Severní část magistrály pod zem dlouho nepůjde, ulice V Holešovičkách se má stát městskou třídou
Ulice V Holešovičkách v oblasti Bulovky. Pramen: Praha 8
Zahloubení magistrály bude podle města možné až po dokončení Městského okruhu.
Politická šaráda a podvod na voličích. Nic víc a nic míň!
jen Praha na ty svoje šarády by spotřebovala 25% státního rozpočtu….co si myslí, že je?
Trakční vedení kvůli jedné autobusové lince, nedává moc smysl. Naopak by měla smysl na Vysočanské estakádě, ale o tom zmínka není.
Na vysocanske estakade to smysl ma, ale musel by se zvednou zel. most., nebo o par cisel zahrabat vice Jandovu ulici, oboji technicky mozne je, ale nikdo o tom nechce slyset…
Vzhledem k terenu by bylo vhodne mit trolejove vedeni od Proseka, pres Vysocanskou, Spojovaci az na zast. Pod Taborem, pripadne jeste z Palmovky na Spojovaci a ze zast. Pod Taborem na zast. Za Horou…
Pokusme se býti objektivní. Výš uvedené prohlášení pana náměstka nehovoří nic o tom, že radnice nechce tunel stavět. Uvádí, že realita povolovacích procesů a příprava stavby je tak náročná, že je třeba ji odsunout. Nic jiného. Mrkněme na přípravu dostavby městského okruhu a na přípravu dostavby velkého okruhu kolem Prahy a hned je jasno.
a krom jiného…zavřít holesovicky kvůli kutani (dost možná jen hloubeni) tunelu aktuálně není možno. na blanku musí něco navazovat.
To není pravda. Ulice V Holešovičkách se má zatunelovat pomocí tzv. modifikované metody milánskych stěn a to se děje za provozu. S nějakými dopravními omezeními, ale není nutné nic zavírat.
Bohužel, vypadá to jen jako kouřová clona. Tady nejde o realitu povolovacích procesů. Tady jde o nedostatek politické vůle a fakt, že dopravní politiku města určuje SATRA a ne náměstek pro dopravu.
Snad po dalších volbách tahle parta z magistrátu navždy zmizí.
snad tato parta na magistrátu zůstane i po dalších volbach
Máte pocit, že je ještě hodně ulic, které se dají zmenšit, na kterých lze zabít jejich dopravní funkci?
Zde, nemělo být „zmenšit“ ale „zmršit“
Kdyby zmizeli včera, bylo by to pozdě.
„Vedení pražské radnice si dalo tunel V Holešovičkách v roce 2018 do programového prohlášení.“ Pro toto vedení pražské radnice je programové prohlášení jen cárem papíru. Cílem je žádné kapacitní silniční stavby nestavět nebo alespoň stavbu oddalovat a hlavně zklidňovat a metropoli co nejvíce ucpat. Udělat z velkoměsta malebnou vesnickou krajinu.
zklidnění širšího centra a centra od dusive automobilové dopravy podporuje dle průzkumu cca 60% obyvatel Prahy. takže máte smůlu, jste v menšině.
Ale no tak, s takovými průzkumy snad nebudete otravovat, ne?
Anketní otázka: přejete si, aby nadále 1) ulice voněly plné kytiček, svítilo sluníčko NEBO 2) nad ulicemi visel mrak dusivého dýmu z aut?
Scheinherr má čím dál tím lepší matroš 🤣🤡😂
Souhlas…ten člověk je úplně mimo…měl by se tam někdy jet podívat….i když on má v hlavě jenom jeden cíl : znicit krtka resp. Zničit automobilismus….
další automobilový fanatik…běžte se spíš lecit Vy. nebo si tam stoupnete někam na roh a začněte ty sve mantry o spase skrz ježdění autem vykřikovat. myslím, že se brzo pridusite ale ještě spíš od někoho dostanete po hubě.
Nejsem automobilový fanatik…ale jsem realista…a malovat cyklopruhy na magistralu,nebo na casti cyklopruhu na hlavni prujezdni komunikace muze jen cyklofanatik a dalsi silenec tam muze na kole jet…at se vám to líbí nebo ne,automobily prostě budu existovat a mělo by se najít pokud možno kompromisní řešení – tzn.vybrat hlavní prujezdni komunikace kde proste mají prednost automobily, k těm teď patří zminene holesovicky,magistrála spod. Pokud někdy dostaví obchvaty,tak se to samozřejmě může změnit… Tak jak je to např. V Mnichove, vodní apod. Holesovicky jsou obrovsky pruser,kolony skoro v každé denní době opravdu nevyřeší že si doprostred daji par stromů a natahnou trolejbus….to… Číst vice »
Tam právě má vzniknout vedení okruhu Povltavskou, v jednom směru snad zahloubené, v opačném po povrchu. To by samo o sobě snížilo provoz v Holešovičkách jen lehce, ale navazující úsek MO přes Strašnice už poměrně citelně, odvede dopravu z magistrály sem.
Holešovičkám to nepomůže ani trochu. Navíc je šílené, že se bude zatunelovávat ulice Povltavská, kde nikdo nebydlí, ale o pár sto metrů dál je hustě obydlená ulice V Holešovičkách, kde tunel nikdo stavět nechce. Protože je drahý, musí se počkat na mětský okruh, atd.
Je nutno myslet na budoucnost. Teď tam sice nikdo nebydlí, ale je tam hromada zajímavých pozemků. Podél Vltavy se chystá poříční park s promenádou, takže pokud se podaří dostat Povltavskou pod zem a odhlučnit / zahloubit trať, nic nebrání tomu, aby na tom svahu pod Bulovkou vyrostla parádní vilková čtvrť. Nemluvě o té nevyužité průmyslové zóně za Košinkou… tam už se určitě v návaznosti na ten chystaný tunel pilně připravuje bytová výstavba. 😉
(No a pak je tu samozřejmě ten detail, že v neobydlené oblasti bude to zatunelování podstatně jednodušší.)
Kdo sází Blanky, sklízí Holešovičky.
😀
Už vidím ty bulváry a promenády v místech kudy jezdilo desetitisíce lidí do práce denně. Chlapci v Praze mají čím dál lepší nápady. Ono to bude mít jediný efekt, že se zasekaji ostatní ještě průjezdné komunikace. Ten kdo socku používá tak už s ní jezdí ten kdo chce jezdit autem tak s ním prostě taky jezdit bude.
Nepochopil nic, ok.
Nebude, když mu to bude citelně ztíženo. Samozřejmě kromě pár ultras, ale těch je do 10% obyvatel (a voličů).
Povolovací rychlost: Radlická radiála v podstatě zrušena, neboli záporná rychlost povolování. Ta měla podobně ulehčit Barrandovu, Smíchovu a Košířím.
Žádná silnice zatím nic neulehčila, jen zhoršila situaci jinde. Nastudujte si, jak funguje dopravní indukce. Pro začátek doporučuju odstrašující příklad tunelu Blanka.
Zrušíme všechny silnice a nastane dopravní nirvána. I dopravní indukce má svoje limity a neroste donekonečna. A když někde přidáte a jinde uberete, tak ani k nárůstu dojít nemůže.
To nikdo netvrdí. Do nirvány nám tu přebývá zbytečných 100 000 aut centrem denně 🙂 Indukce má limity, ale ty tady nejsou ani zdaleka naplněné – takže každá další nová silnici a pohodlnější průjezd přiláká do aut další lidi.
Jinak je právě problém, že se nikde neubralo… S Blankou se slibovalo zklidnění nábřeží, magistrály, a nestalo se vůbec nic.
Problém ulice v Holešovickach je že všichni co potřebují na druhý břeh Vltavy jedou tudy protože další možnost mají až v Kralupech nad Vltavou.
Ano, je potřeba vnější okruh. Pak budou Holešovičky stačit 1+1 jako normální městská ulice s přechody, parkováním, cyklostezkou.
„Žádná silnice zatím nic neulehčila,“
„Ano, je potřeba vnější okruh.“
Teď si teda protiřečíte. Buď teda vnější okruh není silnice, nebo je jedno z vašich tvrzení nepravdivé.
Ale vůbec ne. Nová silnice sama o sobě neulehčí, pokud nejsou jiné silnice zredukovány nebo zklidněny. A to je právě to „B“, na které se u nás zapomíná.
Jinak se stane ten průšvih, co s Jižní spojkou po otevření okruhu nebo s Blankou. Uvolněné silnice se znovu zaplní dalšími auty a místo jednoho problémového místa vznikne pět jiných.
Apropós po vzoru Brna, přece stačí D0 na jihu města i pro severeojižní směr. To je vaše tvrzení.
Když vy si pletete vnější a vnitřní okruh, to je pak těžký.
Na té „normální městské ulici“ nejsou žádné obchody ani služby, takřka žádné bydlení, tam není odkud kam jít. Takže nemá smysl zabít dopravní funkci ani přechody, ani cyklostezkou.
Na té ulici bydlí stovky lidí. V ulicích přímo nad ní další tisíce.
I kdyby tam sto lidí bydlelo, bydlí tam dobrovolně. Z nějakého důvodu dali přednost rušné ulici – pokud jim vadí, mohou se přestěhovat a není nutné kvůli tomu obtěžovat desetitisíce lidí, kteří tamtudy denně potřebují projet. Mimo jiné značná část těch projíždějících by určitě dala přednost trase přes suchdolský most – jenže ta neexistuje, protože se berou ohledy na lidi, kteří se vědomě a úmyslně nastěhovali do trasy plánovaného okruhu.
Právě uzavírání původních komunikací či snižování jejich propustnosti po otevření nových je jednou z příčin stagnace či dokonce poklesu rychlosti a plynulosti dopravy, poněvadž díky tomuto jednání dochází pouze k mírnému či žádnému zvyšování celkové propustnosti silniční sítě v obci. Druhou a hlavní příčinou je skutečnost, že výstavba nových komunikací silně zaostává za nárůstem intenzity dopravy. K tomuto nárůstu došlo vlivem dlouhodobého poklesu cen automobilů vůči kupní síle obyvatel ČR, což je důsledek přirozeného tržního vývoje, nikoliv politické podpory, a budování nových komunikací s rozšiřováním stávajících je tohoto růstu důsledkem, nikoliv příčinou. Uvažování dopravní indukce je výsledkem záměny příčiny a… Číst vice »
Už nastudováno, z vlastní zkušenosti. Bývalé bydliště dolní Smíchov, otevření východního městského okruhu, najednou provoz na polovině a nikdy se do předchozích stavů nevrátil.
Noví trpitelé jsou nějací podzemní červi, osvobozeni jsou lidé.
Podobně Radlická radiála uvolní Barrandov, horní Smíchov, Košíře, Řepy.
Spekulovat o indukci nemá moc smysl, Barrandovská radiála je téměř stejně pohodlná, není důvod se domnívat, že Radlická přiláká o tolik více aut.
Také už pomalu nebude kterých aut, česká populace vymírá.
Aha, a těch 75 % lidí, co po Praze jezdí jinak, taky vymře?
Začal bych nejstarším mostem v Praze. Jen to generuje zbytečnou dopravu a nikdy to ničemu neulehčilo. No co, povozy za Karla IV snad nebyly silniční doprava?
No co si teda vybavuju, tak po otevření Blanky dost výrazně poklesl provoz na Veletržní a Milady Horákové. To není zrovna odstrašující.
Stačilo Blanku dotáhnout na Libereckou pod benzinové pumpy a neukončit jí na břehu vltavy jak plánovali komunisti ve chíli, kdy by v Praze provoz čtvrtinový.
Blanka pomohla Holešovicím celkem citelně, Veletržní se dost změnila k lepšímu.
Když se kutala Blanka, tak se na roky uzavřela Milady Horákové a taky to šlo. Tady by se tunel dal dělat po půlkách – kdy by byla uzavřena „jenom“ polovina komunikace a druhý směr by holt musel jinudy (Povltavskou nebo jaxe to tam jmenuje).
Praha se dočista zbláznila. Holešovičky nikdy nebudou třída, kam se budou chodit bavit matky s kočárky a děti jezdit na tříkolce. Tohle je strašná blbost a jen válka lidem co tudy musí jezdit
A co nynější válka lidem, co tu musí bydlet? Aha, lidi nikoho nezajímají, jen pohodlnost autíčkářů.
Kde to čtete, že to je pro děti na tříkolce a matky s kočárky? Že tam bude pár stromů, aby tu ulici město nemuselo kvůli hluku zavřít pro dopravu úplně?
Takže podle vás ridič nepatrí k lidské rase?
Předřečník použil definici „člověk je výhradně osoba homo sapiens bydlící na Holešovičkách“?
Je podle vás právo řidiče jezdit si kdykoli kamkoli nad zdravím a životy jiných lidí?
nejlepší by bylo, kdyby se už nějaký soud fakt naštval, a tu magistrálu předběžným opatřením zavřel nebo přikázal zúžit na 1+1.
pak by podobným bohorovnym individuim, co tu hlásají spásu skrz ježdění autem, nejlépe po nábřeží u karlova mostu, dost sklaplo.
Sobectví nikdy nesklapne.
Pokud se někdo rozhodl bydlet v těsné blízkosti rušné komunikace, bylo to jeho svobodné rozhodnutí, kdy výhody (dopravní obslužnost, nižší cena) převážily nad nevýhodami (prašnost, hluk,…).
A napadlo Vás, že ty lidé tam bydleli již předtím? A napadlo Vás, že i kdyby ne, tak v této republice platí zákonné limity na hluk a zplodiny ve vzduchu? Je úplně jedno, kdo se kdy kam přestěhoval.
Jak „předtím“? Tohle byla rušná ulice už za socialismu. Pokud dopravní ruch někomu vadí, měl dost a dost času na to, aby se přestěhoval.
Na mobilitě jsme závislí, už hodně dlouho nechodí většina z nás pracovat na pole za chalupou.
Možným řešením by bylo i ohroženým obyvatelům nabídnout příspěvek na přestěhování, bylo by to mnohonásobně levnější, než se snažit předstírat, že je možná doprava bez hluku, prachu, …
Řidič není zvláštní rasa. Řidičem je člověk, jen když momentálně řídí.
Obávám se, že vůči místním obyvatelům se žádná válka nekoná. Vedení obce ani řidiči kolem jedoucích vozidel je nijak neomezují v bydlení zde. To, že se místním intenzivní doprava nelíbí, je možné, avšak jako důvod k omezování ostatních (řidičů) nedostatečné.
Mimochodem, ta auta slouží k přepravě lidí a dokonce se k tomu obvykle používají, takže sdělení jako „Lidi nikoho nezajímají.“ či „města pro lidi“ jsou jen emotivní výroky bez věcného významu.
Kdo tam „musí bydlet“? V těsné blízkosti jsou spíš sídla firem – a pokud tam někdo bydlí, tak nejspíš proto, že tam bydlet chce, nemyslíte? To je podobné jako nesmysly o lidech, co trpí, protože musí bydlet v Sokolské a Legerce.
Ne. Je to blbost. Ty lidi jsou často starousedlíci a oni si tu dálnici nevybrali.
A jsou tam přikovaní?
Je vidět, že o tom nic nevíte. V té ulici jezdily tramvaje do Kobylis a Karlína, čili tam hluk a prach byl už před minimálně 80 lety.
Nebylo by lepší stavět na severu republiky D10, rychleji se dostaneme skrz Polsko, nedávno jsme otevřeli novou radiálu. A taky konečně dostavět Běchovice
A jeje, tam zavedou jeden pruh a Praha lehne.
Ne, jen automobilisti.
Už aby to bylo a ze všech směrů a jsem zvědavý, čím se potom budou živit, když zboží pro obchody bude tvrdnout v kolonách.
Stoupněte si na magistrálu a počítejte, kolik aut veze zboží. Jedno ze sta? Nikdo přece nemluví o omezení zásobování, ale o těch ostatních 99 % dopravy.
Vy všem lidem vidíte do kufru co převážejí?
Jasný, všichni kravaťáci denně převážejí tunu nákladu a nemohoucí babičku, proto musí nutně smrdět autem v centru.
Ne, ty kravaťáci mají třeba za ten den dvě schůzky na okraji Prahy. Můžou je vyřešit autem za půl dne a druhou půlku pracovat, nebo MHD a pracovat třeba v sobotu.
Před vlastní firmou jsem pracoval v korporátech a fakt sem tam nepotkával lidi co by jezdili autem ráno do garáže a večer domů. Jo, občas maminy co ráno rozvezly děti do školek a odpoledne z. Ty samozřejmě taky měly na výběr – třeba nechodit do práce.
Ano, a mají je proto, protože jim to doprava umožní.
Kdyby jim to neumožnila, naplánují si na každý den jednu.
A nebo zvolí jinou formu.
Opravdu nemusí obyvatelé Prahy trpět, aby kravaťák měl vyšší plat.
Trpí leda ten, kdo se rozhodl bydlet na rušné komunikaci.
Já takových viděl dost. Část protože by jinak měli pocit méněcennosti, druhá část, protože měli špatné spojení MHD.
Aha kravataci….takže závist…ja na auto nemám nebo si nemůžu dovolit jeho provoz,tak budu otravovat život jiným…
jasně, demagog jste parádní…
drtivá většina lidí co jezdí do práce autem ho odloží v okolí kanceláře a pak jede až domů. to za prvé.
to že je většina z nich „kravataky“ dělá okamzite z toho kdo je pojmenuje zavistivce. připomínáte mi uchylnosti argumentace militantní posuky bojující za rasovou rovnost.
Ano. Vy nemáte na to, mít všechny kanceláře a schůzky v docházkové vzdálenosti, tak otravujete život zbytku Prahy.
To je bohužel velmi častá naivní představa aktivistů bojujících proti automobilům. Vytvořením kolon IAD zákonitě zablokujete i MHD.
Ne. Jen tu MHD, která s IAD sdílí dopravní prostor.
Separace MHD od IAD je jedním z hlavních úkolů dopravního plánování moderního velkoměsta.
Od pana radního Scheinherra je to opět aktivistická (a naivní) představa. Z výpadovky „dálničního charakteru“ městskou třídu neudělá (pokud nebude severní část PO), leda tak hubou či nasíracími restrikcemi. Výpadovka, resp. radiální přivaděč k D8, D10 nebo obecně na celou severní terasu to je a bohužel bude. Ok, nové řešení napojení z MO, tichý asfalt, kytičky… Dohled nad rychlostí se také zdá být v pořádku (šílenců se tady vyskytuje celkem dost), jenže…důsledkem padesátky je už nyní špunt s dalekými dopady. Nejeden bázlivý strejda vystrašený z radarů se pro jistotu plouží čtyřicítkou a ustavičně přidupává brzdu, což spíše vytváří kolizní situace.… Číst vice »
Kompletní zrušení parkovacích stání pro rezidenty je krok, který má poslední žijící v lokalitě donutit se odstěhovat. Vyjíždět z pozemku mezi květináči do souvislé kolony aut jedoucích 50km/h je pro sebevrahy. Městskou třídu s povolenou kamionovou dopravou a 100tisc auty denně rozhodně neudělá cyklosteska a pár vysázených stromů.
V linkovaném postu nic o kompletním zrušení parkovacích míst není.
Ty stromy mají být vysázeny na místo stávajících parkovacích stání a mají se zachovat pouze vjezdy na pozemek. Ti kteří to js bydlením v ulici v Holešovičkách ještě nevzdali, tak zřejmě mají parkovat se střededočechy v Letňanech.
Tam už taky nemohou, parkovací dům je plný a zóny už jsou aktivní i v Letňanech. Podle sledování SPZ na radarech na konci D8 u mostu na Prosek a na Bílé hoře, tvoří tranzit na západ třetinu provozu, druhá třetina projede dál směrem na Smíchov. Zbytek vyjede z Blanky na povrch(Letná, Dejvice, Břevnov), případně směřuje přímo do Karlína. Bylo to v nějaké studii.
Kde se tam ty kamiony vezmou?
Kamiony do 12 t mají a nákladní doprava s A má standardně vjezd do Blanky umožněný a také jej 24 h denně vyžívají.
Praha zejména potřebuje tzv. inteligentní systém řízení dopravy, do toho by měl magistrát přednostně investovat. Ale, bohužel. se k tomu stále nemá.
Tento systém už je. Jmenuje se „zastav na každém semaforu“
Jediný opravdu funkční systém řízení dopravy je mýto.
Souhlasím.
– Spousta semaforů není zapojena do zelené vlny (přechody u tram zastávky OC Hostivař jsou jen na tlačítko pro chodce. Docela zbytečně kazí průjezd Švehlovou)
– Řízení v tunelech občas dělá kraviny (jsem v půlce tunelu, můj pruh je zakázán tak se zazipuju, na dalším semaforů zase povolené oba pruhy. Jestli za mnou někdo zpomalil nebo zastavil, bylo to vinou řízení)
– na spoustě místech se preference MHD chová nelogicky. (I seriály na tytrubce)
Trolejbusy tedy pojedou v souběhu s někdejší tramvajovou tratí. Jsem zvědav, jestli budou nasazovat sběrače až na pravém břehu Vltavy, nebo vznikne souvislá trať z Holešovic. Každopádně se na rozšíření trolejbusové „sítě“ těším.
No já myslím že by se to hodilo na poněkud jiných místech než někde kde jezdí krátký autobus jednou za 10 – 15 minut. Navíc pokud to budou chtít i používat, zřejmě to povede k roztržení té linky někde na Letňanech (protože drátovat trasu skrz vesničky na černý most nedává smysl už vůbec). Tedy udělá se vizuálně hezká ukázková ulice, ale obecně to povede ke zhoršení… Myslím že test už snad mají za sebou (v trase l. 140) a jestli to tedy chtějí opravdu zavést, tak by se měli podívat na „metro“ linky u kterých se to ekologicky a alespoň… Číst vice »
Praha chce jít cestou pouze parciálních vozů, takže zadrátování celé trasy není nutné. Ale taky mě to trolejování právě Holešoviček, s jejich jednou ne moc vytíženou sólo linkou, překvapilo..
Zadrátování celé trasy nutné není, ale zadrátovat 5 minut z 50 minutové trasy asi také nestačí 🙂
Pak si ještě cucne z Proseka do Čakovic 🙂
Jenže tahle linka právě nejezdí skoro nikde v souběhu s dalšími, snad jen tři zastávky na Tupolevově. Na Proseku jede „zadem“ a z Letňan pak uhýbá do Kbel.
Mě nedošlo, že 201 na Prosecké ulici směr Letňany nemá zastávku, kde by se natrolejila (je před křižovatkou, blíže OBI – myslel jsem, že je blíže k Lidlu).
Proč by nestačilo? Jde o to zadrátovat jen ty úseky, které spotřebují nejvíc kapacity baterie, tedy ta největší stoupání. Po rovině a zpátky dolů toho už moc potřeba není plus se dobije na konečné, což bohatě stačí.
Protože ta linka nejede jenom 5 minut na kopec a dolů, ale pak pokračuje dalších 50 na Černý most…. Takže „toho“ je potřeba docela dost.
Nikde není napsané, že tak ta linka bude jezdit do konce světa. Ale jinak souhlas, že řešit úsek, kde je bus jen kapkou v moři výfukových plynů ničemu nepomůže.
Však to píšu na začátku, že se díky tomuhle PR zázraku dá očekávat zhoršení cestování škubnutím linky na Letňanech 😉
Nebo proklad jako 140/57 😀
Šotouši místo Palmovka – Letňany budou mít Holešovice – Letňany
Jojo, ale já fakt doufal že ten test na 57 stačil a teď se bude dělat trolejbus někde kde má opravdu eko i eko smysl 🙂
Bohužel to vypadá zase na PR retušování neschopnosti magistrátu řešit věci koncepčně a komplexně (obdobně jako cancoury „prodloužených“ tramvajových tratí).
A proc tedy nepostavi dvoupatrovy tunel milanskou metodou, kvuli prevyseni se o nabizi, jeden smerujici do Libne smer Balabenka a druhy smer vypadovka? Kdyz tech 13 variant nejak uplne nevychazelo? Problem krizovatky Vychovatelna je sice obtizny, ale snad bude resitelny,… Vyzadalo by si to akorat zmenu ulicni urovne na Vychovatelne, tak aby Liberecka krizila Zenklovu v urovni a pozdeji se zenklova zvedla na puvodni niveletu. Neni nutne resit vsechny sjezdy a najezdy mimourovnove, …. Pravda, bude tim omezeny provoz ale od toho by to chtelo upravit nejdrive Prumyslovou a postavit zrejme usek Balabenka-Malesice… Ma nekdo informace ohledne te posledni platne… Číst vice »
Dvoupatrový tunel byla jedna z těch variant (2) a taky to nevyšlo (hlavně moc velké sklony ramp).
Byl jsem na te prednasce v CAMPu, resil se jen jeden tunel, misto dvou a vychazela jen jedna varianta a to jeste komplikovane, dvoupatrovy by byl stavebne narocnejsi ale byl by sklonove lepsi, nize,.. Predevsim se resily jen varianty neomezujici provoz nebo jen na minimum, coz ale zde v clanku jiz pada, takze by tato varianta mohla byt zvazena. V clanku zde to ale tezko popisu… vychazim z puvodnich nivelet terenu pred stavbou radialy, kdyz se pujdete podivat na misto, tak zjistite, zenklova je zahloubena a Liberecka/V Holesovickach je zvednuta nad puvodni teren – premosteni. Varianty ktere se resily byly… Číst vice »
Napad na prvni pohled dobry, ale ma jednu zasadni vadu: znemozni zachovani 2+2 pruhu pri rekonstrukcich.
Zato zbude prostor pro cyklostezku.
Požadovaného sníženého provozu se tak místní dočkají vlastně už při začátku rekonstrukce 😉
Ja myslim, ze 2+2 se vejdou v pohode, nyni jsou tam 3+3…
Ze tam tichy asfalt uz davno neni je pozoruhodna ignorace vysoke hlukove zateze, kterou naridil uz pred lety resit soud.
On tam byl (dokonce si vybavuji zřetelný rozdíl v hluku uvnitř auta, když jsem na něj najížděl). Ale jeho životnost není neomezená. Ba dalo by se říci, že moc dlouho nevydrží.
Hlavně vyžaduje údržbu…
Součástí těchto drobnějších úprav je i celková obnova stávajícího tichého krytu.
Vždyť ho dělali snad před rokem!
Je tam už 7 let, životnost je 6 let při dobré údržbě…
může mi někdo vysvětlit co to znamená „kontroly aut s odmontovaným radarem pevných částic“?
https://zdopravy.cz/praha-ohlasila-novy-tendr-na-system-ktery-pozna-auta-bez-filtru-pevnych-castic-80276/
Zřejmě tam měl být filtr pevných částic.
Takže jediná změna bude zrušení parkovacích míst – to bude mít u místních velký úspěch :-))
mají jezdit MHD 🙂
I clovek, ktery jezdi mhd, muze snad mit auto
Může, ale měl by pro ně mít garáž. Alternativou je méně jízdních pruhů a více parkování. Ulice s domy musí být především obyvatelná.
Obyvatelé rodinných domů si mají parkovat na svém pozemku nebo si zaplatit parkování jinde, ne zabírat místo na magistrále.
Jak může někdo požadovat parkovací místo pro sebe a zároveň znemožnění jízdy pro ostatní. Křik aktivistů, co na auto nemají a musí jezdit na kole bych pochopil, ale toto ne.
Nj, každej kdo nemá auto, tak „na něj nemá“. 😀
Protože oni jsou rezidenti a byli tam už předtím, než udělali z ulice přivaděč (tedy jen starousedlíci).
Já bych nejraději zakopal nebo zrušil celou magistrálu. Neuvěřitelně otravná záležitost, která kazí charakter Prahy.
Charakter Prahy jako skanzenu pro turisty?
Ne. Charakter Prahy jako příjemného města.
Charakter Prahy jako jednoho z nejlépe zachovaných historických měst v Evropě.
Já jsem mnohdy „tým auta“, nepodporuji zavádění mýta, rušení parkovacích míst a pruhů a podobně, za což tu mnohdy patřičně dostávám. Ale tady musím souhlasit, magistrála je zásadní omyl a nemá v centru města v téhle podobě co děláte. Nemyslím si, že město není pro auta, jak někteří tvrdí, ale myslím si, že takováhle „dálnice“ uprostřed centra opravdu být nemá.
Já jsem tedy rád že díky magistrále může být zklidněné široké okolí. Můžu v pohodě projet přes Příkopy a Václavák do kanclu na kole a zároveň jednou týdně když mám nějaké schůzky kde cesta MHD zabere víc než ta pracovní část použít i díky magistrále auto. Jsem rád za systém stok, které zajišťují pohodu a klid v okolí, a neadoruju jejich zužování a zklidňování, díky kterému se ten bordel přelévá do okolí.
Asi může být ta stoka trochu lidštější, ale určitě jsem raději za 4 stoky v širším centru Prahy, než provoz všude, byť „jen“ ve dvou pruzích.
V jakém vesmíru jezdíte kolem Václavského náměstí „v pohodě na kole“?
Co tam máte za problém? Maximálně to že to tam skáče na dlažbě, jinak dva prázdné pruhy a sem tam nějaký taxík nebo dodávka jedoucí do 40 kmph (protože přednosti zprava). Uličky okolo prázdné a jednosměrné. Je potřeba na prázdném náměstí nebo v prázdné boční uličce cyklopruh?
Tak dlažbu beru jako bod 1) věcí, co nejsou v pohodě, s horským kolem samozřejmě věc jiná. U těch dvou pruhů přímo na náměstí mám subjektivní zkušenost spíše s nepříjemným provozem. A v jednosměrkách by to bylo v pohodě (prostě historické centrum), akorát tam jste jako cyklista v jednom směru v ilegalitě.
Tak máte asi nevhodné kolo do dlážděných ulic. Asi by to chtělo přizpůsobit penumatiky tomu, po čem se jezdí. Traktoristi nad tím ani nemusejí přemýšlet, že by obuli závodní slicky a zapadli se sněžným pluhem.
Lidi co chteji zrusit magistralu nikdy neziji pobliz. Ja auto pouzivam malo ale kdyz jedu ven sprahy tak jsem rad ze tam ta magistrala je a muzu se vlastne dostat ven.
Souhlas ale ze se muze vylepsit aby lepe zapadala do okoli. Take tranzitni auto at platej. Kdlidne at plati kazdy kdo neni rezident v centru Parahy.
To asi těžko, dost obyvatel P2 ji chce zrušit a celá P2 bydlí poblíž.
O řešení se už ví dlouho, jen ho jaksi nikdo nechce realizovat — dokončit oba okruhy. Pak ať se magistrála klidně zruší. Jinak je tohle zklidňování dopravy k ničemu a jen všem otravuje život. Nejhorší, co jsem v poslední době viděl, jsou ty cyklostezky svedené do hustého provozu, které sice účelově komplikují řidičům klidný průjezd, ale pro cyklisty jsou přímo nebezpečné a nakonec je používají jen ti nejotrlejší z nich. To je spíš barbarství…
Jenže magistrála slouží většině pro příjezd do širšího centra, podpořený i garážemi tamtéž. To žádný okruh, tím méně vnější, a už vůbec ve variantě vzdálené do středních Čech, nevyřeší. Alternativou je podpora aktivit i mimo centrum a mimo Prahu obecně, případně ještě určité posílení veřejné dopravy, ale ani ta by neměla podněcovat příliš mnoho nových cest do již tak zahuštěné oblasti.
Když tam nebude cyklopruh, bude to pro cyklisty bezpečnější? Ti cyklisti tam totiž jezdí stejně, nemíří tam kvůli pruhu.
To mate pravdu. Ale tohleto je musite nejdrive necim nahradit. Nikdo nechce jezdit pres centrum, ale kdyz neni alternativa tak co se da delat. Mimochodem to neni zadna vyjimka ve svete. Napr. opevovana Viden, nebo Linec to maji stejne.
Nechce jezdit přes, chce jezdit DO. Tady žádný vzdálenější objezd jako takový příliš nepomůže.
Vídeň ani Linec nemají dálnici přímo historickým centrem a památkovou rezervací. Na rozdíl od Prahy.
Praha taky ne Mirku.
B227 je sice jen silnice 1. trídy, ale taky je to 4pruh. https://mapy.cz/s/jumemepeda
A taky je to dle jejich vlastních slov pěkné urbanistické zvěrstvo, kterého se Vídeň snaží zbavit.
Zakopat magistrálu smysl nemá, tím by se jen usnadnil průjezd aut centrem a stejně někudy ta auta musí vyjíždět ven, jelikož většina jich směřuje do centra.
Magistrála by se měla humanizovat, tj. zklidnit, zúžit (šestipruhová „dálnice“ v centru města opravdu nemá co dělat), vybudovat více přechodů pro chodce, širší chodníky a ideálně i nějak vyřešit preferenci tramvají na IPP a v budoucnu také u Muzea.
Až bude přijatelná alternativa (dokončený kapacitní okruh), klidně humanizujte. Do té doby každé omezení průjezdu situaci jen zhorší (nejezdí se tam z legrace a dobrovolně, ale z nutnosti).
Za sebe si myslím že přijatelná alternativa nebude nikdy, protože ten provoz je prostě cílový do centra města. Nevidím v tom nic tak hrozného, zvlášť dneska když auto vypouští prakticky čistší vzduch než je okolo. Pokud něco řešit tak pak primárně průjezd Malou Stranou – tam to samozřejmě taky není žádná tranzitní doprava, ale skutečně to tam nepatří + to zdržuje tramvaje. A i tady by to mělo být až po zaokruhování městského okruhu, aby byla reálně využitelná objížďka tunely.
„auto vypouští prakticky čistší vzduch než je okolo“
Kam na ty bláboly chodíte? Zatím nám na silnicích nejezdí většina aut na elektřinu a s HEPA filtrem v super výkonné klimatizaci.
I kdyby, tak ho jen bude kazit jinde. Trochu pomůže rekuperace, ale základní spotřeba na přesun tolika jalových tun bude stejná.
Ano, většina dopravy do Prahy (cca 60%) je cílová. Nicméně toho tranzitu zbývá ještě docela hodně. A hlavně, Prosecká radiála (V Holešovičkách) díky nedokončení vnitřního okruhu, vnějšího okruhu ani celé Vysočanské radiály supluje všechny tyto jednou silnicí, která je logicky přetížená. Předpokládejme kompletní okruhy i radiály. Pak např. tranzitující od Plzně na Ústí by jel normálně vnějším okruhem D5-D0-D8. Protože spojka D7-D8 chybí, projede pravděpodobně jednou z variant do tunelů městského okruhu a pak vyjede z Blanky a pojede tudy. Alternativa (např. pro kamióny) je kolem celé Prahy (D5-D0 do Modletic-D1 na Spořilov a pak po Jižní spojce na Černý… Číst vice »
Zrovna ze Smíchova na ČM je to spíš na veřejnou dopravu. Většina těch lidí nemá 10 kufrů apod. Ale jsou jiné relace, kudy prostě musí jet přes Holešovičky.
Vzduch v Praze je jeden z nejhorších v ČR a to v podstatě celoročně. Hlavní příčinou je to, že spalovací auta, i když splňují emisní Euro normy, opravdu nevypouští čistší vzduch, než je v okolí. A v počtech, které tudy projedou (kolem 100 000 denně) se i mikrogramy celkem nasčítají.
Rozsah individuálního automobilismu má k udržitelnosti daleko a uspořádání dálniční sítě v Čechách v kombinaci s nedodělanými okruhy a radiálami to jen umocňuje.
Jak objížďka tunely vyřeší tu cílovou dopravu? Stejně bude potřeba někudy sjet. Případná delší trasa = více toho „čištění vzduchu“, pokud nebude dostatečně plynulejší. Určitý význam to mít může, ale opravdu bacha na tu indukci. Léta stavění ukázala akorát více aut v Praze. Jo, někdo říká „ještě že, protože co by tolik aut dělalo bez toho“. Ale nabízí se otázka, zda by tolik aut bylo bez toho. Spousta cest by se bez toho – alespoň autem – vůbec nevyplatila. Na druhé straně máme vesměs stagnující systém veřejné dopravy, za stálého – i podněcovaného, až vynucovaného – přílivu lidí z ostatních… Číst vice »
Možná by bylo vhodné odpískat sny o VRT a místo toho se soustředit na stavbu toho NS2/ pražského diametru nebo jak se ještě ty tunely od Balabenky na Smíchov nazývají.
No jasně, zbytek ČR se může jít zakopat, Praha potřebuje tunel.
Zrovna Malou Stranu tunely objet lze.
S tím nesouhlasím, na vjezdu do Legerovy ulice se instaloval semafor po kterém Praha 2 volala roky, zúžila se ze 4 na 3 pruhy a nestalo se nic negativního. Úzká hrdla jsou známá a zbytek se dá humonaziovat až do úrovně stejné propustnosti jako ta hrdla. 5. Května na Praze 4 by si zasloužila také něco radikálního, její kapacita je zbytečně velká vzhledem k hrdlu v Legerově. Take její charakter neodpovídá rychlosti 50km h. Práce je to hodně a zlepšení se dá udělat výrazné, aniž by se snížila celková kapacita magistrály.
Jenže spousta aut nejede do toho úského hrdla v Legerově, ale končí třeba zrovna na tom Pankráci. S tímhle přístupem můžeme zklidňovat už u Mirošovic.
Stačí od Spořilova, tedy hranice dané městským okruhem, případně Průhonic daných zhruba vnějším okruhem. Odstrašujícím příkladem jsou dálniční křižovatky uvnitř souvislého města, které tamtéž komplikují jak pěší cesty, tak i přesuny MHD.
A jiní zase na tom Pankráci směrem do centra začínají…
Není to spíše tím, že dost dopravy přebrala Blanka a tunely městského okruhu?
Na Legerově ne.
Okruhy se u Muzea prakticky neprojeví, těch aut co jede D8-D1 je naprosté minimum, vesměs to jsou cesty mající cíl někde v oblasti Pankrác, Žižkov, centrum, Holešovice.
Okruh není alternativou pro cestu do centra. Nebo myslíte, že lidi budou jen kroužit mezi Zličínem, Běchovicemi a Suchdolem?
Tyhle kecy miluju. Ta auta tudy musí projíždět, protože prostě neexistuje rozumná alternativa. Takže nějaké zužování a zklidňování způsobí jedině to, že se stávající kolony ještě vice protáhnou a přelijí i do dalších městských částí, které to ovšem odmítají akceptovat. Dokud nebude velký i malý okruh, tak jsou plány na zklidnění jenom vlhký sen aktivistů.
To nejsou kecy. Magistrála v této podobě nemá ve městě vůbec co dělat. Kdyby všichni, kteří vezou v autě jen sebe a žádný náklad, nebo z nemusí s jakéhokoli důvodu jet autem, tak by těch aut bylo tolik, že by žádná magistrála nebyla vůbec potřeba. Okruh nic nevyřeší, když většina aut směřuje do centra.
Ze vy nemate auto a nevite jak se dostanete z jizni casti mesta treba do Liberce?
Třeba metrem na hlavní nádraží a vlakem. Léty odzkoušená varianta. Škoda jen, že se místo všech těch dálnic neinvestovalo do vylepšení té tratě, případně stavby nové dálkové. Pak bychom takové „problémy“ nemuseli prakticky řešit.
A místo 1,5 hodiny pojede 3. Na to se vám každý vykašle.
3? Toteda cil je hned na nadrazi ze? Pridat dalsi hodinu na to aby se clovjek dostal od nadrazi tam kam potrebuje. A snad je to fakt Liberec a ne nake mensi mesto nebo vesnice.
Vlakem do Liberce? To bych nejel ani já. Ale do Ústí ano. Holešovičky jsou využívané spíš lidmi ze satelitů a Mělnicka, než z Liberce. Ale zrovna tady opravdu nevidím řešení v dohledné době.
Z jižní části Prahy do Liberce autem spíš po Jižní spojce. Holešovičky by dávaly logiku z Prahy 6 a 7.
Víte co je hlavní problém všeho? Že rozumná práce za rozumné peníze je jenom v Praze (když vezmu střední čechy) . Jenže bydlení v Praze je i na pražské platy už takřka nedostupné. Takže klasika, každý den přijíždí do Prahy statisíce lidí za prací a odpoledne odjíždí. A proto jsou tyhle výpadovky narvané k prasknutí. Když začal covid a začal se propagovat Home Office, vypadalo to jako částečné řešení problému. Jenže dnes už jse zase tam kde jsme byli…. A jediné řešení těhle odborníků je, situaci ještě zhoršovat. A to v situaci kdy není dostavěn ani jeden okruh!!!!
Místo staveb dalších dálnic bych nejprve doporučil konsolidaci všech těch okolních krajů (včetně oživení místní infrastruktury), jinak se budeme furt točit na záplatách záplat, a příčina problémů zůstane a poroste.
Nejsme. Ten provoz aut je stále o malinko slabší a veřejná doprava na původní čísla nevyrostla ani náhodou.
Tady je spíš problém, že města nepodporují výstavbu bytových domů, takže lidé kupují pozemky či staré domy na vesnicích. A tam chtějí jezdit autem, veřejná doprava do Horní Dolní nebude nikdy optimální (jistě, pár lidí bydlí v Černošicích blízko nádraží, ale těch je hodně málo).
Magistrálu okruhy nevyřeší. Většina aut, cestu začíná, končí nebo začíná i končí uvnitř MO. Navíc k ní reálně nejde vymyslet alternativu (jedině jí zakopat pod zem, ale to může napáchat víc škody než užitku) a ještě jí Magistrát propaguje jako objížďku pro uzavřená nábřeží.
Máte pro to tvrzení o většině dopravy nějakou oporu v datech?
TSK už ty data ze svého webu stáhla, tak jen výcuc na webu Auto*matu.
https://auto-mat.cz/co-delame/kauzy/magistrala/dopravni-analyza
Kdlydne se zbatve trazitnich aut. Ale ja jako rezident obcas musim autem take ven z Prahy. Ja vas nezajmam? Protoze me pripada ze kazdy chce aby magistrala zmizela ale nidko vlastne pobliz nezije.
Magistrala nenin problem, je to infrastraktura pro rezidenti. Problem je auta co tam nepatri, nebo co projizdi a pouzivaji jako skratku. Kdeby byla vule tak se jih zbavime.
Jenže Holešovičky jsou přivaděč jak na magistrálu, tak do Blanky.
Viděl jste někdy ve světě nějaké velkoměsto nebo metropoli a jeho dopravní systém? Velkoměsto není pro to, aby tam byla nádherná malebná krajina bez hluku. Velkoměsto musí umožnovat co nejplynulejší a nejrychlejší dopravu v ekonomickém zájmu jeho obyvatel. Každý kdo chce vesnickou krajinu má možnost se odstěhovat. Obyvatel Prahy však možnost odstěhovat se do většího města s funkčnější infrastrukturou v Česku nemá.
Hloupé nesmysly, které autíčkáři tak moc rádi opakují.
Město je především místo k žití. Lidé tam BYDLÍ.
Kdyby tam nebydleli, tak vy tam nejezdíte.
Možná Vás to překvapí, ale ono žití v sobě zahrnuje i dopravu. Lidé, kteří ve městě bydlí se překvapivě také potřebují či chtějí dopravovat a někteří dokonce potřebují či chtějí, aby se jiní lidé mohli dopravit, třeba kvůli návštěvě či obchodu, za nimi.
To mi připomíná jeden plamenný projev Gehla, jak kvičel že všude jsou auta a že jezdí auta a parkují auta a bla bla bla, ale taknějak zapoměl že těmi auty jezdí lidé a asi k tomu mají i svoje důvody. Auta byla prostě nepřítel a hotovo. Jsem petrolhead tělem i duší ale co bych dal za to, kdybych mohl auto některý den nechat v klidu a jet MHD, bohužel bych byl ten den o několik hodin v mínusu. Když to jde jedu na kole nebo na skůtru. Dopravní opatření jako zklidnění vnímám zásadně negativně. Kdyby to bylo zklidnění ve smyslu… Číst vice »