Šest pruhů, dvoukilometrový tunel. ŘSD ukázalo finální podobu úseku Ruzyně – Suchdol

Mimoúrovňová křižovatka Přední Kopanina, odkud má pokračovat Pražský okruh k Suchdolu. Foto: okruhprahy.czMimoúrovňová křižovatka Přední Kopanina, odkud má pokračovat Pražský okruh k Suchdolu. Foto: okruhprahy.cz

Ředitelství silnic a dálnic pokročilo s přípravou jedné ze stále nedokončených částí Pražského okruhu. Úřadům poslalo první kompletní dokumentaci pro

118 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
adr

Opravdu nechápu co tak dlouho trvá na tom schvalovacím procesu. Zvláště dnes v on-line době. Zveřejním návrh. Dám měsíc dva na připomínky. Půl roku na jejich zapracování a hurá do toho. Nebo se pletu? Kde je pak chyba?

Carlos

a kdyby jim tu trasu kolem Suchdola zakryli celou, třeba jak to má obchvat GaPa v Německu, tak jim to tolik vadit zase nemusí + možná na Rybářce omezit na 7.5t a být Suchdolák tak nemám problém

On.

Ale trasa přes Suchdol včetně přivaděče je plánována v tunelu. Víc už v současné trase udělat nejde. Ale v Suchdole jde o zhodnocení pozemků, je hlavní motor odporu.

Carlos

ale až od I/241 kdyby to zakryli už od I/240 tak by nemohli říct ani písmeno

Panoramix

Když se dívám na přiloženou grafiku, tak mi přijde docela jak zhovadilost napojovat D7 na D0 takovým krkolomným způsobem, když minimálně pro směr od Slaného a z jižní části okruhu směr na letiště by šlo využít zhruba stávající stopu napojení. Takhle tam vzniknou oblouky o docela malých poloměrech, které určitě nepůjdou projíždět nijak plynule a bude se to tam stejně štosovat. Jako D7 zakončená obloukem a hned protisměrným obloukem, to vypadá na slušné diletanství. Když už se plánuje stavba takového rozsahu v místě, kde už nějaká silnice je, tak by mělo být zájmem tuto infrastrukturu nějak využít, a ne se… Číst vice »

Carlos

aspoň zmizí ten dementní přechod pro chodce

Daniel Bečvář

Důvodem vychýlení trasy D7 je plánovaná nová ranvej na Letišti Václava Havla, viz https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/112/infoletak_d7-muk-aviaticka-muk-ruzyne.pdf

Martin

tak pokud kvuli tomu, tak je to nesmyslne, uz jsem videl i runway pres dalnici…

thegrid

je to šílenost, ale na Čerňáku je to taky tak zalomený

LWQ

Nejen v A/D DUS je videt, ze dalnice muze vest pod RWY …

Tommy

Tuší někdo, jestli se současně má stavět Suchdol – D8 nebo se počítá s dočasným ukončením v Suchdole.

Tommy

Děkuji za doplnění.

jirka

nemas za co . stejne drive umres nez to bude. Sorry

adr

Nestrašte. Třeba se toho chytne někdo kdo opravdu maká a nekecá 😉

Ploki

SOKP v této podobě znamená smísení městské, tranzitní a kamionové dopravu na jednu silnici.

Poudy

Proto těch 6 pruhů.

Ploki

Jižní spojka má také 6 pruhů. Vzpomeňme zejména před pár lety jak to vypadalo v úseku Spořilov – Vltava nebo dnes Spořilov – Štěrboholy.

Jen tak

no .. spojka ma 6 pruhu .. ale jen v omezene casti. kolony a problemy na spojce jsou zpuobeny prakticky jen jednou vci

– zuzenim do dvou pruhu u lanoveho mostu
– zuzenim do dvou pruhu z barandovskeho mostu

Zbyněk

Ještě jinak: kolony a problémy jsou způsobovány neschopností magistrátu účinně regulovat IAD v Praze. Nápověda: mýto na vjezdech do Prahy, světelné závory atd.

Jiří Kocurek

Kolony na jižní spojce pzůsobuje především chybějící …. Mno z Brna do Mladé Boleslavi je to nejrychlejší právě po Jižní spojce a tak se tudy jezdí. Jinak teda závory na Jižní spojce, to je přímo geniální řešení. Naco obchvat?
PS: Stačí na vodovod osadit šoupátko a tím se problémy s nedostatkem vody vyřeší − stačí ho občas zavřít. Že to je nesmysl? Závora na městském okruhu taky.

Jen tak

myto na krajich prahy nevyresi naprosto nic 🙂

adr

Vyřeší jen to, že se pár vyvolených hezky napakuje.

jirka

stejne je zajimavy jak mate z bolsewika v mozcich to cernobile videni. 1945-1953 vse se muselo ukrast. 2015-2023 vse se musi zablokovat…. proste otroci

Georg

mozna byste si mohl taky vzpomenout na to, ze se ty pruhy nelogicky propletaly, aby v tranzitim smeru na plzen pokracoval prakticky jeden a sikanou na 40 km/h, nasledovanou semaforem a ukrutnym stoupanim.
srovnavat tohle s prubeznym sestipruhem neni uplne logicke.

Martin

V tunelech bude 80km/h… a bude se zavirat kvuli udrzbe… v pripade nehod take problem, … Jak bude vypadat premosteni pres Vltavu? A pak trasa v Cimicich?

Radek

Však správně

jirka

Budme v klidu. Nebude ani jedno ani druhe

marty-t2

Osobně jsem hrozně zvědavý co bude dřív – D0 v tunelu pod Suchdole. nebo D43 (resp. čtyřpruhová I/43) v tunelu pod Bystrcí. Akorát mám obavu abych se rozuzlení mé otázky vůbec dožil. Je totiž neuvěřitelné, jak v dnešní “demokracii” dokáže malá hrstka NIMBYstů ničit plány na potřebné dopravní spojení prospěšné většině populace. Toho co se NIMBYsté nejvíc ve skrytu duše bojí je celonárodní referendum – chcete pražský okruh v tunelu pod Suchdolí nebo dál od Prahy ? Chcete D43 pod Bystrcí nebo okolo Býtýšky ? Dopravní experti ví, a podle mne většina národa taky… Místo toho, aby se nyní NIMBY… Číst vice »

Martin

To jsou ale silné řeči, takových už jsem slyšel. Jen počkejte, až švihnou nějakou čtyřproudovku vám pod okno, taky z vás bude NIMBYsta.

marty-t2

Švihnout to tam můžou maximálně NIMBYsté z lokalit, kde se o plánech vedení dálnice už dlouho předem ví. Navíc v dnešní době by se spíš jednalo o čtyřproudovku pod oknem v tunelu – navíc než ji naše úřady prosadí a postaví budou dnešní auta se spalovacími motory spíš raritními vozidly. Nebo víte o případu novostavby, která by vznikla zcela neočekávaně někomu těsně pod okny ? Rád se dozvím novou informaci…

Tomáš V.

Znenadani pod okny mozna tak nekde v Cine, ze ktere bych si priklad prave nebral:)

Most

O trase pražského okruhu se „dávno ví“ už asi 60let. Ovšem za tu dobu město tomuto plánu uteklo, takže přinejmenším ve východní části se z vnějšícho okruhu defakto stává městský okruh. Není žádný NIMBYsmus změnit trasu plánovanou před 60lety. Konec konců, ještě dřívější (válečná) trasa okruhu procházela přes Kyje (dodnes stojí jeden betonový železniční nadjezd v ul. Nedokončená, pod kterým měl být okruh veden). Co kdybychom tedy trvali na této 80leté trase okruhu a všechny kdo nesouhlasí obviňovali z NIMBYsmu ? Problém je úplně někde jinde a sice v tom, že státní aparát by změnu trasy zpracovával dalších 60let, proto… Číst vice »

1975

Kterou konkrétní ulicí sídliště Černý most že to okruh projíždí? Není náhodou celé sídliště „odstíněno“ CČM, Ikeou atd.?

antonín

on tam neni jen ČM, z druhý strany jsou ještě Horní Počernice a ty žádnym CČM ani Ikeou odstíněný nejsou. Naopak se to tam z toho náspu na ten svah se zástavbou hezky rozléhá, převládající západní vítr to žene s emisema na východ. A když tam ten úsek naplánovali stavěli, tak tam ani taková zátěž být neměla (mělo tam jezdit 24tis vozidel, to by bylo dneska zlatý, když už se tu mává těma starejma plánama).

František

To je tím, že se problém neřeší, nýbrž jen přesouvá a množí. Vsadím se, že nemálo lidí z těch sídlišť chrochtá blahem, že si mohou denně koupit zboží ze kdejaké tramtárie, a když se neudá, prostě se vyhodí. A ještě si mnozí přisadí, že energeticky výhodnější hromadné přepravy po kolejích patří do 19. století. Těmto lidem chcete ulevit tím, že důsledky jejich spotřeby přesunete tam, kde od nich byl dosud klid? A kde patrně žije i méně lidí majících z těch přeprav výhody?

Karel

Pánové jenže to by jste museli řešit i jiné věci. V 20-50 letech zakázat výstavbu domků mezi Chvaly, Xaverovem a Svépravicema. V 80 letech zakázat V Horních Počernicích výstavbu paneláků. Pánové bydleli by jste tam? Ztuha. No a v 90 a dalších letech kdy už okruh Běchovice, Počernice stál tak v prvé řadě zakázat v okolí dálnic individuální výstavbu v obcích jako Jirny, Nehvizdy, Klánovice a další. To jsou obce kde z satelitů budovaných od 90 let jezdí lidé do Prahy do práce. Pak by jste museli zakázat logistická centra v Horních Počernicích, Jirnech a širším okolí. Pak už zbývá… Číst vice »

Karel

Tak toto bych za příklad nedával. Je to jako diskutovat o magistrále u muzea. To bylo uděláno před 30 a více lety. A další napojení na okruh u ČM, HP co je u Satalic pole, pole pole to samé u Dubče pole, pole pole. Od komunistů se zde nic v podstatě nezměnilo, až na pár develop projektů které byli postaveny na levných pozemcích právě kvůli okruhu a to, že si majitelé neověřili co zde bude stavěno je fakt jejich problém.

Martin

Podotýkám, že slova „zcela neočekávaně“ jste použil vy. Tak proč se ptáte mě?

jirka

4-proudsilnice tak plany jsou zname minimalne 30 let dopredu. To ze si cesi koupi umyslne nebo v naivite levny quartiery u dalnice je jejich problem. Ale jako spravni cesi namoci do jejich problemu vetsinu lidi

Most

Když je to 30 let známé a pevně dané, tak nejspíš už těch 30 let existuje stavební povolení ? Pokud nikoliv, tak pevně dané není nic. Totiž jak známo, ani územní plán není neměnný.

Jiří Kocurek

Protože územní rezerva v územním plánu je naprosto irelevantní a každý správný NIMBYsta je povinen územní plán zcela ignorovat! Územní rozhodnutí je také jen cár papíru! Celý svět se musí přizpůsobit NIMBYstovi. Koupil si dům v Žebětíne a žádá okamžité uzavření Masarykova okruhu.

František

Třeba nepočítal s tím, že se tam bude závodit ve dne v noci. A třeba už ho tam jeho předci měli dávno předtím. Jinak ano, pouhé požadavky na přesun jinam jsou k ničemu. Pokud chceme snížit negativní dopady přílišné dopravy, je třeba se podívat po příčinách a hledat intenzivní řešení, ne extenzivní.

antonín

tak v případě některých úseků to neni 30, ale 20. A ty baráky tam kolikrát stojí prokazatelně minimálně od druhý světový. A ono je trochu odvážný tvrdit, že lidi tenkrát mohli a měli vědět, co je naplánováno, protože podle archivu ÚP se trasa okruhu před >20 lety celkem pravidelně posouvala s rostoucí Prahou a třeba v online archivu ÚP z roku 1994 není pro jistotu plánovaná trasa zakreslena vůbec. A proti trase okruhu se nezačalo protestovat teď, ale už to řadu let běží, takže v některých případech to byly protesty proti tehdy nedávným změnám trasy a ne proti něčemu co… Číst vice »

Tomáš V.

Antonine, jiz pred lety bylo patrne, ze Horni Pocernice budou obklopene dalnicemi ze tri stran (mimo pomyslne vychodni hranice obce). Bez urazky, co jste skutecne cekal? Chapu, ze za komousu byl dnesni boom automobilismu nepredstavitelny, ale ja nevim, jestli bych si vybiral nemovitost zrovna v miste, kde se ma krizit PO, hradecka a boleslavska. A to bydlim kousek od vas a PO se me tyka vicemene uplne stejne. S lepsi variantou jeste nikdo neprisel. Soucasnej stav je proste nejmensi zlo. Pocernice maj pech, minimalne do doby, nez se prosadi alternativni paliva. Pak se z nevyhody muze razem stat zcela bezkonkurencni… Číst vice »

antonín

Jenže když to plánovali a stavěli, tak okruh nebyl dálnice a zátěž měla být minimální. Čekal bych, že když tam někdo naplánuje nasázet další dopravu se kterou se původně nepočítalo, tak že aspoň přijme zodpovědnost a nechá dle zákona vyhodnotit dopady a realizuje odpovídající kompenzační opatření místo aby se ignoroval zákon, aby se dopady na Horní Počernice nemusely hodnotit. Čekal bych, že když jim podle čísel v jejich vlastních studiích vychází, že to tam bude dopravně nefunkční, že to začnou včas řešit. Čekal bych, že kdyby už proběhly objektivní studie a trasa jim vyšla jako nejlepší, že aspoň udělají maximum… Číst vice »

František

Odmítají se podílet, jelikož nejde o řešení problémů, nýbrž o přesun. Paliva jej zase přesunou jinam – elektrárny, těžba drahých kovů a války o ně. Problém je primárně v neuvěřitelné dopravní rozežranosti. A vede k oteplování vysoušení a umrtvování původně živé krajiny. Namísto zahrnutí nepřímých nákladů a přesunu potřebné dopravy na šetrnější formy se děje přesný opak, na nějž se jen hledá náplast. Kde a jak se to ohromné množství potřebné energie získá, či jaké dopady bude mít další výstavba holých ploch, neřeší vůbec nikdo. Hlavně nepolevit v konzumu.

Martin

Tak v tom az takovej problem nevidim, spise jestli po vystavbe bude vubec mozne ji zkolaudovat, aby to nebyl trvaly zkusebni provoz jako v jizni casti okruhu…

a8n

>Dopravní experti ví, a podle mne většina národa taky…
Většině národa to je u zadní části těla.

Ferenc Futurista

Na jihu jde okruh minimálně 10 – 15 kilometrů od centra (a pokud pamatuju, úsek 512 měl původně vést centru blíže a „šoupal“ se dál za Jesenici), na severu je vehementně trváno na trase, která vede od Staromáku nějakých 6 kilometrů. Chápu, že s trasou přes Suchdol se počítá už nějakch 50. let a je na ní rezerva v UP Prahy i Stč. kraje, ale není právě to důvod zamyslet s, jestli je to trasování z dnešního pohledu ideální? ŘSD tu zase předvádí svoje klasické „co jsme nakreslili, je bezcchybné a nebudeme se o tom s nikým bavit“, což jako… Číst vice »

Host

ŘSD předvádí svoje klasické….?? To jako fakt?
Nepředvádí to svoje „klasické“ spíš hl. m. Praha a Středočeský kraj, když stabilizovanou trasu zanesli do ZÚR a ustáli to i u soudu?

Ferenc Futurista

O tom právě mluvím, že je tam něco nakresleno 50 let a úplně to neodpovídá dnešní realitě. Mimochodem, mám mám tu vysvětlit rozdíl mezi Hlavním městem Prahou a jednotlivými městskými částmi a mezi Středočeským krajem a jednotlivými obcemi, nebo si to zvládnete nastudovat sám? Protože, pardon, máte poněkud hokej v tom, kdo je kdo…

Georg

pomalu, ale jiste se potvrzuje, ze je mozne zrusit 10-50 uradu, statnich instituci a vyzkumnych ustavu a nahradit je jednim futuristou.

Karel

Pane za 50 let se minimálně na straně Chabry, Čimice nezměnilo naprosto nic. A nechápu výhrady k hluku, protože letadla létající z a na Ruzyň koridorem kopírujícím trasu okruhu nadělají daleko více hluku.

Jarek

Opět rady brouka Pytlíka z Černošic i s nezbytným slaměným panákem. Nikdo tomu nerozumí lépe, nediskutuje se to několik desetiletí a nejdůležitějším kritériem je vzdušná vzdálenost od Staromáku…

Ferenc Futurista

Opět jeden blbeček, kterej nedokáže pochopit, co je to diskuse a bez argumentů útočí ad hominem. Běž se bodnout.

Georg

no uprimne receno, sam ses s tema argumentama taky moc nepredvedl: ze je neco nakresleno 50 let a vede 6 km od staromaku jsou takove pseudoargumenty, abys neco placnul, protoze mas nutkavou potrebu tak ucinit.

Ondros

Vzhledem k tomu, že okruh okolo Prahy má být primárně určen pro tranzitní přepravu, tak by určitě šel stavět dál od Prahy v méně osídlených oblastech. Stejné je to i s rychlodráhou do Kladna/na letiště. Projekt už dávno zastaral, ale my máme plány, tak budeme stavět bez ohledu na současný stav věcí.

...

Když začnete stavět ten okruh „dál“, tak ho posunete před okna jiným lidem, kteří s takovou variantou těch X desetiletí nemohli počítat. A od těch se dá očekávat tedy daleko silnější a zajisté i cítíte, že i tak nějak oprávněnější odpor.

antonín

dobrý argumenty, jen trochu selektivní. Co třeba že východní část okruhu původně někudy přes Hostavice a lidem v Horních Počernicích a Běchovicích se to přivedlo pod okna, to nevadí? Nebo že třeba podle studie ČVUT bude jezdit na 510 skrz Prahu 130tis, ale při přesunu na východ by kolem Úval jezdilo už jenom 40tis… ukrutný chudáci (a přes tu Prahu by pořád jezdil ten zbytek, tedy dvakrát víc). Přitom když tu 510 postavili, tak tam mělo jezdit jen 24tis, teď se tam plánuje5x víc a nikoho to netrápí.

...

Tak snad je každému jasné, že plánování provozu na nějaké budoucí komunikaci a věštění z křišťálové koule spolu mají hodně společného — a to věštění z té koule je patrně přesnější a spolehlivější. Pokud přijdete s plánem na vykupování kriticky ohrožených nemovitostí a výsadbou izolační zeleně, asi nebude nikdo proti.

antonín

jenže ta trasa byla tehdy naplánována i s ohledem na očekávanou budoucí zátěž. Jenže teď se o těch plánech odmítá diskutovat, protože tak je to přece dávno plánováno. Jenže je to jen půlka toho plánu. Takže je zcela relevantní se bavit o nových trasách, které budou tu násobně vyšší zátěž reflektovat. A ne že se tu argumentuje plány z doby, kdy dopravní špička odpovídala dnešní dopravě v neděli ráno. Tenhle přístup je fakt prozíravý a dlouhodobě udržitelný.

František

Jenže kromě počtu je třeba zohlednit i zdroje a cíle. A tady bude vedení pustinou poněkud haprovat. Leda byste postavil jeden vnější okruh pro dojížďku do Prahy (v původní trase) a další přes střední Čechy (navíc) a podnítil tak ještě veselejší vozbu všeho všude a nejlépe po silnicích, ať si to konečně užijí všichni.

AAA

dál od Prahy v méně osídlených oblastech … v Sudetech?

VRT

Ale však okruh kolem Prahy dávno stojí. Vede v trase Vídeň – Linec – Řezno – Chemnitz – Drážďany – Wroclaw – Gliwice – Ostrava – Brno – Bratislava – Vídeň.

On.

Kudy dál od Prahy? Někde severně od Kralup? Blíž ku Praze to dost dobře nepůjde z různých důvodů. Mimo jiné nejsou územní rezervy, územní plány s tím nepočítají. I Středočeský kraj dokázal nakreslit plánovanou trasu spojky D7 a D8 pouze od letiště kus před Kralupy a dál nic, není kudy a i tak je ona rezerva napadnuta obcemi které s ní ve svých plánech nepočítají.

Martin

ale jde, porad jsou tam pole, krome par domku mezi Rezi a Letkami… jinak pole, ale je tam rada vlastniku spjata s politiky,…

František

A žrát budete asfalt…

Martin

Polovina trasy je spolecna s planovanou spojkou mezi D7 a Kralupy… tedy duplicitni komunikace…
A tahle varianta snad levituje nebo je cela v podzemi? Ne, vede take po poli a tak vase poznamka neni na miste…

https://cdn.xsd.cz/original/d7f9343479d53e24bd6f80287011f3d0.jpg

Ta zelena cast, je planovana komunikace, ktera se stavet bude, bohuzel jako 1+1 a 2+1 pruh, jako obchvat Kralup a napojeni na D8 a odlehceni soucasne komunikaci 101,… vsimnete si, ze vede az k V.Prilepum, odtud by bylo snadnejsi vest povrchove obchvat prahy kolem Reze a Klecan, …

Paradoxne je to mnohem levnejsi a bezproblemovejsi varianta nez ta Suchdolska…

Martin

V obou pripadech stejne bude chybet i mistni spojeni mezi Suchdolem a Bohnicemi…

Martin V.

Existuje varianta dál od Prahy, kterou zmiňujete. Je to přeložka silnice II/240 (D7 – D8). https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_PHA1073 Je poněkud nešťastné, že v trase, která je mnohem vhodnější pro dálkový tranzit typu Lovosice – Příbram, nebo pro cílovou dopravu typu Ústí nad Labem – letiště Ruzyně má být pouhá silnice II. třídy a blíž centru pak dálnice D0 v uspořádání 3+3. Silnice I/16 s právě budovaným severním obchvatem Slaného taky může část tranzitu pobrat. Podobný paradox je i na východě Prahy v případě D0 + II/101. Rovnoměrnější rozdělení zátěže na dva okruhy (které se v nějaké formě stejně vybudují) by učinilo D0… Číst vice »

Martin

diky, nemohl jsem si vzpomenout na oznaceni te silnice… ona dokonce kopiruje smer i prazskeho okruhu v te stredoceske variante a stavet se pravdepodobne budou obe… II/240 i SOKP jizni varianta…

Letišťák

Máte pravdu, že úsek 512 vede nakonec dál od města, ale je velmi diskutabilní, zda to bylo správné rozhodnutí, okruh neslouží pouze pro dálkovou dopravu, ale je důležitý i pro vnitro městské vazby. Doporučuji podívat se na http://scitani2016.rsd.cz/pages/map/default.aspx na porovnání dopravního zatížení úseků 512 a 513. Odsunem se stala část 512 neatraktivní, kde je mezi úseky výrazný propad intenzit dopravy, svědčí o tom také vysoká dopravní zatížení na zárodku vestecké spojky (resp. exitu 3 Vestec). Můžeme pouze hádat, zda by v případě trasování blíže k městu nebyla ve finále i pro obyvatele Jesenice a Průhonic trasa z pohledu kombinace dopadu… Číst vice »

Ferenc Futurista

Jenže on by vnější okruh měl vnitroměstským vazbám sloužit co nejméně, k tomu by měl sloužit okruh městský. Jakmile začneme ty dva druhy dopravy míchat, vznikají potenciálně kritická místa, jako byl blahé paměti Barranďák, přes kterej musel každej, ať jel ze Slivence do Braníka, nebo z Istanbulu na Crážďany, a dle toho to tam taky vypadalo. Osobně nejsem – ač to bude daleko za hranicemi chápání velké části místního obecenstva – a pripori pro/ proti konkrétní zvolené variantě okruhu přes Suchdol, jen v ní na první pohled vidím spoustu slabin, o kterých se ale ani pět minut nediskutovalo, a z… Číst vice »

2701

Sorry, ale to je hroznej blabol. Ono se o tom nediskutovalo??? Ten navrh je furt stejnej? To byste si nastudovat mel neco vy…Obecne, ukazalo se, ze tahle varianta je PORAD ta nejmena spatna ze vsech, co kdy byly na stole…

antonín

jo, ty diskuze jsou super, většina je o tom, jak si zastánci vZUR z Prahy, MD a středočeského kraje notují, že to jinak nebude. S MČ které budou vZUR postiženy nejvíce se pro jistotu nediskutuje vůbec. A pro jistotu se ani nedodržuje zákon pro vymezení dotčeného území při EIA, aby se s nima nemuseli bavit. Vždyť některé závěry v dokumentaci EIA 511 ani neodpovídají podkladům v přílohách. Aby se ukázalo, která varianta je nejméně špatná, tak by se ty varianty musely rovnocenně a nezaujatě posoudit. Třeba ve všech porovnáních se systematicky vynechávají dopady na životní prostředí kolem úseku 510. Podle… Číst vice »

Ferenc Futurista

Ano, ten návrh je pořád stejnej jak za bolševika před 50 lety a doznává jen dílčích změn, žádnou alternativní trasou se nikdo vážně nezabýval a taktéž oponenturu k tomu projektu (což je v civilizovaných zemích běžná věc) taky nikdo neviděl. Tolik prostá fakta, která holt mají tu smůlu, že kolidují s něčím názorem.

Lemmy

Alternativa? Třeba místo okruhu výletní okruh po Středočeském kraji?
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/2108021-prazsky-nebo-stredocesky-okruh-starostove-chteji-aby-byl-dale-od-mesta

Poudy

Ty budeš rád za civilizovanou diskuzi? Podívej se na svůj předchozí komentář a na komentáře jinde. Ty po nikom nechtěj civilizovanou diskuzi, ty si zasloužíš, aby se s tebou každý bavil jako s hnojem.

VRT

Co se třeba na místo tykání zamyslet nad tím, jestli to není náhodou pravda. Jak už jsem onehdy psal, pán je sice hrubšího zrna, ale celkově musím souhlasit. Dobrá správa a ŘSD jsou svou neomylností, neústupností a arogancí vyhlášené. Bohužel si ale myslím, že v případě severní trasy je tahle trasa špatná, ale bohužel ze všech špatných nejlepší a nejlépe průchodná. Ideální řešení ovšem neexistuje.

Ferenc Futurista

Zamyslet se, to byste po lidech tohoto typu chtěl hodně. Ti umí jen bez rozmyslu něco papouškovat a kohokoli, kdo jim to kazí, začnou okamžitě napadat na osobní úrovni. Super pak je, že takováí hulváti bez mozku by kádrovali kohokoli, a sami v klidu šermují hnojem, neb další, co je u takových nebožáků symptomatické – že nemají naprosto pocit, že by se jich týkaly nároky, které sami kladou na druhé.

Georg

ja nevidim ze by tu nekdo neco papouskoval, par lidi tu nezavisle na sobe zduraznilo, ze je to slozity problem a hleda se spis nejmensi zlo nez nenaleznutelny ideal. to nejmensi zlo je pravdepodobne trasa, o ktere se pise v clanku.
ty jsi zadne reseni nenabidl, jen obvykle blaboly jak jsou vsichni, kteri se problemem doposud zabyvali, naprosti kreteni – asi proro, ze k veci jeste nebyl prizvan ferenc futurista, ktery by na screenshotu z mapy.cz dodal trasu, ktera nikoho nenapadla a ze ktere by vsichni siroko daleko padli na prdel…

...

Nejsem si tak úplně jist, zda by dávalo smysl jet z Istanbulu na Drážďany přes Barrandovský most, když navíc ještě v té době neexistoval tunel Blanka a musel bych se tedy probíjet přes Holešovice. Po Průmyslové a Kbelské to sice taky nebyla žádná výhra, ale ve srovnání s tímhle…

Ferenc Futurista

To byla hyperbola…

TomasRef

Nejezdilo se do Drážďan přes D7 a Cínovec? D8 v celé délce není zas tak dlouho.

...

To by byla velká zajížďka. Většina provozu šla po tehdejší I/8.

Karel

Co to vrátit rovnou do roku 80. To byl okruh včetně nákladní dopravy od D1 přes Spořilov okolo Slávie na želivského, Ohradu, Palmovku, Bulovku, Kobylisy a přes Chabry ven na Zdiby. Přes Prosek a Ďáblice zase jezdilo vše od Boleslavi a Hradce Králové pak po otevření jižní spojky a mostu z průmyslové i tento tranzit, až do konce 90 let kdy se to převedlo na prodloužení Kbelské okolo Tesca. Mimochodem to tam byli jen pole. Chtěl bych vidět jako v letech 85-90 jak by fungovalo když by Liberecká končila u sjezdu na Prosek jako tehdy. Až Vám bude 30 let… Číst vice »

František

To abyste ale stavěl okruhy hned tři (anebo vynechal ten městský, když tedy tolik vadí okolí). A máte pak na ten dálniční okruh pustinou dost zátěže? Myslím, že odsouvání a množení aut není řešením dopravních problémů…

Poudy

Přesně tak. Ta Severní část okruhu bude vedena perfektně až do Satalic, žádné odklony, tudíž i třeba lidé z Čerňáku můžou jet na letiště okruhem a pořád se jim to hezky vyplatí a tak podobně. Ty vnitro městské vazby to na severu vyřeší krásně a celé severní Praze a Praze-Západ/Východ se neskutečně uleví snad na každé silničce. Ona ta vzdálenost od Staromáku bude Ferenci možná tím, že když se půjdete ze Staromáku projít do Stromovky a pak si dáte ještě kousíček přívozem, projdete se ještě pár set metrů a ejhle, už jste za Prahou 🙂 To asi nemůžete srovnávat se… Číst vice »

Ferenc Futurista

Jasný, vést vnější okruh milionové metropole 6 kiláků od centra, to zejména s přihlédnutím k dalšímu rozvoji aglomerace fakt dává smysl.

Jinak, krása, že si tu hrajete na slušňáka, který mne chce mistrovat, a přitom jste sám sprostý jak kanál. Inu, co čekat od tupého zmrda, žejo (to abych použil aespoň nějaké výrazivo, kterému budete se svojí úrpovní schopen porouzumět).

Lemmy

D0 někde na konci Evropské vede 7,3 km od Pražského hradu. Co to znamená?

Karel

Ale tak za 100 let si postaví další okruh když to nebude za 100 let stačit. Koukněte se do Hradce Králové například. Navíc co bude nebo nebude za 100 let Vás fakt trápit nemusí.

Karel

PS a co takhle magistrála u muzea to je od centra kolik metrů?

MildaIV

Tak se ne to nedívejte jako na obchvat Prahy ale na druhý městský okruh. Aź se dostaví tak, se múže plynule navázat třetím dál od centra. Bude v té době potřeba.

František

No sám pořád doufám, že další už potřeba nebude. Už teď není kam ta auta dávat. Leda veškeré jídlo dovážet přes půl planety, vyvražďovat tamní obyvatele a vykácet tamní lesy. A válčit o energetické zdroje v dalších světových válkách. Protože by byly potřeba i na klimatizaci, dovoz vody a imitaci dalších životních potřeb…

Vojta

tak ono Praha – pokud berete jako centrum Staromák – prostě nemá centrum uprostředka. Vnější okruh (po)vede cca po hranicích Prahy. Blíže centru vede jen na jihu a východe Radotín+Zbraslav a Koloděje+Újezd+Klánovice+Hornoporno. Tam by dávalo možná smysl uvažovat o odsunutí okruhu dále. Jedinou opačnou výjimkou je Jesenice+Průhonice, kde si to místní samosprávy prolobovaly a není to dle mě ku prospěchu.

...

JVD má oproti JVK několik drobných výhod. Například bude také obchvatem dopravní pasti jménem Uhříněves. Dobře, pak se sice bude míchat provoz radiální s provozem okružním, ale i tak to bude výrazně lepší, než dnes. Stejně tak JVD po dostavbě 511 odlehčí tomu osmikilometrovému kousku D1 mezi Modleticemi a místem, kde mělo být původně křížení D1 a JVK (4. km D1). Navíc, jak už tu bylo zmíněno, stáhne na sebe i část provozu z II/101. Čili i když odhlédneme od zájmů Petrovic, Křeslic a Újezda, dává JVD smysl. To se o těch severních variantách okruhu na severozápadě Prahy říci nedá.

František

Uhříněves možná mohla mít zčásti klid, kdyby vedl okruh kolem Petrovic. Takhle je příliš daleko, takže teď kolony míří tamtudy do Hájů.

Radek

Trasování ideální je, převezmě hromadu tranzitu z města (Blanka, Strahovský tunel a dál), bude plnit tangenciální funkci, podělí se s dopravou z východního okruhu, stáhne tranzit z I/16 a II/101.
Trasování dále by zlikvidovalo veškerou sovislost s Prahou.

František

Časem stejně dojde k výstavbě nějaké kapacitní silnice přes Petrovice, protože ta zcela nezřízená autodoprava tam prostě jede. Je hezké, že odsunete dálnici do pustiny (a nastavíte tam sklady, kam se musí z města jezdit), ale pak to jaksi nefunguje tak, jak by mělo. A jestliže společnost vzdala jakékoli snahy o přenos nákladů třetích stran na původce či stimulaci přechodu na šetrnější způsoby dopravy, tak tam ta auta prostě mít budete. Už dnes jsou zhruba v té trase čile postávající kolony. Kdyby směřovaly v trase pokračování okruhu, jedou po Kutnohorské, ale ouha, ony směřují do Hájů!

Martin

To odsunuti na jih je opravdu az moc,… naopak treba zajeti Okruhu pres Cerny most je prilis do centra, zatizenejsi budou radialy a mistni komunikace v obcich snazicich se dostat do Prahy na transit…

Karel

Jaký má smysl okruh někde u Kralup? Pro mne pokud jedu z Letňan, Prosek třebas na Letiště žádný. Navíc lze tudy vést i MHD propojující levý břeh s pravým. Navíc to kopíruje severní hranici Prahy která se zde nezměnila nejméně 50 let. A hluk, ale kdež. Co ty letadla které mají v téměř totožné trase koridor na Ruzyňské letiště a nadělají při přistávání pěkný bordel.

Gremli

Povede-li krajem města, svede na sebe i dopravu z města. Povede-li dál, bude zejména pro kamionový tranzit a většina ostatního pojede dál přes město…co je lepší?

To je jako D43 v Brně…pokud bude dál od města, odvede pár kamionů, ale městu moc nepomůže.

Honza D.

Že by konečně docházelo k pohybu ledovců? Zaplať pánbůh že se konečně něco děje, i když, co si budeme namlouvat, kdyby to hotové včera by bylo pozdě.
Snad bude projektová příprava takové kvality, aby si s různými protesty a odvoláními Patrikové a jemu podobní vylámali u úřadů zuby.

Tomáš V.

Kdo hleda, ten najde. Tady se navic narazi spis na samotne mestske casti nez Patriky. 🙂

2701

Patrik vidi, ze jeho cas jeste neprisel. Vsadte se, ze se v pravy cas (zaloba na UR, zaloba na vyjimky zaloba na SP) zapoji…

Ferenc Futurista

„Zaplaťpámbů se konečně NĚCO děje“ je prapůvodem mnoha našich českých průserů. Obecně bych byl raději, kdyby se nedělo „něco“, ale konalo se promyšleně. A pardon, projekt, který udělá z Jugo.Party. dálniční přivaděč, spojením tranzitu s městským provozem na mostě přes Vltavu zadělá na „nový Barranďák“ či vyvolá soustředěný (a předem avizovaný) odpor všech městských částí po trase (protože ty zcela pochopitelně hájí zcela jiné zájmy než stát, potažmo ŘSD), mi tedy úplně promyšlený nepřijde. A jeho realizaci díky tomu vidím tak někdy po roce 2040…

Hanzi

Milej Futuristo, pokud nám tu chceš kázat něco o nesmyslném trasování, zvedni svoji ,,ctěnou prdel,, ze Staromáku a jeď se podívat např do Lyonu kde A6/A7 přesně půlí Lyon a přilehlé město Vienne, tudíž trasa která spojuje Paříž a severní Francii s Azurovým pobřežím a Španělskem a mimo to má nezastupitelný místní význam. A světe div se, ono to tam fakt i funguje a jede to.

Ferenc Futurista

Máš pravdu, vokruh se moh vlastně vést přímo po nábřeží…. Hele, já to v tom Lyonu docela znám a tam to holt tehdá jinudy než údolím řeky prorvat asi rozumně nešlo, což tedy zrovna není problém okruhu na náhorní plošině mezi letištěm a Suchdolem. Dále, v Lyonu se budoval průtah už před pár desítkami let a nemyslím si, že by ho někdo chtěl přesně tou trasou rvát dneska, neb další věcí je, že zrovna průtah Lyonem byl pokaždý, když sem tam jel, zasekanej až běda (takže to není úplně dobrý příklad, který by se měl opakovat). Jo, a Vienne žádná… Číst vice »

Jen tak

proc by proboha okruh v bohnicich (a most tamtez) mel zpusobit novy barandak?

vzdyt se jedna o zcela odlisne pripady…

Ferenc Futurista

Protože tam stejně jakona Barranďáku dojde ke smíchání tranzitu s lokální dopravou…

Radek

„Obecně bych byl raději, kdyby se nedělo „něco“, ale konalo se promyšleně.“…
Nebojte se, promýšlelo se to dlouho, vlastně desetiletí a promýšlely to hlavy které tomu rozumí víc, než nějaký Radek, nebo Ferenc.

antonín

o tom promýšlení si nedělám iluze. Tuhle jsem se nějaké hlavy co tomu rozumí z ŘSD ptal na to, že jim po dokončení okruhu podle jejich vlastních materiálů vychází překročení kapacity úseku 510 (uvnitř Prahy, dvě napojené dálnice s podnormovými odstupy, jestli tenhle úsek nebude šlapat jak hodinky, tak to bude velký průser) a zmohl se jen na zmatené blábolení. Moc promyšlené mi to nepřipadalo.

Ferenc Futurista

Tím promýšlením myslíte to, že se před 50 lety namalovala tahle varianta a o jiné se ani nediskutovalo? Tak to pak jo.

Karel

A že 30 let stará varianta na černým mostě s kapacitou na 24000 aut funguje i dneska?

Jiří Kocurek

Zatím tady jenom dokola opakujute, že to je špatně. Váš (nepochybně lepší) návrh trasy nikde nevidno. Sem s ním.

antonín

ale vidno, těch alternativních tras bylo několik a existují na ně posudky. Bohužel tyto posudky neprovádí porovnání variant, ale v zásadě jen hledají negativa alternativní varianty zatímco negativa základní varianty se systematicky ignorují. Kromě problémů typu nutnosti výkupu, případně bourání (což se u jiných liniových staveb běžně řeší, jen u alternativní trasy okruhu je to nepřekonatelný problém) je nejzásadnějším a asi jediným skutečným problémem středočeské NIMBY a neexistence legislativy, která by umožnila ho rychle obejít.

Georg

barrandak byl projektovany na vyrazne mensi objemy dopravy, na prioritni smer uplne jiny nez branik-barrandov a k tomu v dost jinych (=omezenych) podminkach ktere tu za totace panovaly. tvuj kolovratek o „druhem barrandaku“ uz dost smrdi trollingem.