Severoamerický průkopník návratu tramvají otevřel další trať. Linka v Edmontonu měří 13 km

Nové tramvaje v kanadském Edmontonu. Foto: AlstomNové tramvaje v kanadském Edmontonu. Foto: Alstom

Nově dodané tramvaje jsou sedmičlánkové a měří 42 metrů. Nabízí kapacitu 275 míst.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nemel

Povšimněte si jednoho zásadního detailu – součástí nové dopravní stavby je hned 13 uměleckých děl.

Zřejmě v Kanadě už pochopili, že je potřeba stravovat nejen tělo, ale i ducha. Zde oproti tomu hlavními tématy médií jsou věci typu kde je Nutella levnější a kde koupíme větší balení nějakého trash food.

No, už VH kdysi říkal, že naší zemi bude v největším svrabu, až budou „u kormidla“ generace znormalizovaných husákových dětí, které svět vidí černobíle a hlavu má vymytou pohádkama o zlých cizácích a jednoznačné, nezpochybnitelné pravdě, kterou má dělník.

Roman Beneš

Nerad sem zatahuji politiku, ale vy jste sem zatáhl VH: Tak hlavně, že mu nevadilo nechat se zvolit normalizačními politiky, a hlavně, že mu nevadilo nechat se vynést k moci normalizační StB. (Pohádky o hrdinných studentech a disidentech si prosím nechte.)

vojta.tydli

2,38 mld Kč/km? A není to málo Antone Pavloviči? Nevím co je vše v té ceně zahrnuto (vozidla, vozovna?) ale stejně mi to přijde strašně moc. Prodloužení na Dědinu vyšlo na 0,365 mld/km, tzn. cca 15% ceny za km oproti Kanadě – opět zdůrazňuji ze nevím co je v tom zahrnuto. Teoretická úvaha : 1) je v tom vozovna 2x vetsi vozovna než potřebuji -stejná jako hloubetin -> 1,354mld 2) je v tom 26 vozidel po 150 mil Kč. 3) trať 13km -> jako referenční cenu jsem vzal Hloubetin, s tím, ze ale oni to potřebuji poloviční ~> vozidla jsou… Číst vice »

G-man

Myslím, že se to takto nedá úplně srovnávat. Valley Line LRT není tramvaj v našem pojetí, ale spíš rychlodráha s tramvajovými soupravami (na rozdíl od Capital a Metro Line – kde je nástup jako u nás v metru). Trať je zásadně na samostatném tělese, pokud má úrovňové přejezdy, jsou plně zabezpečeny (světla a závory). Je tam několik mostů, z toho ten největší přes řeku North Saskatchewan přechází na severním břehu do více než půlkilometrového tunelu až do čínské čtvrti k zastávce Quarters. Je postaveno velké nové depo na 75 Street × Whitemud Dr. Vše je stavěno velmi solidně po technické… Číst vice »

PetrH

jenže poslední prodloužení t. tratí v Praze jsou hodně nízkonákladová… na rovném terénu, kde nic není. Do Libuše to stálo něco přes 300 mega celkem, jestli si pamatuju dobře. Nic tam nepřekáželo, jen nějaká křoví kolem silnice.
Na nějaké mosty přes řeku jako tam bychom neměli peníze.

Granja

Podle obrázků se to více blíží vlakotramvaji.

Osamělý Vlk

Tak tam, kde tramvaje úplně ukončily provoz, tak se jde spíš do něčeho takového. Pamatuji si Montpellier, a tam snad není ani jedna smyčka, nebo jedna bloková, která spíš sloužila jako nutnost.

Kubrt

Co konkrétně to má společného s vlakotramvají? V kontextu Edmontonu, kde jsou dvě linky light-railu, je tato třetí ta „nejvíc tramvajová“.

Granja

Návazná infrastruktura.

Kubrt

Aha. A já myslel, že vlakotramvaj definuje kompatibilita vozidla s tramvajovou i železniční infrastrukturou.

Granja

Proč musíte vždy kroutit jinak a podsouvat to, co nebylo řečeno, pane Dokonalý.

Škrpál

Vlakotramvaj je tramvaj, která má přechodnost na standardní železnici. Vy máte nejspíše na mysli to, čemu se dříve říkávalo tramvajová rychlodráha.

Granja

Nikoli. Ta infrastruktura a vše kolem je uzpůsobeno právě z toho důvodu, že nejde jen o podobu běžného tramvajového provozu. I když, pravda, ta hranice mezi nimi je podobná.

Panda

Super, nicméně ta cena asi pomáhá vysvětlit, proč takových projektů v USA/Kanadě není mnoho…

Petr

Tak ono bude dost záležet na parametrech. Ty zastávky z videa budou samozřejmě dražší než ty ostrůvky na který jsme zvyklí u nás.

Martin

No hlavne cela ta trat je s pevnou betonovou jizdni drahou, az me to prekvapilo… nekolik betonovych mostu…
Ale take jsem si vsiml celkem velkorysych cyklistickych pruhu v ulici, zabrali napr. cely jeden pruh pro auta a udelali z nej dva pryhy pro kola, a druhy pruh zustal pro auta jen v jednom smeru…

SYN

Oni jsou tam ochotní takto vybudovat i důležitější autobusové zastávky… V případě že tama proudí hodně pasažérů, je to namístě.

Gejza

Zrovna Alberta je díky nalezištím ropy bohatá provincie a u veřejných projektů jsou tam celkem zvyklí rozhazovat.

PetrH

A navíc Edmonton se rychle rozrůstá, za posledních 20 let stoupl počet obyvatel o polovinu… překvapilo mne, že už je přes 1 milion samotné město, 1,5 milionu metropolitní oblast. Jistě se vyplatí udělat infrastrukturu i do budoucna.