní směry místo svodidel. Nově to budou muset řešit mimourovnove? Třeba každých 30 Km podjezd/nadjezd?
Přejezd z pásu do pásu, když je mezi nima třeba 20 m pouštního kamení?
V Česku toto čekejte po roce 2100 🤪
Myslíte, že se v ČR po 2100 změní móda interiéru vysokorychlostních vlaků na zeleno-tělovou?
Jednokolejné VRT? Asi radši ne.
podobný interier jako v arrivě
Máte fůru mínusů, v Arrivě přece nejsou lavice.
V sousedním městě Elmira už sídlí americká pobočka CAF.