Šestipruh v centru města. V Mladé Boleslavi začalo rozšiřování hlavní třídy, omezí dopravu na dva roky
Zkapacitnění Třídy Václava Klementa. Foto: MB-net.cz

První etapa řeší úsek mezi Bondy centrem a Novým hřbitovem.
První etapa řeší úsek mezi Bondy centrem a Novým hřbitovem.
Jen ty podchody slibované již 10let opět nebudou. Prostě chodci nejsou v MB podporováni. Teď tuplem budem při cestě do práce trčet na semaforech 🙁
To „centrum města“ je výpadovka mezi škodovkou a sídlištěm, u které stojí přesně 3 obytné bloky. Přitom před nimi už dávno vede pětipruh. Krom toho z těch paneláků se většina majitelů dávno vystěhovala a byty pronajímá gastarbeitrům.
To je možné, ale ty bláboly za výsměch stojí.
„Investice je dalším krokem ke zvýšení kvality života v moderním průmyslovém městě.…”
Kvalita života pro auta tak leda…
Přesně to mě taky okamžitě napadlo. Rozšiřovat městské silnice na šestipruh, to je v roce 2025 v EU možné asi fakt jen v ČR. Jinde se už dávno naopak zužují.
Ve Vídni se budují obří nové parky, v českých městech se naopak ruší hřiště a zeleň, aby bylo víc místa pro auta. A když místo není, tak se v centrech měst staví parkovací domy nákladem milion za místo, která se pak dávají řidičům k dispozici za drobné, které sotva pokryjí provoz domu. Jako kdyby města neměla nic užitečnějšího, za co vydávat peníze svých obyvatel.
Ta auta nejsou autonomní a řídí je lidé.
A lidé zase žijí i jinde, nejen v autech.
Vyšší kvalita života je tam, kde auta nezabírají většinu veřejného prostranství.
Můžete si o tom myslet co chcete, ale statistika je neúprosná.
Můžete si myslet co chcete, ale Klementovka se rozšíří.
– Ťuk, ťuk.
– Kdo tam?
– Svědci Jehovovi. Chceme si popovídat.
– Kolik vás je?
– Dva.
– No tak si povídejte.
Jinak cca pod touto ulici jsem si predstavoval zel. prutah mestem na nove trati na Liberec se stanici pobliz Bondy… ale stavi se klikatice pres Vsejany – nic proti, je to levnejsi, ale take pomalejsi (Praha-ML.Boleslav) nez by mohlo byt…
Já jsem obecně taky zcela proti magistrálám v centru města. Ale přijde mi, že sem píšou lidi, kteří dané místo viděli jenom na mapě. Na mapě se to skutečně zdá jako centrum města. Ale v realitě je třída Václava Klementa taková hranice, za níž žijí lvi. Nikdo, kdo nepracuje ve Škodovce, nemá důvod tuhle ulici přecházet na opačnou stranu. V podstatě je to jedno z mála míst v téhle zemi, kde by mohla být klidně 10proudá dálnice a bylo by to úplně jedno. Na druhé straně je obrovský areál Škodovky, stejně velký jako město, a ten je zcela neprůchozí. A… Číst vice »
Hranice za níž žijí lvi…🙂
Zde je to v podstatě výpadovka z města, která byla dlouhé roky v plánu a zde je opravdu potřeba.
neni nad to v takove ulici vetrat v byte…
Obyvatelům Nového hřbitova to nevadí, nevětraji. A automobilka nemá okna.
Jj, je to na miste, kde zas tolik lidi nebydli…. ovsem nejak se na tu silnici dostat musite… me to nevadi v MB…
Dostanete se tam z Prumyslové, nebo z tangenty. Ani u jedné žádné byty nejsou.
6ti pruh těsně vedle paneláků. Přesně tohle chcete. Jaké vedení si tam zvolili, takové mají…
A pak se přesvědčíme, zda je přítomna dopravní indukce. 😀 Jsem si jistý, že po roce zprovoznění bude i těch 6 pruhů málo.
Zrovna v Boleslavi indukce nefunguje, když už teď všude všichni jezdí autem 😅
Chápu to dobře, že v Mladé Boleslavi se snaží zkopírovat magistrálu v Praze, se všemi jejími neduhy..?
Jsem zvědav kdy pochopí, že „one more lane will fix it“ je ironie a ne všespásná mantra.
Současná generace to nepochopí vůbec. Odvolávají se na právo jezdit autem všude tam, kde si řeknou. 😉 Jinak jste zelený šílenec. 😀
Lidi kteří vyrábějí auta nebudou z většiny jezdit na koloběžce.
Ty odbočováky jsou ale zvěrstvo pro okolí a chodce/cyklisty. Směrem na sídliště to tam je fakt naddimenzované. Se podívejte na křižovatku s Jana Palacha. Z jednoho přechodu se semaforem vzniknou 3 (2 bez a 1 se semaforem). Vznikne tedy nebezpečnější situace pro chodce, protože auta budou moct odbočovat pod jiným úhlem a ve větší rychlosti. Už se těším, až si místní zase budou stěžovat na noční závody, docela se jim to tam teď přizpůsobí:)))
Není potřeba. Doprava v Mladé Boleslavi je organizována jen ve prospěch točvolantů, vůbec se nemyslí na cyklisty. Je naopak třeba zklidnění na max. jeden pruh a z druhého udělat oddělenou cyklostezku. Ve zbytku ulic pak cykloobousměrky.
Mladá Boleslav je gumokolní město. To je podobné jako proč v Clermont-Ferrand nesmějí být normální tramvaje.
Oddělené cyklostezky na třídě V. Klementa již minimálně 10 let jsou…
S cyklistama furt prudí primátor Bouška.
MB je milionové město, které se bez šestipruhu neobejde. Jiná milionová města se jich naopak snaží zbavit.
Neobejde, ty pruhy navíc budou přecházet v odbočovací pruhy, protože aktuální situace zcela nedostačuje a odbočovací auta blokují jinou dopravu v ranní/odpolední/večerní špičce při střídání směn ve Škodovce.
Takhle budou akorát blokovat ještě víc veřejneho prostoru, který se mohl využít pro něco smysluplného. A to kolona smradlavých aut opravdu není.
Jaké jiné řešení navrhujete? Pro dojíždění smysluplná železnice minimálně 6 let ještě nebude a cyklostezky do větších měst budou taky až do 3/4let a jinak dojíždět do práce aktuálně možné není?
I autobusy existují…
Autobusy jsou v MB přeplněné, a kvůli autům velmi často zpožděné…
Nedávno jsem se díval na jízdní řády, mám dojem, že zase o trochu prořídly. Takže jestli byly přeplněné už tehdy, nemělo smysl jejich provoz redukovat na dvojnásobný interval. To akorát odradí už tak mizerný počet cestujících.
Já myslím spíš linky PID, které zde už často MHD suplují
Tak proč se neudělají pruhy speciálně pro autobusy?
Těžko chtít po někom aby jel autobusem, když může stejně tak sedět pohodlněji v úplně stejné koloně v autě.
No teď to nejde když v části třídy V. Klementa jsou 2+1 pruhy, takže se díky rozšíření zlepší doprava jak automobilové tak MHD či regionální autobusové dopravě.
MHD se rozhodně nezlepší, jen budou mít točvolanti víc možností uspokojovat svůj zvrácený chtíč a ještě víc blokovat svými soukromými smradlavými šroty veřejný prostor než teď. Všichni odborníci na urbanismus by vám potvrdili, že auto nemá ve městě co pohledávat.
Většina zaměstnanců automobilky nebydlí v MB a ti se musí do automobilky nějak dostat, pěšky je to daleko, na kole je to hlavně po setmění na místních frekventovaných silnicích nebezpečné a autobusy prostě všude po okolí celý den nejezdí, a hlavně zde autobus při ranní špičce klidně nabere půl hodiny zpoždění, což si zaměstnanec Škodovky nemůže dovolit a tak musí autem.
Přitom stačí, aby se na té třídě úplně zakázala IAD. Jeden pruh se nechá pro MHD+IZS a druhý pro cyklisty, kteří budou mít nově dostatek prostoru a cyklodoprava se už sama rozvine. Pak nebudou vadit dlouhé intervaly MHD, kdo bude chtít jet hned, pojede na sdíleném kole.
Mladá Boleslav má aktuálně nejrozvinutější cyklistickou infrastrukturu ze všech českých měst s zcela od silnic oddělenými cyklostezskami, jediný problém je napojení cyklestezkami okolí MB, které se začíná projektovat až teď.
Když se zde zakáže IAD, tak MHD a autobusy z okolních vesnic dojedou včas. Druhá věc je, jestli v takovém množství výrobu aut vůbec potřebujeme, kdyby se snížila, planetě se jenom uleví.
Muzete byt zvolen primatorem MB a zakazat na hlavni tride auta. Muzete koupit skodovku a zavrit ji. A muzete blekotat na diskuzi. Je to vase volba.
Navrhuji osmipruh! Už se začalo s jeho plánováním?
A ten šestipruh už bude stačit? Udělá ráj na zemi a odstraní kolony?
obávám se, že Mladá Boleslav je nereformovatelná.
Je to město, má své obyvatele, a ti si volí své zastupitele, kteří to město vedou a tvarujou dle svých představ. Mě jako přespolnímu se to může nelíbit, můžu to nechápat, ale to je tak všechno.
Šestipruh se samými semafory 🤦♂️
Boleslav byla mě potřebovala odstranit všechny kruhové objezdy směrem na Doksy
Tam by podle intenzity dopravy byly potřeba MÚK
Všechny 2? Resp. z Ptácké 1?
🤦♂️