Dopravci Komentáře Názory Železnice

Shrnutí: Poraženým dne je Arriva a jednotka 845, vítězem AŽD Praha

Jednotka RegioJetu v Žatci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Jednotka RegioJetu v Žatci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Dnešní den přinesl na českou železnici revoluci v podobě nebývalého nástupu alternativních dopravců na dotované linky. Redaktoři deníku Zdopravy.cz jej sledovali 12 hodin přímo v terénu. Kdo je tedy vítězem a kdo poraženým dne?

Největším zklamáním je Arriva. Ano, vzala si největší sousto, zároveň má ale nejsilnější zázemí v podobě mateřského nadnárodního kolosu. Dnes se ukázalo, že nebyla připravená.

Zaznamenala největší procento zpoždění, zrušila rychlík kvůli technické závadě a nasadila nevídaný retrovlak s brejlovcem v čele. Jen detailem pak už jsou nefunkční zásuvky či wifi nebo častá nefunkčnost prodeje jízdenek.

Mezi poražené patří i jednotky 845 dovezené z Německa, které dnes daly za pravdu řečem o jejich nespolehlivosti. „Chcíply“ RegioJetu i Arrivě a způsobily provozní komplikace i jiným dopravcům. RegioJet je navíc v Ústeckém kraji nasadil v retrointeriéru, kde se cestující bojí, aby se od zašlé a ušmudlané sedačky neumazal.

A pozitivní příklady? RegioJet uspěl s linkou R8 Brno – Bohumín, nezklamaly ani Die Länderbahn v Ústeckém kraji a Leo Express pod Orlickými horami. Vítězem ovšem deník Zdopravy.cz vyhlašuje společnost AŽD Praha, která měla pro vlastní Švestkovou dráhu dokonale připravená vozidla i servis na palubě. Předvedla profesionální přípravu.

Celý den také provázelo tápání cestujících kolem jízdenek. Nákup ve vlacích se ale vesměs ukázal jako bezproblémový, včetně platby kartou.

Na závěr je třeba zmínit krátký čas na přípravu, který dopravci měli. Je chybou objednatelů, že nevypsali soutěže v předstihu a nedali firmám na přípravu třeba pět let. Na druhé straně dopravce nikdo nenutil podávat nabídky v takzvaných rozstřelech.

Je rovněž otázkou, zda je nutné, aby například tak malý kraj, jakým je Ústecký, byl rozdělen do tolika provozních souborů. Soudě dle většinových reakcí se v takovém systému cestující těžko orientují a nevyhovuje jim.

Jan Sůra, Jan Šindelář

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
John
Host
John

Zkusil jsem Švestkovou drahu. Měl bych dvě věci – neuvěřitelně hlučné topení, není slyšet vlastního slova…nabídnutý nápoj zdarma si nemáte kam položit, nejsou stolky. Jinak interiér, personál, průběh cesty a pohodlí bez připomínek

Max Fein
Host
Max Fein

Samej znalec

Martin H.
Host
Martin H.

Pane Sůro, bylo by dobré v zájmu objektivity započítat bezchybné firmě AŽD neukončení výluky kolem Jaroměře a všechny s tím spojené problémy. Rozhodně se nejedná o první případ neplnění termínů dodávek ze strany této firmy (například loni Boří Les – Valtice). Myslím, že je dobré pojmenovat viníka….

Jan Sůra
Admin

Text je o nových dopravcích. V této oblasti asi nelze AŽD nic vytknout. V ostatních bychom už připomínek měli dost.

České dráhy
Host
České dráhy

Radši jsme to neměli dělat!

Aslanex
Host
Aslanex

Možná by u Arrivy ještě bylo zajímavé se podívat na kapacitu. Zaslechl jsem, že třeba na Rakovník má jezdit 2+1 jednotka, dnes tam jezdí jen 1+1.

pozorovatel
Host
pozorovatel

Ono to v naprosté většině případů asi bude stačit, zejména teď v zimě.

Chorobný prokrastinátor
Host
Chorobný prokrastinátor

Lidí jezdilo vlaky stále více. Proto musela přijít ťafka, která jim cestování poněkud znechutí. Sice krkolomná, ale zatím účinkuje na jedničku s hvězdičkou…

HonzaEM
Host
HonzaEM

No, byl to jakž takž fungující systém na nějaký úrovni a neustále se zlepšující i když dráhy neměly nikdy moc dobrou pověst, tak teď to zazdili.

Chorobný prokrastinátor
Host
Chorobný prokrastinátor

Zřejmě nadobro😐

Soukromý kůň
Host
Soukromý kůň

Režijku máme?

Lektor
Host
Lektor

Tak počty cestujících v regionální dopravě stále klesají. Roste dalkovka a příměstská ( Praha a Brno). Těmito kroky rozhodně pokles regionalky nezastaví, jde o to jestli to má vůbec smysl a nebylo by lepší zaměřit se na dálkové spoje. Ale rychlíkové linky arrivy nebo linky Pardubice – Liberec v současné podobě nelze považovat za dálkovou dopravu a právě těchto a podobných linkách vidím potenciál

pozorovatel
Host
pozorovatel

A příměstská doprava snad není regionání? To máte poněkud podivné chápání realisty i názvosloví …

Ypsilon
Host
Ypsilon

R1161 nasazena dvoumotorová jednotka od GWTR.

Sprej Logo
Host
Sprej Logo

Přes noc v Lovosicích, nějaký vandal posprejoval odstavenou jednotku AŽD.

HonzaEM
Host
HonzaEM

Ano, můžu potvrdit 🙁

Riki
Host
Riki

Chytit a useknout minimálně jednu ruku, aby si to příště rozmyslel, ničit cizí majetek.

Riki
Host
Riki

Těm minusářům. Doufám , že se najde nějaké pako a bude dobrá konstalace hvězd a vybere si třeba vaše auto nebo dům a pořádně ho pomaluje. Pak budete možná pískat jinak.

xyz
Host
xyz

Stranou „soukromnických“ zpoždění upozorním na nový stav na lince R1 ČD, která má mezi ČB a Brnem výrazně zkrácené jízdní doby oproti dřívějšku a v některých úsecích jsou časové polohy spojů naskládané tak, že se zpoždění o to více přenáší mezi vlaky ČD.

V Havlíčkově Brodu ujíždějí rychlíky ČD směr Praha i Brno spěšným vlakům ČD od Jihlavy/Slavonic i o cca 10 minut, v jiných případech pak Sp vlaky ČD směr Havlíčkův Brod ujíždějí v Jihlavě zpožděným rychlíkům ČD od Brna také např. o 10 – 15 minut.

Srov. s tvrzeními „jen soukromníci ujíždějí vlakům ČD“ či „zpoždění se týkají především soukromníků“.

HonzaEM
Host
HonzaEM

V Ústí nad Labem zase ujíždějí o pár minut osobáky na Most od zpožděnýho osobáku od Prahy, vzhledem ktomu, že tím jezdím ještě výrazněji dál než do Mostu, kde se dá dostat každou hodinu nebo rychlíkem, tak tam kam potřebuju je dvouhodinový takt. Hlavně že o tom, jestli počká nebo nepočká rozhodujou dispečeři ČD v Plzni…
Tohle by mělo být v režiji SŽDC, si myslím.

michal
Host
michal

„ČD na sebe přece vždycky čekají, soukromník nikdy nečeká“ – to je takový další mýtus, bohužel podporovanej masírkou šotoušů a některých zaměstnanců národního dopravce.

HonzaEM
Host
HonzaEM

To je přece kravina, jen by o těch čekacích dobách a zajištění přípojů mělo rozhodovat SŽDC, jakožto nestranný provozovatel dráhy s dispečery v místě, kteří znají více místní potřeby a ne centrálně ČD.

JAN
Host
JAN

Tak to jste na omylu. Jako strojvedoucí ČD, jezdící na trase Ústí – Cheb, os. i r. mohu říct, že čekáme na soukromé dopravce a oni zase na nás. Když se nečeká, je to většinou v pomůckách GVD, nebo nastavené krajem a v neposlední řadě záleží jak rozhodne dispečer v návaznosti na další spoje cestou dotčeného vlaku.

xyz
Host
xyz

** Oprava překlepu – samozřejmě linka R11 ČD.

VDV
Host
VDV

A co lze od VDV čekat. Záhuba to zase vše uhnal a v reálu to nefunguje….

Miroslav Zikmund
Host
Miroslav Zikmund

Velmi mne překvapilo, že ústecký kraj, v němž není zrovna nejlepší životní prostředí, objednal na trať 131 motorová vozidla. Od „ekologicky“ uvažujících funkcionář; bych očekával elektrickou trakci. Pravda, ČD jezdily s MJ814, které mají ovšem zhruba poloviční trakční výkon než soupravy 628, nicméě pro traťovou rychlost TO stačí. Paradoxem je, že trakčně výkonější soupravy 628 mají delší cestovní dobu než 814.
To by mělo být naopak.
Podle mého názoru výkonnější spalovací motor produkuje více exhalací.

Chorobný prokrastinátor
Host
Chorobný prokrastinátor

Ta lemra má jen jeden motor, tak je to jako 842s vlekem a jedním agregátem kleklým. Je legrační to pozorovat, jak jsou cestující zblblý a papalášům je to u zadního otvoru.

Vbb
Host
Vbb

842 na půl má 250 kW a s vlekem 78 tun. 628 má 415 kW a 68 tun. Pokud nemumíte dělit, tak je to 3,3 oproti 6,2 kW/t. Ale jasně, z modrého pohledu je na tom 628 podstatně hůř, protože nemá modrý nátěr.

Chorobný prokrastinátor
Host
Chorobný prokrastinátor

Není vlek jako vlek. 842 jezdí i s mnohem lehčími, A vyvětráte v nich😉

Vbb
Host
Vbb

S čím lehčím než s 054 ty 842 jezdí? S 020??? S 010??????

czhunter
Host
czhunter

Já bych jen upozornil, že ty výkony jsou nominální, pravděpodobně naměřené při výrobě nebo zásadním repasování motoru.

Běžné ztráta výkonu spalovacího motoru je cca 10 % za 10 let.
Otázka tedy zní, jestli ty vozidla ještě pořád těcj 250 a 415kW mají. Možná už dávno ne.

xyz
Host
xyz

„ústecký kraj, v němž není zrovna nejlepší životní prostředí, objednal na trať 131 motorová vozidla“
Učinil tak dočasně s předpokladem 2letého období do doby dodání nových elektrických jednotek.

P. S. Připomínám, že motorová vozidla tam po desítky let nasazovaly i ČD, a. s. (předtím i ČD, s. o.).

Chorobný prokrastinátor
Host
Chorobný prokrastinátor

Na 2 roky nesázím, slibem nezarmoutíš. Dle mého je současný stav definitívní.

X 1
Host
X 1

2 roky má Pesa na dodání nových elektrických souprav. Taky tomu moc nevěřím. 3 roky včetně schválení mi znějí realističtěji.
Na druhou stranu, možná je lepší čekat 3 roky na Pesu než 7 roků na Škodovku (NIM Expres).

HonzaEM
Host
HonzaEM

Neobjednal, Ústecký kraj si objednal pantografy, ale dal dopravci čas asi 2 roky, aby si je stačil pořídit.

Krokodýl
Host
Krokodýl

Přináším první postřeh na ústecku. Z důvodů nedostatku souprav společnosti RJ ÚK, mají zapůjčeného sprintera od GWTR na osobáky Kadaň – Kadaň-prunéřov …

pozorovatel
Host
pozorovatel

Kde by stačil „šukafón“ a kde jezdila Regionova … …

Jindra
Host
Jindra

Pondělní cesta do Liberce s bulharským strojvedoucím měla své neopakovatelné kouzlo. Personál co půlku věcí nevěděl, neuměl… Jsem rád, že jsme z Turnova do Libu nakonec dojeli. Už se těším na odpolední díl 2. 😀

Petr K
Host
Petr K

„U souprav rychlíků R 20 Praha – Ústí nad Labem – Děčín má podle ČD dojít k plošné výměně vozů. V novém jízdním řádu budě drtivá většina vozů modernizovaná.“

Toto jste psali v létě a pravděpodobně si to ČD rozmysleli. Jel jsem dnes v 8h rychlíkem Děčín Praha a opět DDR dobytčáky. Možná na jiných spojích to bude, doufám. Moc tomu ale nevěřím.

Pavel
Host
Pavel

Připojuji se. Jel jsem o hodinu později. Dokonce jsem měl místenku do vozu, kde mělo být kupé pro šest osob, tj.modernizované, ale realita bylo vybydlené béčko pro osm.

HonzaEM
Host
HonzaEM

Mají tam být nasazené ty Bee hrůzy, co se uvolnily z trasy Brno – Bohumín. Co jsem koukal na řazení, tak nějaké to normální Béčko se tam má taky objevovat, tak doufejme, že tam opravdu budou, že si člověk může vybrat normální vůz a ne ty hrůzy Bee, který tu jezdily už pár měsíců před zahájením rekonstrukce zastřešení na hlaváku, díky čemuž už se nemohly řetězit s rychlíky Praha – Havlbrod – Brno a na dobro odtud zase zmizely.

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Vozil bych vás dobytčáky, abyste věděli, co jsou to dobytčáky …

HonzaEM
Host
HonzaEM

Tak tak. Dřevěný lavice a vozy bez dveří, aby se těch luxusních vozů začali vážit.

AAA
Host
AAA

a nehoblovaný!

Pavlíkov, Modřejovice
Host
Pavlíkov, Modřejovice

Poraženými celého spektáklu jsou cestující….

Petr
Host
Petr

Cestujícím je to jedno s kým jedou , hlavně když vše klape . Zpoždění pět minut neřešili ani ČD tak si tu nehraje že to bylo lepší. Pamatuji doby kdy sem sedl do nového pendolina a jel hodinu než se podělalo. Mají soutěžit dva tři čtyři roky dopředu a budou nový vlaky. U ČD jezdíme padesát let starým verglem a naděje nebyla . Já jsem spokojen a uvidím za rok , minimálně za měsíc. A psát že ariva je soukromá je podobný jako to napsat o ČD.

HonzaEM
Host
HonzaEM

Rozhodně radši 50 let starým pohodlným vozem a s ČD, než tou navoněcou bídou, co se poslední dobou snaží přesvědčit, že je lepší.

zesp
Host
zesp

Hlavně, že v tom bude platit režijka, chápu…

KarelF
Host
KarelF

Režijku nemám mám IN 100 a pokud mám ještě připlácet za tu navoněnou bídu jak píše kdokoliv níže i výše tak je úplně jedno co má za průkazku někdo si ji zasloužil někdo dostal od zaměstnavatele a někdo koupil, ale to co se předvádí teď speciálně Arriva která se chlubí jaká to není firma miliardové obraty a kdoví co ještě kdy mimochodem nakoupit na tyto výkony nové nebo novější stroje by pro tento spolek s ohledem na obraty jejich matky neměl žádný problém. Jenže to by nesměli být němci přístup k čechům jako k otrokům. Jen příklad proč jsou v… Číst vice »

KarelF
Host
KarelF

Pro nechápávé, kauflandí česká filiálka v městech typu Šumperk, ale i Praha hloubětín vydělá klidně i na 4-6 pokladních, ale má obvykle 2 na směnu v většině poboček a to co vydělá na ty zbývající 2-4 ji sebere mateřský Kaufland a nejen to pokračuje to doplňovači atd. a to není jen Kauflnd podobný přístup když se ptám lidí co dělají pro Němce je téměř podobný za co nejmenší plat a co největší výdělek a peníze odvést mateřské firmě v Německu. Jsme prostě národ hlupáků co to co jinde nepotřebují nebo by to nejedli se rozplíváme jak jsme ušetřili a jak… Číst vice »

Gobak
Host
Gobak

Mně to teda jedno není. Inkartu si teď můžu na dojíždění z Bole do Prahy leda tak zarámovat.

Petr
Host
Petr

Na tesco kartu taky nechodíš nakupovat do kauflandu .

KarelF
Host
KarelF

Blbej příměr, až kaufland koupí tesco tak nebude hazardovat s klienty co se na kartu naučili a integruje ji do vlastních karet pokud má a pokud ještě nemá tak ji určitě nacpe do kauflandích služeb a nebo naopak až koupí tesco kaufland rozšíří karty do kauflandu. Takže zkuste jinak.

KarelF
Host
KarelF

Jen doplním po kolejích nejezdí 2 subjekty, ale bohužel jeden tedy pokud je mne známo takže výběr tu jaksi chybí na těch kolejích.

Vbb
Host
Vbb

„až kaufland koupí tesco“
No a až Arriva koupí ČD, tak ty jejich karty taky (možná) bude uznávat.
Problém je, že zatím nikdo nikoho nekoupil. Takže blbej příměr i z vaší strany.

KarelF
Host
KarelF

Nápodobně 🙁 navíc za bídu ještě jako fakt platit. Mimochodem lze si nechat vrátit investice do INKarty jakékoliv například od kraje?

Otmar
Host
Otmar

Ono to sousto dotací je příliš lákavé. Takže se bude hlásit kdekdo a v jakýchkoliv krátkých termínech. Naslibovat může cokoliv. Realita bude jak se ukázalo nakonec poněkud jiná. To je soud z jednoho dne. Uvidíme s odstupem času. Dle mého názoru se to od Národního dopravce lišit příliš nebude. V součtu s rozbouráním jednotného tarifu, (ne) návaznosti spojů očekávám postupný odliv cestujících směrem k individuální dopravě.

xyz
Host
xyz

„Ono to sousto dotací je příliš lákavé. Takže se bude hlásit kdekdo a v jakýchkoliv krátkých termínech.“
Zejména ČD, které sosají zdaleka nejvíc dotací v železniční dopravě.

P. S. Viníkem krátkých termínů je objednatel.
Skutečnost, že dosavadní 10leté smlouvy končí k 12/2019, byla známa dost dlouho (pohříchu už 10 let).

Otmar
Host
Otmar

Státní dopravce dostává dotace od státu. Soukromý dopravce dostává dotace od státu. Vidíte ten rozdíl? V čem je pro stát lákavé získávat peníze od státu? V čem je lákavé dostávat peníze od státu pro soukromé dopravce nám jasně popsal pan majitel Leo express v nedávném článku, když sám tvrdil jak je lákavé být u toho když se rozdělují státní peníze.

xyz
Host
xyz

„Soukromý dopravce dostává dotace od státu. Vidíte ten rozdíl?“
– Předně – např. právě Arriva není soukromý dopravce.
– A dále: ČD NEJSOU stát, ale obchodní společnost (získávající peníze od státu). Nikoliv „stát dostávající peníze od státu“.

A k čemu pro ČD může být lákavé sosat peníze od státu? Např. to, že ČD nerovná se nehmotná neživá látka, ale konkrétní živí lidé ve vedení ČD či konkrétní živí lidé ve firmách (soukromých) napojených dodavatelsky právě na ČD.

Miroslav Zikmund
Host
Miroslav Zikmund

Rozbourání jednotného tarifu je vina nečinnosti = neschopnosti MD …. Je zajímavé, že nejen ve Švýcarsku – zemi s nejlépe fungujcím systémem veřejné dopravy si vystačí s jedinými „přepravními podmínkami“ platnými u množiny žlezničních dopravců, může tam plati „obvyklé jízdné“ (mimo turisticky atraktivní trati – např. Pilatus, Rigi atd.) na němž se všichni dopravci dohodli. V tuzemsku – viz ČT 24 pan Dvořák z ČD a.s. tvrdil, že u nás TO nejde, protože by to byla kartelová dohoda … Zajímavé, že v Německu – ať se neoperuje se Švýcarskem je jednak množina dopravců, jednak množina dopravních svazů v rámci jednotlivých… Číst vice »

xyz
Host
xyz

Sám jsem zvědav, jak se bude (ne)spolehlivost dopravců dále vyvíjet. Pro zajímavost připomínám první den provozu dopravce ČD, a. s. pod nově vysoutěženou (nebo to tehdy bylo taky jen poptávkové řízení? nejsem si jist) smlouvou pro Jizerskou dráhu platnou od 10. 12. 2006. ČD, a. s., neměly k dispozici dostatek požadovaných vozidel (srov. nyní Arriva), a tak namísto smluvně požadované řady 843 nasadily na jeden ze spojů muzejní singrovku (řadu dávno již nepoužívanou v běžném provozu), která toho dne na jednom ze spojů cestou do Harrachova shořela na širé trati (personál + několik cestujících onoho vlaku z něj naštěstí stihlo… Číst vice »

libor
Host
libor

přesně tak, začátek je vždy náročný, dal bych tomu čas a uvidí se…

KarelF
Host
KarelF

Za mne osobně mne nejvíce vadí Arriva a proč. Stejné jako se vším ostatním kde jsme pro němce jen odpadkový koš a námezdní síla nehodná otroka z ameriky. Já když přijedu do Německa tak se se mnou rozhodně nikdo česky bavit nebude, ovšem zde v čechách to je, že německy musíte umět pokud chcete pracovat v firmě s německým majitelem na vyšších pozicích na nižších pozicích jsme jen plebs s kterým se nikdo z němců nebaví. To je můj názor a zkušenost a teď co mne vadí. Arriva nemá ani tolik slušnosti, aby uvedla své vlaky do stavu kdy si… Číst vice »

Otmar
Host
Otmar

Přesně tak. Jezdí tady to co v Německu by stálo na šrotovišti. Ale pro Čechy občany EU druhé kategorie to stačí. A někteří z těch Čechů ještě i tleskají a jásají😁

xyz
Host
xyz

„Jezdí tady to co v Německu by stálo na šrotovišti.“
Ano, např. po necelých 5 let 4x Regioshuttle zapůjčené do rukou ČD od německého soukromého (!) dopravce ODEG.
Nebo Bmz ex ÖBB, prezentované ze strany ČD coby zlepšení vozového parku na dálkových vlacích, navzdory tomu, že jde o desítky let starý šrot.

Jerry
Host
Jerry

Srovnavas jabka a hrušky.vozy bmz prošly modernizaci.

Džaro
Host
Džaro

Vozy Arriva taky většinou prošly rekonstrukcí, bohužel ještě nejsou v provozu všechny zmodernizované.

HonzaEM
Host
HonzaEM

No to sice jo, ale proč to vyhazovat do šrotu, když to může jezdit další desítky let?

Leinad
Host
Leinad

Pořád je pro mě vylepšení když mi na S49 místo „českého šrotu“ 809 přijede „německa ojetina“ 845.

Augusto Pinochet
Host
Augusto Pinochet

…tak ono se tady guten tag mluvilo několik stoletím, kdy i Češi tak mluvili dobrovolně…nebude spíše chyba v zadavateli, že povolí provoz několik desítek let staré vlakové tramvaje, bez klimatizace, bez snížené podlahy apod?…projede se s tím šrotem někdy úředník, třeba v létě až bude 38 ve stínu a ta plechovka na rychlíkový trati nemá klima a okýnka má velký jak v sejfu NB?…když jsem včera viděl v Bolelavi, co přijelo za rychlík do Tanvaldu, tak bych jim hned sebral licenci…

Otmar
Host
Otmar

Všude kde se rozdělují státní peníze soukromému sektoru vzniká prostor ke korupci. Pokud někde došlo ke zhoršení stavu tak je to na pováženou. Ale to je asi otázka na příslušné orgány. To tady nevyřešíme.

Otmar
Host
Otmar

V každém případě pokud je to skutečně tunel tak musím uznat že vymyšlené to mají geniálně. Pár lidí se napakuje a plebs jim za to ještě zatleskají jak je to super když tady teď jezdí nový dopravce.

xyz
Host
xyz

„Všude kde se rozdělují státní peníze soukromému sektoru vzniká prostor ke korupci.“
Taktéž tam, kde se státní peníze přehrávají na a. s. byť vlastněnou státem, zejména bez výběrového řízení, kde pak ona státní a. s. nemá důvod jít s cenou dolů a kdy ona nadsazená cena může být z kategorie „nadhodnocenou část se neefektivně ztratí v rámci velkého molochu“.

Šotouš.cz
Host
Šotouš.cz

Máte velikou pravdu asi začnu jezdit autobusem protože se to s Arrivou nevyplatí

Otmar
Host
Otmar

Po tunelu jménem solární dotace je toto další v řadě?

Dominik
Host
Dominik

A co to potom bylo na Ústeckoorlicku v podání Leo expressu? Ten tam situaci taky dvakrát dobře nezvládl.

Hektor
Host
Hektor

LeoExpress ted jezdi na Orlicku v Pardubickem kraji az do Stredy zadara a plati to i ve vlaku Let Orlice Praha – Lichkov a davaji tam cukrovi, caj a kavu taky zadarmo

Lektor
Host
Lektor

Za mě jsou největším poraženým objednatelé a taky se na to málo upozorňuje. Části z nich je to úplně jedno a druhá si zase staví pomníky, kdo dřív přijde s něčím převratným. A nejvíc na to samozřejmě cestující.

Zatím stále nejsem úplně přesvědčen, že výhody liberalizace převažují nad nevýhodami. Ale jedno je jisté, aby to na liberálním trhu, je kriticky nutná kvalita na straně objednatele a mnohem větší dialog mezi sebou. A také musí zajistit záležitosti, které dosud zajišťovaly unitární ČD.

Aslanex
Host
Aslanex

Situace v Arrivě mi nepřijde nijak zásadně hrozná. Uvidíme, jak to bude s kapacitou v pracovní dny, tam si jistý nejsem. Ale že jim klekla jedna jednotka, to se stává. Že nasadili dočasně dva oběhy se staršími vagóny, taky nikoho moc neurazí. Důležitá je viditelná snaha zajistit všechny spoje za každou cenu, což velice cením, taky by si mohli říct, že zaplatí pokutu a něco neodjedou, a věřil bych, že těch pár neodjetých spojů by je vyšlo levněji než pronájem agenturních strojvedoucích a brejlovců. Ale to neudělali, takže je chválím a budu se těšit, jestli podobně chvalitebně zvládnou i zítřek…

Dominik
Host
Dominik

Za každou cenu? U ČD by to byl vrchol nespolehlivosti a slyšeli bychom, jak si něco takového mohou dovolit (viz. Nahrazování Panterů Béčky).

PetrB
Host
PetrB

Právě teď kolem mě v Litvínově projelo Becko na misto Pantera 😂

HonzaEM
Host
HonzaEM

Béčko místo Pantera. Od současného grafikonu se Panter do Litvínova už nepodívá, ale Béčkem těžko, když je v L zadrátované jen jedna kolej, takže to musí být vždy sysloid.

HonzaEM
Host
HonzaEM

Vlastně ne už, ale ještě, ten se až do Litvínova ještě nepodíval a tento GVD nepodívá, jestli nebude někdy sysloid nahrazen panterem.

KarelF
Host
KarelF

Proč se různým dopravcům měří 2 metry. U Arriva v vašem podání malý prohřešek u ostatních nadnárodní průser.

Josef Petrák
Host
Josef Petrák

Možná proto, že ČD jsou ta jediná správná dráha, která přece nikdy nic nedělá špatně a všechno zvládá jako jediná na výbornou.

Anonymus
Host
Anonymus

Doufám že Regiojet i Arrova zaplatí pokuty. Děsný,jak nesplnujibzavazky ihned první den.