Šestikilometrový obchvat Zábřehu se má stavět od roku 2026, začalo územní řízení
Stavba obchvatu Bludova (I/44), duben 2023. Pramen: ŘSD
Čtyřpruhový směrově rozdělený obchvat by měl být hotov v roce 2029. Odhadovaná cena dosahuje zhruba 2,6 miliardy korun.
D 35 neznamená, že by to mělo být až v pořadí třicáté páté.. tato trasa mne enormně zajímá a to až po „valmez“ !
Včera bylo pozdě. Snad se to podaří urychlit a sever Moravy a část Slezska konečně v dohledné době získá normální silniční spojení se zbytkem republiky.
Nepodaří. Už dřív ŘSD říkalo, že mu nedává smysl tuhle silnici stavět dokud nebude stát celá D35.
je tu varianta stavby samostatné stavby MUK Mohelnice Sever na D35 s napojením na I/35 a I/44 jako obchvat Úlibic a Zábřeha s napojením na stávají již hotové úseky kolem Zvole, Postřelmova a letos Bludova. To by se o cca 2 roky pak mohlo vše urychlit
Malý problém. Než se postaví obchvat Zábřeha a Šumperka, budou stávající obchvaty Budova a Zvole už vyježděné a bude probíhat jejich soustavná oprava. Takhle stavět je nesmysl.
Jen dodám, že Zábřeh již jeden obchvat má
Původně se jezdilo Komenského ulicí, Havlíčkova nestála.
https://mapy.cz/s/cesupegufu
Přes Komenského? To jako vážně?
Ne, ČSA a Postřelmovská v případě směru Mohelnice – Šumperk
Ano, obchvat tzv. Úvalského typu. Tedy postavíme obchvat města, následně ho obestavíme baráky, místní začnou křičet, že tam auta jezdí moc rychle (toho, že tam je obchvat si při výstavbě nevšimli a město jim to povolilo), následně obchvat zacedulujme začátek-konec obce a nakonec umístíme úsekáč a zvýšíme si tak příjmy.
Že se znehodnotila stavba v dnešních cenách za miliardy nikoho netrápí, hlavně, že městská kasa bezpracně kyne.
Krásně napsané, až na to, že se situací v Žabrehu to nemá společného vůbec nic.
Doporučuji podívat se, co bylo za zástavbu v trase obchvatu Zábřeha před jeho výstavbou – vůbec nic.
Jistě, zatímco dnes u něj stojí – benzinka. Jižní část průtahu Zábřehem žádným obchvatem není a neumím si představit, jak byste z něj chtěl udělat rychlostní silnici. A tu jde, ne o Zábřeh.
Výborná zpráva!
Dle mě je škoda, že se 20km nového čtyřpruhu nestaví jako dálnice, protože později se bude brečet, že je nutné stavět o pár km vedle dálnici na hranici s Polskem, které tam má mít dálnici v roce 2033.
Proč by se mělo brečet? Silnice 1. třídy v profilu 2+2 se vám zdá nedostatečná?
Plnohodnotná dálnice by byla lepší ale i tak díky za ten čtyřpruh.
Asi ŘSD ještě nenapadlo propojit silnice 43 a 44 minimálně desetikilometrovým tunelem.
Vynikající zpráva pro všechny obyvatele Olomouckého kraje žijících na sever od Mohelnice. K dokonalosti bude chybět už jen přeložka I/44 u Mohelnice a navázání na budoucí MÚK D35 (Staré Město – Mohelnice).
Na druhou stranu by určitě stálo za to také začít řešit obchvat Šumperku a následné vedení I/44 dál k Jeseníku (v rámci možností).
Tak i v článku se píše že se počítá s přeložkou I/44 Mohelnice-Vlachov v letech 2027-29, tzn. dokončení ve stejném roce jako obchvat Zábřeha. Je to samozřejmě napřímo závislé ba stavbě D35, která bude metodou PPP (takže nejsme až tolik závislí na penězích státního rozpočtu) s plánovaným zahájením 2025, reálně si myslím že spíš začátek 2026.
No a co se týče obchvatu Šumperka a dalšího pokračování, tak mi dává smysl to protáhnout kolem Rapotína až za Velké Losiny někam před Loučnou, přibližně takto: https://mapy.cz/s/cahedabodo
Obchvat Loučné a Koutů si ale představit nedokážu…
Ano, jednoznačně. Já si s něčím podobným teď hrál v údolí Bělé: https://mapy.cz/s/bahojopoku
Na mapě se ta trasa dělá snadno, ale je mi úplně jasné, že proveditelnost v reálu je úplně někde jinde.
Dobře jste to namaloval. 😃 Jen to postavit 😁
Je otázka, jestli je obchvat za křižovatkou silnic 11 a 44 potřeba. Provoz je tam docela nízký. Mnohem radši bych tu videl projekt na narovnání železniční trati do Koutu + tunel pod Červenohorskym sedlem a dotažení trati do Jeseníku.
Provoz je tam docela nízky, budem tam mít dvě želzniční tratě… přičemž lyžařský areál ta trať neobslouží.
2 tratě? Která je ta druhá? Tu přes Ramzovou?
Ano ta. A troufám si říct, že lyžařské středisko obsluhuje mnohem lépe než by osluhoval tunel pod Červenohorským sedlem… chtělo by to zrevidovat oblouky a trolej. Přecejenom brejlovec se do toho kopce plazí.
Ramzová je zabitá, nedivil bych se, kdyby modernizace vyšla nastejno jak tunel z Koutů
Jde o to, aby se Jeseník pripojil na mapu ČR, což znamená přiměřený dojezd do krajského města. Přes Ramzovou jezdit nechcete, to je na dlouho, a tu trať proste nenarovnate. Leda dlouhým tunelem. Proč ale, když to obsluhuje střediska kolem Ramzove. Druhá možnost je prodloužit trať z koutu, myslím, ze se na to děla studie. Nahoru na ČHS koleje nedostanete, i kdybyste se rozkrajel, takže jedine tunel. Otázka je, jestli vyjde ekonomika.
Ekonomika nevyjde ani náhodou. Kilometr tunelu zhruba miliarda v předloňských cenách, kilometr trati mimo tunel 150-250 milionů. Kouty – Jeseník = cca 6,5 km tunelu + 8,5 km trati, celkem tedy přes 8 miliard Kč. Myslíte, že to na to někdo dá? V tomto století určitě ne.
je to hezký, ale mezi Malínem a ŠPK se právě dostavěla přeložka VVN, takže pochybuju, že by se o něčem takovém uvažovalo…