Siemens má první zakázku na Vectron s bateriovým modulem

Lokomotivy Siemens Vectron pro Widmer Rail Services. Foto: Siemens MobilityLokomotivy Siemens Vectron pro Widmer Rail Services. Foto: Siemens Mobility

Nová lokomotiva má dopravcům ušetřit za vozidla pro posun.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MPE

Prosim opravte si „dieselovy agregator“…

Tomáš Záruba

Neznám detaily, ale v principu konečně logické použití baterek (namísto konkurence k elektrizaci tratí).

Náhodný Kolemjdoucí

To snad nikdy reálná konkurence nebyla.

Tomáš Záruba

No, proponenti různých „moderních cool systémů“ to tak do značné míry staví, bohužel.

Náhodný Kolemjdoucí

A to je co přesně? Přijde mi, že baterie je spíš líčena jako alternativa k dieselům.

Tomáš Záruba

Tak třeba MD od jisté doby u elektrizací požaduje prověřit, „jestli by nestačily baterky“. a pak vznikají blbé nápady jako elektrizace 194ky jen do Kájova apod.

Zlámalík

A posunovači nebudou mít co žrát 🙂

noerf

Vzhledem k tomu, že je kvůli poměrně málo placené práci problém sehnat lidi, tak se to tím vyřeší.

Michal M

Posunovači mají akcie v naftových dolech?

Milan

Co má druh napájení hnacího vozidla společného s prací posunovače, když ten spojuje železniční vozida a tzv. navádí strojvedoucí při sunutí vozů lokomotivou, která není v čele směru jízdy?

Tomáš Záruba

Jako že jim bude vadit hodit za šichtu o dvě kuple (E->T a zpět) méně? 😉

Kubrt

Nikde se nepíše, jakou má ta baterka kapacitu, přitom to by bylo na té zprávě to nejzajímavější 🙂

František

Bych řekl, že tam bude nahrazovat ten 180kw naftak, takže to bude tak leda na zajetí do depa spíš, tam asi bude stačit baterka do 100kWh i s tim se dá ujet desítky kilometrů.

Kubrt

Spekulovat můžeme, ale mě by zajímala realita 🙂

Petr Šimral

Nakladni vlak plynule jedouci sezere 10 kWh na 1000tun a kilometr. Se 100 kWh si ani neprdnete a je to tak pro prujezd pod stahovackou nebo odstup do depa.

Jan Tichavský

Jelikož je v článku uváděna poslední míle, neelektrifikované vlečky, tak tam třeba není potřeba 1000 tun a mnoho kilometrů, takže pár stovek kWh (to už ostatně má dnes kdejaký elektrobus) by mohlo stačit.

Tomáš Záruba

Plus mezi každým „šoupáním“ si lze trochu „nacucat“. 🙂

Dejf

no otázkou taky je, kolik si může vectron dovolit přirat na váze, asi kdybych to chtěl zjednodušti, tak bych počítal 5kg/kwh kompletní baterky se vším všudy.

Petr Šimral

Já bych u drážního provedení počítal cca 12 – 15 kg / kWh. I TESLA dosahuje 8 kg na kWh…

Tomáš Záruba

Povzdechnutí nad nutným počtem sběračů, zabezpečovačů a systémů za 3-2-1-…

Martin

Efektivně využitelná kapacita baterie je asi 175 kWh.

Petr Šimral

Cca 1 hodina těžkého posunu…

Kolejový doktor

Zelená bude ještě zelenější.