Siemens dodal poslední ICE 4 pro Deutsche Bahn, vývoj probíhal i v Česku
DB plánuje do roku 2030 převzít celkem 450 nových rychlovlaků.
Společnost Siemens Mobility završila dodávku čtvrté generace rychlovlaků ICE 4 pro Deutsche Bahn. V těchto dnech předala dopravci poslední ze 137 objednaných souprav.
Siemens konec dodávky oznámil na sociálních sítích. Konečný účet je 37 sedmivozových jednotek, 50 dvanáctivozových jednotek a 50 třináctivozových jednotek. Modernizace flotily vysokorychlostních vlaků v Německu tím rozhodně nekončí, dopravce má objednány stovky dalších souprav.
ICE 4 dodává Siemens Deutsche Bahn od roku 2016, poprvé s cestujícími vyjely v prosinci 2017. Dodávky se neobešly bez problémů. V roce 2019 například došlo k zastavení dodávek kvůli problémům s kvalitou svařování. Na výrobě se podílely i některé závody tehdejšího Bombardieru, finální montáž probíhala v závodě Siemensu v Krefeldu.
DB přestaly odebírat nové rychlovlaky ICE 4, stěžují si na kvalitu z polské svařovny
Jednotky ICE 4 dosahují maximální rychlosti 250 km/h v případě sedmivozové verze, delší maximální rychlosti 265 km/h. Oproti předchozí generaci mají nižší spotřebu trakční energie. V německém drážním značení jsou řadou 412.
Na vývoji rychlovlaku se podílela i česká pobočka Siemensu. „U vozidel ICE 4 spolupracovalo naše vývojové a konstrukční centrum na některých prvcích interiéru, ale například i na návrhu zdvihací plošiny pro invalidy nebo na integraci mezivozových přechodů. V oblasti hardwarového řízení se jednalo o skupiny vysokého napětí, palubního bistra, požárních hlásičů a systému vnitřního i vnějšího osvětlení,“ řekl v roce 2018 šéf Siemens Mobility v Česku Roman Kokšal.
Obrazem: Rychlovlaky s českou stopou. Části ICE 4 se vyvíjely v Česku
DB plánuje do roku 2030 převzít celkem 450 nových rychlovlaků. Do té doby klesne průměrné stáří vlaků ICE a Intercity z dnešních 18 na 12 let.