Siemens dodá DB Regio 31 jednotek Desiro HC a Mireo pro provoz v Bavorsku
Siemens Mireo a Siemens Desiro HC pro DB Regio. Foto: Siemens
Nové vlaky mají podle dopravce přilákat další cestující.
Nové vlaky mají podle dopravce přilákat další cestující.
Už se na ně do Passau těším.
Věčná škoda, že se takových vlaků u nás nikdy nedočkáme!
Proč by ne? Za takových 15, 20 let by tu jezdit mohly 😀
Jenže to už nebudou nové 😂😂😂
Vzhledem k nekompatibilite napajecich soustav se nemecke regionalni elektricke jednotky na ceske koleje nepodivaji ani jako ojete…
Jenom taková blbá… Jaké papají napájení? Pokud nemají 25kV~, tak opravdu ne.
15kV ~
A mohl by jste popsat hlavní rozdíly mezi Panterem a Mireem?
Já jsem s Pantery co jezdí okolo Pardubic přiměřeně spokojen, nevím, co bych od Mirea měl očekávat lepšího.
Jízdní komfort od podvozků, průběžnou nízkopodlažnost, vzdušný a promyšlený interiér – u dveří vám není zima, neboucháte se do hlavy o nesmyslně umístěné police, neporovnatelně nižší hlučnost čehokoliv. Z hlediska provozovatele nižší náklady na údržbu. Z hlediska údržby lepší přístup k uzlům, atd atd… Jezděte po veletrzích a ptejte se na výrobky. Porovnavejte, seďte, svezte se, ptejte se zaměstnanců kteří to obsluhují. Pochopíte pak výhody průběžné výroby vozidel. Ne ad-hoc korupční zakázky podle politické situace…
Průběžná nízkopodlažnost je jaksi mimo mísu. Při výšce podlahy nějakých 600mm nad TK vám vyjde kolik na průměr dvojkolí. Kdyby to asi u vlaků šlo. Nedělají se různé vany, ale rovný rám, který vychází pevnostně, výrobně levněji.
Úplně mimo mísu to není, záleží mimo jiné na technickém řešení – pozoruhodné je v tomto ohledu třeba Talgoo. Vozidla této koncepce jsou kromě Španělska vprovozu v Rusku, USA, Sadské Arábii, něco tuším málo v Kazachstánu a Srbsku.
Já asi nevím, co mám od vozidla čekat. Primárně očekávám, že mě převeze z bodu A do bodu B v ceně a systému, který nezrujnuje ty kdo to platí (cestující a objednatel). Kromě jízdího komfortu, který neposoudím, když jsem Mireem nejel, tak ostatní věci jsou pro mě nedůležité – subjektivní.
Pokud jde o údržbu, myslíte si že ČD budou pořizovat další typ vozidla?
Re: Alibababa Desiro HC a zejména Mireo jsou z provozního hlediska momentálně to neekonomičtější co na trhu je. Mají například mnohem vyšší proběhy mezi jednotlivými body údržby. Vlaky disponují programem na predikci závad. On-line spojení se střediskem údržby. Všechny preventivní prvky jdou za cílem 100% provozuschopnosti stroje. Podle rozprav s kolegy co jezdí na Desiro HC, tak oceňují právě tu nadprůměrnou bezporuchovost. Dále jednoduchost přípravy, samotného provozu a odstavení jednotky. Interiér je velmi variabilní (u každého výrobce), takže názory, že tam je to či ono jsou irelevantní. Pokud si objednavatel resp. dopravce bude přát bazén, fontánu s vodotryskem nebo apartmá… Číst vice »
Pokud je to nejekonomičtější, tak proč to teda nevyhrává soutěže i u nás, na Slovensku a v Polsku?
Cena.
Tedy o krapet vyšší počáteční investice.
A jelikož se převážně soutěží na cenu techniky, tak povětšinou uspějí firmy jejíž produkt není nic extra ale je levnější. Škoda, Pesa, Newag, Sor atd.
Pak máte ale problém v definici nejekonomičtější, protože to chápe každý jinak. Jeden jako cenu vozidla a druhý jako celkové náklady na životní cyklus. Může takhle provozovatel u nás vypsat soutěž? Cena za vozidlo je obvykle známá hned, životní cyklus se většinou uvidí. Ale myslím si, že může, že si provozovatel může pořídit vozidla včetně servisu na X let. Na druhou stranu se ale ČD nedivím, protože mít náhradní díly a know-how na dva typy vozidel taky už není ekonomické.
Dva typy vozidel.:) Teď jste mně rozesmál. Podívej se prosím do okolních zemí. Nebo kolik typů všeho ČD provozují. Už teď je jasné, že například Stadler Flirt 1, má náklady na provoz (životní cyklus) cca o 15 procent nižší než Bombardier Talent 2. Mireo bylo vyvinuto z extra důrazem na ekonomiku. Proto i sám Siemens prezentuje jeho nákladovost o 25% nižší než vlastní produkt v podobě Desiro ML. Mrkni pro srovnání na Flirty Leo expresu. Pokud je někde nenaboří, tak jezdí prakticky bez závad. Pokud srovnání Regiopantery v Olomouckém kraji, které však přišli až jako novější generace, tak je to… Číst vice »
A hlavně menší hmotnost.
Jaké vozy mezi sebou porovnáváte?
Tak samozřejmě společné podvozky o něco sníží celkovou hmotnost. Mají ČD ale údržbu zařízenou pro tuto technologii?
Tak co, kolik sotousu bude tvrdit, že jsou to tramvaje a že na tyto trasy patří lokomotiva s vagóny?
Nemají důvod. Je to národní vlak národního (státního dopravce), tak není důvod vymýšlet pro něj hanlivé názvy potvrzující smyšlený názor neomylného.
Skoro, jako u nás. 😀
Když uvážím, že čtyrvozová jednotka Mireo pro DB Regio má kapacitu 264 cestujicich a třívozový Regiopanter ČD 241 cestujicich, tak je to zvláštní poměr.
Nebude to tim ze Mireo bude mit 5 podvozku, zato RP jich ma 6…
Mireo má kratší články. Když se spočítá počet sedaček na metr soupravy, není ten rozdíl dramatický.
Tož data:
Škoda – 79,4 metru vs Mireo – 93,2 metru.
Škoda 3,04 cestujcích na metr délky vs 2,83.
Jenže kabina strojvedoucího a spřáhlo by se asi počítat nemělo. Takže s dovolením odečtu 2x 3 metry délky na kabinu u obou jednotek. Pak vychází 3,15 cestujích na metr vs 3,03 cestujících. Rozdíl asi 5 %, drobnost.
Ještě, když se odečte hluchý prostor mezi jednotlivými články.
Tady vidíte přesně výhody a nevýhody jednotlivých verzí podvozků jak píše kolega davidl. Klasické uspořádání umožňuje nacpat do profilu delší širší vozy, jak zde napsal někdo někdy v předchozích diskuzích.
Výhody a nevýhody jsou různého charakteru. Záleží na preferencí provozovatele. Například kde budou vlaky provozovány. Společné podvozky a kratší skříně se vyplatí na členitých tratích, kde je mnoho oblouků. Proto vlastně Jacobsovy podvozky vznikly. V obloucích o menším poloměru jsou stabilnější, rychlejší a samozřejmě perfektně sedí u nástupišť která jsou v oblouku. Pokud tedy vlak dokáže trať projíždět rychleji, tak není potřeba tolik souprav. Ale i Stadler dokáže vyrobit skříň o různých délkách. Například u DB na severu Německa jezdí vlaky s delší skříní, než u toho samého dopravce v členitější, západní části země. Srovnávat počty sedaček je taky vlastně… Číst vice »
Nejde o délku skříně,ale rozvor podvozků.U klasických skříni může být délka vozů větší při stejném rozvoru jaku bude mít souprava s Jakobsy.A ještě jsem neviděl omezení rychlosti vlaku podle délky skříně.
Čtyřvozové Desiro HC nabízí kapacitu 400 osob a délku 105 metrů. To by byla skoro ideální jednotka pro pražský S-Bahn. 🙂
Jo a bude to tam nacpaný pod tlakem. Stačí se podívat na počet míst u štrůdlu vyráběných pro ČD a toho samého vozidla vyrobeného pro německé dopravce.
U těch německých Regioshuttle dost záleží na dopravci – rozložení 3 + 2 (určitě Agilis, zčásti/původně i Waldbahn?) vs. 2 + 2 (většina ostatních) vs. výhradně sklopná sedadla na jedné straně nízkopodlažní části (ODEG).
Pre vlaky v PID je tam škoda tých jednopodlažných koncových článkov. To je riešenie vynútené nemeckou výškou nástupíšť 760 mm, aby aspoň časť vlaku mala skutočnú bezbariérovosť, zatiaľ čo pre nástupište 550 mm naopak krásne vyhovuje ten poschodový vagón.
„Jednotky Mireo budou sloužit na lince RE22, která slouží současně jako spojení na mnichovské letiště a vede z Mnichova do Řezna.“
Pro upřesnění – jako spojení „na mnichovské letiště“ slouží možná tak pro okolí Regensburgu či Landshutu, a to ještě jen ve smyslu „přestup na letištní bus ve stanici Freising“. Nikoliv že by sama o sobě vedla na mnichovské letiště, jak by se z textu mohlo zdát.
Fakt přestup na bus? Já myslel, že tyto RE vlaky tam zajíždí, zatímco od Mnichova samotného jen S-Bahn.
Btw. vzhledem k tomu pomalému S-Bahnu trvá jízda z letiště do centra Mnichova stejně jako do Landshutu, ačkoliv ten je od letiště přibližně o 10 km dál, než Mnichov. 🙂 Udivuje mě, že neexistuje žádná expresní linka München Hbf – letiště.
Skutečně, je to tak. Výše uvedené beru zpět.
On Sat 30/1 at 12:28
RE 57920
München Flughafen Terminal: 12:28
Freising: 12:38 – 12:39
Moosburg: 12:48 – 12:49
Landshut(Bay)Hbf: 13:01 – 13:02
Ergoldsbach: 13:13
Eggmühl: 13:24 – 13:25
Hagelstadt: 13:30
Köfering: 13:33 – 13:34
Obertraubling: 13:38
Regensburg Hbf: 13:45
Sent from IDOS app, http://www.idos.cz
RE22 jezdí primo na letište každou hodinu, už od 2018 (?)
Co kecáš za voloviny. Už nějaký rok jezdí v hodinovém taktu Regensburg-letiště Mnichov s Talenty 2. Jediná vada na kráse: Talent má nízkou podlahu 550, perony v Bavorsku jsou 780.