Dopravci Komentáře Názory Železnice

Shrnutí: Poraženým dne je Arriva a jednotka 845, vítězem AŽD Praha

Jednotka RegioJetu v Žatci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Jednotka RegioJetu v Žatci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Dnešní den přinesl na českou železnici revoluci v podobě nebývalého nástupu alternativních dopravců na dotované linky. Redaktoři deníku Zdopravy.cz jej sledovali 12 hodin přímo v terénu. Kdo je tedy vítězem a kdo poraženým dne?

Největším zklamáním je Arriva. Ano, vzala si největší sousto, zároveň má ale nejsilnější zázemí v podobě mateřského nadnárodního kolosu. Dnes se ukázalo, že nebyla připravená.

Zaznamenala největší procento zpoždění, zrušila rychlík kvůli technické závadě a nasadila nevídaný retrovlak s brejlovcem v čele. Jen detailem pak už jsou nefunkční zásuvky či wifi nebo častá nefunkčnost prodeje jízdenek.

Mezi poražené patří i jednotky 845 dovezené z Německa, které dnes daly za pravdu řečem o jejich nespolehlivosti. „Chcíply“ RegioJetu i Arrivě a způsobily provozní komplikace i jiným dopravcům. RegioJet je navíc v Ústeckém kraji nasadil v retrointeriéru, kde se cestující bojí, aby se od zašlé a ušmudlané sedačky neumazal.

A pozitivní příklady? RegioJet uspěl s linkou R8 Brno – Bohumín, nezklamaly ani Die Länderbahn v Ústeckém kraji a Leo Express pod Orlickými horami. Vítězem ovšem deník Zdopravy.cz vyhlašuje společnost AŽD Praha, která měla pro vlastní Švestkovou dráhu dokonale připravená vozidla i servis na palubě. Předvedla profesionální přípravu.

Celý den také provázelo tápání cestujících kolem jízdenek. Nákup ve vlacích se ale vesměs ukázal jako bezproblémový, včetně platby kartou.

Na závěr je třeba zmínit krátký čas na přípravu, který dopravci měli. Je chybou objednatelů, že nevypsali soutěže v předstihu a nedali firmám na přípravu třeba pět let. Na druhé straně dopravce nikdo nenutil podávat nabídky v takzvaných rozstřelech.

Je rovněž otázkou, zda je nutné, aby například tak malý kraj, jakým je Ústecký, byl rozdělen do tolika provozních souborů. Soudě dle většinových reakcí se v takovém systému cestující těžko orientují a nevyhovuje jim.

Jan Sůra, Jan Šindelář

273 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
John

Zkusil jsem Švestkovou drahu. Měl bych dvě věci – neuvěřitelně hlučné topení, není slyšet vlastního slova…nabídnutý nápoj zdarma si nemáte kam položit, nejsou stolky. Jinak interiér, personál, průběh cesty a pohodlí bez připomínek

Max Fein

Samej znalec

Martin H.

Pane Sůro, bylo by dobré v zájmu objektivity započítat bezchybné firmě AŽD neukončení výluky kolem Jaroměře a všechny s tím spojené problémy. Rozhodně se nejedná o první případ neplnění termínů dodávek ze strany této firmy (například loni Boří Les – Valtice). Myslím, že je dobré pojmenovat viníka….

Jan Sůra

Text je o nových dopravcích. V této oblasti asi nelze AŽD nic vytknout. V ostatních bychom už připomínek měli dost.

České dráhy

Radši jsme to neměli dělat!

Aslanex

Možná by u Arrivy ještě bylo zajímavé se podívat na kapacitu. Zaslechl jsem, že třeba na Rakovník má jezdit 2+1 jednotka, dnes tam jezdí jen 1+1.

pozorovatel

Ono to v naprosté většině případů asi bude stačit, zejména teď v zimě.

Chorobný prokrastinátor

Lidí jezdilo vlaky stále více. Proto musela přijít ťafka, která jim cestování poněkud znechutí. Sice krkolomná, ale zatím účinkuje na jedničku s hvězdičkou…

HonzaEM

No, byl to jakž takž fungující systém na nějaký úrovni a neustále se zlepšující i když dráhy neměly nikdy moc dobrou pověst, tak teď to zazdili.

Chorobný prokrastinátor

Zřejmě nadobro😐

Soukromý kůň

Režijku máme?

Lektor

Tak počty cestujících v regionální dopravě stále klesají. Roste dalkovka a příměstská ( Praha a Brno). Těmito kroky rozhodně pokles regionalky nezastaví, jde o to jestli to má vůbec smysl a nebylo by lepší zaměřit se na dálkové spoje. Ale rychlíkové linky arrivy nebo linky Pardubice – Liberec v současné podobě nelze považovat za dálkovou dopravu a právě těchto a podobných linkách vidím potenciál

pozorovatel

A příměstská doprava snad není regionání? To máte poněkud podivné chápání realisty i názvosloví …

Ypsilon

R1161 nasazena dvoumotorová jednotka od GWTR.

Sprej Logo

Přes noc v Lovosicích, nějaký vandal posprejoval odstavenou jednotku AŽD.

HonzaEM

Ano, můžu potvrdit 🙁

Riki

Chytit a useknout minimálně jednu ruku, aby si to příště rozmyslel, ničit cizí majetek.

Riki

Těm minusářům. Doufám , že se najde nějaké pako a bude dobrá konstalace hvězd a vybere si třeba vaše auto nebo dům a pořádně ho pomaluje. Pak budete možná pískat jinak.

xyz

Stranou „soukromnických“ zpoždění upozorním na nový stav na lince R1 ČD, která má mezi ČB a Brnem výrazně zkrácené jízdní doby oproti dřívějšku a v některých úsecích jsou časové polohy spojů naskládané tak, že se zpoždění o to více přenáší mezi vlaky ČD. V Havlíčkově Brodu ujíždějí rychlíky ČD směr Praha i Brno spěšným vlakům ČD od Jihlavy/Slavonic i o cca 10 minut, v jiných případech pak Sp vlaky ČD směr Havlíčkův Brod ujíždějí v Jihlavě zpožděným rychlíkům ČD od Brna také např. o 10 – 15 minut. Srov. s tvrzeními „jen soukromníci ujíždějí vlakům ČD“ či „zpoždění se týkají… Číst vice »

HonzaEM

V Ústí nad Labem zase ujíždějí o pár minut osobáky na Most od zpožděnýho osobáku od Prahy, vzhledem ktomu, že tím jezdím ještě výrazněji dál než do Mostu, kde se dá dostat každou hodinu nebo rychlíkem, tak tam kam potřebuju je dvouhodinový takt. Hlavně že o tom, jestli počká nebo nepočká rozhodujou dispečeři ČD v Plzni…
Tohle by mělo být v režiji SŽDC, si myslím.

michal

„ČD na sebe přece vždycky čekají, soukromník nikdy nečeká“ – to je takový další mýtus, bohužel podporovanej masírkou šotoušů a některých zaměstnanců národního dopravce.

HonzaEM

To je přece kravina, jen by o těch čekacích dobách a zajištění přípojů mělo rozhodovat SŽDC, jakožto nestranný provozovatel dráhy s dispečery v místě, kteří znají více místní potřeby a ne centrálně ČD.

JAN

Tak to jste na omylu. Jako strojvedoucí ČD, jezdící na trase Ústí – Cheb, os. i r. mohu říct, že čekáme na soukromé dopravce a oni zase na nás. Když se nečeká, je to většinou v pomůckách GVD, nebo nastavené krajem a v neposlední řadě záleží jak rozhodne dispečer v návaznosti na další spoje cestou dotčeného vlaku.

xyz

** Oprava překlepu – samozřejmě linka R11 ČD.

VDV

A co lze od VDV čekat. Záhuba to zase vše uhnal a v reálu to nefunguje….

Miroslav Zikmund

Velmi mne překvapilo, že ústecký kraj, v němž není zrovna nejlepší životní prostředí, objednal na trať 131 motorová vozidla. Od „ekologicky“ uvažujících funkcionář; bych očekával elektrickou trakci. Pravda, ČD jezdily s MJ814, které mají ovšem zhruba poloviční trakční výkon než soupravy 628, nicméě pro traťovou rychlost TO stačí. Paradoxem je, že trakčně výkonější soupravy 628 mají delší cestovní dobu než 814.
To by mělo být naopak.
Podle mého názoru výkonnější spalovací motor produkuje více exhalací.

Chorobný prokrastinátor

Ta lemra má jen jeden motor, tak je to jako 842s vlekem a jedním agregátem kleklým. Je legrační to pozorovat, jak jsou cestující zblblý a papalášům je to u zadního otvoru.

Vbb

842 na půl má 250 kW a s vlekem 78 tun. 628 má 415 kW a 68 tun. Pokud nemumíte dělit, tak je to 3,3 oproti 6,2 kW/t. Ale jasně, z modrého pohledu je na tom 628 podstatně hůř, protože nemá modrý nátěr.

Chorobný prokrastinátor

Není vlek jako vlek. 842 jezdí i s mnohem lehčími, A vyvětráte v nich😉

Vbb

S čím lehčím než s 054 ty 842 jezdí? S 020??? S 010??????

czhunter

Já bych jen upozornil, že ty výkony jsou nominální, pravděpodobně naměřené při výrobě nebo zásadním repasování motoru.

Běžné ztráta výkonu spalovacího motoru je cca 10 % za 10 let.
Otázka tedy zní, jestli ty vozidla ještě pořád těcj 250 a 415kW mají. Možná už dávno ne.

xyz

„ústecký kraj, v němž není zrovna nejlepší životní prostředí, objednal na trať 131 motorová vozidla“
Učinil tak dočasně s předpokladem 2letého období do doby dodání nových elektrických jednotek.

P. S. Připomínám, že motorová vozidla tam po desítky let nasazovaly i ČD, a. s. (předtím i ČD, s. o.).

Chorobný prokrastinátor

Na 2 roky nesázím, slibem nezarmoutíš. Dle mého je současný stav definitívní.

X 1

2 roky má Pesa na dodání nových elektrických souprav. Taky tomu moc nevěřím. 3 roky včetně schválení mi znějí realističtěji.
Na druhou stranu, možná je lepší čekat 3 roky na Pesu než 7 roků na Škodovku (NIM Expres).

HonzaEM

Neobjednal, Ústecký kraj si objednal pantografy, ale dal dopravci čas asi 2 roky, aby si je stačil pořídit.

Krokodýl

Přináším první postřeh na ústecku. Z důvodů nedostatku souprav společnosti RJ ÚK, mají zapůjčeného sprintera od GWTR na osobáky Kadaň – Kadaň-prunéřov …

pozorovatel

Kde by stačil „šukafón“ a kde jezdila Regionova … …

Jindra

Pondělní cesta do Liberce s bulharským strojvedoucím měla své neopakovatelné kouzlo. Personál co půlku věcí nevěděl, neuměl… Jsem rád, že jsme z Turnova do Libu nakonec dojeli. Už se těším na odpolední díl 2. 😀

Petr K

„U souprav rychlíků R 20 Praha – Ústí nad Labem – Děčín má podle ČD dojít k plošné výměně vozů. V novém jízdním řádu budě drtivá většina vozů modernizovaná.“

Toto jste psali v létě a pravděpodobně si to ČD rozmysleli. Jel jsem dnes v 8h rychlíkem Děčín Praha a opět DDR dobytčáky. Možná na jiných spojích to bude, doufám. Moc tomu ale nevěřím.

Pavel

Připojuji se. Jel jsem o hodinu později. Dokonce jsem měl místenku do vozu, kde mělo být kupé pro šest osob, tj.modernizované, ale realita bylo vybydlené béčko pro osm.

HonzaEM

Mají tam být nasazené ty Bee hrůzy, co se uvolnily z trasy Brno – Bohumín. Co jsem koukal na řazení, tak nějaké to normální Béčko se tam má taky objevovat, tak doufejme, že tam opravdu budou, že si člověk může vybrat normální vůz a ne ty hrůzy Bee, který tu jezdily už pár měsíců před zahájením rekonstrukce zastřešení na hlaváku, díky čemuž už se nemohly řetězit s rychlíky Praha – Havlbrod – Brno a na dobro odtud zase zmizely.

Vít Jůza

Vozil bych vás dobytčáky, abyste věděli, co jsou to dobytčáky …

HonzaEM

Tak tak. Dřevěný lavice a vozy bez dveří, aby se těch luxusních vozů začali vážit.

AAA

a nehoblovaný!

Pavlíkov, Modřejovice

Poraženými celého spektáklu jsou cestující….

Petr

Cestujícím je to jedno s kým jedou , hlavně když vše klape . Zpoždění pět minut neřešili ani ČD tak si tu nehraje že to bylo lepší. Pamatuji doby kdy sem sedl do nového pendolina a jel hodinu než se podělalo. Mají soutěžit dva tři čtyři roky dopředu a budou nový vlaky. U ČD jezdíme padesát let starým verglem a naděje nebyla . Já jsem spokojen a uvidím za rok , minimálně za měsíc. A psát že ariva je soukromá je podobný jako to napsat o ČD.

HonzaEM

Rozhodně radši 50 let starým pohodlným vozem a s ČD, než tou navoněcou bídou, co se poslední dobou snaží přesvědčit, že je lepší.

zesp

Hlavně, že v tom bude platit režijka, chápu…

KarelF

Režijku nemám mám IN 100 a pokud mám ještě připlácet za tu navoněnou bídu jak píše kdokoliv níže i výše tak je úplně jedno co má za průkazku někdo si ji zasloužil někdo dostal od zaměstnavatele a někdo koupil, ale to co se předvádí teď speciálně Arriva která se chlubí jaká to není firma miliardové obraty a kdoví co ještě kdy mimochodem nakoupit na tyto výkony nové nebo novější stroje by pro tento spolek s ohledem na obraty jejich matky neměl žádný problém. Jenže to by nesměli být němci přístup k čechům jako k otrokům. Jen příklad proč jsou v… Číst vice »

KarelF

Pro nechápávé, kauflandí česká filiálka v městech typu Šumperk, ale i Praha hloubětín vydělá klidně i na 4-6 pokladních, ale má obvykle 2 na směnu v většině poboček a to co vydělá na ty zbývající 2-4 ji sebere mateřský Kaufland a nejen to pokračuje to doplňovači atd. a to není jen Kauflnd podobný přístup když se ptám lidí co dělají pro Němce je téměř podobný za co nejmenší plat a co největší výdělek a peníze odvést mateřské firmě v Německu. Jsme prostě národ hlupáků co to co jinde nepotřebují nebo by to nejedli se rozplíváme jak jsme ušetřili a jak… Číst vice »

Gobak

Mně to teda jedno není. Inkartu si teď můžu na dojíždění z Bole do Prahy leda tak zarámovat.

Petr

Na tesco kartu taky nechodíš nakupovat do kauflandu .

KarelF

Blbej příměr, až kaufland koupí tesco tak nebude hazardovat s klienty co se na kartu naučili a integruje ji do vlastních karet pokud má a pokud ještě nemá tak ji určitě nacpe do kauflandích služeb a nebo naopak až koupí tesco kaufland rozšíří karty do kauflandu. Takže zkuste jinak.

KarelF

Jen doplním po kolejích nejezdí 2 subjekty, ale bohužel jeden tedy pokud je mne známo takže výběr tu jaksi chybí na těch kolejích.

Vbb

„až kaufland koupí tesco“
No a až Arriva koupí ČD, tak ty jejich karty taky (možná) bude uznávat.
Problém je, že zatím nikdo nikoho nekoupil. Takže blbej příměr i z vaší strany.

KarelF

Nápodobně 🙁 navíc za bídu ještě jako fakt platit. Mimochodem lze si nechat vrátit investice do INKarty jakékoliv například od kraje?

Otmar

Ono to sousto dotací je příliš lákavé. Takže se bude hlásit kdekdo a v jakýchkoliv krátkých termínech. Naslibovat může cokoliv. Realita bude jak se ukázalo nakonec poněkud jiná. To je soud z jednoho dne. Uvidíme s odstupem času. Dle mého názoru se to od Národního dopravce lišit příliš nebude. V součtu s rozbouráním jednotného tarifu, (ne) návaznosti spojů očekávám postupný odliv cestujících směrem k individuální dopravě.

xyz

„Ono to sousto dotací je příliš lákavé. Takže se bude hlásit kdekdo a v jakýchkoliv krátkých termínech.“
Zejména ČD, které sosají zdaleka nejvíc dotací v železniční dopravě.

P. S. Viníkem krátkých termínů je objednatel.
Skutečnost, že dosavadní 10leté smlouvy končí k 12/2019, byla známa dost dlouho (pohříchu už 10 let).

Otmar

Státní dopravce dostává dotace od státu. Soukromý dopravce dostává dotace od státu. Vidíte ten rozdíl? V čem je pro stát lákavé získávat peníze od státu? V čem je lákavé dostávat peníze od státu pro soukromé dopravce nám jasně popsal pan majitel Leo express v nedávném článku, když sám tvrdil jak je lákavé být u toho když se rozdělují státní peníze.

xyz

„Soukromý dopravce dostává dotace od státu. Vidíte ten rozdíl?“
– Předně – např. právě Arriva není soukromý dopravce.
– A dále: ČD NEJSOU stát, ale obchodní společnost (získávající peníze od státu). Nikoliv „stát dostávající peníze od státu“.

A k čemu pro ČD může být lákavé sosat peníze od státu? Např. to, že ČD nerovná se nehmotná neživá látka, ale konkrétní živí lidé ve vedení ČD či konkrétní živí lidé ve firmách (soukromých) napojených dodavatelsky právě na ČD.

Miroslav Zikmund

Rozbourání jednotného tarifu je vina nečinnosti = neschopnosti MD …. Je zajímavé, že nejen ve Švýcarsku – zemi s nejlépe fungujcím systémem veřejné dopravy si vystačí s jedinými „přepravními podmínkami“ platnými u množiny žlezničních dopravců, může tam plati „obvyklé jízdné“ (mimo turisticky atraktivní trati – např. Pilatus, Rigi atd.) na němž se všichni dopravci dohodli. V tuzemsku – viz ČT 24 pan Dvořák z ČD a.s. tvrdil, že u nás TO nejde, protože by to byla kartelová dohoda … Zajímavé, že v Německu – ať se neoperuje se Švýcarskem je jednak množina dopravců, jednak množina dopravních svazů v rámci jednotlivých… Číst vice »

xyz

Sám jsem zvědav, jak se bude (ne)spolehlivost dopravců dále vyvíjet. Pro zajímavost připomínám první den provozu dopravce ČD, a. s. pod nově vysoutěženou (nebo to tehdy bylo taky jen poptávkové řízení? nejsem si jist) smlouvou pro Jizerskou dráhu platnou od 10. 12. 2006. ČD, a. s., neměly k dispozici dostatek požadovaných vozidel (srov. nyní Arriva), a tak namísto smluvně požadované řady 843 nasadily na jeden ze spojů muzejní singrovku (řadu dávno již nepoužívanou v běžném provozu), která toho dne na jednom ze spojů cestou do Harrachova shořela na širé trati (personál + několik cestujících onoho vlaku z něj naštěstí stihlo… Číst vice »

libor

přesně tak, začátek je vždy náročný, dal bych tomu čas a uvidí se…

KarelF

Za mne osobně mne nejvíce vadí Arriva a proč. Stejné jako se vším ostatním kde jsme pro němce jen odpadkový koš a námezdní síla nehodná otroka z ameriky. Já když přijedu do Německa tak se se mnou rozhodně nikdo česky bavit nebude, ovšem zde v čechách to je, že německy musíte umět pokud chcete pracovat v firmě s německým majitelem na vyšších pozicích na nižších pozicích jsme jen plebs s kterým se nikdo z němců nebaví. To je můj názor a zkušenost a teď co mne vadí. Arriva nemá ani tolik slušnosti, aby uvedla své vlaky do stavu kdy si… Číst vice »

Otmar

Přesně tak. Jezdí tady to co v Německu by stálo na šrotovišti. Ale pro Čechy občany EU druhé kategorie to stačí. A někteří z těch Čechů ještě i tleskají a jásají😁

xyz

„Jezdí tady to co v Německu by stálo na šrotovišti.“
Ano, např. po necelých 5 let 4x Regioshuttle zapůjčené do rukou ČD od německého soukromého (!) dopravce ODEG.
Nebo Bmz ex ÖBB, prezentované ze strany ČD coby zlepšení vozového parku na dálkových vlacích, navzdory tomu, že jde o desítky let starý šrot.

Jerry

Srovnavas jabka a hrušky.vozy bmz prošly modernizaci.

Džaro

Vozy Arriva taky většinou prošly rekonstrukcí, bohužel ještě nejsou v provozu všechny zmodernizované.

HonzaEM

No to sice jo, ale proč to vyhazovat do šrotu, když to může jezdit další desítky let?

Leinad

Pořád je pro mě vylepšení když mi na S49 místo „českého šrotu“ 809 přijede „německa ojetina“ 845.

Augusto Pinochet

…tak ono se tady guten tag mluvilo několik stoletím, kdy i Češi tak mluvili dobrovolně…nebude spíše chyba v zadavateli, že povolí provoz několik desítek let staré vlakové tramvaje, bez klimatizace, bez snížené podlahy apod?…projede se s tím šrotem někdy úředník, třeba v létě až bude 38 ve stínu a ta plechovka na rychlíkový trati nemá klima a okýnka má velký jak v sejfu NB?…když jsem včera viděl v Bolelavi, co přijelo za rychlík do Tanvaldu, tak bych jim hned sebral licenci…

Otmar

Všude kde se rozdělují státní peníze soukromému sektoru vzniká prostor ke korupci. Pokud někde došlo ke zhoršení stavu tak je to na pováženou. Ale to je asi otázka na příslušné orgány. To tady nevyřešíme.

Otmar

V každém případě pokud je to skutečně tunel tak musím uznat že vymyšlené to mají geniálně. Pár lidí se napakuje a plebs jim za to ještě zatleskají jak je to super když tady teď jezdí nový dopravce.

xyz

„Všude kde se rozdělují státní peníze soukromému sektoru vzniká prostor ke korupci.“
Taktéž tam, kde se státní peníze přehrávají na a. s. byť vlastněnou státem, zejména bez výběrového řízení, kde pak ona státní a. s. nemá důvod jít s cenou dolů a kdy ona nadsazená cena může být z kategorie „nadhodnocenou část se neefektivně ztratí v rámci velkého molochu“.

Šotouš.cz

Máte velikou pravdu asi začnu jezdit autobusem protože se to s Arrivou nevyplatí

Otmar

Po tunelu jménem solární dotace je toto další v řadě?

Dominik

A co to potom bylo na Ústeckoorlicku v podání Leo expressu? Ten tam situaci taky dvakrát dobře nezvládl.

Hektor

LeoExpress ted jezdi na Orlicku v Pardubickem kraji az do Stredy zadara a plati to i ve vlaku Let Orlice Praha – Lichkov a davaji tam cukrovi, caj a kavu taky zadarmo

Lektor

Za mě jsou největším poraženým objednatelé a taky se na to málo upozorňuje. Části z nich je to úplně jedno a druhá si zase staví pomníky, kdo dřív přijde s něčím převratným. A nejvíc na to samozřejmě cestující.

Zatím stále nejsem úplně přesvědčen, že výhody liberalizace převažují nad nevýhodami. Ale jedno je jisté, aby to na liberálním trhu, je kriticky nutná kvalita na straně objednatele a mnohem větší dialog mezi sebou. A také musí zajistit záležitosti, které dosud zajišťovaly unitární ČD.

Aslanex

Situace v Arrivě mi nepřijde nijak zásadně hrozná. Uvidíme, jak to bude s kapacitou v pracovní dny, tam si jistý nejsem. Ale že jim klekla jedna jednotka, to se stává. Že nasadili dočasně dva oběhy se staršími vagóny, taky nikoho moc neurazí. Důležitá je viditelná snaha zajistit všechny spoje za každou cenu, což velice cením, taky by si mohli říct, že zaplatí pokutu a něco neodjedou, a věřil bych, že těch pár neodjetých spojů by je vyšlo levněji než pronájem agenturních strojvedoucích a brejlovců. Ale to neudělali, takže je chválím a budu se těšit, jestli podobně chvalitebně zvládnou i zítřek…

Dominik

Za každou cenu? U ČD by to byl vrchol nespolehlivosti a slyšeli bychom, jak si něco takového mohou dovolit (viz. Nahrazování Panterů Béčky).

PetrB

Právě teď kolem mě v Litvínově projelo Becko na misto Pantera 😂

HonzaEM

Béčko místo Pantera. Od současného grafikonu se Panter do Litvínova už nepodívá, ale Béčkem těžko, když je v L zadrátované jen jedna kolej, takže to musí být vždy sysloid.

HonzaEM

Vlastně ne už, ale ještě, ten se až do Litvínova ještě nepodíval a tento GVD nepodívá, jestli nebude někdy sysloid nahrazen panterem.

KarelF

Proč se různým dopravcům měří 2 metry. U Arriva v vašem podání malý prohřešek u ostatních nadnárodní průser.

Josef Petrák

Možná proto, že ČD jsou ta jediná správná dráha, která přece nikdy nic nedělá špatně a všechno zvládá jako jediná na výbornou.

Anonymus

Doufám že Regiojet i Arrova zaplatí pokuty. Děsný,jak nesplnujibzavazky ihned první den.

Petr

Jak je to s nastavením cen na vysoutezenych tratích ? Nejsou dopravci vázáni? Zpáteční pro dva lidi u Českých drah Doksy – česká Lípa, bez slevových průkazů 116 KČ, Arriva 160 Kč. To jest rozdíl 11 Kč na osobu jedním směrem. Vezmu-li v úvahu že se jedná o vzdálenost 15 km, rozdíl mi přijde zásadní.

Jan

Podle mě nejsou.

Vít Jůza

Mám ten dojem, že v tomto případě je to dáno akceptací tarifu Libereckého kraje Arrivou, který zrovna po posledním výrazném zdražení zrovna v této relaci vychází na osobu a cestu o 2 Kč, bez použití opuscard o 7 Kč dražší, a pak slevou ČD pro skupiny … slevy jsou nastaveny prostě v každém tarifu celkem velmi zajímavě jinak. Ale nejde tedy v tomto případě o žádnou svévoli Arrivy, ale o souběh uvedených okolností.

Martin

Všichni říkají jak to RegioJet na R8 zvládl… No možná, ale spoj R 1124 to rozhodně nebyl. V Suchdole nad Odrou jsme čekali na obvyklém místě – tedy před nádražní budovou. A vlak taky přijel dle očekávání – před námi zastavil druhý/třetí vůz od konce. Při pokusu otevřít dveře však nastaly problémy… Byly zamčené. Tak jsem zkoušel další dveře – taktéž. Situaci spasil až cestující, který nakláněje se z okna a podával mi čtyřhran se slovy „A potom mi ho nezapomeňte vrátit“. Díky němu jsem si dveře mohl odemknout, a my všichni (8 cestujících) jsme mohli nastoupit. No a kam… Číst vice »

Karlos S.

Arriva se dnes moc nepředvedla, myslím, že v tom mají autoři pravdu. Ale budu upřímný – fandím jim aby to dali a aby se zlepšili. Ty motoráky nejsou špatné a nejezdí se s nimi zle. Mají také Pars produkt, tak si dovedeme asi všichni představit, co prožívají. Vím, tohle samozřejmě cestujícho nezajímá. To jen poznámka na okraj. Přijde mi hodnocení autorů docela rozumné, ale mrzí mě, že hodně na okraji zájmu zůstal LeoExpress. Co jsem slyšel od zdroje, kterému věřím, měli dnes také velké problémy. Ale to stejně nění důležité, start by neměl být o tom, kdo dojel až do… Číst vice »

Jan Sůra

Problémy LE začaly odpoledne a informovaly jsme o nich. Nicméně díky zálohám ta zpoždění nebyla zásadní.

Modré zábradlí

Díky, holky. 😁

Petr

NEMÁTE PRAVDU – ZPOŽDĚNÍ 76 MINUT U LET JE ROZHODNĚ HODNĚ ZÁSADNÍ. V neděli večer měl spoj Os20514 Leo Express Tenders v Králíkách zpoždění 76 minut! Zdroj: idos.cz (grapp i oredo se přitom tvářily, že spoje LET vůbec nejezdí – vlaky na mapce nezobrazovaly a a pochopitelně neuváděly ani časové polohy vlaků, tak doufám, že idos měl informace o zpožděních správná).

anonym

A odřeknutý vlak 20504 v úseku Hanušovice – Dolní Lipka taky není zásadní, obzvlášť když další spoj jede až za 4 hodiny?

sledovatel webu

Naprostý souhlas – a naprostá většina těch žvástů v té dosavadní debatě jsou bláboly, které jen brání její smysluplnosti a čitelnosti: uťápnutci si zkrátka jen potřebují uvolnit útroby a redakce jim k tomu poskytuje lepší příležitost a možnosti než jiná DF.

Zbyněk

Ústecký kraj že je malý? Co do počtu obyvatel a hustoty sítě má jednu z nejhustších sítí. Obecně jsem proti roztříštěnosti, ovšem zde se to dá pochopit. Myšlenka je taková, že malé soubory se dají nabídnout ve vícero řízeních kam se přihlásí více provozovatelů a to by se mělo projevit na poměru cena/výkon.

Viťa

Poraženým dne jsou se ztrátou 5 % výkonů České dráhy… a to mě těší 🙂

Jerry

Není to 5 procent ale 4.2

Anonymus

Já v tom vidím výhodu pro ČD,ze se mohou soustředit na méně spojů. A vydělají na tom zejména kraje kam alternativní dopravci nepřišli.

Kopr51

Jak to říkal inspektor Trachta: Podezřelé je potřeba uvést ve zmatek!

Tomáš Záruba

Podle mě je tedy celkem jedno komu kde zrovna chcíplo víc motoráků, to přejde. Ale ten čím dál červenější GRAPP, prakticky celorepublikově, je dost ošklivá věc a týká se většiny cestujících. A třeba na jihozápadě Čech nebo v půlce Moravy je to „barevná hudba“ už od dopoledne. A týká se to prakticky všech dopravců.

Tvarda

Nesledoval jsem to celý den, ale jak má jezdit východní morava nezpožděná, když Valašský nebo Slovácký expres dojede zpožděný vinou „Dluhonice“ ? To je pak jasné, že navazující spoje jedou zpožděné. Nehledě na to, že na trase Vsetín-Karlovice nebo Lideč-Bylnice si to klidně od rána vozí celý den. Příkladem je zpožděný Slovácký expres, následně zpožděná Arriva na Vláře směr Bylnice a čekající OS z Bylnice do Lidče je díky tomu taky zpožděný. Ta mapa je červená díky Dluhonicím už hodně dlouho.

Tomáš Záruba

To bych ještě nějak pobral, ale kolem Veselí nad Moravou? Nebo proč některé R11 z Plzně vyjely se čtvrthodinou (a komplet 190 a okolí stály za pendrek, skoro všechno tam postupně nabíralo)? To nebude až tak Dluhonicema…

Tvarda

Ne, to jistě nebude. O situaci v čechách nevím. Tudíž nemůžu soudit. Nicméně dnešek byl dost tristní, to je fakt.

Guláš

Na Ústecku bude hůř to víte Pejsek a Kočička vařili dort a vylezl paskvil.

Pepa

No Ústecký kraj je kapitola sama. Autobusová doprava se rozdrobila na kousky , pak se dopravcům dali nové smlouvy , a jak to dopadlo ví asi dost lidí. Vytvořil se novy dopravní podnik který patří pod kraj, opět se kupovaly nové autobusy .předražené. A místo aby se kraj poučil udělá to samé s železniční dopravou. A tak se nabízí otázka PROC?? Odpovědi se nabízí hned několik ……. Každopádně ten odborník přes dopravu na krajském úřadě … To je opravdu “ elita“ .

Slávek

Vzhledem k současnému vedení kraje se není moc čemu divit. Ono vést kraj stylem, co rok, to miliarda dluh, to se musí umět!

Petr

Na nástup konkurence z Prahy do Tanvaldu jsem se vážně těšil. Proti těm šíleným vlakům bez jakéhokoliv servisu, co tam s nimi jezdily České dráhy, působí i ten oježděný německý motoráček jako výkřik moderní techniky. No ale když jsem viděl, co tam dneska poslali, nevěděl jsem, zda spím či bdím. To nebylo dobré ani jako vtip. Naprostá nehoráznost.

A.R.

Lidi chtěli konkurenci. Tak ji dostali. 🙂

Pavlíkov, Modřejovice

Nevíte, kolik těch lidí je? Patnáct??

A.R.

Nevím.

KarelF

Ráno celkem dost, jezdí s tím lidé od Měšic, Čakovice, Kbely, Satalice do centra to samé odpoledne naopak. Je to rozhodně rychlejší jak auto nebo běžná MHD. Za čas který dá vlak z masny do měšic se dostanete tak metrem z masny na Letňany. Úspora je v tom co prostojí busy v čakovicích u globusu pro lidi z čakovic, měšic. Co zde chybí je lepší návaznost na nějakou MHD Satalice, Čakovice kde je návaznost, ale mohla by bý lepší větší to samé Kbely. V Čakovicích by stála za hřích i zastávka za bývalým cukrovarem je zde velké sídliště a zastávka… Číst vice »

Vít Jůza

Žádná zastávka za hřích nestojí.

Ketchup1970

A co hřích za zastávkou ? 😀

Petr

Kdepak, lidi chtějí kvalitní, rychlé a levné cestování a je jim fuk kdo je veze, nebo jakým druhem dopravy se vezou. A protože s tím ČD měly čím dál větší problémy i při navyšování nákladů, dalo MD (nikoliv vybralo) možnost jiným firmám, které to přislíbily. Takže cestující se musí obracet na objednatele, aby to řešil a zajistil výše uvedené, protože za to si občané státní zaměstnance platí.

Otmar

Lidi chtěli konkurenci a radní něco do kapsy.

Tronda

Když ono je to v podstatě stejné jako bymee – skoro nosná souprava rychlíků do Tanvaldu v režii ČD, dveře to má horší, ale zase je tam místo na nohy a neleze se do toho jako po žebříku. V netopícím vlaku nechtěli jízdné – to předchozí dopravce nedělal a kdyby zůstal jízdné by ode dneška naopak zdražilo za Honneckerovu pomstu, takhle zlevnilo.

Jarda

Bymee do Tanvaldu? Seš si jistej? 🙂

všd

Ano, na víkendovém páru. Jinak jen výjimečně.

Jarda

Nojo. Jsem si nikdy nevšiml. Naštěstí to podle řazení byly jen tři vagony z X 🙂

Karlos S.

Je to přeci jejich záložní souprava. Je to asi stejná nehoráznost, jako když ČD posílají místo panterů na koridoru z Prahy do Brna Eso a béčka… A že to umí být každodenní realita, to všichni víme. Provoz takhle občas prostě funguje.

Aslanex

Byla to jedna souprava, která pro neznalého cestujícího vypadala jako starý rychlík, nic nesnesitelného. Na ostatních vlacích už jezdily modernizované Limetky 845, nepřijde mi jako žádná katastrofa, že tam byla jedna neobvyklá jednotka.

KarelF

To máte stejný jako s jídlem co by Němec nežral a ještě řetězec obchodů zažaloval tak je pro nás dle mínění němce naprostý luxus, než to všichni začali vychvalovat tak se měli jít podívat na to co jezdí roztoky-hostivař. Arriva nemá ani tolik elementární slušnosti uvést vozy do stavu v češtině a z kterého landesbahnu ten šrot vyřadili mne taky fakt nezajímá. Takže když jsme ochotný žrát německý salámy nesalámy tak je pro nás tento šrot taky dobrý nebo ne. Na trati do Liberce jsem jel párkrát ano souprava čd byla starší, ale čistá, wc použitelné, topila v zimě a… Číst vice »

Ludvík

Od dnešního dne mi chybí mobilní aplikace s možností vyhledávání vlakových jízdních řàdů off line. Používal jsem Můj vlak, ale většinu výkonů u nás převzala Arriva. Vím, že pro Android existuje CG Transit, ale nelíbí se mi, že požaduje přístup ke kontaktům v telefonu. Proto ji nepoužívám. Ze zásady nechci poskytovat údaje o jiných lidech třetím subjektům.

HonzaEM

V lednu bude možná dotisk jízdních řádů, tak třeba koupíte ten klasický.

jouda

Aplikaci můžete následně přístup k různým věcem zakázat.

Juraj

To je zaujímavé, na iOS to nič také nepožaduje.
Inak je samozrejme CG Transit jasná voľba, nie len pre vlaky, ale aj busy a všetku MHD.

Aslanex

CG Transit podle jejich slov vyžaduje přístup nikoli ke kontaktům, ale k názvům účtů. Je to nutné ke kontrole zkušební verze, ale zároveň to klidně můžete odmítnout a aplikace funguje i bez toho.
Viz: https://sales.cgtransit.cz/get_contacts.txt

Dominik

Ale oproti tomu, co umí Můj Vlak je to hodně slabá náhražka a snad vůbec žádný z dopravců nemá na webu záložku omezení provozu, jako ČD. Zde trochu objednavatelé zaspali, že nechtěli i toto.

Jan Sova

Ví někdo, co motorového vyjelo 15.12. na trati OL – Bruntál – Krnov pod vlajkou staré známé firmy ??

Jan Sůra

Určitě ty GTW, jak to Kupec sliboval

Vlastik

Jo dobře Arrivě se začátek moc nepodařil, ale věřím že časem se to zlepší. Ale jak tu bylo psáno, měl největší sousto. Takže je rozdíl zařídit si jednu jedinou linku, což se dá v pohodě, než zařídit 10 nebo kolik jich bylo. Hodnotit po prvním dnu je ubohé, až to bude nějaký ten měsíc, tak už to bude objektivnější.

HonzaEM

První den nějakýho novýho systému nebo velké změny, přináší problémy vždycky.

Vlastik

Jinak byl jsem nějakou tu hodinu na nádraží v UH a zpoždění bylo tak 10 minut u všech spojů, což není tak hrozné. Navíc v okolí jsou jen jednokolejky a tam se jedno zpoždění musí projevit i u více spojů. Nepočítám Express do Nitry, ten nahradili autobusem a měl tam hodinu. Soupravu poslal na rychlíkové tratě.

Vlastik

Teda u všech zpožděných to bylo jen 10 minut, některé jeli včas.

A.R.

Nikdo nemůže čekat, že vyroste tak rychle. Arriva měla začít postupně, nejdřív jednu, pak další a pak další. Měla jít na trh s tím, na co se cítí, ne s tím, co dokáže slíbit. To umím taky.

Vlastik

Taky se může stát že po pár měsících bude úplně někde jinde a pak se z poraženého, může stát klidně vítěz.

KarelF

Podívejte se na Nitru stále stejná souprava. Příměr, pokud budeme kupovat a žrát salámy co by Němec nedal ani svému psovi tak budeme jezdit v šrotech vyřazených z německých lokálek.

Vlastik

Ještě se nabízí otázka, kdyby začal pomalu po jedné trati, taky by se mohlo stát, že by příště už nemohl jinam, protože by to přebral někdo jiný na X let dopředu. Popravdě nevím na jak dlouho se ty smlouvy co začali dnes platit podepisovali.

Tronda

Smlouvy Arrivy jsou na tři roky, proto taky nebyly požadováno nová vozidla, protože by se nikdo nepřihlásil.

Tvarda

Jak které, ve Zlínském kraji je to v závazku na 10 let.

Filemon44

Pravda je oboje-rychlíky v závazku MD(Rakovník,ČB,Tanvald,Rumburk)jsou na tři roky,Zlínský kraj na 10 let.V Libereckém kraji Liberec-Turnov-St.Paka-Lomnice taky tuším na 10 let.

xyz

„Nikdo nemůže čekat, že vyroste tak rychle. Arriva měla začít postupně, nejdřív jednu, pak další a pak další.“
V situaci, kdy všechny kontrakty začínají ke stejnému termínu (12/2019), to reálně nebylo možné.

Mimochodem, ty Arrivou nyní nově provozované soubory jsou „jen“ 3 (4 rychlíkové linky od MD byly jeden balík, část výkonů ve Zlínském kraji coby druhý balík; a 2 linky v Libereckém kraji coby třetí balík).

A.R.

Když to reálně nebylo možné, neměli se do nich hlásit. Jsem drobný pekař na vsi a když u mě někdo poptá 2000 chlebů během jednoho rána, tak ho odmítnu, protože to nejsem schopen splnit.

Tronda

Tak v tom případě se ČD neměli hlásit do středočeského kraje, tady se jim začátek nového kontraktu taky nevydařil, když odřekli pár Sp na Kladno.

KarelF

Podstatné je to, že Arriva je nadnárodní společnost s ročním obratem v stovkách miliard Eur neměl by tedy pro ně být problém nakoupit nové vlaky. Na místo toho se nového dočkáte od (oproti celkové velikosti Arriva) malých českých dopravců. Co jste všichni čekali stále stejný scénář, arriva převezme lokálního dopravce a dál jezdí s tím samým co původní dopravce ale Arriva takže je to gut. Pro připomenutí ČSAD Vršovice, Hotliner, dopravci na Dobříšsku, severní morava, Neratovický dopravce Nerabus – I.Marinov a další a další. Dnes vidět českou firmu s busem nepočítaje Jančuru je dost málo kde to nepřevzala Arriva tam… Číst vice »

KarelF

A v případě železnice nepřebírá nikoho takže sem pošle staré šroty vyřazené z Německa z landes bahnů.

HonzaEM

Tak jsem se po necelý dvouměsíční pauze zase mohl svézt z Lovosic do Třebenic „Švestkovou dráhou“. Zájem byl veliký. Lidí docela dost, zvědavci, šotouši, dokonce i pan inženýr Jeřábek se byl svézt. Obsluha příjemná. Akorát to skřípání vlaku v obloucích, to je nepřijatelné jak pro cestující, tak pro okolí dráhy. To když to jezdilo v Německu jako tramvaj v ulicích, tak to taky dělalo takový rámus?

Lovosičan

Byla tam i ta světlovlasá atrapa strojvedoucího, kterého všichni s chutí parodujeme napříč profesemi? Nóó…vždyť víte. Moc dobře víte.

HonzaEM

To nevím koho myslíte, ale jelikož je to furt takový jakýsi zkušební provoz, jako i na těch podzimních jízdách, tak tam jezdí i různí technici a za provozu řeší nějaké závady, problémy, takže těch lidí tam bylo hodně.

Lovosičan

Před čtyřmi dny jste se ho tady zastával až do roztrhání těla a najednou se k němu neznáte? To by Z. K. asi neocenil.

HonzaEM

Vy myslíte Zdendu? Toho jsem tam neviděl.

PetrB

Reportáž v pořadu Události České televize již za chvíli na ČT1 nebo ČT24 o nástupu nových dopravců na železnici. Pořad bude po odvysílání dostupný i v iVysílání České televize.

Dushan

Hlavní potíže Arrivy (zpoždění u většiny spojů celý den) v čtv prakticky nezmínili, reportáž byla hlavně o nepojízdném Regiojetu na Mostecku a záložních vozidlech Leo expresu.

Dushan

Reportáž na nově na stejné téma aspoň více vypovídající o realitě, snad až na to, že u posměchu na retro soupravu Arrivy zabírali na vagonu nápis ČSD.

pppqqq

Ad „nezklamaly ani Die Länderbahn v Ústeckém kraji“
Nesouhlasím. Pokud je Arriva poraženým dne, ačkoli většinu spojů jakž takž odjezdila, jak nazvat dopravce, který na jedné trati vůbec nevyjede a všechny spoje na několik měsíců kompletně nahradí autobusy s odkazem na neexistující výluku? Jak to zlepší reputaci železnice?
Navíc veškerý hněv běžných cestujících, kteří z 99% netuší, co se děje, padne na původního dopravce, který ze dne na den „bezdůvodně“ přestal jezdit.

V. K.

Taky bych byl k Länderbahn kritičtější. Vlaky sice jezdí, ale vypadají jako když je z Německa přivezli včera.

HonzaEM

To jsou tramvaje.

Aslanex

Oni je taky z Německa přivezli včera 😀

Kubík

To se dalo čekat, že AŽD to zvládne, navíc nevzalo nic navíc, než na své (!) trati, kterou si samo opravilo. AŽD je pravý soukromý železniční dopravce, ostatní jsou vyžírači dotací, navíc zachránilo trať před likvidací. Zatímco Jačurovci si zkoušeli vlaky před lety na Kozí dráze a pak od ní dali ruce pryč. Länderbahn také zklamalo tou ilegální NAD Most-Osek, jak avízoval tento server.

xyz

„Jačurovci si zkoušeli vlaky před lety na Kozí dráze a pak od ní dali ruce pryč.“ Doplním, že šlo o předváděcí jízdy (konané ve smyslu „dokážeme s vlaky jezdit“) na jaře 2010. A učinili tak i na řadě dalších tratí. Ruce pryč od oné části Kozí dráhy (Telnice – Teplice l. b.) dala SŽDC na konci roku 2010. Také doplním, že navzdory tomu, že v dalších letních obdobích jezdily v úseku Děčín – Telnice vlaky provozované dopravcem Railway Capital, je i úsek Děčín – Telnice z vůle SŽDC, s. o. ve výluce. Tzn. jediný, kdo ve skutečnosti dal „ruce pryč“… Číst vice »

KarelF

„konané ve smyslu „dokážeme s vlaky jezdit““ tak kde máme ty super soupravy které jančura sliboval a nakonec skončil u vyřazených vagonů od rakušáků a jiných a vyřazených lokomotiv z Itálie s kterými musel jezdit v dvojci, protože netušil co vlastně vydrží nebo spíše nevydrží 🙂

Limokola

Připomeňte mi, z čeho že se skládají příjmy této firmy, že je tak odlišná od těch „vyžíračů dotací“?

Lektor

AŽD není žádný doprace ale společnost zabývající se výrobou a montáží zabezpečocích a jiných systémů.

Vbb

Z pohledu provozování žel. dopravy to dopravce je.

Dominik

Je to spíš jeden z největších vyžíračů, to oni si na kraji vydupali objednání ZDO, přeci nebudou jezdit za své.

Vbb

Vy jste u toho vydupávání byl, že to tak přesně víte?
Co kdybych si já zkusil u vás vydupat, že mi budete každý měsíc platit 5000 a já vám za to odvezu kolečko písku od branky ke dveřím? Povede se mi to?

A.R.

Perfektní shrnutí. Jako kdybych ten předposlední odstavec psal sám. 🙂

Přemek

Pánové děkuji za skvělou reportáž. S 845 je to tak, že se vzalo, co se dalo. Pochopitelně že jde o neupravené jednotky s původní notně omšelou výbavou i technologií. Tohle je zásadní problém Arrivy. Ukazuje se, že AŽD začíná vystrkovat profesionální drápky, jakkoli se donedávna mohl tento dopravce jevit jako amaterský vysavač veřejných zdrojů.

provokatér

„Tohle je zásadní problém Arrivy.“
Arrivy nebo českého železničně opravárenského průmyslu, který nedokáže fungovat tak, jak velebené tržní hospodářství potřebuje?

Jan

Dobrý večer. Moc děkuji za dnešní report nejen pánům z zdopravy.cz,ale všem, kteří přinesli jakoukoliv informaci o nových dopravcich. Osobně bych arrivu až tak nehanil a azd bych do nebes nevynasel. Azd vypravuje 3 jednotky, jednu má záložní a k tomu ještě dva slukafony, to je 100%zalohovost. To nebylo ani v nejsocialistejsim dopravním podniku v zemi. Samozřejmě že měla ariva problémy, protože měli největší kus a jsou rozprskli po celé republice, o to to mají i logisticky náročnější. Máte také info, kdy jim mateřské DB jednotky předávali? Pro mne je propadák leo. Stáhnout soupravu jen tak, abych měl s čím… Číst vice »

noerf

Jan: U Arrivy bude zajímavé sledovat, kdy dosadí zbylé jednotky, které jsou na opravě v Parsu. Regiojet se bude muset jednotkami v Ústeckém kraji zabývat více než by chtěl.
To co je zatím pozitivní, je pokrytí personálem.

Jan

Osobně by mne zajímali tyto body, zda ví někdo odpovědi?
Kdy DB předali arive jednotky, kdy se pars zavázal jednotky odblesit a splichnout do nátěrů
Kolik jich vlastně mají mít a jaká je turnusova výprava (dvě jednotky sprazene na jednom vlaku jsou stále dvě výpravene jednotky)
A jaké je stáří a kolik mají najeto, jak jednotky pro arrivu tak jednotky pro Radima.
Děkuji za info

Jan Sova

Z Parsu už jim nějaké jednotky vyjely na zkoušku ven (viděno v OL minulý a předminulý týden). Je to v novém laku a má to nové interiéry. Pohon těžko říct, jestli se do něčeho hráblo.

pozorovatel

Jenže na lak (a ani na „modernizovaný“ interiér) vozidla nejezdí – jak dokazuje právě dnešní situace …

Aslanex

Ono ten personál není tak sladký jak na první pohled vypadal. Hodně strojvedoucích je vypůjčených a třeba na jednom oběhu Praha-Turnov nebyl vůbec žádný průvodčí.

Leinad

Výpadek Leo beru lépe než výpadek Arrivy. Leo oznámil s předstihem, vracel jízdné a pokud bylo dražší tak platil jízdu s konkurencí.
Arriva po pravidelném odjezdu řekla, že to chcíplo

Robert

A udělala snad Arriva s vlakem do Nitry něco jiného?

kakov

trefa do černého!!

Jan

Jeli busy, Le jelo nic

Aslanex

Arriva je vozila z Německa postupně od jara. Zdaleka ne všechny se ale rekonstruovaly v Parsu – asi 8 jich je udělaných někde v německu, další v Ostravě apod. Potřeba by jich včetně Zlínska mělo být přes 25.

LuKo

PARSem prošly a procházejí všechny Arrivy, ŠVAGem pak vše kromě řidičáků pro sérii 845.3xx. Po rekonstrukci interiéru a exteriéru se pak různě zprovozňují, 5 v Německu, některé v Kolíně, něco si zprovozňují v Malešicích a zbytek v PARSu.

KarelF

V řadě prvé Arriva je nadnárodní společnost s ročním obratem v miliardách eur. Takže vlaky si může koupit kdykoliv s ohledem na tento fakt mne pak ani nezajímají její problémy. Protože pokud pak předvede to co předvede je neomluvitelné nebo si nemá hrát na to jak je to velká silná a super společnost. Omluvím spíše chybu u Jančury nebo Novotného mají také peníze, ale jsou menší. Arriva předvedla jen to co vždy sežrat co nejvíc nasadit šrot a kasírovat. pro čechy je to přeci dobré, ale němec by do toho nesedl. Navíc jako čecha mne uráží to, že nemají ani… Číst vice »

Libor

…držím palce všem novým zaměstnancům na železnici, hlavně těm naprostým nováčkům v rolích strojvůdců…lepší dojet pro začátek s menším zpožděním. Taktéž další personál se zapracuje a situace se stabilizuje, hlavně se nezdávat a neutíkat bez boje (na těchto lidech totiž především záleží funkčnost systému). Vozy jsou takové, jaké se sehnaly v krátkém čase . A některá z vedení firem si vzala větší sousta než na která je možné se při znalosti trhu připravit. Pondělí bude další zkouškou.

Tronda

Podle počtu mínusů zjistíte, že přát něco někomu mimo ČD šotoušci neodpouští.

Jaroslav

Kuš Troubo. Teda Trondo.

Lovosičan

Ale no tak, oponovat lze přece i slušně…dokonce i v případě Trouby. Teda Trondy.

KarelF

Já třebas přeji LE, ČD i Jančurovi, ale Arriva mne vadí, protože němec který se dle mne nechová zrovna nejlépe vůči nám čechům prostě zase nám sem rvou laciný salámy (rozuměj vlaky) který by němec nedal ani psovi (nesedl by do toho), ale pro čecháčky-moraváky dobrý.

Míra

Když si chce někdo koupit auto, tak se taky rozhodne, zda si koupí nové nebo ojetinu (třeba z německého autobazaru). Rozhoduje se podle různých kritérií – pořizovací ceny, hospodárnosti, pohodlí, bezpečnosti, vlivu na životní prostředí. Na železnici za cestující rozhodly MD a kraje tím, jaké podmínky nastavily. Na lince R24 Rakovník – Praha jsou postarší motorové jednotky krokem zpět, o přilákání cestujících do vlaku objednatelé nestojí, protože stavbu trati z Prahy do Kladna budou provázet výluky.

Modré zábradlí

Fy být tobrá Čecha podle pravopys

Pavel

Ptám se autora? Proč vyjadřujete názor za lidi? Prováděl jste nějakou anketu? Obávám se , že ne, a rovnou od stolu plácnete něco (asi to váš chlebodárce chce takhle slyšet). Já naopak uspořádání vlakové dopravy v Ústeckém kraji beru za velký posun kupředu a vše řeší tarif DÚK. A nemusí nikdo na nic myslet a nic si komplikovat. Jede tím, čím chce a co mu vyhovuje…

Přemek

Vážený Pavle, kdybyste uměl číst, tak víte, že šlo o reportáž z terénu a ne od stolu. Jde o první reportáž na dané téma a teprve čas ukáže, nakolik půjde i v ÚK o „velký posun kupředu“. Na Švestce to platí absolutně, jinde zatím s velkými výhradami. Staré omšelé soupravy jsou krokem zpět, ne kupředu. Tohle chápe každý, kdo si zakládá na elementárních kulturních cestovních návycích. Pokud milujete zasedání na něčem, na čem před vámi zasedal kdekdo a je to vidět i cítit, tak máte blíže k jistému domácímu zvířeti než ke kulturnímu člověku. Howgh!

HonzaEM

A jestli krokem kupředu je vybírání čím člověk jet může a čím ne, kde mu platí nebo platí ten či onen doklad a jestli si ho musím koupit tam nebo tam, to snad normální člověk myslet nemůže.

Lovosičan

Překvapily mě poznatky některých diskutujících, že Regiosprinter je méně pohodný než Regionova. Nejsa zasvěcen, nehodnotím. V nejbližších dnech to vyzkouším na vlastní zadel, abych byl objektivní a nezaujatý (ne jako ČT 09). Pan Chrdle obdrží mých 59 Kč a zajedu si do jediného „tramvajového“ města našeho kraje. Občerstvení zdarma se vzdám ve prospěch potřebných, třeba Trondy.

PetrB

Mě přišel Regiosprinter společnosti AŽD Praha pohodlný. Asi záleží na tom po jaké trati vlak jede, když vezmu v úvahu, že Švestková dráha je vlastně „novou tratí“ vlak se bude chovat jinak než když pojede po zastaralé trati. Doplním, že Regiosprinter AŽD byl čistý, vytopený a personál příjemný. Jako bonus jsem dostal slivovici a kavu zdarma.
Za mě AŽD Praha 1+.

Tronda

Hlavně regiosprinter se rozjede, regina by se těžko rozjela na stovku a stíhala jízdní doby Na trola Lovosičana nemá smysl reagovat, jen blábolí nesmysly.

Filemon44

Pane Trondo,zato vy jste to vystihnul přesně, když už asi rok jste tady psal, že 15.12. někteří dopravci nevyjedou…..

Jerry

Trondo: Regionova má max. 80 km/h ty joudo

Tronda

A co tam asi píšu ty troubo? Že se nerozjede na stovku – tedy, pro méně chápavé, že ten šrot má vmax nižší a nebude stíhat jízdní doby.

sledovatel webu

Hovadiny jako obvykle. Nic jiného sotatně ani očekávat nelze.

Lovosičan

Uvidím, zjistím, nerozporuji. Zahraniční motorové vozy jsem ostatně vyzkoušel jen čtyři: Žralok, Desiro, pavouk a kdysi dávno, když Regionovy a Tronda ještě nebyli na světě, také Automotrice FS ALn 668.

HonzaEM

Akorát pokud před každým obloukem neinstalují mazníky (jestli to teda pomůže), tak přes nesnesitelné skřípání v obloucích tím lidi asi jezdit fakt nebudou, to samý platí ipro okolí dráhy. Někteří lidé znovuzprovoznění dráhy sabotovali (asi se báli hluku), tak jestli bude skřípot kol slyšet o 2 zastávky dopředu, tak se jim ani nelze divit.

Karel

Není jednodušší, aby si ta souprava přimazávala kolej sama?

Petr Šimral

I přes mazání okolků na vozidel traťové mazníky před oblouky významně pomáhají…

Vbb

Samozřejmě, všichni ostatní jsou zaujatí a neobjektivní, jen MOJE reportáž bude zcela objektivní a nezaujatá, protože bude mýma očima.

aldik

Já bych příště celý kraj dal jednomu dopravci (na barvě nezáleží, hlavně at si vyřeší od počátku prodej jízdenek, včetně nákupu přes eshop/ aplikaci, platbu kartou i ve vlaku).

michal

Na to ale musí být čas a ne 10 let nic nedělat a pak honem honem.

Leinad

Celý kraj má DUK/PID/… Při cestě autobusem nezkoumám co je to za dopravce, proč by h měl při cestě vlakem?

HonzaEM

Autobus je autobus, ne síť.

Karel

A motorák je motorák, ne síť.

eLKá

Pokud to berete jako zájezd, tak ano. Pokud jako veřejnou hromadnou dopravu, tak autobus (a někde třeba i „maršrutka“) součástí sítě prostě je. Pravidelný cestující se prostě potřebuje efektivně dopravovat z A do B a jestli pojede metrem, tramvají, vlakem, trolejbusem, lanovkou, autobusem nebo lodí, je mu obvykle jedno.

HonzaEM

Modrýmu samozřejmě.

Marvin

„nezklamaly ani Die Länderbahn v Ústeckém kraji a Leo Express pod Orlickými horami.“

Opravdu nezklamal LE? Prý zpoždění kvůli sněhu, když tu skoro žádný není 😀 A nyní má neschopnou jednotku v Dolní Dobrouči. Ale lidem stačí čaj a cukroví zdarma 😐

Zlesák

Ano, LET není vidět na Grappu, takže málokdo ví, že odpoledne měla řada vlaků 20 i více minut zpoždění, takže v UO lidé nestihli přípoje zejména na Prahu.

Štěpán

No jestli to Arriva s tou jedinou jednotkou 845 na R24 myslí vážně, tak to teda upřímně lituji každého, kdo s tím jezdí. Arriva by si těch jednotek měla pořídit dost na to, aby za jeden vůz Bdtn nebo 954 u ČD nasadila jednu jednotku 845. Tzn. do Rakovníka MINIMÁLNĚ po dvojicích (nrbo lépe po trojicích), do Tanvaldu klidně i čtveřice, ale v žádném případě ne jen sólo! To se mají cestující mačkat v přeplněném vlaku jen kvůli tomu, že ho převzal soukromý dopravce, který nemůže (nebo nechce?) zajistit adekvátní kapacitu? Fakt zlepšení kultury cestování, jen co je pravda.

Desper

Jel jsem v pátek Katr+Bdtn MB-Tanvald. Bylo tolik lidí, že se stalo i mezi sedadly u okna. Jak tohle bude vypadat v jedné jednotce si ani nepředstavuju

Zbyněk

Nepíšu to poprvé, ale poslat motorové jednotky na linky do Tanvaldu a Nového Boru, tedy asi linek nejvíce náchylných na sezónní výkyvy a výluky není zcela šťastné. Tím spíš, že posilová Bnp si mohly ČD z Turnova do Prahy posílat i po osobákách. Nechápu co vedlo objednatele právě k výběru těchto linek.

Ví někdo kolik bude mít do června Arriva posilových jednotek k dispozici?

Tronda

Kapacita je taková jako si objednatel objednal, v případě Ex2 tak bylo vysvětleno, proč nejezdí víc vozů a 845 jsou dva spojené vozy, takže jako hydra s Bnp.

Štěpán

To není pravda, v jedné půlce jednotky 845/945 je mnohem méně místa, než v Bdtn. Takže za 854 + Bdtn je náhrada s adekvátní kapacitou 2x 845

Tronda

A v 854 je jich zase mnohem míň než v půlce, takže se to vyrovná.

nowas

854 s vlekem má 128-136 míst k sezení. 845 má kolik?

Jarda

123 sedících

nowas

Tak to je zhruba stejně. Ale většina vlaků R21 jezdila se dvěma vozy. A dnes ráno R1141 1x 845 – minus 80 míst.

Jakub

Ještě by mě zajímalo jaké ztráty (náklady) měli dopravci s tím že si půjčovali náhradní vozidla, rušili své komerční spoje atd..

David

Tak se jich zeptejte, Jakube. Jejich e-mailové adresy jsou veřejné.

Anonym

Tak dveře v těch úžasnýcg Bc už prej ani nešlo otevřít, pár cestujících se projelo dál, než chtěli… Dobré jméno železnice dnes velmi utrpělo.

Stráťa

Dobré jméno železnice?

Původní Pražák

Zase bych to tak nedramatizoval, tohle není střed vesmíru. Jestli vůbec železnice nějaké jakž takž dobré jméno má, tak určitě ne díky dnes dotčeným lokálkám. A když to nebude večer ve zprávách na Nové, tak ty problémy odhadem 99,5 % české populace vůbec nezaznamená.

Tronda

Jistě v Bc na vlaku Arrivy je nikdo neotevře, ale v B/BDs na vlaku ČD si s tím poradí každá vetchá babička o holi a jako bonus si užije otevřeného okna.

MRC

Nebyl jste to vy, co nám propagoval že takové vagony u soukromníka jezdit nebudou? 🙂

Tronda

Nepropagoval, protože v tomto souboru nové vozy požadovány nebyly. Ale shrňme to takto: ČD v Bymee Praha – Turnov 139 Kč, Arriva Bc nebo 845 Praha – Turnov 95 Kč, kvalita podobná nebo i lepší, cena o třetinu nižší.

Hezky česky

Soukromníci za jedna až jedna mínus (RJ, Leo a další). Státní (Arriva, Landerbahn) horší za dva až tři, u státních se to čeká, že tam pružnost moc není. ČD měly taky problémy přitom nic nerozjížděly, jen dojížděly.. Stát za tři, za pozdní vypisování, to jde hlavně na jejich vrub, 10 měsíců.. Kraje bych nehodnotil, tam je to politické rozhodnutí, za odvahu bych je ocenil, příště se poučí i ostatní z chyb. Za pět bych tak dal těm co to mrskly ČD na dalších deset konzervačních let sakumprásk bez podmínek, kde bude jezdit to nejhorší co mají k dispozici. Směr je… Číst vice »

Petr

To je teda sumarizace jak blázen.

Lovosičan

Potíž je v tom, že na váš ctěný názor…jak to jen vyjádřit distingovaným a kultivovaným způsobem? Vyměšuje domestikovaný vlk.

Ach jo

Vy jste ale samec tura domácího bez mužských ozdob

A.R.

Soukromníci za jedna? 😀 😀 Ano, mají první místo za diletantský přístup.

Dushan

Vypadadá to, jakoby vozidla dnes testovali prvně. Nebo jejich poruchy chtěli ututlat a domnívali se, že dnes nakonec „nějak pojede“?! Jsem zvědav jak chtějí fungovat následující dny. Mám tušení, že to bude pěkný průšvih a pochopitelně ztrátu pracně budované důvěry cestujících v železnici.

dizgrafyq

Předpokládám, že tu důvěru cestujících tady dosud pracně budovaly České Dráhy…

David

Trefné 👍

Honza D.

Nic proti AŽD, ale připravovali se na jedinou trať a z tohoto pohledu měli nejsnažší situaci. Každopádně to měli dle zpráv připravené na jedničku a komu čest, tomu čest. Snad budou nabízet slivovici i mezi svátky, chystám se tam zajet. 🙂

55p

Jistě, měli toho nejméně, ale podle mě je lepší preferovat kvalitu na úkor kvantity. Nikdo nenutil třeba Arrivu přihlásit se do tolika rozstřelů, kdyby měla jezdit jen rychlíky od MD, byla by na tom lépe.

asdf

Souhlas, asi dobře odhadli na co mají. Toto je asi správná cesta. V příštích rozstřelech to může hrát podstatnou roli , i když kdo o tom rozhoduje asi nebude žádný odborník, jak je po dnešku vidět.

Bobo

Objektivne napsany clanek👍👍👍

pozorovatel

Ani náhodou – je to jen subjektivní pohled redaktorů !!!

Adam H

Pro mě je teda poraženým dne cestující, platící či neplatící (i tak se dneska jezdilo) zákazník. Nejenom že platí za jízdenku, taky je celý tento bizár placen z jeho daní.

PeM

Postřeh z vlaku R 1148 Arrivy (Praha – Tanvald): v motoráku 845.105 netopí už z Prahy topení a nefunguje WC. Jízdenky je možno platit pouze hotově, platební terminál na karty nefunkční. Wi-fi funguje.

PeM

A ještě doplnění, že POPka průvodčího Arrivy, minimálně v našem vlaku R 1148, neumí číst karty Opudcard (nahrané jízdenky IDOL).

malý bobeš

Rozumí tomu někdo? Ty „palce“ nahoru jsou za fungující wifi?

Marťas

Palce nahoru jsou nejspíš za to, že přidal vlastní zážitek.

Viťa

Tak zrovna ve čtvrtek jsem jel EC z Brna a topení vypadlo někdy u Svitav….:D

PetrB

„Je rovněž otázkou, zda je nutné, aby například tak malý kraj, jakým je Ústecký, byl rozdělen do tolika provozních souborů. Soudě dle většinových reakcí se v takovém systému cestující těžko orientují a nevyhovuje jim.“ Cestující se orientuje podle linek příp. tratí, ne podle provozních souborů. Systém je postaven na linkách, ne podle tratí. Příkladem může být ona Švestková dráha, tedy linka U10 Litoměřice horní nádraží – Lovosice – Most nebo U5 Most – Úpořiny – Ústí nad Labem hl. n. či U12 Osek město – Most – Louny – Rakovník. Je to něco jako tramvajové tratě ve větším městě, kdy… Číst vice »

Jan Petrus

Jenže v jednom městě platí jedna jízdenka (a světe div se, dokonce pro různé dopravce). Je to jako platit v Praze jinak za jízdenku na metro a pak na dvě různé tramvaje, jedoucí ze stejné zastávky, ale jiným směrem…

PetrB

A světě div se v Ústeckém kraji také platí také jízdenky DÚK pro všechny dopravce (mimo dálkových autobusových linek).

Vít Jůza

K poslednímu odstavci:
1. Ústecký kraj vůbec není malý.
2. Učiněné rozdělení do provozních souborů umožnilo jakousi soutěž a výběr dopravců, kterýžto by při větších nebo jediném souboru nemusel nebo nemusel tak dobře fungovat … ostatně, to vyzkoušeli jinde … . A znamenalo by to závislost na méně nebo jediném dopravci>

Josefin

Hlavne ze se Arriva chvastala, jak bude pripravena…

Mimochodem nevi nekdo, jak je to s temi pracovniky, co pry neprisli do prace, jak vcera padlo v reportazi CT od pana Beranka ve zpravach? Jake spolecnosti se to tykalo?

Kazdopadne dekuji panum autorum za reportaz dnes, s velkym zajmem jsem sledoval. 🙂

Martin Höfler

Díky za shrnutí, bylo zajímavé to sledovat. Asi jste si mákli..
Souhlasím s vybraným vítězem. Je to asi stejná souprava, které ujela na podzim Bobina ve Strančicích, a tam to bylo skutečně jako retro akce. S Brejlovcem tím tuplem. Ale aspoň je na co se těšit.

Atom

No nevim. Vyhlásit vítězem toho kdo toho provozuje bezkonkurenčně nejméně, takže čelil i nejmenší výzvě mi přijde přinejmenším podivné.

ČD jen tak mimochodem jezdili také docela dobře, ale od nich se to už očekává. Pro ně to zas taková výzva nebyla, když už mají všechno zaběhlé.

PLS don’t ban me za nesouhlas s redaktorem #ZDOPRAVY=SPD FACEBOOK?

Lukáš F.

Že si Arriva naložila víc, než dokázala zvládnout, je pouze jejich vlastní vina.

dopravák

Mně sice také přišlo dost divné (a neuvážené), že Adamka s Nálevkou šli do tak velkého rizika a „nakoupili“ tak velký rozsah výkonů, ale asi si představovali, že to všechno půjde snáz, když to výběrové řízení byla iniciativa (nebo možná spíš lumpárna) ministerstva, a nepochopili včas, že politici ani ministerstvo jim další cestu umetat nebudou a nechají je v tom „vykoupat“. Ale všechno nové se musí chvíli zabíhat, než se to „usadí“ tak, že to bude rozumně fungovat, a rozhodně si (a to ani jako emeritní režista ČD) nemyslím, že by to během relativně krátké doby nezvládli zajistit. A aspoň… Číst vice »

Jiří

Článek je o alternativních dopravcích, mezi něž ČD nepatří. Jak píšete od ČD se „zvládnutí“ očekává, protože to pro ně není nové. Možná snad, jestli někde nasadily nové stroje (a ty se porouchaly) nebo slíbily nějaké řazení, které nedodržely – to by se asi dalo hodnotit. V souvislosti s tím, že vyhrál „ten co má nejméně tratí“ jsem si vzpomněl na poučný příběh: šlo o soutěž ve stavění sněhuláků dvou tatínků a dvou jejich synků. Synové se vsadily, že postaví většího sněhuláka ( když vyhrají, tak dostanou to co jim otcové nechtěli dovolit). Kluci postavili asi metrového sněhuláka, tátové se… Číst vice »

Filemon44

Tam jde o to, že vítěz si bral jen takové sousto,na jaké stačí.

A.R.

Ta poslední věta je co? Nějak to nedokážu rozluštit. Buď piš jen česky nebo jen anglicky. Takhle to nemá logiku.

Atom

To je jen taková narážka na to jak jsou tu nesouhlasné názory často tvrdě potlačovány, podobně jako na facebooku spd.

pls don’t ban me je takové ustálené slovní spojení. Znamená to v podstatě: „prosím neblokujte mě“.

A.R.

Nesouhlasné názory mi nevadí, ale ať mají hlavu a patu.
A ten jazykový paskvil je samostatné téma. Vím, co to znamená, ale má to v angličtině větší význam než v češtině? Já taky nepíšu „I go k lékaři“.

Atom

No jistě, že má. Když se to hodí tak taky napíšu raději „wtf“ než to nějak lámat přes koleno a snažit se to překládat jako např. „cts! [co to sakra].

http://st.elohell.net/public/chill/901800c0998765c7bdc04a01b1ac3389.jpg

A.R.

Tak to napiš celými slovy. To je fakt takový problém? 😀 Tahle anglicko-česká generace mi fakt přijde švihlá. To taky můžu psát s islandsko-maďarskými zkratkami a bude to taky „kůl“. 😛

Atom

a když píšu, že jsou nesouhlasné názory jsou často násilně potlačovány, tak samozřejmě myslím redakcí, nikoliv jinými diskutujícími. Diskutující nechť se samozřejmě vyjádří dle libosti, od toho je to „diskuze“. A konec konců ať se klidně vyjádří i redakce, ale mazat nesouhlasné názory a blokovat lidi je slabošské. A že se to tu děje často(podobně jako na facebooku SPD). Stačí blíže sledovat diskuzi.

To jen aby jsme si rozuměli…

Jan Sůra

Mažeme pouze lidi, kteří mluví vulgárně či opakovaně šíří záměrně bludy. A jakékoliv lidi, kteří nás přirovnávají k SPD.

A.R.

To je fakt, to je křivárna, urážka a pomluva bez důkazu.

Atom

Tak tohle SPD taky tvrdí…
Bez té poslední části samozřejmě…