Další enormní množství asfaltu a znehodnocené půdy. Kdyby to alespoň bylo napojené na dálnici a ne na silnici II. třídy II/533. Fakt je nutná třeba monstrózní mimoúrovňová křižovatka se silnicí III. třídy mezi Slatinou a Svinary, když kousek vedle je napojení na novou trasu II/308?
Pro většinu tranzitu bude výhodnější D35. Tohle bude sloužit akorát k dalšímu rozvoji nežádoucí suburbanizace v okolí Hradce.
Naprosto scestný názor. Přes HK jde nejvíc transitu srovnatelně na Rychnov a D35. Zatímco Jižní tangetna moc nepomůže, naopak díky okružní křižovatce na Hradubické s jedním pruhem kamkoli z města spíš uškodí, tak vliv Severní tangenty bude o málo vyšší než D35 do Časů. Naopak je jako S11,5 ještě kapacitně dost podceněná. Při nižších předpokládaných intenzitách u Olomouce (východní tangenta) nebo ČB (výpadovky na Třeboň a Písek) plánují (a jsou) 4 pruhové komunikace. Tou II/533 myslíte předpokládám budoucí II/611. Nenapojení do dálnice je chybou města, které si v době úspor za Bárty nechalo zmršit MUK Plotiště, místo aby si prosadilo… Číst vice »
Ne to je chyba města. Hradecké ŘSD s tím nemá co dělat, odpovědnost za přípravu D1106 má GŘ ŘSD v Praze. A změna byla možná pouze v době změny UR na MUK Plotiště v r. 2011-2012. Teď to tam nejbližších 30 let nikdo předělávat nebude. Město o té možnosti vědělo, ale místo toho ustoupilo a odsouhlasilo ten paskvil MUK Plotiště co tam teď vzniká. S tím, že se pak dostaví 4 pruh k městu. Teď se proti 4 pruhu brání, protože by se zaslepil příjezd od Svobodných Dvorů. Přitom to věděli dopředu. Jiná i mnohem menší města neustupovala a dokázala… Číst vice »
Odsudky odlišných názorů si nechte od cesty. K věci: Jižní tangenta je kontraproduktivní projekt, o tom není sporu. Nicméně D35 má potenciál odvést značnou část tranzitní dopravy i z I/11, zejméně ve směru od Prahy, ale i třeba od Jičína. Například Praha–Rychnov bude výhodnější jet po D35 a I/36. Samozřejmě pokud nepostavíte onu tangentu I/11, která způsobí na severním okraji Hradce dopravní indukci a bude atraktivní i pro část tranzitu. I/33 + I/37 se budou nově označovat jako II/611? To nemá moc logiku, silnice 11 spojuje Prahu s Ostravou, nikoli sever a jih východních Čech. Křížení I/11 a II/308 má… Číst vice »
Logiku nemá už značení D11, když vede do Polska. Evidentně chtějí mít souběžnou komunikaci se stejným číslem od Prahy až na hranice. Dle dopravních modelů dostavba D35 odebere na jižní části okruhu z 30k voz./24h cca 3-4k voz./24h. Zatímco efekt severní tangenty bude pro severní část skoro dvojnásobný. Nákladní transit je především na Kvasiny od Boleslavi, tam nikdo přes D35+I/36 jezdit nebude, to se nevyplatí ani po dostavbě D35 do Mýta. Nemluvě o tom, že v Borohrádku je podjezd na 3,0m výšky a jeho obchvat je ještě dál než severní tangenta. Hradec je pro směry od Rychnova a Jičína, Jaroměře… Číst vice »
Petr 78
4 let
A nebylo by lepší to letiště zrušit? Myslím si, že je zbytečně velký luxus mít 30 km od sebe dvě prodělečné, dotované letiště.
LKHK nikdy nebude mezinárodní letiště jako Ruzyně, ale to neznamená, že je úplně bezvýznamné. Ročně má cca 77 000 pohybů, což je zhruba polovina proti Ruzyni (155 000 pohybů). Jen ty letadla jsou menší.
Pro srovnání: Ostrava-Mošnov 25 000 pohybů, Brno-Tuřany 34 000 pohybů a Budějovice 9 000 pohybů.
To už byste tedy musel zrušit i ty výše zmíněná.
Dotace města jsou 19,2 milionu ročně, což vzhledem k tomu, že v tom jsou nájmy za pozemky od MO ČR není zas tak moc. Takový hokej bere 30 milionu. Pro HK je letiště klíčovou rozvojovou zónou, mj. tam sídlí jeden z největší světových výrobců UL letadel. Tím ,že nejde o veřejné mezinárodní letiště, ale pohybuje se ve zcela jiné kategorii využití než ta Ruzyně jsou ty dotace města vcelku malé. A i malá letadla musí odněkud létat, proto tam je dohromady víc pohybů než v Brně, Ostravě a ČB dohromady. Letišť se zpevněnou RWY s takovým vytižením je v ČR… Číst vice »
Taky mě to zajímalo, tak jsem se díval. Těch pohybů je opravdu hodně (rovnou přiznám, že mě to překvapilo), ale k tomu je jenom 5450 cestujích za rok 2016. A z těch 77 000 pohybů je 4500 až 6000 ULL.
Z toho plyne jediné: Je to úplně jiný typ provozu než Ruzyně i Pardubice.
Tak ty cestující se rekrutují převážně s bizjetů, jinak je není kde brát.
V Pardubicích počet pohybů táhne armáda, ale i tak jich není o moc víc než v Budějovicích.
Barold
4 let
Vytknul bych tomu, že vzhledem k plánovanému zakapcitnění silnice I/11 dále kolem Třebechovic a Týniště, které se zatím neprosadilo a intenzitě provozu na tranzitní výpadovce z HK na Třebechovice by se mělo jednat o silnici kategorie dvou jízdních pruhů v každém směru… a komunikace by měla ideálně být napojena přímo na křižovatku D11/D35 toto přes stávající kruhový objezd u ČKD mi přijde neefektivní…
Naše klasika – o XX let zpožděné, o XXX milionů dražší, paráda. Existuje nějaké jiné řešení bez tunelu?
Peeetr
4 let
Se zbláznili. Tunel do takové hloubky, že bude neustále nabírat vodu.
Když mají místní aktivisté přemrštěné požadavky, tak se na to prostě vykašlat, nic předraženého nového jim tam nestavět, a přesunout investice do jiných okresů.
Majitelem letiště kupodivu nejsou „místní aktivisté“, ale s.r.o., kterou stoprocentně vlastní nějaká akciovka se sídlem v Pečkách. Prostě taková typicky transparentní struktura 😉
Majitelem letiště je Statutární město Hradec Králové. Provozovatelem je městem vlastněná společnost Letecké služby Hradec Králové a.s. Část pozemků ještě stále spadá pod Ministerstvo obrany. Vámi uváděné s.r.o. nikde v katastru nevidím.
Úroveň terénu je tam 7 metrů nad potokem, takže s vodou by neměl být problém. Nicméně je pravda, že na východ od Prahy se hodně plánuje investovat – VRT, 160 a 2 koleje na Hradec, apod… a třeba na Benešov vůbec nic, na Beroun taky dlouho ne, na Liberec nebo Ústí také ne.
Jak ten váš zoufalý výlev o situaci na Benešovsku a Berounsku souvisí s tím, že jedinou možností, jak dodržet podmínky ochranného pásma letiště (i leckde jinde ve světě, nikoli pouze v HK !!!), je zahloubení té komunikace?
A kromě toho: samotná „úroveň terénu 7 metrů nad potokem“ ještě nic neříká o výši hladiny spodních vod, navíc je třeba zajistit i možnost odčerpání svrchních vod m.j. třeba jako následků přívalových dešťů, protože vjezdy do toho zakrytého zahloubení nelze ani zdaleka v celé délce zastřešit .
oprava myslel jsem starou jaroměřskou silnici 33.
Bude tangenta napojená jen na starou 11 nebo i na D11?
Viz mapa. Jen na II/533.
Další enormní množství asfaltu a znehodnocené půdy. Kdyby to alespoň bylo napojené na dálnici a ne na silnici II. třídy II/533. Fakt je nutná třeba monstrózní mimoúrovňová křižovatka se silnicí III. třídy mezi Slatinou a Svinary, když kousek vedle je napojení na novou trasu II/308?
Pro většinu tranzitu bude výhodnější D35. Tohle bude sloužit akorát k dalšímu rozvoji nežádoucí suburbanizace v okolí Hradce.
Naprosto scestný názor. Přes HK jde nejvíc transitu srovnatelně na Rychnov a D35. Zatímco Jižní tangetna moc nepomůže, naopak díky okružní křižovatce na Hradubické s jedním pruhem kamkoli z města spíš uškodí, tak vliv Severní tangenty bude o málo vyšší než D35 do Časů. Naopak je jako S11,5 ještě kapacitně dost podceněná. Při nižších předpokládaných intenzitách u Olomouce (východní tangenta) nebo ČB (výpadovky na Třeboň a Písek) plánují (a jsou) 4 pruhové komunikace. Tou II/533 myslíte předpokládám budoucí II/611. Nenapojení do dálnice je chybou města, které si v době úspor za Bárty nechalo zmršit MUK Plotiště, místo aby si prosadilo… Číst vice »
To není chyba města, to by naopak napojení na D11 uvítalo, ale hradecké ŘSD z nepochopitelných důvodů trvá na ukončení u dnešní I/33. Asi proto, aby si obhájili tuhle nesmyslnou stavbu https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa-projektu/!ut/p/a1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOK9Pb09DZ2cDbzdjQ0MDRzNXFyNTX1CDAwMDIEKIoEKnN0dPUzMfYAiJhZGBp4uTh4u5pa-BgaeZsTpN8ABHA0I6Q_XjwIrwecCsAI8VhTkhkYYZDoqAgCJ8XUV/#/stavby/I33/i33-plotiste-odstraneni-urovnoveho-prejezdu?filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0
Co je nesmyslného na odstranění (dost nebezpečného) úrovňového železničního přejezdu v Plotišti?
Ne to je chyba města. Hradecké ŘSD s tím nemá co dělat, odpovědnost za přípravu D1106 má GŘ ŘSD v Praze. A změna byla možná pouze v době změny UR na MUK Plotiště v r. 2011-2012. Teď to tam nejbližších 30 let nikdo předělávat nebude. Město o té možnosti vědělo, ale místo toho ustoupilo a odsouhlasilo ten paskvil MUK Plotiště co tam teď vzniká. S tím, že se pak dostaví 4 pruh k městu. Teď se proti 4 pruhu brání, protože by se zaslepil příjezd od Svobodných Dvorů. Přitom to věděli dopředu. Jiná i mnohem menší města neustupovala a dokázala… Číst vice »
Odsudky odlišných názorů si nechte od cesty. K věci: Jižní tangenta je kontraproduktivní projekt, o tom není sporu. Nicméně D35 má potenciál odvést značnou část tranzitní dopravy i z I/11, zejméně ve směru od Prahy, ale i třeba od Jičína. Například Praha–Rychnov bude výhodnější jet po D35 a I/36. Samozřejmě pokud nepostavíte onu tangentu I/11, která způsobí na severním okraji Hradce dopravní indukci a bude atraktivní i pro část tranzitu. I/33 + I/37 se budou nově označovat jako II/611? To nemá moc logiku, silnice 11 spojuje Prahu s Ostravou, nikoli sever a jih východních Čech. Křížení I/11 a II/308 má… Číst vice »
Logiku nemá už značení D11, když vede do Polska. Evidentně chtějí mít souběžnou komunikaci se stejným číslem od Prahy až na hranice. Dle dopravních modelů dostavba D35 odebere na jižní části okruhu z 30k voz./24h cca 3-4k voz./24h. Zatímco efekt severní tangenty bude pro severní část skoro dvojnásobný. Nákladní transit je především na Kvasiny od Boleslavi, tam nikdo přes D35+I/36 jezdit nebude, to se nevyplatí ani po dostavbě D35 do Mýta. Nemluvě o tom, že v Borohrádku je podjezd na 3,0m výšky a jeho obchvat je ještě dál než severní tangenta. Hradec je pro směry od Rychnova a Jičína, Jaroměře… Číst vice »
A nebylo by lepší to letiště zrušit? Myslím si, že je zbytečně velký luxus mít 30 km od sebe dvě prodělečné, dotované letiště.
Zrušit? Přece nemůže Hradec nemít letiště, když Pardubice mají.
To máte pravdu. Pardubice a Hradec nedokáže spojit snad ani Sparta při hokeji. Společné letiště? Ech…
Ono i 5 mezinarodnich letist, kdyz zapocitame Ceske Budejovice, tak dokoce 6, je na CR nesmysl.
LKHK nikdy nebude mezinárodní letiště jako Ruzyně, ale to neznamená, že je úplně bezvýznamné. Ročně má cca 77 000 pohybů, což je zhruba polovina proti Ruzyni (155 000 pohybů). Jen ty letadla jsou menší.
Pro srovnání: Ostrava-Mošnov 25 000 pohybů, Brno-Tuřany 34 000 pohybů a Budějovice 9 000 pohybů.
To už byste tedy musel zrušit i ty výše zmíněná.
To ano, ale není to klíčová infrastruktura tak jako Ruzyně. Tudíž pokud si letiště na sebe neumí vydělat, ať ho zavřou.
Dotace města jsou 19,2 milionu ročně, což vzhledem k tomu, že v tom jsou nájmy za pozemky od MO ČR není zas tak moc. Takový hokej bere 30 milionu. Pro HK je letiště klíčovou rozvojovou zónou, mj. tam sídlí jeden z největší světových výrobců UL letadel. Tím ,že nejde o veřejné mezinárodní letiště, ale pohybuje se ve zcela jiné kategorii využití než ta Ruzyně jsou ty dotace města vcelku malé. A i malá letadla musí odněkud létat, proto tam je dohromady víc pohybů než v Brně, Ostravě a ČB dohromady. Letišť se zpevněnou RWY s takovým vytižením je v ČR… Číst vice »
Taky mě to zajímalo, tak jsem se díval. Těch pohybů je opravdu hodně (rovnou přiznám, že mě to překvapilo), ale k tomu je jenom 5450 cestujích za rok 2016. A z těch 77 000 pohybů je 4500 až 6000 ULL.
Z toho plyne jediné: Je to úplně jiný typ provozu než Ruzyně i Pardubice.
Tak ty cestující se rekrutují převážně s bizjetů, jinak je není kde brát.
V Pardubicích počet pohybů táhne armáda, ale i tak jich není o moc víc než v Budějovicích.
Vytknul bych tomu, že vzhledem k plánovanému zakapcitnění silnice I/11 dále kolem Třebechovic a Týniště, které se zatím neprosadilo a intenzitě provozu na tranzitní výpadovce z HK na Třebechovice by se mělo jednat o silnici kategorie dvou jízdních pruhů v každém směru… a komunikace by měla ideálně být napojena přímo na křižovatku D11/D35 toto přes stávající kruhový objezd u ČKD mi přijde neefektivní…
Je otázka, co s provozem na 11 kolem Třebechovic udělá dokončení D35 k Holicím.
Vůbec nic, jelikož převážná část dopravy je do Kvasin a přilehlých průmyslových parků.
Celkem nic, protože na I/11 východně od Hradce je velký provoz hlavně do Kvasin.
Otázkou je, co by s tím udělala druhá kolej z Velkého Oseka přes Hradec až do Chocně. Ale to je budba daleké budoucnosti.
A dráty! Až do Letohradu!
Naše klasika – o XX let zpožděné, o XXX milionů dražší, paráda. Existuje nějaké jiné řešení bez tunelu?
Se zbláznili. Tunel do takové hloubky, že bude neustále nabírat vodu.
Když mají místní aktivisté přemrštěné požadavky, tak se na to prostě vykašlat, nic předraženého nového jim tam nestavět, a přesunout investice do jiných okresů.
Majitelem letiště kupodivu nejsou „místní aktivisté“, ale s.r.o., kterou stoprocentně vlastní nějaká akciovka se sídlem v Pečkách. Prostě taková typicky transparentní struktura 😉
Majitelem letiště je Statutární město Hradec Králové. Provozovatelem je městem vlastněná společnost Letecké služby Hradec Králové a.s. Část pozemků ještě stále spadá pod Ministerstvo obrany. Vámi uváděné s.r.o. nikde v katastru nevidím.
To jsou aktivisté, ba přímo učebnicoví, což?
Úroveň terénu je tam 7 metrů nad potokem, takže s vodou by neměl být problém. Nicméně je pravda, že na východ od Prahy se hodně plánuje investovat – VRT, 160 a 2 koleje na Hradec, apod… a třeba na Benešov vůbec nic, na Beroun taky dlouho ne, na Liberec nebo Ústí také ne.
Jak ten váš zoufalý výlev o situaci na Benešovsku a Berounsku souvisí s tím, že jedinou možností, jak dodržet podmínky ochranného pásma letiště (i leckde jinde ve světě, nikoli pouze v HK !!!), je zahloubení té komunikace?
A kromě toho: samotná „úroveň terénu 7 metrů nad potokem“ ještě nic neříká o výši hladiny spodních vod, navíc je třeba zajistit i možnost odčerpání svrchních vod m.j. třeba jako následků přívalových dešťů, protože vjezdy do toho zakrytého zahloubení nelze ani zdaleka v celé délce zastřešit .