Šest pruhů kolem Černého Mostu. ŘSD získalo po více než dvou letech razítko pro rozšíření Pražského okruhu

Nový most na D0 přes Chlumeckou. Pramen: ŘSDNový most na D0 přes Chlumeckou. Pramen: ŘSD

Rozšiřování vytíženého úseku má začít příští rok.

109 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Schmidt

Použitelné koleje nevedou a nestaví se a ani neplánují na Kladno, Mladou Boleslav (vč. Staré) a Příbram. Zato se v těch směrech plánují 6pruhy (D7, D10). Takže tři největší města Stč kraje, tři nejhorší železnice, ale připravují se zkapacitnění dálnic. To že Kladno má dálnice dvě je už detail..

panda

Tenhle úsek mi zrovna problematický nepřipadá, resp. nikdy jsem tam žádný problém neměl. To spíš o kus dál nájezd z Chlumecké a sjezd na Chlumeckou. Tam je na to docela krátký úsek a dost se tam auta pletou mezi sebou…

Tom

Teď ještě Štěrboholskou Spojku

Hasler

K čemu by tam bylo 6 pruhu až se dokončí 511?

Lukáš Kníže

Maximálně tak směrem ven z Prahy, jinak nemá smysl, když se bude dělat D0 mezi Běchovicemi a D1.

NovakR

SOKP 511 je Běchovice – Modletice. Do Březiněvsi vede SOKP 520

BR 01 512

Jentak mimochodem,kde se za 30 let kolem Prahy zkapacitnila železnice? Nové spojení a třetí kolej z Běchovic do Libně a tím to končí…
Víc pruhů,víc aut.
Ony ty zácpy jsou i k něčemu dobré, když jsou tak určitý počet lidí díky tomu sedne na vlak, když budou mít volnej průjezd tak zůstanou u aut.

Petr David

Auto je přece symbol svobody.

Kalkulačka

Vršovice-Hostivař-Říčany, Holešovice-Roztoky, Smíchov-Radotín, Vysočany-Mstětice, Bubny-Výstaviště, Negreliho viadukt…z menších staveb výhybny na Semmeringu nebo Hrbatá.
Aby se v součtu nezjistilo, že se do železnice v Praze inevstovalo víc než do silnice..

Georg

to by se zrejme i zjistilo…

Jan Schmidt

myslíte i s Blankou, Mrázovkou, reko Barranďáku, Vysočanskou radiálou atd.?

BR 01 512

To co tady jmenuješ je normální oprava ale nikoliv zvýšení kapacity. A ano, zapomněl sem na Hostivař.

Kalkulačka

Ne vůbec místo bábobloku Smíchov-Radotín čtyřkolejka od tunelu, Negreliho viadukt místo 40 se jezdí 60, z Vysočan na Skály půjde tříkolejka i reálně používat pro všechny směry, atd. všechny ty investice přinesly zvýšení kapacity.

Lukáš F.

K těm Skálám bych chtěl dodat, že ještě tak 10-15 let zpátky koleje nebyly banalizované tj. nedalo se po nich standardně jezdit oběma směry, to se pak někdy vylepšilo. A nová výhybna Skály funguje zatím lépe, než jsem čekal, opravdu se stává, že vlak ze Satalic pošlou na kolej na úplně opačné straně, přičemž po prostřední jede ešus do Počernic a po „satalické“ jede rychlík do Turnova.

Jan Schmidt

Na tom Negrelláku resp. v Bubnech bude MÚK? Na kterém úseku SOKP nebo MO máte úrovňovou křižovatku?

Platamon

Tak výhybny ma Semeringu jsou jen šoto kinder, prakticky jen obnova, zvýšení rychlosti na NEg.viaduktu + autohradlo s kapacitou poklaeslo o 50%, Holešovice Bubeneč zrušením 4-znakéko AB a přechodem 3-znaký šly kapcitně o 1/3 dolů. Hrbatá jen zlepšení zabezpečení.

Jan Schmidt

Hrbatá megatuny modrýho zábradlí jste zapomněl. To fakt není srovnatelný s dálničním 6pruhem

Vojtěch

Jenže pro efekt to chce zdvojkolejnit a dratovat. Z Vraneho, z Kladna, 4 koleje na Kolin, 2 koleje na Neratovice , Boleslav, ( Stará i Mlada) , zkapacitnit 171, hrbatou a proste všechny další převáděče do Prahy. To ze Jižní spojkou jezdí 100 tis aut je jen důsledek. Před 30 let v Dobřichovicích byly ještě pole, dnes souvislá zástavba, totéž Letnany, Čakovice, Přezletice, Kbely, o Jesenice a okolí ani nemluvě. To byly dříve vesnický a dnes jsou to často vesnický dopravně, ale je tam o 20 tis obyvatel více v každé. Kolem Prahy proste všemi směry přerostly další Hodoníny, Svitavy… Číst vice »

Jan Schmidt

Holešovice Roztoky přibylo kolik kolejí? MÚK ve Stromovce? Zdvojkolejnění Semmeringu jak ho dokonce připravoval Bolševik?

Hajnej

Tím to nekončí, máme tu čtyřkolejku z Vršovic na Zahradní Město, čtyřkolejku ze Závodiště do Radotína a plnohodnotnou trojkolejku ze Skal do Vysočan.
Jenže na železnici je kapacita dána i následným mezidobím a dalšími faktory, takže nestačí jen tupě počítat koleje, ale je potřeba brát do úvahy i délku oddílů a třeba i obousměrnost TZZ.
Takže se nám železnice okolo Prahy zkapacitnila mimo jiné i na celé trati do Benešova, aktuálně běží zkapacitnění do Lysé a ještě by se něco našlo…

Kalkulačka

Přesně tak, to že se nepřidá kolej neznamená, že se trať nezkapacitní, i taková Podbaba znamená, že vlak od Kralup nemusí stát na vjezdu do Bubenče a čekat až ten proti odjede…

Jan Schmidt

No dávat Podbabu jako příklad dobrého řešení… že je to o trochu méně blbé než bylo… zjevně máme každý laťky jinde. A přestup na tramvaj taky geniální, že?

Jan Schmidt

Tak s tím mezidobím a intervalem křižování na jednokolejkách byste v AŽD mohli něco udělat ne?

Jan Schmidt

cca 3 km ze Závodiště do Radotína, óoooooooo my se máme. Byl jste někdy v nějakém modenrím železničním uzlu?

Lord Pitzbudka

Kdyz ze sebe nekdo bude chtit v budoucnu udelat hlupaka, muze se inspirovat u vas 🙂

Petr David

Když dá někdo mylný názor, znamená to, že je hlupák? U mne je hlupák ten, kdo napadá diskutéra, ne ten kdo se mýlí! Dva věcně vysvětlili, třetí napadá, někdy to tak je.

Jan Schmidt

Hajnej a Kalkulačka tu jen napsali pár zcela marginálních investic do zcela podvyvinuté železniční sítě v Praze. To není žádný vysvětlení, to je jen jejich portrét 🙂

David

200-250k nových aut ročně…kolik tak si lidi koupili vlaků?

Jiří Kocurek

A kolik jich asi tak vyřadili, těch aut. Jo, aha, obnova vozového parku se nehodí krámu.

David

Každou dekádu se zvedne počet aut platící povinné ručení zhruba o milion. Teď počet aut dorovnal počet řidičů, tak snad se to zastaví. Nicméně, víc než nových aut se k nám doveze ojetin.

Jiří Kocurek

PS: Co Jančura? Zase špatně?

MHD

Ona se kapacita silnic v Praze omezuje, tak ti to nemusí být líto. Ovšem musíš se okolo sebe víc koukat. Třeba taková Modřanská ulice, Tupolevova, Na Petřinách. Ze dvou jízdních pruhů je jen jeden.

Milan

Když pojedu vlakem do práce, tak to trvá 75 minut, když jezdím autem tak 25 minut, proč bych jezdil o 45 minut déle? Nemluvím o tom že jízdenka na PID stojí 50 Kč a náklady na plyn v autě 27 Kč….

David

Vždycky mě zajímalo, proč D11 volně přechází v čtyřpruhovou komunikaci, která je zakončená super-ostrou zatáčkou a zúžením do dvou pruhů. Resp. proč to nebylo koncipováno jako dvoupruhový sjezd, ale jako pokračování dálnice. Počítalo / počítá se tam s nějakou radiálou, nebo toto byl od jakživa plán na finální stav?

PavelX

Měla tam vést Hrdlořezská radiála, která s nějakými navazujícími silnicemi měla končit prakticky až u Bulhara. Nicméně z uzemního plánování částečně vypadla už někdy před rokem 1990, byla tam jen ponechaná jakási budoucí rezerva.

PavelX

+ Už mnoho let je plánováno, že se ta ostrá zatáčka narovná (zakulatí). Dokonce je to v ÚP. Ale to bychom nesměli být v Praze a mít TSK… Takže to nebude asi tak nikdy.

Tomáš V.

Teď je tam tuším po těch dlouhých letech, kdy se sypala vozovka, nový povrch. Takže ano, nejspíše nikdy. 🙂

Radek Vizi

Byly různé varianty, mám pocit že jsem viděl i nějakou verzi s komunikací vedoucí k Lehovci. Jak říkáte, poslední varianta byla Hrdlořezská, ještě v 90.letech snad v nějakých plánech figurovala, ale patrně už v její dostavbu nikdo nevěřil a z územních plánů byla vypuštěna.

Kebab
Jan Schmidt

D11 by bohatě stačila do Poděbrad. D6 do Strašecího. A tak by se dalo pokračovat.

Vaclav

just one more lane bro. i promise bro just one more lane and it’ll fix everything bro. bro. just one more lane. please just one more. one more lane and we can fix this whole problem bro. bro cmon just give me one more lane i promise bro. bro bro please i just need one more lane

Jiří Kocurek

Když napíšeš nesmysl anglicky, tak bude vypdat učeněji!

Jiří Kocurek

Mimochodem stajné pravidla by se dala uplatnit na druhou kolej Praha-Kladno. Nebo na stavbu syklostezky… add just 2 lanes… a vytlač zemědělce z polní cesty do pole.

micat1

S tím rozdílem, že 2. nebo 4. kolej skutečně zvýší kapacitu a zkrátí dojezdové časy a to dlouhodobě, ne jen na 2-3 roky, než začne víc lidí jezdit autem a dálnice bude ucpaná ještě víc než dřív. A to nehledě na zábor místa v porovnání s kapacitou, nehledě na ekologickou stopu, nehledě na hluk, nehledě na zábor místa ve městě atd. atp.

Kebab

Zajímavé. Dálnice D11 byla z Poděbrad před Hradec prodloužena „už“ v roce 2006, přesto je i dnes cesta do Prahy stále o polovinu rychlejší, než bývala s dálnicí jen do Poděbrad. A to autem i autobusem. Takže ty 2-3 roky jsou jen obyčejné třesky-plesky.

micat1

Já jsem ale nemluvil o výstavbě nové dálnice, která je z principu mnohem plynulejší, rychlejší a tudíž i kapacitnější než silnice 1. třídy. D35 má smysl, stejně tak D3. Co ale nemá smysl, je přidávat 3. pruh na D10 nebo D11.

Hajnej

Uvážíme-li zapojení 511 od jihu, pak to nesmysl rozhodně není…

Jan Schmidt

AŽD nám tu chybělo. Kdybyste radši měli modernější zabzař.

Jan Schmidt

D3 smysl také nemá

cikcak

On by se ten problém měl jaksi otočit. Copak asi lidi tlačí do aut? Zácpy?
Řekl bych, že se jedná o pohodlí, komfort, celkový čas, zavazadla, možnost vybrat si čas, operativně měnit trasu atd., spolehlivost, sociální aspekt (nebudu cestovat v přeplněném kupé společně s ožraly bez možnosti jakéhokoliv dovolání pořádku – zkušenost z Regiojetu). A to je řeč jen o osobní přepravě.
Pokud se alespoň něco z toho bude aplikovat na železnici, může to přinést pozitivní obrat.
Omezování silniční dopravy obecně přínos určitě znamenat nebude.
Zaklínadlo – nebudou silnice, nebudou auta, je slušně řečeno naivní.

Petr David

Toto zaklínadlo jsem nikde neslyšel. Ale je pochopitelně fakt, že rozšiřováním silnic, parkovišť, log. center… doprava narůstá. Kamionům se zametá cestička jak jen to jde.
U nás chybí osvěta, v jiných oborech a na základě událostí kvete na plné obrátky. A tak nám přibývá beton prakticky všude, kde má člověk nějaký zájem.
U auta jste zmínil jen výhody, to jsem nepochopil.

Jan Schmidt

všechny obory a ostatní módy dopravy se předhánějí v inovacích, rychleji a efektivněji. Jen na železnici je ten kdo prosazuje 1 kolej místo 2, 3 místo 4 (ideálně 2 a 2 VRT), českého monopolního dodavatele a kdo hlásá že 200 je rychlejší než 300 za toho správňáka, realistu a vlastence. Takže máme hrůzy jako hrbatá nebo budějice – volary, spoustu modrýho zábradlí a reinkarnace 810 z Škoda Pars

micat1

A proto nemluvím o omezování aut (s výjimkou měst). Pouze o tom, že přidávání další kapacity situaci neřeší. Lepší než mít 6 pruhů do Boleslavi je mít tam 4 pruhy + dobrou trať.

Kalkulačka

Osobně spíš poslední dobou vnímám, že je problém na nádražích a jejich okolí, kde se shlukují pochybná individua a nikdo to neřeší a bohužel to je pro některé lidi zásadní problém. Ono představa, že vezmu holku na výlet vlakem a před cestou si dáme romantickou procházku Sherwoodem plným smradlavých bezdomáčů, je asi taková, že by následoval svižný rozchod.
A to je bohužel velké selhání SŽ, resp. měst, kterým ta veřejná prostranství před nádražími patří.

frank

No vzhledem k tomu, že jsem vyrostl na rozhraní Vršovic a Nuslí a že stav na Hlaváku vidím minimálně 2x týdně, tak nemám pocit, že Sherwood je něco jiného než oblíbená městská legenda. Podotýkám, že nevím jaký je čas vašich romantických procházek a jaká je tam situace někde kolem půlnoci. Navíc jak na Masaryčku, tak na Hlavák jdou přímé výstupy z metra a metro jste mezi “ shromaždiště smrdutých akcelerátorů nutnosti jezdit autem“ nezařadil, že by opomenutí ? 🙂

Kalkulačka

Tak městská legenda to není, šel jsem přes Sherwood předminulý týden v poledne a stálo to za to. A jako rodilý pražák vím, že se změnilo akorát to, že tyto pochybné živly byly částečně eliminovány z haly, ale ona ta dolní, kde jsou výlezy z metra taky někdy stojí za to. Je to prostě ostuda Prahy stejně jako třeba hala nádraží Holešovice.

Jindřich

Pořád tam zůstává průchod uličkou mezi kuřáky u vstupních dveří do haly, tam je potřeba se naučit nadechnout a nedívat se nalevo napravo.

O. M.

Nebojte, víc lidí autem jezdit nezačne, protože na něj nebudou mít, moudří Zelení v Evropském parlamentu to tak zařídí.

Lukáš F.

Tam je ale jeden zásadní rozdíl. Více lidí cestujících vlakem nepřináší takové negativní externality, jako více lidí cestujících automobilem. Dostat víc lidí do vlaku je proto žádoucí, dostat víc aut na silnice nežádoucí.

Kebab

To je pravda. Do vlaku se ovšem víc lidí nedostane hubou a šikanou řidičů, ale rychlostí a kvalitou vlaku. To ovšem znamená práci, kterou od SŽ nelze očekávat.

Petr David

SŽ je správce, o zásadních investicích rozhoduje MD, tedy vláda. A vláda nemá na řešení koule, je třeba betonovat.

Kebab

ŘSD je taky jen správce a docela jim to v poslední době jde. Zásadní železniční stavby dodnes nestojí proto, že je správce ani nevypapíroval, ne kvůli nedostatku peněz.

Petr David

A opět – o investicích rozhoduje vláda, ŘSD je vykonavatel.

Petr David

Jinak, silnice mají u této vlády prioritu, takže proč by to, když jsou prašule nešlo?

Dantex

vláda dělá to co chtějí její voliči (zpravidla)

Petr David

Do jisté míry ano. Řada voličů chce mít v marketu 40 druhů jogurtů, tak si to pochvalují. Že jde příroda do háje, že umírají lidé, že jsou přeplněné silnice, to u regálu nřeší. Podobně u osobáků.

Kebab

Příroda jde do háje primárně kvůli úplně jiným věcem.

Petr David

Tak díky překotnému betonování mizí voda z krajiny, ubývá orná půda. A taky třeba ekologická stopa vzniklá výrobou aut.

David 814-047

To je pěkná teorie, ale špatná praxe. Dokud to nebude fungovat tak, že Manekýn a jeho nástupci se nezpotí, když na svém telefonu uvidí číslo například pana Sládka, pana Moravce nebo někoho jiného od dopravců, tak se sitauce na české železnici nezlepší. Až bude mít Manekýn strach tenhle telefon zvednout, aby si poslechl, co kdo z jeho lidí zase provedl, tak se možná pohneme.

Karel

Na kvalitu vlaků nemá Správa železnic vliv.

Kebab

Na rychlost ano.

David 814-047

Vy jste nailvní, až to hezké není ….zamyslete se nad tím, co píšete.
Pravdou je, že by neměla mít vliv, ale bohužel ho má.

frank

Problém je, že třeba na trat Kolín Praha se už víc příměstských vlaků asi prostě nevleze… už v dnešní době “ vlaky vyšší kvality“ způsobují znatelná zpoždění příměstské dopravy.

Lukáš F.

To je dáno tím, že SŽ nemůže hospodařit se sloty v jízdním řádu „komerčně“, jako to může dělat třeba letiště. Jelikož cena za dopravní cestu je regulovaná a je nízká, vede to k tomu, že je na trati více vlaků a kapacita je využita méně efektivně, než kdyby se to regulovalo tržními principy.

Hajnej

Ti lidé po těch okolních napaječích D0 pojedou stejně, jenom v případě zachování stavu budou mezi I/12 a D10 smrdět dýl v zácpě.

Jan

Bronx slang?

Vaclav
micat1

Asi tak 😉

micat1

„One more lane will fix traffic.“ ™

Ne, na D0 a ještě možná kolem Brna 3 pruhy beru. Kdekoliv jinde je to ale selhání dopravního systému.

Jiří Kocurek

Přitom by stačilo zakázat tranzit přes ČR.
… přitom by stačilo zakázat tranzit přes Německo.
Dal bych si kafe.
… přitom by stačilo, aby Středočeský kraj zakázal tranzit do Prahy.
A do kafe rum!

MP22

Absence kolektorů v celém úseku mezi D10 a D11 je velká chyba. Těch sjezdů a nájezdů je v tom kratičkém úseku prostě moc, až se dostaví z obou stran zbytek okruhu a bude tam jezdit těch 100 tisíc vozidel denně, tak to bude pořád kritické místo. Na tak klíčových tepnách by měla být ta dálnice nadimenzovaná jinak.

lojzik

podle jejich vlastní dokumentace tam má jezdit po dokončení okruhu přes 125 tisíc vozidel a jejich vlastní bezpečnostní audit s kapacitním posouzením konstatuje po dokončení okruhu velký problém. „vyřešeno“ aktualizací posudku bez dokončeného okruhu s menším zatížením.

NovakR

No, ono kdyby existovalo spojení od Suchdola k Ďáblicům na severu, tak by taky dost aut ubylo. Jinak se vše hrne východním směrem nahoru i dolů.

lojzik

neubylo, na 510 mezi D10 a D11 má jezdit po dokončení 511 cca 100k/den a po dokončení celého okruhu cca 125k/den, viz podklady ŘSD, některé podklady, jako posouzení ČVUT, uvádí po dokončení okruhu ještě víc, v tom posouzení od ČVUT bylo tušim 136k/den. Ta vzdálenost mezi D10 (resp MÚK Chlumecká) a D11 bude dle definice v ČSN asi jenom 600m a měla by být aspoň 2km, myslim že to bude nejzatíženější úsek okruhu, krátký průplet, vysoká intenzita, jenom 3+3. V mikrosimulaci jim tam vycházej na nájezdu z D11 kolony až 4km. Ten úsek je prostě úplně špatně, něco jako teďka… Číst vice »

Kebab

Ona by se tahle MÚK dala klidně úplně zrušit, stejně není všesměrná.

lojzik

zrušení té křižovatky nic neřeší, krátký rozestup je i mezi D10 a D11 (ony se nepočítaj středy křižovatek, ale konce připojovacích a odpojovacích pruhů. Navíc co jsem si všiml, tak podle mapičky v letáku do zkapacitnění D10 přilepili překopání MÚK Chlumecká, kdy dochází k přesunu ramene sjezdu na Chlumeckou na jižní stranu mostu, který by ten rozestup ještě zkrátil. Vůbec nechápu, proč je to jako přílepek ke zkapacitnění D10, když to na ten zkapacitňovaný úsek ani nenavazuje a neudělalo se to v rámci rekonstrukce mostu nebo jako součást zkapacitnění 510, kam to logicky patří, dokonce EIA 510 byla včetně mostu..… Číst vice »

Jméno

Otázka, ty nové mosty s uspořádáním 3+3 už počítaly nebo se bude předělávat?

Tomáš

Počítali s tím.

_jan91

Je to napsané i v článku, stačí číst…

bkv

číst umíš?

Vlastik

porad brečíte a v Brně je Evropská křižovatka z D2 -D1 . od Ostravy ,Polska , Bratislavy a celý výchdní blok a pak od Vídně a sou tu ,,, DVA PRUHY „“ Taky .denodeně zácpy … tak co porad v te Praze bulíte …

Kebab

Však je taky obojí plně srovnatelná ostuda.

Koro

Však se to tam bude celé přestavovat plus rozšiřovat.

MP22

Článek je o Praze, vy přijdete brečet s Brnem a ještě ostatní obviňujete z brečení? Vy jste ultimátní plačka

Lubas

Kolem Brna je to ukázkový příklad našeho diletantství a neschopnosti plánovat. Necháme průser vyhnít a pak to řešíme na poslední chvíli. Tři pruhy kolem Brna měly být už před 15 lety, teď se jen kolony přesunou o pár km jinam. S tím „brečením“ nemáte pravdu, spíše je to směs vzteku a zoufalství…

Jan

Momentálně téměř neznám kritičtější místo české dálniční sítě, i když obyvatelé okolí Brna by možná nesouhlasili…

Blzx

Tak zkuste jet kousek dál na sjezd na Štěrboholy, případně v opačném směru k Lanovému mostu (zúžení do dvou pruhů). Tam je to mnohem horší, tam se dělají vždy kolony.

Znalec

To není dálnice ale

Kebab

Tím hůř. Dálnice to sice formálně není, ale plní funkci dálnice a co hůř, jezdí tam dálniční i městský provoz dohromady. Ve dvou pruzích, takže reálně opravdu nejezdí, ale stojí.

lojzik

ten okruh to má u čerňáku podobně, dálnice to sice formálně je, ale bez dálničních parametrů (rozestupy), bude to tam úzký a maj tam být podle dokumentace ŘSD po dokončení okruhu kolony.

Twix

Křižovatka D5 a D0 u Třebonic je taky výživná, hlavně protože z D5 se na oba směry D0 sjíždí jedním společným pruhem a totéž v opačném směru. Pak ucpaný okruh zablokuje i ty na D5 co z ní ani sjet nechtějí.

BR 01 512

Jistě, ještě víc asfaltu, ještě více aut.A že je kolem Prahy železnici přetížená nikoho nezajímá. Pořád jen řeči a skutek utekl

Petr David

Na prosazení železnice nemá vláda (ani ty minulé) koule!

BR 01 512

Přesně

Bram

Obchody se budou také zavážet vlakem?!? Jak by to fungovalo? Přestavbou pražské tramvajové sítě aby v noci umožňovala provoz nákladních železničních vozů, přičemž každý obchod by měl svojí vlečku či vykládkovou kolej?!? A co ta místa, kam tramvajové koleje nevedou?!?

Petr David

Použít jako protiargument nesmyslný extrém je mírně řečeno divné. Koleje nikdy nebyly do každého obchodu, ale podle mého názoru je stejný nesmysl rozvážet rohlíky po kolejích, jako v podstatě veškerý tranzit po silnici.

Martin

Nechte toho, Praha ma skutecne problem s dojizdenim lidi ze satelitnich vesnicek (da se rici nocleharen) a to nekteri maji i dve auta. Vsechny prijezdove cesty do Prahy blokuji prave lide z techto duvodu a dalsi skupina lidi jezdi diky vozum firemnim vyuzivanych pro soukrome ucely. O zadne zasobovani a remeslniky, apod. vubec nejde, pro ne je silnicni sit dostatecna. Praveze jsou ta mista, kam nevede slusna kapacitni kolejova doprava, at uz metro, vlak nebo tramvaj… to je ten hlavni problem, typicky je to jizni cast mesta a jizni predmesti Prahy a severovychodni predmesti Prahy, dale Kladno a Berounsko… Co… Číst vice »

Martin

Koukam, ze mi v par vetach vypadli slova, tak doplnim…
Ulevite silnicni siti a mista kam nepovede zadna lepsi doprava (napr. vami recene tram. koleje) a silnicni bude mit volnejsi cestu.

Jan Schmidt

co je citylogistika už do Sudopu dorazilo?