Šest pruhů, dvoukilometrový tunel. ŘSD ukázalo finální podobu úseku Ruzyně – Suchdol
Ředitelství silnic a dálnic pokročilo s přípravou jedné ze stále nedokončených částí Pražského okruhu. Úřadům poslalo první kompletní dokumentaci pro
Ředitelství silnic a dálnic pokročilo s přípravou jedné ze stále nedokončených částí Pražského okruhu. Úřadům poslalo první kompletní dokumentaci pro úsek 518 z Ruzyně do Suchdola. Ta slouží pro takzvané zjišťovací řízení, zda musí být stavba řešena podle zákona o posuzování vlivu na životní prostředí. Vzhledem k velikosti stavby a její blízkosti zástavbě je jisté, že povolování zabere několik let.
Jde o první oficiální dokument ŘSD, v kterém řeší vliv stavby na okolí i jeho přesné trasování. Má jít současně o finální podobu. Řidiči si na nový úsek budou muset počkat: informační leták ŘSD uvádí zahájení stavby v roce 2026, současně ale dodává: „Jelikož výstavbu významných dopravních komunikací ovlivňuje velké množství faktorů, které se nedají předem předvídat, jsou uvedená data pouze orientační.“ Předložený materiál je optimističtější, mluví o zahájení stavby v roce 2025 a dokončení v roce 2029.
Materiál vychází z nově zpracované technické studie, která zohlednila dosavadní vývoj přípravy a platnou územně-plánovací dokumentaci. ŘSD tímto dokumentem současně zcela zavrhlo plán na takzvaný regionální okruh, který by vedl dál od Prahy.
ŘSD počítá s úsekem dlouhým 8,26 kilometrů v šestipruhovém uspořádání. Začíná na mimoúrovňové křižovatce Přední Kopanina, která se bude muset ještě kvůli stavbě rozšířit. Končit má před levobřežní opěrou plánovaného mostu přes Vltavu. Součástí stavby bude i přivaděč Rybářka. Pomocí přivaděče bude Pražský okruh propojen z MÚK Rybářka s ulicí Kamýcká s napojením na úrovni ulice K Vinici. Velká část přivaděče je vedena v hloubeném tunelu délky 900 metrů. V tunelu budou vedeny dva jízdní pruhy se zpevněnou krajnicí a oboustrannými chodníky Podle textu dokumentace ŘSD chystá ještě v brzké době zveřejnění materiálu pro navazující část okruhu ze Suchdola do Březiněvsi, oba záměry mají být posuzovány společně.
Rozsáhlá dokumentace připomíná i historii přípravy Pražského okruhu a problémů s jeho schvalováním. ŘSD v ní například mluví o jedné z variant překonat Vltavu na severu Prahy tunelem, tento plán už ale zcela opustilo. Odpor proti stavbě je stále velký: V lednu 2016 podalo několik městských částí v Praze, obcí Středočeského kraje a několik fyzických osob žalobu, v které se domáhali zrušení koridorů a ploch pro Pražský okruh. U soudu ale neuspěli.
Podle plánu mají být na trase čtyři mimoúrovňové křižovatky: Přední Kopanina, Horoměřice, Suchdol, a Rybářka. Téměř dva kilometry okruhu mají vést pod zemí v tunelu Suchdol. Tunel bude hloubený, v každém tubusu budou 3 jízdní pruh, 1 nouzový či odbočovací pruh a dva únikové chodníky. Bude klesat směrem k Vltavě.
Aktuální odhady počítají s náklady na stavbu v celkové výši přes 12,5 miliardy korun.