Severní spojku v Budějovicích postaví za dvě miliardy Swietelsky, začne v listopadu
Stavba I/20 u Budějovic, buldozer provádí skrývku ornice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Hotovo má být v roce 2027, tedy zhruba ve stejnou dobu jako nový čtyřpruh, který se od srpna staví na příjezdu do Budějovic od Písku.
Severní spojka se měla jako dovjpruh raději zrušit, a přeprojektovat na čtyř- pruh. Vždyť je to očividná hloupost.
Severni spojka se hlavne mela postavit mimo mesto, jako dustojny obchvat. Po dokonceni D4 a D3 na hranici ponese vetsinu tranzitu.
Mimo město povede Severní tangenta, od dnešní MÚK I/20xII/105 okolo Makra na I/34 v blízkosti křížení s D3
Tohle mělo být už letos, až se spustí D3. Až začnou na zimu hrabat, tak se z toho dojíždějící z BOSCH podělají. Jejich „výpadovka“ bude uzavřena – chaos se přesune do Hrdějovic a k TERNU.
Možná je to příležitost, jak vylepšit VHD, aby se zaměstnancům firmy vyplatilo jezdit do práce jinak, než autem. Vždyť tam pracuje tolik lidí, to by v tom byl čert, aby nenaplnili několik autobusů.
statek půjde k zemi neboho stavba podejde?
Podle zpráv z doby stavebního povolení půjde k zemi.
Já mám naopak dotaz ohledně rušení přejezdu a nahrazení podjezdem – myslíte, že je v tomto prostoru reálné nechat provoz po jedné koleji (navíc tam je pokud tuším výhybka) nebo nickolejný a autobus?
To máte tedy starosti.
Všechno je zajištěno, nic nepřekáží.
Jako fajn, určitě lepší než nic, ale při tempu tuzemské výstavby dopravní infrastruktury by to chtělo začít projektovat spojení D3 + D4 + D5 v podobě homogenní D20…
Možná by byla vhodnější D19, ta by odvedla dopravu z Pražského uzlu.
Však už se něco děje, ale zatím to neveřejné…
Město si od severní spojky slibuje vyvedení tranzitu na dálnici…
Prázdná ta spojka rozhodně nebude, ale pokud se na ní tranzit nenasměruje nějak “násilně”, tak proč by tudy měla jezdit relace od Plzně (I/20) na jih (na I/3 a I/39)? Zajížďka cca 15 km…
15 kn zajížďka to určitě není. A navíc to bude určitě mnohem rychlejší na jih tudy, než městem.
Navíc je to součástí trasy Plzeň – Vídeň
Relace I/20 -> I/34 tudy samozřejmě pojede, kde píšu, že ne?
No ta silnice nekončí v Plzi, ale někde u Lipska, a nekončí an i na druhé straně ve Vidni.
No prostě se tranzitu nad 5 nebo 12 t zakáže jezdit přes ČB. I/3 trochu ztrácí smysl, když jí nahradí D3 a na I/39 se dá z D3 také sjet. A navíc od křižovatky u Globusu k MÚK Krasejovka na D3 je to přes město po současné I/3 16,5 km a cca 21 km po severní spojce a D3. Takže rozdíl jen 5 km a mnohem plynulejší jízda.
Dobře, s těmi 15km jsem se ani ne upsal, měřil jsem to domů (D. Třebonín) a tam mi vyšel rozdíl cca 11 km. Pro tranzit na křižovatku na Harazímu (I/39, II/155), tedy opravdu nemá smysl použít severní spojku (navíc delší trasa zpoplatněná), pro směr D. Dvořiště to je opravdu “šul-nul”…
Tedy jak píšu, pokut tam kamiony naženu “násilně”, pojedou tudy, jinak je to spíš stále po “starej”. Osobákem “jednoznačně” vyhrává kratší trasa…
Kruháč na Okružní tedy plynulý provoz neslibuje.
Kruháči na Okružní se s otevřením D3 dost odlehčí. Navíc je v plánu udělat z něj v budoucnu turbo.
Protože to tomu kruháku přesně chybí k dokonalosti, udělat z něj turbo 🙂
Žádná vybobuvaní komunikace v ˇ.Budějovicích neztratí svůj význam všechny budou přeplněny, nemusíte mít sebemenší obavu. je to dostdobře spočítané.
Bude fungovat i jako propojení velké obchodní zóny na výjezdu z Budějovic na Písek (Globus, Bauhaus, XXLutz, Siko a další) s dálnicí D3.
No to fungovat bude, ale otázka pořád zní jestli to bude nějaký terno. Já do Budějc jezdím od Písku a využití té spojky vidím opravdu jen malé, rád se budu mýlit a určitě pomůže když se změní značení a značky i navigace povedou tranzit směrem k Okružní namísto Dlouhý louky.
Uvidíme – po sev. spojce ve směru (Praha) Písek – Kaplice a dál, budou na trase dvě průsečné křižovatky se světly a jedna OK.
Dolů Na Dlouhou louku a k MK za Roudným je to min. 2x tolik (a najíždět na D3 dřív hned za tunelem je z hlediska tranzitu nesmysl ).
Po dokončení D4 na 1/20 naroste provoz (v sezónách Chorvatsko / Alpy).
Zbytečné to určitě není (i bez navigace).
Ja na té trase před Dlouhou louku k Roudnému vidím 6x světla a 4 kruháky. A ano, odpadne z té trasy podél Vltavy tranzit, který pojede po D3, ale i tak mi to přijde pomalejší, protože na většině té trasy je 70, v části 90, ale v části 50 km/h. A po D3 to bude asi o 4 km delší, ale velká část po dálnici.
Nemusíte míst starost, nude to nanejvýš potřebné, i když ne jmenovitě pro každého řidiče.
Tahle stavba má z poloviny vnitroměstský účel. V Budějovicích jsou v současné době pouze tři mosty přes Vltavu, a navíc všechny prakticky v centru města. Tahle trasa velmi pomůže propojením severozápadní a severovýchodní části města dalším mostem a leckomu zkrátí trasu ze 6 km na 2km.
No, já sice nejsem místní, ale přesun ze severozápadu na severovýchod ČB (a naopak) jsem v životě absolvoval opakovaně a co bych dal za pouhých 15 km zajížďky, kdybych se mu mohl vyhnout…
Takže přesun I/20 -> I/34… Kde tohle zpochybňuju? 😉 V tomhle směru to ani zajížďka nebude, spíš zkrácení…
O tom to je.
kde jste na to přišel ???