Severní spojku v Budějovicích postaví za dvě miliardy Swietelsky, začne v listopadu

Stavba I/20 u Budějovic, buldozer provádí skrývku ornice. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStavba I/20 u Budějovic, buldozer provádí skrývku ornice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Hotovo má být v roce 2027, tedy zhruba ve stejnou dobu jako nový čtyřpruh, který se od srpna staví na příjezdu do Budějovic od Písku.

Odebírat
Upozornit na
guest
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medvěd

Tohle mělo být už letos, až se spustí D3. Až začnou na zimu hrabat, tak se z toho dojíždějící z BOSCH podělají. Jejich „výpadovka“ bude uzavřena – chaos se přesune do Hrdějovic a k TERNU.

Gregyros

statek půjde k zemi neboho stavba podejde?

DavidŠ

Podle zpráv z doby stavebního povolení půjde k zemi.
Já mám naopak dotaz ohledně rušení přejezdu a nahrazení podjezdem – myslíte, že je v tomto prostoru reálné nechat provoz po jedné koleji (navíc tam je pokud tuším výhybka) nebo nickolejný a autobus?

Cyril

Jako fajn, určitě lepší než nic, ale při tempu tuzemské výstavby dopravní infrastruktury by to chtělo začít projektovat spojení D3 + D4 + D5 v podobě homogenní D20…

Václav

Možná by byla vhodnější D19, ta by odvedla dopravu z Pražského uzlu.

Bakiy

Město si od severní spojky slibuje vyvedení tranzitu na dálnici…
Prázdná ta spojka rozhodně nebude, ale pokud se na ní tranzit nenasměruje nějak “násilně”, tak proč by tudy měla jezdit relace od Plzně (I/20) na jih (na I/3 a I/39)? Zajížďka cca 15 km…

Koro

15 kn zajížďka to určitě není. A navíc to bude určitě mnohem rychlejší na jih tudy, než městem.

Koro

Navíc je to součástí trasy Plzeň – Vídeň

Bakiy

Relace I/20 -> I/34 tudy samozřejmě pojede, kde píšu, že ne?

MartinS.

No prostě se tranzitu nad 5 nebo 12 t zakáže jezdit přes ČB. I/3 trochu ztrácí smysl, když jí nahradí D3 a na I/39 se dá z D3 také sjet. A navíc od křižovatky u Globusu k MÚK Krasejovka na D3 je to přes město po současné I/3 16,5 km a cca 21 km po severní spojce a D3. Takže rozdíl jen 5 km a mnohem plynulejší jízda.

Bakiy

Dobře, s těmi 15km jsem se ani ne upsal, měřil jsem to domů (D. Třebonín) a tam mi vyšel rozdíl cca 11 km. Pro tranzit na křižovatku na Harazímu (I/39, II/155), tedy opravdu nemá smysl použít severní spojku (navíc delší trasa zpoplatněná), pro směr D. Dvořiště to je opravdu “šul-nul”…
Tedy jak píšu, pokut tam kamiony naženu “násilně”, pojedou tudy, jinak je to spíš stále po “starej”. Osobákem “jednoznačně” vyhrává kratší trasa…

Cikcak

Bude fungovat i jako propojení velké obchodní zóny na výjezdu z Budějovic na Písek (Globus, Bauhaus, XXLutz, Siko a další) s dálnicí D3.

PavelM

No to fungovat bude, ale otázka pořád zní jestli to bude nějaký terno. Já do Budějc jezdím od Písku a využití té spojky vidím opravdu jen malé, rád se budu mýlit a určitě pomůže když se změní značení a značky i navigace povedou tranzit směrem k Okružní namísto Dlouhý louky.

hroch.obojzivelny

No, já sice nejsem místní, ale přesun ze severozápadu na severovýchod ČB (a naopak) jsem v životě absolvoval opakovaně a co bych dal za pouhých 15 km zajížďky, kdybych se mu mohl vyhnout…