Šestimiliardová soutěž na rychlíky R9 nabírá skluz. Stát dal dopravcům dalších pět měsíců na přípravu

Railjet na trati mezi Havlíčkovým Brodem a Brnem. Foto: České dráhyRailjet na trati mezi Havlíčkovým Brodem a Brnem. Foto: České dráhy

Ministerstvo na linku požaduje nová vozidla pro rychlost 200 km/h.

Tendr ministerstva dopravy na zajištění rychlíků na lince R9 Praha – Jihlava/Brno se protáhne. Ministerstvo ve čtvrtek oznámilo posunutí uzávěrky pro podání nabídek z 21. dubna na 15. září. Jako důvod uvádí doznívající covidovou nákazu a ruský vpád na Ukrajinu, což prý komplikuje zájemcům vytvoření nabídky.

„Jsme přesvědčeni o tom, že prodloužení lhůty vytvoří zájemcům příznivější podmínky pro podání nabídek v takto významné soutěži, která předpokládá nasazení nového vozového parku a plnění zakázky na dobu patnáct let,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka. Prodloužení lhůty může podle něj pomoci i dodavatelům vozidel, „protože i na ně může současná situace dopadat a nemusí pro ně v tuto chvíli být jednoduché garantovat plnění podmínek nabídkového řízení“.

Státem objednávané rychlíky na lince R9 budou jezdit mezi Prahou, Havlíčkovým Brodem, s větvením na Jihlavu a Brno. Každých 120 minut pojede přímý vlak z Prahy přes Havlíčkův Brod do Brna a každých 120 minut pak přímý vlak spojující Prahu a Jihlavu.

Jde o první otevřenou soutěž, ve které ministerstvo dopravy požaduje nové vlaky, a to vozidla s rychlostí 200 km/h. Důvodem je připravovaný plán na vysokorychlostní trať Polabí, po které by mohly v úseku z Prahy do Kolína jezdit i tyto soupravy. Požadavkem jsou vratné soupravy, které nebude nutné v uzlových stanicích v Praze a Brně objíždět. Předpokládaná hodnota patnáctiletého kontraktu přesahuje šest miliard korun.

Tendr byl vypsán loni v říjnu, k zahájení provozu by mělo dojít v roce 2025. „V tuto chvíli ještě nelze přesně říci, zda to bude, nebo nebude mít dopad na zahájení provozu,“ sdělil k posunu v tendru mluvčí ministerstva Martin Brychta.

Tagy linka R9 Praha - Havlíčkův Brod - Brno Ministerstvo dopravy
121 komentářů