Siemens postaví v USA první továrnu na rychlovlaky, ukázal podobu nových jednotek

Interiér nové jednotky American Pioneer 220 pro Brightline West. Foto: SiemensInteriér nové jednotky American Pioneer 220 pro Brightline West. Foto: Siemens

Siemens si pro novou základnu vybral stát New York.

Společnost Siemens mobility bude vyrábět nové rychlovlaky pro provoz na západě USA ve Spojených státech amerických. Nové vysokorychlostní jednotky American Pioneer 220 pro společnost Brightline West se budou vyrábět v úplně novém závodě, který firma postaví ve městě Horseheads ve státě New York.

Investici do nového závodu oznámila firma v tiskové zprávě. Nové vlaky budou provozované společností Brightline West na trase z Las Vegas na jih Kalifornie, výstavba trati začala letos. Siemens si město na severu státu vybral pro jeho dlouholetou strojírenskou tradici a dostatek kvalifikovaných zaměstnanců. Výroba má začít v roce 2026. V novém závodě najde práci nejméně 300 lidí.

Nové jednotky mají jezdit rychlostí až 320 km/h, půjde o nejrychlejší vlaky v USA. Dopravci jich má dodat do roku 2028 celkem deset. Bude mít sedm vozů, kapacita bude 434-450 lidí. Součástí je i třicetiletý kontrakt na údržbu vozidel, který bude probíhat v novém depu ve městě Sloan v Nevadě. Zatímco na jaře při podpisu smlouvy Siemens ukázal vizualizaci exteriéru, nyní poprvé i interiéru.  Siemens již pro Brigthline dodal vlaky pro provoz na Floridě. V USA zaměstnává přes 4 500 lidí.

Dvě hodiny z Las Vegas do Kalifornie

Nová trať propojí Las Vegas v Nevadě s jihem Kalifornie. Celkem 350 kilometrů dlouhá trať bude první skutečně vysokorychlostní železnicí v USA. Projekt soukromé společnosti výrazně podpoří americká vláda, která na stavbu pošle tři miliardy dolarů (cca 70 mld. Kč). Většinu zaplatí soukromý kapitál, celkové náklady jsou 6,5 miliardy dolarů (cca 155 mld. Kč). Dalších 5,5 miliardy dolarů (cca 130 mld. Kč) budou stát nová vozidla a zázemí.

Z Las Vegas povede trať do měst Victor Valley, Hesperia a Rancho Cucamonga, která lze s trochou fantazie označit jako předměstí Los Angeles. Nová trať povede středovým pásem dálnice I-15. Vlak má jízdu zvládnout za dvě hodiny, zhruba polovinu toho, co dosud trvá jízda autem. Terminál v Las Vegas bude nedaleko hlavního centra (Strip).

Brightline si vybral trasu, která je jednou z nejvíce frekventovaných v USA: ročně mezi Las Vegas a městy na jihu Kalifornie proběhne přes 50 milionů jízd. Dopravce počítá i s rostoucím zájmem o kongresovou turistiku v Las Vegas. V Kalifornii bude do 25 mil od VRT přes 17 milionů lidí.

I když investor neuvádí termín dokončení, řada politiků při zahájení stavby vyjádřila naději, že by mohly rychlovlaky jezdit již v roce 2028, kdy bude v Los Angeles letní olympiáda.

Interiér nové jednotky American Pioneer 220 pro Brightline West. Foto: SiemensInteriér nové jednotky American Pioneer 220 pro Brightline West. Foto: SiemensInteriér nové jednotky American Pioneer 220 pro Brightline West. Foto: SiemensNová vysokorychlostní jednotka pro Brightline West. Foto: SiemensNová vysokorychlostní jednotka pro Brightline West. Foto: SiemensNová vysokorychlostní jednotka pro Brightline West. Foto: SiemensNová vysokorychlostní jednotka pro Brightline West. Foto: SiemensMapa první vysokorychlostní železnice v USA. Foto: Brightline West
Tagy American Pioneer 220 Brightline West Las Vegas - Kalifornie Siemens Mobility USA VRT
18 komentářů