regio-vlak

Šest pruhů a nová křižovatka na západě Brna. Nebudeme brzdit, říká ŘSD o rozšíření D1

Práce na rozšiřování D1 mezi exity Brno-centrum a Brno-jih. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czPráce na rozšiřování D1 mezi exity Brno-centrum a Brno-jih. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Proti plánům na rozšíření D1 u Brna přišly shodné stížnosti. Ještě letos plánuje ŘSD začít stavbu křižovatky Černovická terasa.

Odebírat
Upozornit na
guest
9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Sáček

V té západní polovině brněnské D1, od Kývalky po Brno-Centrum, plánuje ŘSD dělat mosty v předstihu. Na spoustu z nich má už SP. Na všechny bude mít SP asi letos.

Milan

Kam se hrabe L.A.

Lukáš

Moc nechápu, jak by nová křižovatka Troubsko bez pokračování v I/73 výrazně pomohla dopravě, když je v těsné blízkosti aktuální křižovatce Brno-západ.

tomash

Díky neexistujícímu exitu Troubsko je to nyní z Troubska-Veselky (kterou D1 de-facto prochází) na D1 přes exit Brno-Západ 5.5 km, to zas tak těsná blízkost není.

Sáček

Současná doprava ze Z Brna na D1 projíždí obcemi Veselka a Bosonohy. Předpokládám, že exit Troubsko má obcím ulevit. Že bude napojen novou silnicí na starou Hit. dálnici alias I/73. Jestli jen na Jihlavskou ul., tak se uleví aspoň Bosonohám.

Pave69

Škoda, že nestaví víc úseků najednou. Teď jeden, pak druhý…. aby náhodou ta omezení nebyla o pár let kratší. Sice na 2027 plánují zahájit 3 úseky, ale něco jim určitě zase sklouzne na později.

PetrN

No bude snaha to všechno zbývající, tj. drtivou většinu od Kývalky po Holubice stavět najednou. Samotná výstavba křižovatky Černovická terasa by neměla téměř ovlivnit provoz v hlavní trase dálnice, přestavba křižovatky Brno-jih ale ano, tady je jenom obrovský škoda, že se aktuálně rozšiřovaný úsek nerealizoval společně právě s křižovatkou Brno-jih, dost by to dávalo smysl i s ohledem na etapizaci staveb.

Zlámalík

Taky bych byl pro udělat obě křižovatky najednou, takhle se ten špunt jen posune. A úsek od Vídeňské (exit 194) na Kývalku (182) se před pár lety komplet předělával včetně výstavby PHS, aniž by se udělaly nějaké přípravy. To bylo už dávmo po tom, co to rozšíření Bárta v roce 2010 stopnul, takže se vědělo, že to někdy bude…

Sáček

Na první stavěné úseky se dá dívat i samostatně jako na vylepšení propojení D2-D1(směr západ). Bez ohledu na další rozšiřování.