Siemens dodá SBB Cargo další vectrony, poprvé s paketem Xload

Lokomotivy Siemens Vectron v barvách SBB Cargo International. Foto: SiemensLokomotivy Siemens Vectron v barvách SBB Cargo International. Foto: Siemens

Výkonnější lokomotivy umožní konec zdvojené trakce přes Alpy.

Společnost Siemens Mobility získala první zakázku na dodávku lokomotiv Siemens Vectron s paketem Xload. Ten má dopravcům umožnit táhnout delší a těžší vlaky než dosud.

Celkem dvacet lokomotiv bude jezdit pro švýcarské SBB Cargo International, dopravce si je pořizuje na leasing přes SüdLeasing GmbH. Součástí kontraktu je i zakázka na údržbu lokomotiv.

Dopravce má nasazením silnějších lokomotiv ušetřit hnací vozidla: často musí jezdit při trase přes Alpy ve zdvojené trakci, nově by měla stačit díky lepší trakčním vlastnostem jedna. První lokomotiva má být dodána v roce 2024, maximální rychlost bude 160 km/h. Siemens ve zprávě neuvedl žádné technické specifikace o výkonu.

SBB Cargo je chce použít na další mezinárodní expanzi. „Díky lokomotivám vybaveným paketem Xload budeme mít možnost provozovat na trasách přes Alpy těžší a delší vlaky než dosud. Nebudeme potřebovat dvě lokomotivy nebo šestinápravové stroje jako dosud, což povede k větší efektivitě,“ řekl šéf SBB Cargo Sven Flore. Lokomotivy budou vybaveny zabezpečovačem ETCS BL3.

Tagy SBB Cargo International Siemens Mobility Siemens Vectron XLoad
25 komentářů