Šestipruh v centru města. V Mladé Boleslavi začalo rozšiřování hlavní třídy, omezí dopravu na dva roky

Zkapacitnění Třídy Václava Klementa. Foto: MB-net.czZkapacitnění Třídy Václava Klementa. Foto: MB-net.cz

První etapa řeší úsek mezi Bondy centrem a Novým hřbitovem.

53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Jen ty podchody slibované již 10let opět nebudou. Prostě chodci nejsou v MB podporováni. Teď tuplem budem při cestě do práce trčet na semaforech 🙁

Greta

To „centrum města“ je výpadovka mezi škodovkou a sídlištěm, u které stojí přesně 3 obytné bloky. Přitom před nimi už dávno vede pětipruh. Krom toho z těch paneláků se většina majitelů dávno vystěhovala a byty pronajímá gastarbeitrům.

Jaaa

To je možné, ale ty bláboly za výsměch stojí.

Jaaa

„Investice je dalším krokem ke zvýšení kvality života v moderním průmyslovém městě.…”

Kvalita života pro auta tak leda…

lokotomy

Přesně to mě taky okamžitě napadlo. Rozšiřovat městské silnice na šestipruh, to je v roce 2025 v EU možné asi fakt jen v ČR. Jinde se už dávno naopak zužují.
Ve Vídni se budují obří nové parky, v českých městech se naopak ruší hřiště a zeleň, aby bylo víc místa pro auta. A když místo není, tak se v centrech měst staví parkovací domy nákladem milion za místo, která se pak dávají řidičům k dispozici za drobné, které sotva pokryjí provoz domu. Jako kdyby města neměla nic užitečnějšího, za co vydávat peníze svých obyvatel.

Greta

Ta auta nejsou autonomní a řídí je lidé.

Michal Bartoníček

A lidé zase žijí i jinde, nejen v autech.

Jaaa

Vyšší kvalita života je tam, kde auta nezabírají většinu veřejného prostranství.

Můžete si o tom myslet co chcete, ale statistika je neúprosná.

Greta

Můžete si myslet co chcete, ale Klementovka se rozšíří.

hroch.obojzivelny

– Ťuk, ťuk.
– Kdo tam?
– Svědci Jehovovi. Chceme si popovídat.
– Kolik vás je?
– Dva.
– No tak si povídejte.

Martin

Jinak cca pod touto ulici jsem si predstavoval zel. prutah mestem na nove trati na Liberec se stanici pobliz Bondy… ale stavi se klikatice pres Vsejany – nic proti, je to levnejsi, ale take pomalejsi (Praha-ML.Boleslav) nez by mohlo byt…

Jenda

Já jsem obecně taky zcela proti magistrálám v centru města. Ale přijde mi, že sem píšou lidi, kteří dané místo viděli jenom na mapě. Na mapě se to skutečně zdá jako centrum města. Ale v realitě je třída Václava Klementa taková hranice, za níž žijí lvi. Nikdo, kdo nepracuje ve Škodovce, nemá důvod tuhle ulici přecházet na opačnou stranu. V podstatě je to jedno z mála míst v téhle zemi, kde by mohla být klidně 10proudá dálnice a bylo by to úplně jedno. Na druhé straně je obrovský areál Škodovky, stejně velký jako město, a ten je zcela neprůchozí. A… Číst vice »

Pavel

Hranice za níž žijí lvi…🙂
Zde je to v podstatě výpadovka z města, která byla dlouhé roky v plánu a zde je opravdu potřeba.

Martin

neni nad to v takove ulici vetrat v byte…

Greta

Obyvatelům Nového hřbitova to nevadí, nevětraji. A automobilka nemá okna.

Martin

Jj, je to na miste, kde zas tolik lidi nebydli…. ovsem nejak se na tu silnici dostat musite… me to nevadi v MB…

Greta

Dostanete se tam z Prumyslové, nebo z tangenty. Ani u jedné žádné byty nejsou.

filias

6ti pruh těsně vedle paneláků. Přesně tohle chcete. Jaké vedení si tam zvolili, takové mají…

Michal Bartoníček

A pak se přesvědčíme, zda je přítomna dopravní indukce. 😀 Jsem si jistý, že po roce zprovoznění bude i těch 6 pruhů málo.

Matyáš

Zrovna v Boleslavi indukce nefunguje, když už teď všude všichni jezdí autem 😅

mgr.pavel

Chápu to dobře, že v Mladé Boleslavi se snaží zkopírovat magistrálu v Praze, se všemi jejími neduhy..?

Jsem zvědav kdy pochopí, že „one more lane will fix it“ je ironie a ne všespásná mantra.

Michal Bartoníček

Současná generace to nepochopí vůbec. Odvolávají se na právo jezdit autem všude tam, kde si řeknou. 😉 Jinak jste zelený šílenec. 😀

Greta

Lidi kteří vyrábějí auta nebudou z většiny jezdit na koloběžce.

Kont

Ty odbočováky jsou ale zvěrstvo pro okolí a chodce/cyklisty. Směrem na sídliště to tam je fakt naddimenzované. Se podívejte na křižovatku s Jana Palacha. Z jednoho přechodu se semaforem vzniknou 3 (2 bez a 1 se semaforem). Vznikne tedy nebezpečnější situace pro chodce, protože auta budou moct odbočovat pod jiným úhlem a ve větší rychlosti. Už se těším, až si místní zase budou stěžovat na noční závody, docela se jim to tam teď přizpůsobí:)))

Georg

Není potřeba. Doprava v Mladé Boleslavi je organizována jen ve prospěch točvolantů, vůbec se nemyslí na cyklisty. Je naopak třeba zklidnění na max. jeden pruh a z druhého udělat oddělenou cyklostezku. Ve zbytku ulic pak cykloobousměrky.

A. Mikulka

Mladá Boleslav je gumokolní město. To je podobné jako proč v Clermont-Ferrand nesmějí být normální tramvaje.

Dominic

Oddělené cyklostezky na třídě V. Klementa již minimálně 10 let jsou…

Greta

S cyklistama furt prudí primátor Bouška.

tarten

MB je milionové město, které se bez šestipruhu neobejde. Jiná milionová města se jich naopak snaží zbavit.

Dominic

Neobejde, ty pruhy navíc budou přecházet v odbočovací pruhy, protože aktuální situace zcela nedostačuje a odbočovací auta blokují jinou dopravu v ranní/odpolední/večerní špičce při střídání směn ve Škodovce.

Georg

Takhle budou akorát blokovat ještě víc veřejneho prostoru, který se mohl využít pro něco smysluplného. A to kolona smradlavých aut opravdu není.

Dominic

Jaké jiné řešení navrhujete? Pro dojíždění smysluplná železnice minimálně 6 let ještě nebude a cyklostezky do větších měst budou taky až do 3/4let a jinak dojíždět do práce aktuálně možné není?

Honza

I autobusy existují…

Dominic

Autobusy jsou v MB přeplněné, a kvůli autům velmi často zpožděné…

Michal Bartoníček

Nedávno jsem se díval na jízdní řády, mám dojem, že zase o trochu prořídly. Takže jestli byly přeplněné už tehdy, nemělo smysl jejich provoz redukovat na dvojnásobný interval. To akorát odradí už tak mizerný počet cestujících.

Dominic

Já myslím spíš linky PID, které zde už často MHD suplují

filias

Tak proč se neudělají pruhy speciálně pro autobusy?

Těžko chtít po někom aby jel autobusem, když může stejně tak sedět pohodlněji v úplně stejné koloně v autě.

Dominic

No teď to nejde když v části třídy V. Klementa jsou 2+1 pruhy, takže se díky rozšíření zlepší doprava jak automobilové tak MHD či regionální autobusové dopravě.

Georg

MHD se rozhodně nezlepší, jen budou mít točvolanti víc možností uspokojovat svůj zvrácený chtíč a ještě víc blokovat svými soukromými smradlavými šroty veřejný prostor než teď. Všichni odborníci na urbanismus by vám potvrdili, že auto nemá ve městě co pohledávat.

Dominic

Většina zaměstnanců automobilky nebydlí v MB a ti se musí do automobilky nějak dostat, pěšky je to daleko, na kole je to hlavně po setmění na místních frekventovaných silnicích nebezpečné a autobusy prostě všude po okolí celý den nejezdí, a hlavně zde autobus při ranní špičce klidně nabere půl hodiny zpoždění, což si zaměstnanec Škodovky nemůže dovolit a tak musí autem.

Georg

Přitom stačí, aby se na té třídě úplně zakázala IAD. Jeden pruh se nechá pro MHD+IZS a druhý pro cyklisty, kteří budou mít nově dostatek prostoru a cyklodoprava se už sama rozvine. Pak nebudou vadit dlouhé intervaly MHD, kdo bude chtít jet hned, pojede na sdíleném kole.

Dominic

Mladá Boleslav má aktuálně nejrozvinutější cyklistickou infrastrukturu ze všech českých měst s zcela od silnic oddělenými cyklostezskami, jediný problém je napojení cyklestezkami okolí MB, které se začíná projektovat až teď.

Georg

Když se zde zakáže IAD, tak MHD a autobusy z okolních vesnic dojedou včas. Druhá věc je, jestli v takovém množství výrobu aut vůbec potřebujeme, kdyby se snížila, planetě se jenom uleví.

Dálnice

Muzete byt zvolen primatorem MB a zakazat na hlavni tride auta. Muzete koupit skodovku a zavrit ji. A muzete blekotat na diskuzi. Je to vase volba.

tarten

Navrhuji osmipruh! Už se začalo s jeho plánováním?

tarten

A ten šestipruh už bude stačit? Udělá ráj na zemi a odstraní kolony?

michalspina

obávám se, že Mladá Boleslav je nereformovatelná.

Kubrt

Je to město, má své obyvatele, a ti si volí své zastupitele, kteří to město vedou a tvarujou dle svých představ. Mě jako přespolnímu se to může nelíbit, můžu to nechápat, ale to je tak všechno.

Matyáš

Šestipruh se samými semafory 🤦‍♂️

Jan

Boleslav byla mě potřebovala odstranit všechny kruhové objezdy směrem na Doksy

Dominic

Tam by podle intenzity dopravy byly potřeba MÚK

Greta

Všechny 2? Resp. z Ptácké 1?

Čupačups

🤦‍♂️