Siemens má první zakázku na Vectron s bateriovým modulem

Lokomotivy Siemens Vectron pro Widmer Rail Services. Foto: Siemens MobilityLokomotivy Siemens Vectron pro Widmer Rail Services. Foto: Siemens Mobility

Nová lokomotiva má dopravcům ušetřit za vozidla pro posun.

První objednávku lokomotivy Siemens Vectron s bateriovým modulem ohlásila společnost Siemens Mobility. Dvě elektrické lokomotivy s tímto modulem pro krátkou jízdu mimo elektrifikované tratě si objednala švýcarská společnost Widmer Rail Services, konkrétně její dceřiná firma JeMyn AG.

Baterie má umožnit dopravu pro takzvanou poslední míli, například při přepravě po elektrifikované trati a následně po neelektrifikované vlečce. Dosud se pro tento modul používá dieselový agregátor, nyní poprvé i baterie.

Jedná se o ekologickou variantu obsluhy poslední míle s možností provádět posun i na kolejích bez trolejového trakčního vedení. Potřebnou energii zajišťuje vysokonapěťová lithium-iontová akumulátorová baterie s chytrým systémem řízení nabíjení a vybíjení baterie.

Siemens Vectron s bateriovým modulem. Foto: Siemens Mobility

Vývoj tohoto modulu byl financován v rámci programu německé spolkové vlády „Budoucnost nákladní železniční dopravy“, který má rychle přivést na trh železniční inovace zvyšující konkurenceschopnost a logistické možnosti nákladní železniční dopravy.

Financování objednávky je zajištěno ve spolupráci s partnerskou bankou Raiffeisen Schweiz Genossenschaft. Dodávka lokomotiv se předpokládá v roce 2027.

S bateriovým modulem mohou nyní zákazníci dopravovat zátěž ekologicky v celé trase jízdy vlaku. Elektricky při napájení z trakčního vedení a na manipulačních kolejích, kde trakční vedení není, s využitím akumulátorové baterie. Tato nová technologie eliminuje emise zdraví škodlivých látek, emise CO2 a snižuje emise hluku v železniční dopravě. Tento praktický doplněk je další inovací u naší úspěšné rodiny lokomotiv Vectron,“ řekl Roman Kokšal, CEO Siemens Mobility v Česku.

Podle šéfa švýcarského dopravce Pierra Widmera je pro ně Vectron s novým bateriovým modulem ideální lokomotivou. „Můžeme nyní provádět posun efektivněji bez pomoci dalších posunovacích lokomotiv. To nám umožní lépe optimalizovat naše provozní procesy a ušetřit náklady,“ řekl Widmer.

Tagy Siemens Mobility Siemens Vectron Widmer Rail Services
11 komentářů