Šest zájemců a vyřazení Číňanů. ČD zrušily obří soutěž na jednotky pro rychlost 200 km/h
Stadler Traverso ve Flüelen. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Soutěž o linku R9 vyhrál RegioJet, který počítá s elektrickými jednotkami od polského výrobce Pesa.
poznámka pro redakci: Nebylo by možné označit zprávu štítkem Železnice? Pak se v tom člověk ztrácí.
Přidávám se tady k některým, kteří píší jen pravdu. Pokud to nevyhraje Škoda, tak to nevyhraje nikdo.
Pochopitelne, jestli se prihlasil nekdo jiny nez Skoda, byla soutez spatne vypsana. Musi se vypsat nekolik novych po malych dodavkach, s dostatecne sirokymi dvermi.
Nebuďte „vtipnej“. Koleje jsou plné vectronů. Kde vidíte nějakou protěžovanou škodovku?
Mimochodem, co je špatného na podpoře domácího průmyslu?
Lokomotivy bych do toho netahal, když je Škodovka po tom jak to dopadlo posledně už vůbec nevyrábí.
Čemu v dnešní době říkáte „domácí průmysl“?
Domácí průmysl je ten, který patří domácímu majiteli a vyrábí (a zaměstnává) doma .
Kde doma?
Co je domácí majitel? Má Škodovka domácího majitele?
V Cesku je lokomotiv od kyperske Skodovky (nejspis nejdrazsich na svete) nekolikrat vic nez ve zbytku sveta dohromady.
Jinak proti podpore „ceskeho prumyslu“ asi nic nemam, jen to prosim delejte za sve penize.
V době, kdy Škodovka těch několikrát víc lomokotiv vyráběla, byla ještě národní podnik.
Komu vlastně Škoda dnes patří?
PPF Group
Neefektivní využití veřejných prostředků.
Ajajaj to jste neměl. Tady je Škoda sprosté slovo, to jste si ještě nevšimnul?
Tohle bude legrace v Praze… Až Kraj s Boreckým “dořeší” tu soutěž na elektrická S a budou chtít slavné EMU400….
No osobně nevidím nic lepšího než KISS 200, ale to asi nedopadne. Tak by jim v mezičase mohlo dojít, že by nemusela být marná ani kombinace EMU400+EMU500. A i spojeným 400 s 500 by nástupiště měla stačit.
Stadler Kiss 200 je pro příměsto hloupost.
Myslel si normální Stadler Kiss II nebo III generace na 160 a dvoudílnými dveřmi, asi ne?
Jinak souhlas. Stadler Kiss v tomhle ohledu vychází nejlépe.
Stadler KISS 200 by se hodil spíš pro ty rychlíky v článku, než pro příměsto.
9 vozů moderní délky se k nástupišti 200 m ani 220 m nevejde, aniž by se musely blokovat krajní dveře.
Prostě jsme vypsali výběrovku, ve které nám vyšel někdo jiný než Skoda Werke, tak přehodnotíme strategii, výběrovku zrušíme a budeme si vypisovat menší výběrka, kam se nám konkurence nehlásí, protože nebude soutěžit 10 jednotek no a budiž nám Skoda Werke zachováno na věky. 🤣 A propos nevíte někdo proč se to vypisovalo na jednotky na 200? A nebo je to taková tradice od dob 499 ktere mohli 140 a 160 a svršek byl 30 let max 120 až po Pendolino a pokračujeme dál? 🤣
Tak jako ty jednotky se kupují na desítky let, lze očekávat, že by si za svou životnost 200 km/h někde užily, o zahraničí nemluvě. Navíc jsou to spojené nádoby, spíš lze očekávat tlak na zrychlování tratí, když budou mít dopravci čím na nich rychle jezdit. Když se teď koupí jednotky na 160 km/h, tak je na dalších 30 let na příslušných výkonech zabetonovaná rychlost, protože nikdo ty jednotky nevyhodí kvůli rychlosti…
A netušíte kde se ten tlak na zdychlování tratí vyskytne a jak se to v následujících 10 letech projeví? 🙂
Takže na Praha-ČB teda jednotky s Vmax 185 km/h.
Úžasné velkolepé místy až kolosální, mám v superlativech pokračovat? 🙂
A po dostavbě tunelů Nemanice-Ševětín se drbat na hlavě. A druhou rukou se drbat na hlavě nad územním řízením Brno-Přerov a v některých úsecích i nad stavebním povolením, na to bude potřeba třetí, pomocná ruka. 😀
Pomocnou ruku a bílou kazajku budou potřebovat ti kdož se oddávají snění o trati Brno Přerov a 200. 🤣🤣🤣
Stejně jako ti, co snili o SuVo, Ejpovících …?
Presne toto mi jako prvni vybehlo v hlave pri cteni clanku…
Zdá se že vám to myslí. .-)
200km/h byl požadavek Min. Dopravy na R9 Vysočina. Viz. článek.
A kdo ten požadavek vymyslel na svršku kde se jezdí jak na koněspřežce? .) Někdo kdo je s někým kamarád? 🙂
Tak snad se do konce životnosti těch souprav nějaký ten kilometr rychlodráhy najde. 😄
Takže z životnosti 40 let budeme 2 roky jezdit 200 na úseku dlouhém 6 km gratuluji k impozantnímu úspěchu
Zatímco po více let po více kilometrech.
Z vyřazení Číňanů ze soutěží by měla vzniknout samozřejmost. Tenhle stát, který nám neustále vyhrožuje a ohrožuje Evropský trh svými levnými kopiemi výrobků pocházející z EU, nemá co dělat ve soutěži Evropského podniku.
Jednou jsou ve WTO, tak to tady máme.
Souhlas, a nejenom v oblasti veřejné dopravy.
Odkud máte mobil, jen se tak ptám? 😀
Z Jižní Korei
ze 100% jo? 😀
Takže to že nadnárodní korporace mají snahu ušetřit jak jen to jde, což znamená že je prakticky nemožné si koupit techniku čistě ze součástek pocházejících mimo Čínu, je chyba někoho kdo tu techniku potřebuje?
Osobně si telefon a další techniku vybírám tak, aby ta značka (a ideálně co největší část techniky) pocházela z území mimo Čínu. Až vytvořit čisté EU telefon, tak napište a rád si ho koupím, do té doby tvoříte falešné dilema, jelikož koncový uživatel nemá na výběr :).
Sem tam se objeví nějaký evropský start-up, například FairPhone, ale typicky to je zcela nekonkurenceschopný produkt.
Mam Fairphone 3 s /e/OS a je to nejlepsi telefon, ktery jsem kdy mel. Absence malware od Googlu znamena, ze me nikdo nesmiruje a nevidim zadne reklamy.
Jo, jeden start-up je dokonce v ČR, už přes 20 let.
Aligátor? 😀
Ne, Evolveo.
Ta úporná snaha ztrapnit všecky s tlačítkáčem pramení z čeho?
Já jen reaguji na to směšné, že nám Čína vyhrožuje, opravdu miliardová země vyhrožuje zemi která nedosahuje velikost jejich větší vesnice? Čína je globální dílna, to je tak vše co s tím naděláte. 🙂
Tohle je fakt nechutný omlouvání. Takže když jsem větší než Vy, vidím že máte něco chci já, tak Vám můžu dát do … a vzít si to? Jen protože jsem větší než Vy? Doufám, že se takhle chováte i na ulici teda… A je s tím co dělat, když se západ semkne a přestane podporovat firmy z Číny/podporující Čínu, tak jí to už bude bolet :).
Tak v Evropě zdechneme .Tečka
Četl jste tu poslední větu? Čína je globální dílna, to je tak vše co s tím uděláte… .-)
Činu si vypiplal Západ svou nenažraností a trochu se přepočítal, když se mu vymkla kontrole. To je celé a zpátky už to vrátit nejde.
Nokia/HMD plánují nově vyrábět 100% EU telefony.
Z bazaru
Cajk! 🙂
Z Finska a je to ještě kovový original
Jsem si skoro jist ze s tim kopirovanim to bude obracene, miniméne tak ze spicky v. Jednotlivych oborech at maji jakoukoliv barvu pleti pracuji pro cinany. V Evrope je toliko vysokorychlostek kolik cinan otevira za petiletku a mnozstvi souprav a prepravenycj lidi je takovy jako vy se celicka Evropa stejovala v patek tam a v nedeli zpet. Tot muj nazor. Flr nemaji potrebu nic kopirovat, pokulhavame dost.
A to psali na Sputniku nebo někde jinde? Každopádně Čína investuje nemalé peníze do staveb, což máte pravdu, jelikož jejich stavební „vlak“ se rozjel a teďka se velmi špatně zastaví. O kvalitě těchto staveb se snad nemusí ani diskutovat, vzhledem k jejich nekvalitně. My pokulháváme? Nejen Evropa, ale i USA, Japonsko nebo Jižní Korea naopak vedou ve tvorbě kvalitních návrhu a produktů, které si pak necháme vyrobit v Číně, kde to celé zkopírují. O případech, kdy si to firmy začali vyrábět mimo Čínu a začala zde průmyslová špionáž ze strany Číny ani nelze diskutovat… A je krásný, že ty rychlovlaky… Číst vice »
Zajeďte si do Číny. Tam zjistíte, že jsme 100let za opicemi
Jak v čem, že.
Skoro ve všem. Ale nejvíc v tom, že oni na rozdíl od Západu žijí pro budoucnost a chtějí, aby se generace od generace měli lépe. My plánujeme na měsíce, věčně se dohadujeme o nesmyslech, konstruujeme neexistující problémy a nic nemáme hotové. Oni plánují na desetiletí a vidět je to na první pohled.
Jo to je fakt. Jednou jsem přestupoval v Šanghaji cestou na Nový Zéland, kvůli Maglevu a z žádné jiné země mi nepřišla nabídka vyjet si svoji historii pohybu minutu po minutě. To přišlo jen z Číny.
Číňani nevymysleli nic. Naprosto veškerý technologický rozvoj všech jejich firem konají inženýři původem ze svobodného světa, kteří za úplatu tolerují dystopickou vládu, a nechávají čínany prezentovat jejich práci jako svou vlastní. Politika čínských komoušů je v naprosto přímém rozporu s domácími inovacemi, protože inovace vyžadují svobodné a heterodoxní myšlení lidí, a tomu v Číně předchází vymývání mozků od mala.
Kdybyste někdy s číňanem pracoval, věděl byste, jak katastrofálně neschopní samostatného myšlení jsou. Nejvíce šokující to je, pokud máte k dispozici srovnání s tchajwanci. Rozdíl způsobený desetiletími komoušské likvidace společnosti a lidskosti je nezměrný.
Máte vskutku osvícené vidění světa.
Oni jsou sice ve většině odvětví nejméně 20 let před námi, ale jen kopírují… Větší problém vidím v tom, že to na Západě mnozí stále nechtějí slyšet.
Není se co divit že ČD nevyhrály, když ani nevěděli s čím do soutěže jdou. Soukromník to má snazší, ten akorát obvolá pár výrobců (přičemž nežádoucím výrobcům ani nezavolá), ať mu pošlou cenovou nabídku, a pak si někoho vybere. Žádné formální výběrko s nekonečnými lhůtami, žádná odvolání…
Žádné peníze z prodeje účelově ponechaných nemovitostí, žádná přímá zadání… 😏
ČD mohly mít včas rámcovou smlouvu, u regionálních jednotek to tak běžně dělají a funguje to – když se naskytne poptávka, už provedou jen objednávku na potřebný počet ks.
A vy dopředu víte (bez křišťálové koule), jaké bude mít objednavatel požadavky a specifika na vozidla, abyste se dopředu připravil s rámcovkou?
Myslíte šířku dveří?
No tady by bylo dobré aby si objednatel nemohl příliš vymýšlet. Na R9 byly explicitně požadovány jednotky, takže netrakční jednotka typu Railjet/Comfortjet nebyla přípustná. V JMK zase v minulosti explicitně odmítali patrové soupravy. Tohle jsou podle mně věci, do kterých by objednatel neměl mít právo kecat. Objednatel má požadovat určitou kapacitu s určitým podílem nízkopodlažnosti, a to je vše, zbytek už je na dopravci.
S trochou nadsázky, pokud bude situace jak říkáte, nic nebrání nasazení soupravy s 1ks Bdmteeo294 (patro, aby byla částečná nízkopodlažnost) a doplnit potřebným počtem B249 pro splnění požadované kapacity. To, že taková souprava bude mít Vmax 100 km/h a tragickou rychlost výměny cestujících je přece něco, do čeho objednatel nemá kecat.
Reálně: odmítání pater, respektive požadavek na rychlou výměnu cestujících a požadavky na rychlost či výkon jsou oprávněné, protože přímo ovlivňují cestovní rychlost, jízdní řád (včetně přestupů, taktových uzlů apod.), oběhy a turnusovou potřebu vozidel.
Takže stačí požadovať aspoň 50% nízkopodlažnosť a dvojposchodové súpravy sú vyradené okamžite.
Btw: Myslíte, že objednávateľ nemá čo kecať ani do rozostupov a typov sedačiek? Alebo napríklad do informačného systému?
… do tarifu.
Ten objednatel to objednává a platí. Bez jeho objednávky by se žádná vozidla nekupovala. A tudíž má to největší právo mluvit do toho, co bude na výkonech, které platí, jezdit.
Objednatel nesmí kecat do toho, jestli budou jednotky patrové.
To jste se asi minul povoláním a dobou.
Ale dobře, podle vás tedy objednatel tedy nemá kecat do toho, čím jezdí Jančura, tak jest?
Správný výrobce potřebuje větší čas na přípravu.
Hlavně potřebuje malosériovku, nejlépe naplánovanou ještě před VŘ. 🤣🤣🤣
treba BEMU
Pro MSK 🤣
na druhou stranu si vzpomínám jak se ČD dostali k nejdražším lokomotivam v EU – ty keci že státní podnik MUSÍ podpořit naše výrobce a nakonec půjdou pryč někam na balkán za cenu o kousek lepší než starého železa – toto vážně soukromnik nemusí poslouchat
To bych úplně nesrovnával, to byla úplně jiná doba. Objednání lokomotiv 380 byla politická záležitost, a nutno poznamenat že konkurenční třísystémový Taurus byl v té době také pouze na papíře.
A Vectrony ještě nebyly?
Ne, to vážně ne. Objednávka na 380 je z roku 2004, první Vectron vyjel tuším 2010. Tehdy byla doba eurosprinterová.
Taurus už jezdil. Na papíře byl Vectron.
Taurus jezdil, ale nikoliv v požadované konfiguraci napěťových systémů. Ovšem nakonec ten 1216 zázraka předběhl.
V době soutěže v roce 2003 třísystémový Taurus opravdu ještě nejezdil, první vznikl v roce 2005 (a nebyla to verze pro ČR) a poprvé u nás pod 3 kV jezdil v roce 2008. Je ale pravda že než byla řada 380 schválena a víc zasáhla do provozu, tj. cca 2010, jezdily už i nějaké ty Vectrony, třeba v Belgii.
A ten úplně první třísystémový Taurus jsem vezl ze Schirndingu na okruh do Cerhenic 🙂
Existoval ale už střídavý Taurus v množství větším než malém a existovala výzbroj ve 189.
a taurus funguje a škoda jde do pryč
no a předražená Škoda nefunguje bohužel spolehlivě do dneska
Zato dvousystémových a jednosystémových Taurů už byly tou dobou v provozu vyšší desítky vč. odpovídajících zkušeností a odlaďování poruch. Ale to se samozřejmě nepočítá 😉
Tak za soukromníka zase neručí stát jako jeho majitel, což je zase výhoda ČD. A třeba u RegioJetu už podle mě brzy dojde na model, dodejte nám vlaky a zařiďte financování. A kdo to zvládne vyhrál. Takže pokud si Siemens ukecá Deutsche bank a nebo to PPF rovnou profinancuje svojí Škodovce, budou mít na vrch i nad levnější Pesou. A zatím jen Radim ví, proč si naposled vybral Pantery.
Jelikož v Británii patří většina vlaků (teď myslím osobních jednotek) půjčovnám a leasingovkám, nevidím důvod, proč to nezavést i tady.
protože by to Pesa nestihla dodat
Stát nemá co podnikat, říkám to pořád.
Navrhujete tedy ČD privatizovat, ať to mají jednodušší?