Siemens buduje nový závod u českých hranic, bude v něm vyrábět bateriové systémy pro vlaky
Zahájení stavby nového závodu v Luhe-Wildenau. Foto: Siemens Mobility

Siemens v novém závodě zaměstná až 200 lidí.

Siemens v novém závodě zaměstná až 200 lidí.
No hurá, nejzaostalejší část Bavorska dostane další vzpruhu, jen nazývat Luhe Wildenau městem… je dost odvážné, pár chalup a výrobních hal rozsypaných mezi poli do formy malych vesniček s jednou radnicí by bylo asi příhodnější 😉
Mně pojem město případne kratší a lépe se skloňuje.
A co pojem „obec“?
Má 3.400 obyvatel. Třeba mesto Pyšely má dva tisíce.
Ovšem u nás jsou města a jejich případné rušení velmi špatně uchopena… Viz nejmenší město u nás s asi 70 obyvateli…
V několika vesnicích na 40 km2…
Siemens ukazuje, jak udržet klíčové technologie a výrobu v Německu… Tzn. postavit to blízko našich hranic, aby tam od nás mohla dojíždět levnější pracovní síla. 🙂
33 minut z malého Rozvadova, jediné větší populační centrum v okolí je Tachov za 50 minut autem, Tachov má ale třetinu populace cizinců a poměrně velký počet firem právě těžící z blízkého Bavorska, kde nejspíš místní člověk bude často schopen se vypracovat do nějakých vedoucích pozic za podobné peníze, než kolik dostane na základní pozici tam.
A navíc je to dobře dostupné ze závodu Siemens Mobility v Norimberku i z vývojového střediska v Praze na Stodůlkách.
To nebude u škodovky ?😁
Hlavně to vypadá zase na stavbu na poli, místo nějakého již dříve průmyslem využívaného pozemku. A potraviny do Evropy máme dovážet až z Jižní Ameriky…
Stačí, když za potraviny zaplatíte jen proto, že jsou domácí, trojnásobek a farmáři pak dělníky Siemensu přeplatí. Tak jednoduché to je. Pak ale budou přes oceán cestovat ty baterie.
Pole můžete do určité míry efektivně využívat na mnoha místech na světě, fabriku kde potřebujete kvalifikovanou pracovní sílu a stabilní prostředí, takových míst už je významně méně… psal o tom už jeden z praotců moderní ekonomie a teorie komparativní výhody David Ricardo
Domnívám se, že panu Františkovi vadí spíše nevyužité nějakého brownfieldu. Který se ovšem v dané lokalitě nenachází. Zato tam je dálnice. A postavit výrobu u ní je dnes zcela logické. A dovolím si domnívat se že to docela minimalizuje v rámci možností i ty „ošklivé ekologické externality“