- Železnice •
- Cestovní ruch •
- Voda •
- Zprávy
Severočeské lokálky přilákaly tisíce lidí, nejvíce jednotlivých jízdenek prodal Zubrnický motorák
Hurvínek. Autor: Zubrnická museální dráha
Severočeské turistické lokálky mají za sebou první sezonu pod takzvanou velkou smlouvou, kterou s dopravci uzavřel Ústecký kraj na pět
Jen tak dál a víc!
„Zubrnický motoráček“ má několik výhod, které mu logicky slušné využití přinášejí: lidnaté „zázemí“ (samotné Ústí nad Labem + další velká města v blízkosti), smysluplný cíl cesty i pro jinou klientelu, než pro pouhé železniční „šotouše“ (skanzen v Zubrnicích), a poměrně krátkou trasu, kterou vlak projede za nedlouhou dobu, kdy cesta ještě baví i děti, takže „nelezou po stropě“ (cca půlhodina je jimi ještě přijatelná) – jen je škoda těch zbytečných nepřípojů od Děčína ve Velkém Březně …
„Nepřípoje“ v železniční stanici Velké Březno, bylo diskutováno několikrát, ale bohužel technologie železniční stanice a předpisy SŽDC jsou neslučitelné s přípojem – co pro některé vypadá jako posun v rámci stanice, je ve skutečnosti přejezd z jedné infrastruktury na druhou, této jízdě se říká „přestavná“ a bohužel je brána jako posun – a posun rušící (v tomto případě) musí být ukončen 5minut před případnou další jízdou vlaku, tím by se zkrátil už tak dost krátký pobyt v Zubrnicích. Další nevýhodou je, že stanice má jen dvě dopravní koleje s úrovňovými přechody ke kolejím … Většinou se jako vlakový personál snažíme… Číst vice »
No, já se to sice pochopit snažím, ale jde to dost „ztuha“, protože je to klasický příklad platnosti pravidla „když se nechce, je to horší, než když to (opravdu) nejde“ – a všechno přitom záleží na zúčastněných lidech … Nejde přitom ani tolik o přípoj od Zubrnic do Děčína, teoreticky realizovatelný třeba i možným pěším přesunem v Malém Březně, který ZMŽ proponuje (což je ovšem stejně také pouhá „z nouze ctnost“), ale především o směr opačný, tedy od Děčína do Zubrnic, který považuji za mnohem důležitější: jeho neexistence by měla vadit i ZMŽ, protože (podle mě) by ZMŽ mělo jít… Číst vice »