Severní tangenta v Hradci Králové znovu prošla i s tunelem procesem EIA
Předpokládaný termín zahájení stavby je prosinec 2028, hotovo má být o tři roky později.
Předpokládaný termín zahájení stavby je prosinec 2028, hotovo má být o tři roky později.
Za mne spíš obecná otázka, zda celá tato stavba v té trase a provedení má vůbec opodstatnění. Je vůbec tak silná tranzitní (!) vazba ze západu na východní 11, která by nemířila spíše na D35(východ)? Vždyť i z té 11 sjede snad víc než polovina na 14 směr Ústí, to je dle mého jasná spádovost D35. Vyplatí se takto velkorysé řešení právě na tudo stavbu (navíc tunel je drahý stavebně a v tomto případě výrazně i provozně)
Tak hlavně se odkloní kamiony co pendlují mezi Boleslavi a Kvasiny. A,že jich je.
1) Jeďte se někdy podívat třeba do Blešna.
2) Na tu D35 je od Východu (Kvasiny, Týniště) problematické se dostat.
Jezdívám tam jen tak jednou dvakrát ročně, ale jakkoli Blešno/Nepasice opruz a obchvat by se snesl (ale to i leckde dále po trase), tak 1. HK samotný mi tímto směrem nepřišel krizový a 2. jsem měl pocit, že se to dost dělí ve Vamberku v návaznosti na tu budoucí d35. Pravda, že Kvasiny (a MB) mi do mysli vůbec nepřišly, to může udělat svoje
Podle sčítání dopravy silnice č. 11 Hradec- Vamberk intenzita 11, až 16 tisíc vozidel. Což hovoří za vše.
Po dokončení D35 a D11 což bude relativně brzy ( myšleno v českých poměrech – tedy do r.2035 🙂 ) Se Rychnovsko stane nejzapadlejší částí Hrálovehradeckého kraje. Bylo jím samozřejmě vždycky. Myslím, to ale tak, že dálnice výrazně zkrátí cestu z HK do Jičína, Trutnova i Náchoda (tam se to téměř již stalo). Naopak např. Rychnov je sice nejblíž, ale dopravně (na čas bude nejdál). Někdy si sedněte do auta a projeďťe tu nekonečnou obec od křižovatky D11 a I /35 až po odbočku k Třebechovicím. Padesátka a městské křižovatky. Z velké části i pro ty kdo do Hradce (nebo… Číst vice »
V jednom nemám pravdu, tomu letišti se asi moc vyhnout nedá (nedalo) ve všech rozumných variantách ho to „lízne“.
Rychnovsko snad bude mít relativně brzy nejkvalitnější železniční spojení v KHK.
„nově jsou uvažované všechny křižovatky jako mimoúrovňové“ – Konečně taky jednou nějaký slušný projekt. Asi se na ŘSD probudili? 🙂
Tunel v rovině?
A nevyšlo by levněji, nemluvě o třeba možných potížích se spodními vodami (viz Č.B.), tu část tangenty u letiště překrýt nějakou formou zastřešení (chápu správně, že důvodem je možné zmatení pilotů jinými světelnými zdroji, případně záměna silnice za dráhu)? Myslím, že cokoliv s tunelem, tedy nejen nákladnost stavby, ale i následná údržba, či možnost vzniku katastrofických havarijních scénářů atd., je o mnoho složitější, a tady to na středoevropské Heathrow do budoucna asi nevypadá.
„nějaká forma zastřešení silnice“ se nazývá „hloubený tunel“
Z bezpečnostního hlediska je dobré, aby to zastřešení uneslo zatížení vyvolané letadlem, které přejelo práh dráhy. Ne nutně 747, ale pro běžně provozované stoje na tom letišti.
Pokud na tu mapku vidím dobře, ten tunel povede přímo přes současné hangáry „úly“. Nemůže to mít souvislost s tím ?
Ale i to zastřešení bude zasahovat do ochraného pásma letiště.
MÚK jsou jedině dobře. Škoda, že to není 2+2 na 110 a s přímým zaústěním na D35 a D11.
Toho přímého napojení na křížení D11 a D35 je fakt škoda. Ale třeba už bude dodělaný 4 pruh ke kruhaku a slabým místem zůstane jen úrovňové křížení s tratí na Jičín..
Železniční přejezd se odstraní v rámci stavby „I/33 Plotiště – odstranění úrovňového přejezdu“. Ale místo přejezdu na trase k tangentě vznikne další okružní křižovatka s ulicí Kotrčova
To rozhodně, ale to je vesměs chyba města.
Taková I/46 Olomouc – východní tangenta bude ve 2+2, i když se na ní předpokládají nižší intenzity.
Příme napojení na D11, si zařízlo samo město v r. 2012. Tenkrát se dělala změna UR MUK Plotiště v rámci Bártových úspor. Kdyby si město postavilo hlavu a napojení požadovalo, určitě by to dopadlo.
Ale HK jde spíš opačnou cestou, severní tangentu zdržel asi o 1,5 roku. Hlavní architekt města požadoval místo MUK u letiště okružní křižovatku, protože si tam vysnil městský bulvár.
Jo, vypadá to pěkně. Přímé napojení na dálnici by se mi taky líbilo.
Ale zajímalo by mě jestli by nebylo výhodné řešit v součinnosti i plánovaný železniční průtah…
Vy byste také chtěl mít s každé silnice dálnici.
Tak jelikož na I/11 z HK směrem na Rychnov jsou cca 2x takové intenzity než v některých úsecích I/6, kde se planuje/buduje D6 a také o poznání vyšší než na některých úsecích I/7,D7, tak by tu byl ten 4pruh na místě.
Tak proto tam je u Svinar ten novej semafor.. 🙂 Doufám že zůstnane vypnutej až do dokončení téhle stavby (čti 2050)
Semafor tam je kvůli napojení těch „černých“ skladů…