Siemens postaví v USA první továrnu na rychlovlaky, ukázal podobu nových jednotek
Interiér nové jednotky American Pioneer 220 pro Brightline West. Foto: Siemens
Siemens si pro novou základnu vybral stát New York.
Siemens si pro novou základnu vybral stát New York.
To je divné, rozpláclé čelo. Snad to Siemens ještě přepracuje, ale jinak OK.
A nebude to třeba „rozpláclé“ kvůli tomu, že jednak je ten vlak díky US průjezdnému profilu širší a zároveň musí odpovídat tamním normám , týkajícím se bezpečnosti. Stačí se podívat na STADLER Kiss od Caltrain, ten má taky díky větší šířce to čelo trochu odlišný od evropské verze.
U toho obrázku interiéru jsem si vzpomněl na Jančurovy vagóny s bazénem.
To povede komplet středem dálnice celou trasu? Mám trochu obavu o směrové a výškové poměry. Přeci jen tam jsou poměrně značná stoupání.
Středem dálnice povede – vyjma koncových úseků v aglomeracích. Maximální stoupání bude 60 promile přes Cajon pass.
Trochu jsem to googlil a opravdu to tam ma vetsinu trasy vest. Prevyseni asi problem ani, ale pry bude obcas trat jednokolejna, protoze se dve koleje do stredu dalnice nevejdou.
Ty máš obavu? Tobě to může být úplně jedno, ty s tím cestovat nebudeš.
To má širší rozchod?
Rozchod je normální. Nikde jsem nenašel šířku skříně, ale Siemens u těchto vlaků používá spojení „wide-body-design“. A obecně, americké vlaky jsou prostornější (širší), než evropské.
Navíc to bude skoro izolovaný systém a asi se tam moc nehraje na nějakou interoperabilitu se zbytkem… „sítě“.
Do centra Los Angeles plánují využít koleje státní VRT z Palmdale, až za pár (desítek) let budou existovat.
Jaké bude další využití pro tuto nově budovanou továrnu?
Jestliže pro tuto trať plánují dodat jen 10 souprav, asi tam později budou realizovat i jiné zakázky..?
Nepochybně předpokládají, že získají další zakázky. Siemens má v USA továrnu v Sacramentu a obecně je na tamním trhu dost aktivní, takže zjevně tam vidí svou budoucnost dobře.
Můžou tam třeba vyrábět soupravy Venture/Airo, pokud si Amtrak a Via Rail objednají další. Amtrak bude nahrazovat i Superlinery z dálkových linek, na ty si možná Siemens brousí zuby.
hm, VRT stredom diaľnice je dobrý marketingový nápad … stojíš si v zápche a len tu zrazu si okolo teba prefrčí vlak 320 km/h,
Jako jo, ale on je to v tamějších podmínkách především vhodný prostor, kam tu trať umístit. Ten středový pruh je asi o dálnici širší než u nás. 😀
A hlavně v tom středovém pruhu patří pozemky stejně jako celá dálnice vládní agentuře, příslušnému státu anebo přinejhorčím městu. Takže odpadne spousta starostí s výkupem pozemků.
V Česku toto čekejte po roce 2100 🤪
Myslíte, že se v ČR po 2100 změní móda interiéru vysokorychlostních vlaků na zeleno-tělovou?
Jednokolejné VRT? Asi radši ne.
podobný interier jako v arrivě
Máte fůru mínusů, v Arrivě přece nejsou lavice.
V sousedním městě Elmira už sídlí americká pobočka CAF.