Šestipruh kolem Mladé Boleslavi, velká proměna křižovatky Bezděčín. ŘSD vybralo projektanty rozšíření D10
Noční demolice mostu přes D10 u Kosmonost. Foto: Pavel Švestka s.r.o.

Kvůli plánované nové železniční trati bude muset dojít k výškové úpravě dálnice.
Celý úsek úpravu potřebuje, o tom žádná, ale proč má skrz MÚK Bezděčín projít 3+3, aby se nakonci připojil exit a ubral se třetí pruh moc nechápu, MÚK Mladá Boleslav potřebuje hlavně kolektor, skrz křižovatku by myslím taky stačilo 2+2. Mezi křižovatkami 3+3 je jasné, ale viděl bych to tak, že kolektor z MUK Mladá Boleslav přejde do pravého pruhu a v MÚK Bezděčín se zase odpojí. A celé by to potřebovalo liniové řízení a ve špičkách stejně snížit rychlost.
Je to příprava na budoucí plánované rozšíření na 3+3 od Prahy. A obecně je vždy lepší na dálnicích ubírat vnitřní rychlý pruh, protože se tím eliminují zbytečné přejíždění do středního pruhu viz třeba stoupací pruhy pro pomalá vozidla na D1 vpravo. Ukončení 3+3 by mělo být vždy až za MÚK, a to ukončením levého pruhu. Přechod pravého pruhu do sjezdové větve je blbost a dává smysl jen v ojedinělých případech.
Mám rád kruhové objezdy. A ten co se dodělává u Kosmonos je super. 😀😀😀👍👍
A u Brna se taky rozšiřuje na stejnou velikost, pouze s rozdílem toho, že v Brně projede 2x víc aut za 24 hodin, není tedy to rozšíření kolem Brna málo, když Mladá Boleslav bude mít stejně velikou dálnici.
Mělo by být lepší (nezávislé) propojeni D52 a budoucí I/73…
Nezávislé propojení Kladska na Vídeň v oblasti „velkého Brna“, je s ohledem na majetkové poměry v nemovitostech, jejich cenové hladiny, vzácnosti těchto zdrojů a nejen ekonomických očekávání, absolutní unrealita. Na Brněnsku u těchto velkých dopravních staveb si bude třeba vystačit s již drženými pozemky a ty zefektivnit v jejich využívání. I jejich, byť nezbytné, rozšíření nad rámec jejich současné trasy je tím neuralgickým bodem celého rozšiřování brněnského silničního uzlu. Typickým případem je právě posílení D1 v úseku Ex182 až Ex210 na třípruh s překopáním, případně „dokopáním“ některých křižovatek (Ex196, či nově zamýšlené napojení Černovicko-Slatinské terasy atd.). Krom toho dopravní zátěže… Číst vice »
To bude dobrá obluda, to bude solidně naddimenzované. Současnej stav je fakt hroznej a nebezpečnej, ale jestli tohle je řešení?
Ale teda nejlepší je ta nová silnice paralelní s dálnicí, fakt už máme postaveno asi všechno, když můžeme budovat tenhle nesmysl. Ale nepochybuji, že to bude dřív než normální železnice
paralelní silnice k dalnici je standart.
a Bezdecinske krizovatky jsou tak neskutecny paskvil, že prestavbu potřebují
Tak standart je to proč? Protože se prostě stavěly v podobné stopě jako původní silnice, které po postavení dálnice prostě sloužily dál, jen už ne pro delší vzdálenosti.
Jo, to souhlasím, je to hlavně nebezpečné
Standard taky proto, že dálnice většinou vedou v dopravně důležité trase, a tak je potřeba ve stejné trase vést i komunikaci pro vozidla, která na dálnici nemohou či nechtějí.
Názorně to je vidět v místech, kde dálnice vznikla přestavbou existující (a na to připravené) státovky – zároveň s tím se budují i paralelní II/6xx
Proto taky třeba D4 začíná až za Jílovištěm, protože tam není souběžná paralelní silnice.
Brno je vesnice tam to stačí
Podle mého názoru by bylo lepším řešením přeložit I/16 do trasy Chotětov – Horky – Luštěnice. Vyřešilo by se Bezno s Krnskem a nebyl by potřeba takto složitý Bezděčín, postačily by (možná i ty současné) standardní Brodce.
Už v roce 2020 se řešilo přeložení I/16 i I/38 k Benátkám, ale vzhledem k stavbě Stránovského tunelu na I/16 a obchvatů na I/38 se do toho nikdo moc nepožene. Naštěstí to Krnsko není taková hrůza, takže tohle řešení ještě nějakou dobu vydrží.
A kdo pokračuje po I/16 do Jičína by v Brodcích najížděl na D10?
To aby tam ty monstr křižovatky byly dvě…
Brodce a Kosmonosy, místo Bezděčína a Kosmonos
Já tomu nerozumím, tranzitní kamionová doprava v podstatě nulová, pro koho by tam mělo být to 3+3? Pro manažery ze škodovky, kterým 130 nestaci, protoze pro nás roztáčí zeměkouli nebo pro pražáky, co jezdí do jizerek na kolo nebo běžky…?
45000 vozidel za 24 hodin (reálně teď už víc), z toho 10000 těžká nákladní. To je ta nulová kamionová doprava?
Je vidět, že jste provoz, který v tom místě je, neviděl ani z letadla.
Z hlediska kapacity tam vidím, že v tomto úseku je po dálnici vedena doprava z I/38 a I/16 (v podstatě obchvaty), takže uspořádání 3+3 plně chápu.
Není to jen o počtu aut. Na těch silnicích, dálnicích a MÚK vznikají kvůli mnoha lidem, kteří jezdí různými divnými způsoby, mnohé nebezpečné situace. Já se tam ocitnu párkrát do roka a je to o ústa.
Je to de facto peáž nemálo vytížené dálnice (2+2, vyhledove 3+3) a dvou státovek (2× 1+1). Dost bych se divil, kdyby tam stačilo 2+2
V článku se píše, že už došlo k rozšíření mezi exity 44 a 46. To je taková polopravda, protože jde o přidatný průpletový kruh bez zpevněné krajnice. Je tak i značený.
Plnohodnotné rozšíření bude až s touto akcí a vyřeší se celkem šikovně pomocí kolektorů.
Jaká polopravda, spíš neumíš číst
Průpletový kruh je celopravda?
Ten článek to popisuje tak, jako by to tam už bylo rozšířeno na D33.5, ale je to jen obyč D24.5 s kombinovaným odbočovacím a připojovacím pruhem. Tá dálnice tedy rozšířená je, ale jako šestipruh bych to neoznačoval. To bychom pak mohli jako šestipruhy označit všechny křižovatky na prakticky všech dálnicích.
Nebylo to myšleno jako kritika, spíš jako upřesnění informace..