Šest pruhů na D5 je v procesu EIA. Rozšiřování má začít v roce 2023 u Prahy

Dálnice D5, most přes Berounku. Pramen: ŘSD dokumentace EIA/EKOLA groupDálnice D5, most přes Berounku. Pramen: ŘSD dokumentace EIA/EKOLA group

První etapa se bude týkat prvních 11 kilometrů dálnice, kde by mělo být hotovo v roce 2025.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podniklo další krok v přípravě rozšíření dálnice D5 mezi Prahou a Berounem na šest pruhů. Záměr poslalo k posouzení vlivu stavby na okolí (EIA). Dálnice D5 podle silničářů přestává kapacitně stačit, přičemž nejhorší situace je u Prahy.

Právě tam by se mělo s rozšiřováním v roce 2023 začít. První etapa se bude týkat počátečních 11 kilometrů dálnice, kde by mělo být hotovo v roce 2025. Následovat budou další tři etapy, jako poslední přijde na řadu úsek mezi kilometry 17,9 a 22,6. Dokončen má být do roku 2030.

S postupným rozšiřováním dálnic na šest pruhů se počítá i jinde, vesměs jde o úseky kolem Prahy. Jde například o D8 (Praha – Nová Ves), D10 (Praha – Mladá Boleslav) či D11 (Praha – Poděbrady) v úsecích s největší intenzitou.

Zřejmě nejblíže rozšíření je nejstarší úsek Pražského okruhu (D0) Slivenec – Třebonice, který získal souhlasné stanovisko EIA loni v listopadu. Aktuálně plánované nové úseky okruhu se projektují také v šestipruhovém uspořádání, jde o úsek mezi dálnicí D1 a Běchovicemi (511) i severní část okruhu. V již provozovaných úsecích se s rozšířením na šestipruh počítá mezi dálnicí D10 a Běchovicemi (510).

Dálnice D1 je zkapacitněna na šest pruhů od Prahy až po Mirošovice. ŘSD intenzivně připravuje též rozšíření na 30 kilometrech dálnice D1 kolem Brna (sedm úseků mezi Kývalkou a Holubicemi).

Tagy D5 ŘSD šestiproudá dálnice
75 komentářů