V ČR se tohle řešilo naposledy v devadesátkách, kdy se projektovaly M1, nové soupravy mají být průchozí.
V tomto ohledu mě zaujaly první soupravy M100 v Helsinkách, které jsou nejen neprůchozí, ale nemají ani okna v čelech, takže z jednoho vozu není vidět do druhého.
Radim
1 rok
Bože, to je škaredé 😀 Tedy pardon, je to silně subjektivní, ale nic hnusnějšího jsem snad nikdy neviděl
Je to takové „odšťavené“, ve varšavských barvách vypadá to Inspiro lépe, zajímavější než ty Metropolisy s low-costovým designem s předsunutými dveřmi.
Mimochodem, do pozadí obrázku Siemens nejspíš hodil ceduli z Budapešti – je tam zelené metro 4, žluté kolečko pro tramvaj a vpravo Kijárat – Exit 🙂
To nejsou, ale vypadá to hodně povědomě. Dlouho jsem v Sofii nebyl, vylepšili nějak ten informační „systém“? Pamatuji rukou dopsanou nově otevřenou stanici Vitoša na směrovce, seznam stanic jen v bukvách (ok, proč ne, i když ten Džejms Baučer v cyrilici byl dobrý hlavolam) a nejlepší byla cedule, že z dané koleje to jede směr Lyulin. To je název sídliště ale žádná stanice to v názvu nemá, tak jak mám vědět kde to je – ani konečná stanice spoje mi moc nepomůže, když to dělá smyčku a kříží samo sebe.
Průchozí souprava. V Bulharsku to jde. Stejně jako v Polsku, Rakousku a úplně všech zemích, kromě ČR, kde je to extremně nebezpečné.
Chcete přestavět 81-71M aby byly průchozí nebo co?
Nové soupravy co Praha pořídí budou podle DPP průchozí.
V ČR se tohle řešilo naposledy v devadesátkách, kdy se projektovaly M1, nové soupravy mají být průchozí.
V tomto ohledu mě zaujaly první soupravy M100 v Helsinkách, které jsou nejen neprůchozí, ale nemají ani okna v čelech, takže z jednoho vozu není vidět do druhého.
Bože, to je škaredé 😀 Tedy pardon, je to silně subjektivní, ale nic hnusnějšího jsem snad nikdy neviděl
Je to samozřejmě subjektivní, ale mně se to třeba líbí daleko víc než škodovácké soupravy pro Varšavu.
No to mne taky
Je to takové „odšťavené“, ve varšavských barvách vypadá to Inspiro lépe, zajímavější než ty Metropolisy s low-costovým designem s předsunutými dveřmi.
Mimochodem, do pozadí obrázku Siemens nejspíš hodil ceduli z Budapešti – je tam zelené metro 4, žluté kolečko pro tramvaj a vpravo Kijárat – Exit 🙂
No to nevím u toho mimochodem. Já tam teda vidím azbuku, изход – exit
Ano, něco jako cyrilice je i pod tím, ale stejně mi ten základ přijde budapešťský.
Nenechte se mýlit. Kulaté smboly nejsou patent BKV :-), náhodou se shoduje i počet linek (i když mají jiný charakter).
To nejsou, ale vypadá to hodně povědomě. Dlouho jsem v Sofii nebyl, vylepšili nějak ten informační „systém“? Pamatuji rukou dopsanou nově otevřenou stanici Vitoša na směrovce, seznam stanic jen v bukvách (ok, proč ne, i když ten Džejms Baučer v cyrilici byl dobrý hlavolam) a nejlepší byla cedule, že z dané koleje to jede směr Lyulin. To je název sídliště ale žádná stanice to v názvu nemá, tak jak mám vědět kde to je – ani konečná stanice spoje mi moc nepomůže, když to dělá smyčku a kříží samo sebe.
Holt nová nablýskaná linka, nový infosystém. 🙂
Dobrý den pane Sůro, v textu se Vám v jedné větě míchají eura a koruny.
Asi bych řekl, že je chyba u těch 1.6 mld €, to mi na 8 nových vlaků přijde fakt hodně.