Šestipruh z Prahy až do Mladé Boleslavi. ŘSD shání první razítko pro rozšíření 41 kilometrů D10
Nový most na silnici II/610 přes D10 u Benátek nad Jizerou. Foto: Skanska
První úseky se mají rozšiřovat podle aktuálního plánu v roce 2024.
Možná blbost,ale když uz se to bude papírovat a třeba někdy hrabat tak si říkám jestli by se nedala podél D10 postavit železnice tímhle směrem.V Benátkach dálnici odklonit dál od města po tělese dálnice vést železnici a udělat tam nádraží.Třeba by se pak nemusely bourat domy.Cestou je případně pro obsluhu železnicí Brandýs a Stará Boleslav.
V Izraeli sa bežne stavajú železnice stredom diaľnice – často tam nechávajú rezervu i keď sa zatiaľ železnica naplánuje. Práve tento súbeh tak časový ako smerový mi na to príde ideálny, tak či tak sa rozkope oboje, tak prečo fragmenovať krajinu a stavať mosty apod. cez dva koridory keď by stačilo raz. I tých papierov a štúdií by sa možno ušetrilo 🙂
Proč se nejdříve nedostaví základní dálnice a potom se uvidí. Například věřím tomu,že pokud bude hotova D35, tak na D1 klesne provoz o 30%. Ale moudré hlavy na MD -úsek Úlibice-Turnov střídavý třípruh.
3 roky 1 stempl.. cesi
Kdyby byla tímhle směrem kloudná železnice, bylo o problém méně.
Mohlo by ŘSD rovněž vysvětlit, jaké je maximum D1 kolem Brna, když se naposlad vyjádřilo, že rozšíření na 6 pruhů není potřeba, když tam denně projede 70 tísíc aut oproti 40 tisícům na D10.
D1 kolem Brna má být 3+3.
D1 u Brna se rozšiřovat bude.
Včera bylo pozdě. Intenzity odpovídají 3+3. Ty mosty jsou připravené na 3+3 bez odstavných, což není žádná tragédie.
Stejně budou jezdit všichni vlevo, nebo uprostřed. Třetí pruh u nás nemá smysl.
Právě naopak. V ČR jsou 3 pruhy užitečné. Levý pruh pro závodníky, prostřední pruh pro normální řidiče a pravý pruh pro kamiony a pomalejší řidiče.
Pekny blabol. Prostredni pruh prevazne vyuzivaji imbecilove, ktere rada z nas musi na jinak prazdne dalnici predjizdet stylem pravy pruh – levy pruh – pravy pruh.
A stejne to tem pitomcum nedojde:-)
Domnívám se, že se to lepší. Já jsem kdysi také jel uprostřed v Rakousku, všude prázdno kromě chlapa vedle mě vlevo, kterému při tom předjíždění snad praskaly žilky na čele vzteky. Došlo mi to a od té doby jezdím vpravo, i v těch vyjetých kolejích na D1 před Prahou.
nejvetsi pitomci po cesky tzv. normalni jedou uproated 65kmh
…… a v protisměru
Ve svý podstatě navrhuji 1+2, jeden pruh 2,45 m BUS+TAXI+IZS+MP+JZD a dva pruhy pro kola ve stoupáních rozšířeno o stoupací pruh pro nákladní kola – elektrorikši.
O parametrech mostu už se tu diskutovalo u jeho článku, ale teď mě napadlo: Je potřeba při rozšiřování mít všechny mosty na plný profil 33,5 m? Když se kdysi předělávala D1 z Prahy do Mirošovic na 3+3, tak tam zůstala většina mostů bez odstavného pruhu (podobně jako je Šmejkalka 2+2 po celou dobu, co je v provozu). Nebo je to dnešním pohledem nepřípustné kvůli bezpečnosti silničního provozu?
Zrovna tato dalnice nejmene trpi tranzitnim kamionovym provozem. Provoz je velky ale spis osobnich aut. Tzn udelame sestipruh a jak znam ceske ridice, tak pravy bude povetsinu casu prazdny.
Od toho ale máme dálniční policii. Ne aby někde bučili s bradavicí ale aby řešili ty opravdový problémy.
Sice mame ale nezajima ji to.
EIA ať si klidně udělají, ale jinak je šest pruhů na D10 potřeba akorát na 3km z Černého Mostu do Radnice, kde se často tvoří kolony aut před kruhacem na výjezdu a dochází tak situacím kdy auta jedoucí 130km/h míjí stojící kolonu na krajnici. Za rozumné peníze by se dal dostavit třetí pruh až do Brandýsa, ale za ním už by to vyžadovalo přestavět nebo spíš znovu postavit kilometrový most přes Labe, další podobný most přes Jizeru, vybagrovat dva hluboké zářezy a přestavět nejméně deset na sjezdů. Přitom D10 je plně vytížená jen když jedou luftaci z Prahy v pátek… Číst vice »
Ne Radnice ale Radonic, ne na sjezdů ale nadjezdů.
Posunout dokončení na rok 2045 a bude to nejen realističtější, ale pokud to bude schváleno hned, se snad zvládnou vyvarovat toho dalšího plýtvání s mosty atd.
Doporucil bych RSD koncentrovat veskere sve sily a resources na dokonceni zakladni dalnicni site. Do te doby bych se radeji byt vami moc neozvyval s takovymi projekty, kde se musi nove postavene mosty zborit, jelikoz na neco takoveho nejsou pripraveny.
Plán je v podstatě správný, jenom potřebuje právě z vámi vyjmenovaných důvodů zhruba o 10-15 let odložit.
Odkladů bych se u nás rozhodně nebál 🙂
Já si neodpustím jízlivou poznámku. Co to je šestipruh a odpočívka? To je nějaký lokální „liberecký hantec“? Je to stejný patvar, jako dnes hojně užívané, hlavně mladšími, „odladit“. Nejsou schopni pochopit, že to je úplně opačný smysl toho, než co chtějí vyjádřit. Naladil jsem si na radiopříjmači stanici. Odladil jsem na rádiopříjmači stanici, už ji dál nebudu poslouchat. A tady se vždy říkalo a používalo šestiproudá a odpočívadlo.
Zvykněte si na to, že jazyk se vyvíjí a svět nebude mluvit pořád stejně jako když Vám bylo 6.
a tohle byla bomba odpověď – přímo na solar – něco jako semafor u vjezdu do stanice a dvoupatrovej spací vagón – jóóó ta odborná čeština se teda vyvíjí, to jeden zírá! 😀 😀 😀
Gramatické okénko uzavírám, s někým, kdo není dostatečně jazykově vzdělán nemohu diskutovat. I tak ale děkuji za názor.
Posíláme klíčenku.
Není zač, pozdravujte strejdy v Ústavu pro jazyk český.
Tvl tak to bylo mega hustý. LOL
Za komancu se používalo i slovo Odpočívadlo, což je asi původně slovenské, když ho mají i na cedulich.
Chlapče, ty máš fakt problémy. Trochu mi to připomíná strýce, co emigroval do Kanady v roce 1968 a hádal se se mnou do krve o pravopis nebo některých převzatých slov od té doby..
Na tom se fakt živí hodně lidi a přínos nulový
Otevřete si prosím tu dokumentaci, na kterou máte v textu odkaz, pročtěte si ji a běžte se projít. Kdyby na Vás přišla rýmička, vytáhněte nosočistoplenu.
Program se odlaďuje odjakživa, asi od začátků provozování této činnosti. Také se používá kmen ladit používá i v jiných případech: doladit ladit naladit přeladit rozladit sladit vyladit.
Sladíte dva názory, třeba.
Já sladím i kafe, ale někomu víc chutná hořké. 🙂
To je možné, ale pak to má jiný slovní základ 🙂
Ne slovní základ, ale jinou semantiku.
Ono, když že nějaké termíny neznáte, tak to neznamená, že neexistují. Odpočívka je odborný termín, odpočívadlo lidový. Odladit je oborový termín. Hudební nástroj nebo televizi je třeba naladit (na frekvence), program je potřeba odladit, detaily doladit, ale odladit je český IT novotvar pro anglický pojem „debug“ (doslova odvšivit). Dokonce během odlaďování programu, můžete doladit jeho reakce nebo vzhled.
Spíš provést dezinsekci, když už. 😉
Správně je šestiproudová.
Šestipruhová, proudoá jsou letadla
a slovo mobil bych taky přestal používat, protože by se někdo mohl domnívat, že to je dopravní prostředek…budeme ho nazývat čarovná skříňka s integrovaným radiopříjímačem, fotoapatátem a telefonem wifi přijímačem, datovým uložištěm a bůhví čím ještě.
Jízdní pás každé silniční komunikace se dělí na jízdní pruhy. Takže dvoupruhová komunikace je ta, kde se v jednom pruhu jezdí tam a v druhém zpátky. Čtyřpruhová (resp. šestipruhová) směrově rozdělená silniční komunikace má dva jízdní pásy, pro každý směr jeden. A v každém z nich 2 (resp. 3) jízdní pruhy. To jsou odborné termíny. To, že se lidově říkalo šestiproudá, neznamená, že je to správně.
Řízení začíná jen krátce poté, co přes dálnici byl dokončen další nový most v Benátkách nad Jizerou, který na rozšíření dálnice není připraven……….ANEB ČESKÁ KLASIKA
A kdyby pod ním nechtěli mít odstavný pruh (povinné to není, pokud jsou v určitých vzdálenostech od sebe odstavné zálivy), tak by s tím patrně nebyl problém ani v uspořádání 3+3.
Projekt přestavby onoho mostu nevznikl včera, naopak se ukazuje jak dlouho se na vše čeká. Od plánu rekonstrukce po její dokončení uběhlo tolik času, že vlastně zastarala dřív než se udělala.
Žádné obavy. Než se seženou razítka. Než se vypořádají všechna odvolání. Než se vykoupí (vyvlastní) všechny k tomu potřebné pozemky. Než proběhne x soudů s ekoteroristy (s nejistým výsledkem, viz D1 u Přerova aj). Buďte si jist, že mezitím bude tento most mezitím opět na konci své životnosti a bude se muset tak jako tak opět dělat znovu…
Ne že by to D10 nepotřebovala, ale rozšíření D1 padlo s tím, že stačí dokončit D35?
Zkusím jen tipovat. D1 dokončení D35 opravdu pomůže. Hodně. Ale ve směru D10 není rozumná alternativa. Ani po kolejích.
To je spíš zbožné přání. Provoz roste rychle a až za 20let zcela dokončí D35, D1 se možná vrátí k provozu, který je tam dnes, tj. více než hustému. Šestipruh tam měli udělat při aktuální modernizaci a nestálo by o mnoho navíc.
To je jen sladké mámení. Dokončení D35 (když dobře) někdy kolem roku 2030 se na D1 nijak neprojeví. Odkloní část provozu Praha – MS+Ol kraj. Ten ale na D1 dělá v úseku Praha – Brno poměrně dost minoritní část, dejme tomu okolo 10%. Do roku 2030 však stoupne provoz na D1 organickým růstem násobně více. Jediným řešením, co D1 opravdu pomůže, je z Brna 6 pruhů do Jihlavy a pak nová dálnice okolo I/38 a I/12. My si ale v klidu počkáme, až to bude opravdu havárka a pak to budeme 25 let stavět.
Nemyslím si, že se má provoz kam rozšiřovat. Počet obyvatel ČR tolik neroste, roste především obyvatelstvo městských aglomerací, kde jsou jiné problémy než dálnice, přichází trend homeoffice, který omezí dojíždění za prací, zkonkurenceschopnění železnice dopravě na D1 taky pomůže a nakonec politika snižování emisí povede ke snižování podílu IAD na přepravních výkonech. Neříkám, že dálnice bude prázdná, ale nějaké markantní zvyšování hustoty provozu na komunikacích mimo aglomerace nečekám.
konečně rozumný názor, já dlouhodobě odhaduji cca 5-6tis. vozidel co jede tranzit Praha-Olomouc a dále (o co by poklesla doprava na D1, takže těch 10-15%)…S dálnicí kolem I/38 jednoznačně souhlasím, ale nejvíce by pomohlo protáhnout jí k D11 a pokračovat k D10 a dále po trase I/16 přes Mělník, D8, D7 (Slaný) a D6 (Řevničov), což by vytvořilo jakýsi vzdálený severní dálniční okruh kolem Prahy
Myslím, že právě proto, že není dobré spojení po kolejích je to ten hlavní důvod. Kdyby se postavila trať konkurenceschopná dálnici, hodně lidí by přesedlalo do vlaků a nebylo by třeba 6 pruhů.
Souhlasím, že D10 má vyšší intenzity určitě kvůli špatné železnici. Ovšem 6-pruh by se tam měl někdy postavit tak jako tak. Intenzity okolo 40 000/den a s výhledem spíše mírného růstu nejsou prostě pro 4-pruh. Víceméně všude tam, kde není možné vést při opravách dopravu jen v 2+1, ale musí se rozšířit na D28 (jak teď na D1) by se mělo při takové opravě modernizovat na 6-pruh. Na D1 se to mělo dělat už teď, bohužel jsme v ČR a dálnice by se do doby vyprojektování rozpadla. D35 s jejími intenzitami pohne velmi málo, jak bylo napsáno výše, dálkový tranzit,… Číst vice »
ŘSD má velmi omezené lidské zdroje, mělo by je proto směřovat primárně na novou výstavbu. Rozšiřování je pro nás v tuto chvíli velký luxus. U stávajících dalnic je navíc mnoho nevyhovujících sjezdů a nájezdů, které by se také měli řešit přednostně.
Ale SUDOP. 🙂
D10 má těch nevyhovujících sjezdů a nájezdů víc než dost. Je to jedna z nejstarších českých dálnic, některé úseky jsou už skoro 50 let staré a jejich naprojektování tomu odpovídá. Vyzkoušejte si např. exit Bezděčín v době ranní špičky…
Myslím si, že při současném trendu neustálého přidávání silnic ta lepší železnice nebude nikdy. A Benátkám dobře tak (byť konkrétním obyvatelům možná ne). Z vlečky chtěly cyklostezku, tu mají, a tak je to rozšíření i pro kamiony z tamní továrny.
Ta vlečka byla bohužel napojena na trať, která jí nedávala žádnou budoucnost. Kdo by jezdil vlakem do Prahy za cca 1:45, když po dálnici je tam za půl hodiny?
No tak to doufam, ze to neprojde… Kdyby raci neco udelali s temi prisernymi vyjezdy a najezdy, to by mi docela stacilo
Co můžou raci udělat s nájezdy? to by mělo spíš ŘSD ne?
Mnohem aktualnejsi je podle meho nazoru rozsirit dalnici D11 v cele delce noveho useku + dale az do Podebrad. Teprve pote provoz slabne ve spicku a da se jet rychleji nez 80..
Existují někde odhady budoucího provozu na D11 ? Zejména myslím po dokončení k polským hranicím a zároveň cca rok 2028-2030 , kdy by snad mělo být hotovo info Olomouce ?
Podle všeho bude úsek minimálně prvních 20 km podobný provozem jako začátek D1
Berte to tak , že místa jako Jaroměř či Hradec Králové mají celkem dobré spojení s Prahou po železnici a díky připravované VRT bude do budoucna toto spojení ještě lepší. To takový Liberec nebude mít NIKDY dobré spojení s Prahou po železnici.