Siemens má první zakázku na Vectron s bateriovým modulem
Lokomotivy Siemens Vectron pro Widmer Rail Services. Foto: Siemens Mobility
Nová lokomotiva má dopravcům ušetřit za vozidla pro posun.
Nová lokomotiva má dopravcům ušetřit za vozidla pro posun.
Prosim opravte si „dieselovy agregator“…
Neznám detaily, ale v principu konečně logické použití baterek (namísto konkurence k elektrizaci tratí).
To snad nikdy reálná konkurence nebyla.
No, proponenti různých „moderních cool systémů“ to tak do značné míry staví, bohužel.
A to je co přesně? Přijde mi, že baterie je spíš líčena jako alternativa k dieselům.
Tak třeba MD od jisté doby u elektrizací požaduje prověřit, „jestli by nestačily baterky“. a pak vznikají blbé nápady jako elektrizace 194ky jen do Kájova apod.
A posunovači nebudou mít co žrát 🙂
Vzhledem k tomu, že je kvůli poměrně málo placené práci problém sehnat lidi, tak se to tím vyřeší.
Posunovači mají akcie v naftových dolech?
Co má druh napájení hnacího vozidla společného s prací posunovače, když ten spojuje železniční vozida a tzv. navádí strojvedoucí při sunutí vozů lokomotivou, která není v čele směru jízdy?
Jako že jim bude vadit hodit za šichtu o dvě kuple (E->T a zpět) méně? 😉
Nikde se nepíše, jakou má ta baterka kapacitu, přitom to by bylo na té zprávě to nejzajímavější 🙂
Bych řekl, že tam bude nahrazovat ten 180kw naftak, takže to bude tak leda na zajetí do depa spíš, tam asi bude stačit baterka do 100kWh i s tim se dá ujet desítky kilometrů.
Spekulovat můžeme, ale mě by zajímala realita 🙂
Nakladni vlak plynule jedouci sezere 10 kWh na 1000tun a kilometr. Se 100 kWh si ani neprdnete a je to tak pro prujezd pod stahovackou nebo odstup do depa.
Jelikož je v článku uváděna poslední míle, neelektrifikované vlečky, tak tam třeba není potřeba 1000 tun a mnoho kilometrů, takže pár stovek kWh (to už ostatně má dnes kdejaký elektrobus) by mohlo stačit.
Plus mezi každým „šoupáním“ si lze trochu „nacucat“. 🙂
no otázkou taky je, kolik si může vectron dovolit přirat na váze, asi kdybych to chtěl zjednodušti, tak bych počítal 5kg/kwh kompletní baterky se vším všudy.
Já bych u drážního provedení počítal cca 12 – 15 kg / kWh. I TESLA dosahuje 8 kg na kWh…
Povzdechnutí nad nutným počtem sběračů, zabezpečovačů a systémů za 3-2-1-…
Efektivně využitelná kapacita baterie je asi 175 kWh.
Cca 1 hodina těžkého posunu…
Zelená bude ještě zelenější.