Siemens má razítko pro vodíkové Mireo, v pravidelném provozu jezdí v Bavorsku a u Berlína
Start přichází v době, kdy německá železnice řeší problémy s výpadky vodíkových vlaků.
Společnost Siemens Mobility je druhým výrobcem kolejových vozidel, který získal schválení pro provoz vodíkového vlaku s cestujícími v Evropě. Jde konkrétně o jednotky Mireo Plus H. Jako první začaly jezdit v Bavorsku.
Siemens je po Alstomu druhým výrobcem s vodíkovými jednotkami v provozu na evropských kolejích. Vyrobil je také Stadler Rail, ale dodal je do USA.
Výrobce oznámil získávání schválení vozidel v tiskové zprávě. Díky tomu se nové jednotky objevily v provozu nejprve v Bavorsku a Braniborsku. Vodíkové jednotky mají umožnit bezemisní provoz na neelektrifikovaných tratích.
Německo je ve vodíkových vlacích průkopníkem, zkušenosti s vodíkovou kolejovou mobilitou nejsou ale zatím nejlepší. Dopravci a organizátoři dopravy si stěžují na poruchy nebo problémy se zásobováním vodíkem. V Německu jezdí zatím v Dolním Sasku a v Hesensku v souboru Taunus.
Sbohem, vodíku. V Německu se vrátí kvůli častým závadám nových jednotek do provozu dieselové vlaky
Prvním dopravcem s jednotkami Mireo Plus H v běžném provozu s cestujícími se stala společnost Bayrische Regiobahn (BRB) ze skupiny Transdev v provozním souboru Ostallgäu-Lechfeld. V dalších fázích dojde k rozšíření na další neelektrifikované tratě.
Nové jednotky se objevily také v Braniborsku a v Berlíně na spojích provozovaných Niederbarnimer Eisenbahn Betriebsgesellschaft. Sedm jednotek postupně nasadí na takzvanou Heidekrautbahn mezi Berlínem a Groß Schönebeck. Projekt ale čelí kritice: vodík se vozí až z Rakouska, což značně narušuje image ekologické dopravy a chlubení se snižováním emisí.
Jednotka Mireo Plus H má zvládnout až 1200 kilometrů na jedno naplnění. Výkon je 1,7 MW, maximální rychlost 160 km/h.
Plnění vodíkem stejně rychle jako naftou. DB a Siemens pokročily s novou jednotkou Mireo Plus H