Siemens dodá SBB Cargo další vectrony, poprvé s paketem Xload
Lokomotivy Siemens Vectron v barvách SBB Cargo International. Foto: Siemens
Výkonnější lokomotivy umožní konec zdvojené trakce přes Alpy.
Výkonnější lokomotivy umožní konec zdvojené trakce přes Alpy.
Vectron je šrot stejně jako Traxx , TAURUS a HERKULES už aby to zmizelo z kolejí
Mám nezapomenutelný zážitek, když ve stanici Pratteln (poblíž Basileje) krátce zastavil z provozních důvodů těžký kontejnerový vlak s dvojicí Vectronů v čele, ač měl postavíno na průjezd. Po krátkém zdržení tomu strojvedoucí dal „knedlík“ a ač je jízdní projev moderních lokomotiv i nákladních vozů více než kultivovaný, šlo o impozantní podívanou svého druhu, což se obtížně popisuje.
Poněkud se obávám, jestli zase jednou někde nevítězí PR nad fyzikou… Tuhle snahu o zátěžové rekordy se čtyřnápravovkama moc nechápu. Koncepce „něco staršího ve dvojčeti“ mi přijde daleko více odolná. Že jsou moderní mašiny výkonnější je pravda, ale to jim u těžkých vlaků je platné leda toliko, že zvládnou být rozjeté relativně spolehlivě na vyšší rychlost „pod kopcem“ a v těch vyšších rychlostech i ještě pořád znatelně táhnout, a tak překonat převýšení v řádu desítek metrů prakticky bez ohledu na sklon. Z pohledu „přejezdu Alp“ nebo normy na rozjezd téměř kdekoliv bych to ale viděl tak, že výkon přes cca… Číst vice »
Marketingové oddělení tvrdí „až o 20 %“ 😉
Což bude tak akorát náhrada absence litinových špalků…
Ono se to nakonec ukáže, jak to bude opravdu fungovat. Stále platí, že fyziku neočůrate. Bude to fungovat jen do určitých podmínek a potom z toho bude průšvih.
Jedna se o zarizeni ktere cisti kolej pred prvnim dvojkolim.
Ovšem jestli jde o otázku adheze a ne výkonu či tažné síly, tak by to fungovat mohlo. 👍
Mno, více se dozvíme za 3 měsíce v Berlíně 🤗
S ohľadom na fakt, že rušeň typu Vectronu disponuje trakčným výkonom na hranici fyzikálnych vlastností (6.4MW~90ton) mi nie je jasné, akým technickým opatrením chce dodávateľ a objednavateľ v podmienkach drsnej alpskej klímy s mnohokrát fatalnym vplyvom na adhéziu, dosiahnúť náhradu zdvojenej trakcie, čo aj keby menej výkonných typov HDV. Mne vychádza len možnosť väčšej napravovej hmotnosti ako je štandardných 22.5t. Dosť možné, že na sieti SBB majú aspoň niektoré trate s vyššim nápravovým tlakom a že nový Vectron by mohol byť vybavený možnosťou rýchleho a jednoduchého pridávania balastu. Viem si predstaviť, že za nepriaznivých adhéznych podmienok aj vykonovo slabší poľský… Číst vice »
S pojezdem vectronu by bylo zvyšovat nápravový tlak dál asi stejné jako prostě vyrobit podbíječku :))
Osobně mě napadá zvýšení přítlaku na přední nápravě pomocí adhezního válce..
A to nemá standardně? Vždyť takový válec je už stará věc.
No u asynchronního trakčního motoru to ztrácí smysl.Pokud je první odlehčen,je druhý o tu hodnotu přitížen a má větší tažnou sílu.Výsledná tažná síla podvozku bude stejná. (F=Q x souč.adheze).
A přesto by mě to zajímalo,jak by se to vyrovnávačem nápravových tlaků chovalo. Co jsou mi platné různé loadshify,když mám požadavek tahu na motorech 50kN a i s pískem za chcance dá reálných 15kN😤 a nevyhnutelné uváznutí.Váha vlaku 2640t. Za 14 dní ten samý vlak a počasí( opět pršelo)2×121 a babiny to vyhopsaly jak malinu🫡( trať Rudoltice-Třebovice)
Přítlak kola lze zvýšit magnetickou silou, stejne jako u elektromagnetické brzdy. Akorát by se muselo snížit tření, aby to nebrzdilo
Škoda, že v článku není podrobnější info, co ten paket Xload (technicky) vlastně je.
Siemens Xload explicitně nepopisuje, ale nejspíš to bude vylepšený systém řízení pohonu jednotlivých dvojkolí- „protiskluzová ochrana“. Třeba to nějaký insider vysvětlí správně 🙂
Z toho, co se dá takhle na rychlo vygůglit, to tak vypadá. Možná by se dalo něco víc zjistit v tomto článku: https://railcolornews.com/2021/10/13/eu-expert-high-speed-heavy-load-the-siemens-vectron-will-evolve/ ale nejsem předplatitel.
Nic konkrétního tam není.
Vygooglit lze, ale ne každý hovoří anglicky … aby tomu rozuměl …
Překladač neznáme?
Spíš by něco mohlo být na https://www.zevrail.de/artikel/die-zugkraft-moderner-lokomotiven-und-ihr-einfluss-auf-die-fahrwegbelastung
(taky pro předplatitele).
Jedná se o nový sofistikovanější (inteligentní) systém ofuku a pískování, pro zlepšení adhezních vlastností při těžkých rozjezdech. Paket zahrnuje vylepšené mechanické části, části vzduchotechniky a modifikace řídících systému a ovládání.
Formulace „Počet lokomotiv Vectron tak překročí u švýcarského dopravce stovku“ není správná. Týká se všech „švýcarských dopravců“, takže kromě skupiny SBB zahrnuje i Vectrony BLS a asi i dalších dopravců. Samotné SBB, včetně těchto objednaných, asi 70.
Jj, diky za upozornění