Šest pruhů na D5 je v procesu EIA. Rozšiřování má začít v roce 2023 u Prahy
Dálnice D5, most přes Berounku. Pramen: ŘSD dokumentace EIA/EKOLA group
První etapa se bude týkat prvních 11 kilometrů dálnice, kde by mělo být hotovo v roce 2025.
Takže rozvoj silniční dopravy za každou cenu pokračuje. Namísto objektivního mýta na všech silnicích a aby si uživatelé vše platili a uvědomili si, kolik ta jejich doprava skutečně nás všechny stojí. A ty peníze dát do výstavby nových tratí, což by zde výrazně pomohlo a jak nákladní, tak osobní doprava z dálnice by mohla přejít na koleje. Pak by možná stačili jen dva pruhy.
Až bude železniční tunel Beroun-Praha pro rychlou dopravu a opravená trať kolem Berounky pro místní dopravu, tak bude stačit D5 ve čtyřpruhu i s rezervou.
Je to možné, ale na těch 30 let to rozšíření smysl rozhodně má.
Kdyby ty ušetřené peníze za toto dali hned na tu trať, tak to máme v řádu pár let.
V naší byrokracii sotva, viz Pražský okruh.
Než ho postaví, bude potřebovat i ta šestipruhová D5 rekonstrukci.
Ráno jsem vedl partyzána do polepšovny (pardon – do družiny) a viděli jsme to na busu. Má to na bočnici vzadu, tam to neruší. Pokud bych to včera nečetl, nevěděl bych, co tím chtěl básník říct, ani jestli je to označení typu Iveca, nebo to tam zapomněl dealer Zliner 😀. Zlínský kraj je úplně to poslední, co by nejen mně napadlo.
Myslim si, ze D0 by mel byt 8 pruhu u nove stavenych useku. 6 pruhu je uplny zaklad, to by mela byt automatika u kazde dalnice v CR. Myslim si, ze intenzita dopravy v roce 2030 mi da za pravdu… A nyni se stavi dalnice pro roky 2030, 2040 a 2050. Navic, kdyz na 4-pruhovou dalnici poslete vojensky konvoj, vyrazne se zpomali, protoze osobaky i kamiony jedou vlevo, konvoj vpravo. Kdyz konvoj poslete na 6-pruhovou dalnici, nestane se prakticky nic, protoze konvoj jede vpravo, kamiony uprostred a (zjednodusene) osobaky nalevo. Navic uz v navaznosti na soucasne projekty 6 pruhu je… Číst vice »
Jj, píšu to pořád dokola. Nakonec 8+8 a bude vám to furt málo. Nikdy vám to totiž nedojde. Fotek zacpaných osmiproudých dálnic jako z L.A. se s vaší logikou dočkáme i tady.
Tady těžko, my sotva postavíme dvouproudovou. Navíc alternativa k autu aktuálně prostě reálně není. Dnes jsem po delší době zvolil autobus. Cesta trvala 58 minut. Ta samá cesta autem nikdy netrvá přes 40 minut, nejčastěji 25-30. Vlakem je to přes hodinu, na kole hodinu a čtvrt – po silnici mezi kamiony. Sorry jako…
Jak říkali teoretici, trh vše vyřeší, ale musí platit skutčné ceny. Pak bude vše jinak.
Pořád dokola – kamiony a většina nákladní dopravy patří na koleje a cíle a zdroje dopravy také. Ale to je pro někoho naprosto nepochopitelné. V čem to vězí, proč to nejde, už je opravdu velikánská otázka. Prostě někdo chce šetřit pár milionů na lokálkách ale zde se vyhazují miliardy na dopravu, která má nevyčíslitelné náklady a škody a doplácíme na to všichni. Hlavně, že teorie a teoretici uplatňují své pravdy.
Rozšiřování dálnic u Prahy na 6 pruhů je nesmysl, neboť SOKP má jen 4 pruhy a půlka ho chybí…. Místo rozšíření D1 a D5 na 6 pruhů by se měla postavit dálnice z Plzně přes Tábor k D1 u Humpolce tak, aby se tranzit po E50 vyhnul Praze a okolí. Tahle jižní dálnice by umožnila dálniční spojeni Plzeň-Č.B.-Brno.
Dosud se staví dálnice podle plánu z 60.let, žádná velká reakce na nárůst dopravy není vidět. Dotáhnout 10 dálnic do Prahy není ta správná cesta, zvláště když většina mimoúrovňových křižovatek na SOKP je zprasených, nemají kolektory, mají většinou vratné rampy atd..
Stačilo by něco jako Žebrák – Dobříš – Benešov – D1 (Psáře?) aby to nebylo tak drahé 🙂
Což je opravdu plánované, bohužel jen plánované. První část, která se bude v dohledné době budovat, je obchvat Hořovic.
A kolik by smělo zůstat nezastavěné krajiny? A kde by zůstal na ukázku nějaký zbytek lesa, jeden vzrostlý strom a kousek přirozené krajiny?
Mě fascinuje kolik kecalů tu napíše, že D5 kapacitně dostačuje. Evidentně po té dálnici nejezdíte, v časech 6:30 – cca 10:30 a 15:00 – 18:30 je D5 v prostoru D0 – Beroun západ absolutně za hranou kapacity a není vyjímkou kdy jedete 70 – 80 v celé zmíněné délce, protože to prostě hustota provozu rychleji neumožňuje a nepomohl tomu ani zákaz předjíždění kamionů. Když už neznáte realitu osobně, tak si aspoň stáhněte informace z průběžných čidel a podívejte se na jaké kapacitě ta dálnice v dnešní době je. D5tka měla být ve 3 pruzích mezi Loděnicí a Prahou už 10… Číst vice »
Opravdu nemá moc smysl tady tapetovat to samé pořád dokola: Je vás moc a blokujete se navzájem. Dobře vám tak.
Souhlasím s vámi, že D5 od Berouna měla být již dávno vedena ve 3 pruzích. Nicméně za hlavní problém považuji nájezd a následné pokračování D0 ve směru na D1. Před uvedením části D0 od sjezdu na Barandov k D1, proběhla kompletní rekonstrukce úseku mezi tímto sjezdem a D5. Z pro mě nepochopitelných důvodu, zůstaly pouze 2 pruhy . V tomto úseku se setkávají vozidla, která přijíždějí nejen z D5, ale i z D6 a D7 a dva pruhy jsou ve špičce naprosto nedostačující. Neuběhne ani jediný den, aby v tomto přetíženém úseku nebyla dopravní nehoda a D5 popojíždí v lepším… Číst vice »
Já bych doporučil 10 pruhů a výstavbu nejméně 100 ha parkovišť a odstavných ploch. Ale aspoň jeden strom uprostřed té plochy, prosím.
A byl jste tam někdy u té to dálnice (a nejen zde)? Jak ruší její hluk široké okolí a ta dálnice hlukem obtěžuje i 1 km kolmo na ni! To má být normální? Kde se tam pak dá bydlet, chodit, žít? Kdo to těm lidem bude hradit? Ale hlavně život a zdraví penězi nelze zaplatit! Nebo už není nárok na zdraví, zdravé životní prostředí? Znovu uvádím, že zdravotní dopady v ČR ze silniční dopravy byly vyčísleny v minimální částce ročně 60 – 70 mld. Kč. Kdy konečně to budou uživatelé silniční dopravy hradit?
Dovolil bych si podotknout, že právě podél D5 vede i železniční trať, která by mohla pomoct odlehčit tomuto úseku. Bohužel směrové a výškové vedení trati neposkytuje příliš atraktivní variantu dojíždění, rovněž i frekvence spojů. Ale aspoň někde by se dala trať upravit, např. Nučice-Jinočany mimo Rudnou (novostavba cca 2,4 km, zkrácení cca o 2 km) novou přímou tratí, třeba i dvoukolejnou pro rychlejší křižování, která by poměrně dost zkrátila cestovní dobu a přilákala tak část lidí z aut do vlaku. Samozřejmě, že případná elektrifikace a nasazení něčeho svižnějšího než je regionova, by také dost pomohlo. Pro osobní vlak Beroun-Smíchov je… Číst vice »
Však píšete, že problém je tranzit. Pokud ucpete tranzitní dopravou jeden pruh u dálnice, hned máte z dálnice obyčejnou silnici o kapacitě staré I/5.
A že to tak je, je dobře? Proč tam má být taková zátěž? Nikomu a ničemu to neprospívá. V tom je podstata. Doprava musí konečně začít vypadat jinak.
Jako chapu veskere snahy o rozsireni na tri pruhy, kdekoliv to dava smysl. Ale co proste fatalne a zalostne chybi, je zakladni dalnicni infrastruktura. Dokud ta nebude hotova, je to opravdu jen z blata do louze a nic to nevyresi.
To sice chybí, ale nevím by vyřešila dokončená dálniční síť lokální problém s nedostatečnou kapacitou v úseku Praha – Beroun.
Musí tranzit Plzeň-Brno přes Prahu?
Tranzit Plzeň – Brno představuje na D5 před Prahou nebo na D1 za Modleticema max. 5% dopravy. Problém je cíl/zdroj Praha, to je 90%.
Očividně příprava akce Pražský okruh je priorita.
Uz vidim tu sobotu… kamiony nikde, pravy pruh prazdny. A kloboucnici v pistaciovych fabiich 90 km/h ve strednim pruhu 🙂
To sice ano (bohužel toto jako prohřešek nikdo neřeší), nicméně… zrovna minulou sobotu odpoledne D0 stála, kamiony všude, kam se podíváš. Najet od Barrandova opravdu zážitek a vmáčknout se, když potřebujete na exitu 23A z okruhu pryč, adrenalin. Překonáno včera, zablokované dokonale, spousta zmatkujících kamioňáků (PL, H, BG…) k tomu.
A kdyby sem šly dát screeny z kamer na úrovni stoupáku před Rudnou, asi by mnozí nevěřili, co je taky možné (a to ještě ani nebylo to omezení v km 1,6-0). Že se s tím začne něco dělat až po roce 2023 lze vnímat jako selhání odpovědných.
Ja vim. Je uplne sileny, ze napojeni z DO na D5 neni reseno samostatnym pruhem alespon po Benzinu, nejlepe po sjezd na Rudnou… a ze neni sjezd z D5 na D0 smerem na Brno stejne jako vyse popsano, aspon po sjezd na Orech…
… a co D10 Bezděčín – Kosmonosy ?
Jak je na tom rozšíření D1 kolem Brna v aktuální situaci?
Před 15 lety se povídalo, že za 10 let se začne.
To se už povídalo před více jak 20ti lety, poprvé jsem to slyšel na veletrhu Roadware 97 nebo 98.
Stejně jako všechny ostatní dálniční stavby v JmK kraji. ŘSD 20 let nic nepostavilo a ještě dalších 10 let nepostaví:-( Nebo že by alespoň ten obchvat obchvatu Mikulova, do roku 2030, že by stál?
Staví se Rokytova. O té se mluví už 30 let. Tak si ještě holt počkejte. 😉
Aktuálně se víceméně řeší akorát křížení D1/D2, tam se výhledově něco začne dít. Třech pruhů Ostrovačice-Rohlenka, tak toho se určitě nedožiju…
Mě by zajímalo, jak se bude řešit rozšíření toho berounského mostu (na úvodním snímku). Pokud vím, je to rozšíření nakresleno v podstatě až za Beroun, zatímco ten most je úplně na začátku, takže by tam spadat měl. Ale nějak si nedovedu představit, jak tam vmáčknou dva pruhy navíc… Možná využít i tu mezeru uprostřed a přiblížit obě ty poloviny k sobě?
Rozšíření má končit u Zabitého, most má zůstat tak jak je, ostatně v Berouně přibude, právě od Zabitého další kapacita ve formě jižního obchvatu Berouna a Králova Dvora.
y. V km 11,735 – 13,393 (délka 1,658 km)
vpravo ve směru staničení je začátek/konec zvětšení počtu jízdních pruhů provedeno rozšířením
SDP. V km 13,700 – 16,300 (délka 2,6 km) vlevo
ve směru staničení je začátek zvětšení počtu jízdních pruhů proveden z důvodu umístění na mostě
pomocí rozšíření jízdního pásu, ukončení je opět
provedeno rozšířením SDP.
Já tam teda vidím v km 16-16,5 odpočívku s parádními od/přípoj pruhy, který tu estakádu rozšiřují až skoro k tomu nejbližšímu baráku (2052). Prasárna.
To je ta novinka. 🙁
Takže to je změna oproti původnímu plánu a bude to zajímavé.
A kampak těch víc aut bude asi tak jezdit? Neříkejte mi, že do Prahy.
Udělejte si někdy výlet z Brna a podívejte se, jak to ve směru na Prahu ráno ve všední den vypadá. A odpoledne pak zase ve směru z Prahy.
Jezdím každý den z okraje Prahy do centra. Opravdu mi nemusíte vykládat, jak to tam vypadá.
70 % jsou vozidla s kravaťákem nebo kostymérkou a notebookem.
Velká auta s jedním cestujícím blokují samy sebe. Po přidání dalšího pruhu se budou blokovat dál, akorát o 500 m jinde.
Tam, co teď. Jen pojedou po odpovídající infrastruktuře jako v civilizaci, ne jako někde v Rusku…
A pak budou v Praze vesele stát na chodnících, protože na ulicích už není místo. Děkuji, nechci.
Odpovídající infrastruktura je kvalitní a rychlá železnice, pak budou na dálnici stačit 4 pruhy a Praha nebude ještě víc trpět pod auty venkovanů.
Na D10 se to v poslední době dost zaseklo, tak aspoň někde se to chystá…
Okruh D0 se musí rozšířit na 6 pruhů co nejrychleji. A protože je EIA již schválená, mělo by to jít dobře. Nicméně u D5 by stačilo 6 pruhů pouze v úseku s křižovatkou D0 a výjezdem Rudná (pK 5) včetně reorganizace sjezdu D5 > D0 tak, aby umožňoval rychlost 90 km/h (aby tam kamiony v ideálním případě vůbec nemusely brzdit), byl dvoupruhový a již od Rudné byly na dálnici jak horizontální tak vertikální návěsti, aby řidiči věděli, že do centra Prahy odtud vede pouze levý pruh a předešlo se tím zbytečným přejížděním. Toto je v Německu na klíčových uzlech dálniční… Číst vice »
To jsem zvědav,jak budou překutávat ty dvoupruhové tunely na D0
O těch nikdo nemluví. Bude se dělat úsek od odbočky na Barrandov po křížení s D5.
mluvíte o D0, ne jen o jednom úseku
Ve stoupání je v tunelech třípruh. A i dvoupruhy jsou zatím zcela dostačující.
Problém není nízká kapacita D5, ale nízká kapacita tranzitu přes Prahu, což se objevuje na všech dálnicích směřující do Prahy. Jinak řečeno, chybí středočeský dálniční okruh. Sice někteří „odvážnější“ řidiči se to snaží vzít po dvojkách a jedničkách, ale to spíš hrůza.
„Okruh“ okolo Sofie byl donedávna taky „dvojka“ (teď už je to z půlky „dálnice“) a taky to „stačilo“ 😀 Ale chápu že srovnání s Bulharskem není to pravé 😀
No taková II/118, nejspíš jako dálnice neuspěje:-D
https://youtu.be/fAkOQ9EyH_g
Dálnice D5 kapacitně stačí, co nestačí kapacitně je DO (Třebonice – Slivenec) druhý problém je MÚK Ořech, zde vzniká nejvíce nehod. Tento úsek má v rozšíření přednost před D5.
Ano – sjezd z D5 na D0 směr k Barrandovu je naprosto poddimenzován – to není dálniční křižovatka D5xD0 – to je jen jako běžný sjezd na silnici max první třídy.
2023 je příliš brzo na to, aby se většina řidičů naučila používat všechny tři pruhy s netreceli jen v tom rychlém.
Pokud je v pravém pruhu šňůra kamionů, tak nemám problém s tím, aby nějaký začátečník jel prostředním pruhem. Místo toho, aby zmatkoval/a u každého nájezdu na dálnici.
Jenže o téhle situaci samozřejmě nikdo nemluví. Problém je že drtivá většina řidičů do pravého nejede nikdy z principu a omlouvá to tím, že je „rozbitý od kamionů“.
Viz D1 Lipník – Bělotín, v pravém nikdo a to pravý pruh není rozbitý. Zbytečně ti lidé vytváří nebezpečné situace.
Problémem je, že policie toto neřeší. Až začne, tak to lidé přestanou dělat. Prvně je potřeba ale vymýtit omyl, že to v prostředním méně žere a v levém přidává 10 kW navíc.
Jinymi slovy, včera bylo pozdě. U D0 je hlavně obrovský problém nedokončené severní části kdy veškerý tranzit jede pouze jedním směrem. A nezbývá než doufat že rozšíření D5 se bude dělat ruku v ruce s D0 jinak vznikne hodně blbý špunt.
Ne , nejprve se musí rozšířit D0, potom až bude D0 (Trebonice – Slivenec) 6ti proudá mělo by se začít s D5. Když se to bude dělat opačně nebo spolu vznikne úzké hrdlo. Ze všeho nejdříve se však musí předělat MÚK Třebonice, aby bylo „pod mostem D5“ také šest pruhů + musí se rozšířit rampy D5->DO Slivenec na 2 pruhy a opačné též. V roce 2023 se 100% nezačne, vidím to nejdříve tak 2035-2040. Stačí se podívat na rozšíření D1 okolo Brna, ještě v roce 1997 se říkalo, že se začne do 3 let a výsledek vidíte: po 24 letech… Číst vice »
No on dost velky problém jsou ty jednopruhové sjížděcí a nájezdové rampy. Od Rudné už by měli být ty pruhy 4 kdy dva by přešli v D0 a dva by pokračovali plynule jako Rozvadovská spojka.
Ano, to by však znamenalo kompletní přestavbu MÚK Třebonice a její rozšíření do plochy. Některé mosty ramp v křižovatce by se musely strhnout a postavit znovu v lepších parametrech (šířka + směrové a výškové vedení)pro zvýšení rychlosti při přejezdech.
pro začátek by možná stačilo aby se obě rampy z obou směrů od D0 na D5 nesjížděly ještě před připojením na dálnici pouze do jednoho pruhu, ale kdyby se to připojilo na dálnici dvoupruhově, na což by stačilo „jen“ rozšířit most na 4 pruhy namísto 3, ano ten most který se teď bude předělávat
ano, je absurdní, že se ten most opravuje i přesto, že je plán rozšiřovat dálnici a tím by si zasloužilo rozšířit i most a další odbočovací pruh..
Oni počítají s tím, že se začne D5 rozšiřovat tak za 10-15 let a ten dálniční most přes 605 by to do té doby nemusel vydržet. Klíčem k rozšíření je přestavba MÚK Třebonice, tím vše musí začít. Projekt na přestavbu MÚK musí však být velkorysý, aby křižovatka měla kapacitu s rezervou na příštích 40-50 let.
Opravdu navrhuješ místo levné opravy postavit nový most za násobně větší peníze, který x let bude bez využití? Za x si dosaď číslovku dle svého uvážení…