Severní spoj v Ostravě čeká od pondělí kvůli rekonstrukci čtyřměsíční uzavírka
Dálnice D1 v Ostravě. Foto: Jan Sůra
Moravskoslezský kraj získal na skoro stomilionovou investici peníze z EU.
Moravskoslezský kraj získal na skoro stomilionovou investici peníze z EU.
Otevřeno 24.11.2009. Podle posledního sčítání dopravy v letech 2020/2021 činí průměrná intenzita 8,5 tis. vozidel/24 hod. v pracovních dnech, z toho 677 těžkých vozidel. Je to dělený čtyřpruh. Fakt je normální, že po necelých 14 letech mírného provozu je zapotřebí generálka v takovém rozsahu? Chápu, že když to zaplatí evropské fondy, našince to nebolí.
Zrovna jsem se snažil vzpomenout, kdy to otevřeli – děkuji za upřesnění. Jezdím tam pravidelně, jak uvádíte, provoz dost mírný a rekonstrukce nutná zřejmě v duchu zpackané D1 kolem Ostravy.
Tak vozovka po 14 letech … jaká je životnost asfaltobetonové obrusné vrstvy?
Jsou tam vlny jako na zpackané D1, což bude asi hlavní důvod oné dlouhé rekonstrukce. Údajně se připravuje podobně náročná oprava i samotné D1. Chodí zvěsti, že ji úplně zavřou, odtěží náspy z nekvalitního materiálu a vybudují znovu. Jsem zvědav, zda to tak opravdu dopadne.
Pokud by to byla pravda, tak jedině dobře. Celý úsek dálnice okolo Ostravy je jedna obrovská ostuda. Vlní se to tam neustále, a opravy, které provedli moc nepomáhají. A ještě by mě zajímalo, kdo to zaplatí.
Zaplatí to daňoví poplatníci. Prostřednictvím veřejných rozpočtů EU, státu (D1) a kraje (sev. spoj). O spolupodílu fušeráků z dodavatelských firem se určitě neuvažuje.