Jak se změní tramvajové linky v Praze: Šest nových trati obslouží stejně lidí jako tunel Blanka
První vůz Škoda 52T během homologačních jízd v Praze. Foto: DPP -Václav Holič

Postupně zprovozňované tramvajové tratě budou vozit 150 tisíc cestujících denně.
Neměl jsem čas to podrobně zkoumat, ale obecně mi vadí dlouhé souběhy dvojic linek s jen krátkými fousky rozvětvení na koncích: jakkoli sice chápu argument, že jejich proložením se získává poloviční interval na souběžné části přes centrum, ale na druhou stranu toto řešení značně snižuje komfort možných přímých spojení do jednotlivých částí centra (o které je jistě zájem větší než o krátký interval tranzitu přes centrum), přesto souběhy typu 22 + 23 přes Malou Stranu apod. za úplně smysluplné nepovažuji. Proto i nově vymyšlený etra dlouhý souběh linek 2 + 18 rozhodně nevnímám pozitivně: pokud už vůbec musí existovat, pak… Číst vice »
Zavedením linky 6 by linka 24 ze Spořilova jela navíc jen na Vodičkovu. Myslím, že takto navržená linka 2 smysl dává.
Přijde mi, že ROPID popřel sám sebe, když chce přivést novou linku 21 do Ječné. Mnoho let slýcháme, jak je tamní tramvajová trať přetížená, jak se při mimořádnosti na ní „zhroutí“ průjezd tramvajové dopravy centrem města… A najednou to nevadí, pošleme tam další tramvaje. A vysvětlení od ROPIDu? Žádné. Jen zdůvodnění, proč je technicky možné zvýšit počet projíždějících tramvají (jiný cyklus řízení křižovatek). Ale nenašel jsem žádné zdůvodnění, proč do Ječné přidává další tramvaje. Teda kromě toho, že mezi IPP a Čech. náměstím má 21 nahradit kapacitu linky 13 – jenže tento úsek nepochybně šlo vyřešit i jinak.
Takže mě tramvaj doveze z Řep do Poděbrad? Když stejně?
Ani ten trolling už není, co býval 🙁
Trolling redakce s nadpisy? Porovnávat kapacitu tímhle způsobem nedává smysl, trajekt toho uveze ještě násobně víc.
Trochu ty mapky nesedi, zatimco na Sporilov jsou vedeny v tech vyberech 2 a 6, tak v te celkove 11 a 24…
Celková mapa tramvají je stav na jaře 2026, ale lokální plánek je až stav po otevření TT Václavské náměstí, takže jsou to dva různé momenty v čase.
Protože je to pokaždé jiná doba. Obrázek číslo 8 (celá mapa) je jaro 2026 – po zprovoznění Dvoreckého mostu. Obrázek číslo 5, kde jezdí 2 a 6 na Spořilov, odpovídá zprovoznění trati na Václavském náměstí, tedy v létě 2027.
ok…
Ty změny jsou zase některé trochu kostrbaté, to už jsem si za pana Šubrta trochu zvykl. Zatímco při minulé „revoluci“ se skoro všechno od Anděla směrovalo na Floru, teď jsou hitem Vršovice. Mně se na tom líbí, že po dlouhých letech se aspoň na prc dny vystřílí sóla, která nemají v Praze ekonomicky ani prakticky co dělat.
Prc dny…? Že by středa🤣?
I po otevření TT v horní části Václavského náměstí bude v centru na kolejích dost těsno. Je vidět, jak zoufale chybí trať ve spodní části Václaváku a v ulicích Na Příkopě a 28.října. Stejně tak další odlehčení by přinesla i trať kolem Hlavního nádraží. Snad se s tím po příštích volbách pohne.
Někde jsem četl, že tam dřív tramvaj byla a kvůli vibracím, které ovlivňovaly okolní domy, byla zrušena. A to jsou dnes tramvaje mnohem těžší, ale třeba to umíme lépe tlumit…
Taky bych to ocenil.
To si pletete s tratí vedoucí přes Staroměstské náměstí. 😉
Máte v tom zmatek. Z důvodu narušení statiky domů byla zrušena trať v Celetné. Trať v Pařížské se potom stal zbytnou. Tratě na Václavském náměstí a v ulicích Na Příkopě a 28. října byly zrušeny, protože komouši rozhodli, že metro oblast obsluhuje dostatečně. Tak jako vše, co ty odporné rudé zrůdy hlásaly, byla i tohle zvrácená lež.
Rušili ovšem zhruba po vzoru tehdejšího Západu, jen se zpožděním. 🙂
Akorát zapomněli, že na západě je metro 10 m pod zemí a u nás (na B) 40 m.
Asi jak kde. Někde to zase „vyvažují“ dlouhými přestupními tunely. V Praze je ta hloubka možná zčásti dána i podložím (byť ano, válečný kryt). Každopádně jsem rád, že je o argument méně proti MHD na povrchu; jen ty hlubinné stanice nemusely být tak časté, čímž by metro bylo jako páteř (spolu s vlaky) rychlejší, doplněné mj. právě tramvajemi. Na západě je to často dosud auto = povrch, MHD = sklepení, případně autobus mezi auty. Jsem rád, že tady to tak nedopadlo.
Kde přesně? Všude v této oblasti se tramvaje zrušily jednoduše protože se řeklo že teď tam povede metro.
Kde? V centru se rusily trate kvuli metru…
Spíše kvůli autům (a kousku pěší zóny jako protiváze) s poukazem na možnost použít metro, propagované často bez času nutného na přesun do a z něj. 🙂
Při intenzitě pěšího provozu Na Příkopech si tam vůbec nedovedu představit TT.
Ale jo, takových míst je a dá se to, Příkopy jsou dost široké. Zrovna v Praze dlouhé pěší zóny s tramvajemi moc nejsou, ale funguje to třeba na Andělu nebo ve Vodičkově.
Na Andělu ani ve Vodičkové pěší zóny absolutně nefungují. Jsou to defacto klasické ulice s chodníky, akorát bez aut.
No, bez aut… Je tam aut o něco méně.
Každopádně ale nevidím důvod, proč by to podobně nemohlo fungovat na Příkopech. Ono opravdu není nutné, aby chodci zabrali úplně celou šířku ulice, a chodci a tramvaje se tam bez problémů vejdou.
Nutné to je. Každé vyspělejší město, má aspoň jednu nákupní třídu ve středu města kde se chodci mohou pohybovat naprosto bez omezení a s maximální prioritou. Do takového prostoru tramvaj nepatří. Například v Düsseldorfu kvůli tomu tramvaje v několika ulicích zrušili.
V Praze roli takovéhle nákupní třídy hraje v první řadě Vaclavák, který je v horní části tak široký, že se tam bez problému vejdou chodci i dvě oddělené koleje
Ne, ta nákupní třída je na Příkopech a v ul. 28. října. Ideálně by měla být plně pěší bez jakéhokoliv provozu vozidel od Máje až k Nám. Republiky.
Ideálně se tam vejdou tramvaje i pěší. Zajeďte si do Lince, Štýrského Hradce, Erfurtu nebo spousty dalších měst, kde se jezdí v centru a funguje to i v zaplněné ulici.
A vy si zajeďte do Vídně, Mnichova, Milána, Říma, Düsseldorfu, Berlína,… Pěší zóny bez tramvají jsou lepší.
Nejsou, je to daleko.
Stačí se mrknout do Brna…
A dopadne to jako Václavák, kam žádný prazak když nemusí, tak nejde.
Tak to asi platí i o výše zmíněných ulicích.
Tak záleží co je pro nás důležité. Zda chceme mít dobře fungující hromadnou dopravu, aby se v centru dalo kvalitně žít, nebo zda je naše priorita to, abychom raději co nejméně omezovali ty korzující houfy turistů s trdelníky.
V centru už fungující hromadná doprava je. Další zahušťování uvnitř bývalých hradeb nikoho o přestěhování do centra nepřesvědčí.
Nejde o to někoho přesvědčovat k přestěhování do centra, ale nabídnout lidem, kteří se tam pohybují, kvalitní veřejnou dopravu.
Vzhledem k tomu, kolik je tam pořád aut, je tam míst a pro dopravu ještě spousta. Stačí tu IAD konvertovat na efektivnější způsoby dopravy.
Klíčové je to „aspoň jednu“. Když těch pěších zón v Praze bude víc, rozprostře se to a vejdou se tam pohodlně i ty tramvaje. A ocení to hůře pohybliví lidé, kteří se tam dostanou MHD.
Tak sedmdesát by se tam určitě nejezdilo, ale obecně tramvaje celkem můžou fungovat i v místech s hustým pohybem chodců.
Ve většině délky Příkopů je v současnosti silnice i s parkováním, namísto nich by se tam klidně vešlo.
Spíš bych se bál 28. října, ale tam je zase míň lidí, a dá se snadno obejít přes Jumgmaňák, případně Rytířskou (kde by se IMO měl rozšířit chodník)
Ve vetsine ul. je parkoviste a silnice, pesi cast je az ta k Mustku… peoblem bych tam nevidel nikak velky, spise ul. 28.rijna je uzka, chybi to podloubi. ze ktereho jsou obchody…
28. rijna ma byt jednokolejna splitka
Nějak si protiřečíte – buď jednokolejná nebo splítka.
Splítka je když se dvě kolej propletou (bez výhybek) – varianty Malá Strana (na těsno k sobě) nebo Zlíchov (koleje jen z poloviny přes sebe-již zrušená). Jednokolejka, když tam máte dvě výhybky a jen jednu kolej.
Detail, predpoklad je stejne reseni jako na M.Strane, Vyhybky klidne byt muzou, ale byly by zbytecne…
O te jsem uvazoval uz kdyz se objevili prvni plany na navrat, ale porad povazuji za chybu zastavet to podloubi, je to uzke misto…
No zase ti lidé tam jdou často pěšky, protože mezi spodním můstkem a republikou je to rychlejší, než se crcat do metra. Ty tramvaje ty lidi odvezou…
Jen nebuďte líný a projděte se. Ono by se ani nevyplatilo čekat na tramvaj.
To, že vy jste teď zrovna zdravý, odpočatý a nic nenesete, neznamená, že to tak mají všichni. Chtělo by to trochu ohleduplnosti a přemýšlení. I vy budete jednou starý. A zlomit si nohu můžete klidně hned zítra. Chtěl bych pak vidět, jestli byste si říkal, že nemáte být líný a máte se projít.
Když něco potřebuji tam/odtud dopravit, tak pojedu autem. Vyzkoušeno při stěhování, jen to chtělo jet krokem. Pokud se to vejde do baťohu nebo do ruky, tak jdu pěšky. Proto tvrdím, že zavést tam tramvaj je nerozum. Osobní zkušenost.
To je váš problém, že pojedete autem. Nejste schopen oprostit se od osobní zkušenosti a představit si, že je někdo v jiné situaci, než vy. Tím pádem je úplně jedno, co vy považujete za nerozum – nerozum jste tu totiž především vy.
Vysvětlete mi, jak se chcete stěhovat tramvají. Navíc zastávky tam byly na Můstku a potom až u Prašné Brány.
Já se tramvají stěhovat nechci a ani to nikomu neradím. To je jen další z vašich hloupých nápadů.
Kde byly zastávky před 40 lety je irelevantní.
Mimochodem – pokud bych nemohl na nohy, tak bych potřeboval, aby mi před domem stálo auto. Ta vaše nenávist k autů by mi způsobila, že bych se nemohl hnout z domu.
Kdybyste měl nohu v sádře, auto před domem by vám bylo houby platné. Tramvaj byste ocenil.
Já žádnou nenávist k autům necítím. Akorát si nemyslím, že jsou auta důležitější než lidé.
Já bych celou Prahu proměnil v pěší zónu a k tomu bych zrušil MHD. Však všichni si můžou dojít pěšky, ne?
A když špatně chodím?
Místo aut úplně ok. Je to tam v poho široký na dvě tramvaje.
Pěšky je to tam všude kousíček. Tramvaje by tam jen zavazely. Je tam pěší zóna, obrovský pohyb lidí, hlavně cizinců, byla by spousta úrazů. Kdo nechce do metra, může popojít do Jindřišské, na Náměstí Republiky. Lidi, nebuďte líní.
Trať na Příkopech nebude protože nejde postavit protože by nesplňovala hlukové normy.
Mínusujte jak chcete, ale tohle je oficiální vyjádření IPR na můj dotaz.
vsak prave ipr prezentoval koncepcni studii hradebniho korza kde tato tramvajova trat/trate vedou? to mi nejak nesedi, nebo to jsou nove informace?
Informace je to přibližně rok stará.
A na hradební korzo se finanční prostředky vyškrtly.
Škoda, že se všude jen píše o nových linkách ale nikde se nepíše proč se přehazují ty staré. Konkrétně mě zajímá, proč se linka 4 stěhuje ze Smíchova na Radlice a zničí tak přímý spoj na Vinohrady.
Komu mam napsat aby mi to vysvětlil?
Přečíslování 21 na 4 a obráceně taky nechápu. No ale tady je teda ono „vysvětlení změn“.
https://pid.cz/nove-tramvajove-trate-pro-150-000-cestujicich-kazdy-den-vysvetleni-zmen-v-kontextu-dokumentu-rozvoj-linek-pid-v-praze-2022-2032/
No obecne to precislovani je tady tak trochu uleteny, jako 4 a 21, 13 a 29… je to divne…
„Uletený“ jako ulétlé (hovorově ulítlé)? Také mi přijde, že to mohlo být střídmější, i podle některých návrhů v diskusi; možná, kdyby do toho nezasahovali politici někdy až nezdravou měrou a dali přednost věcným argumentům před vášněmi a snahou se zalíbit, ale to bychom chtěli moc. Ty první změny s mostem jsou ještě celkem OK, možná na pár detailů, ty další se stejně budou ještě vyvíjet, dlouhá doba do jejich uplatnění.
Já bych řekl, že chtějí navýšit návštěvnost dpp.cz. Někdo bude za to hodnocený. Už teď se musím každé ráno před vyjetím podívat, kam co zrovna jede 🙂
Podle mě celkem logicky – Radlice neměly přímé spojení do centra, zatímco dosavadní spojení byly minimálně dublovány…
Radlice maji do centra jaxi metro, že jo…
Díra po Radlicích ano, část Smíchova podél Radlické nemá dosud ani náhradu pěší lávky, ani možnost přestoupit do metra u Ženských domovů, musí se probít pruhem společným s auty až k Andělu; nebo si k tomu monolitu v místě starých Radlic do metra zajet a obkroužit to pod Děvínem ještě přes nádraží. Zástavba směrem k Jinonicím v místě dřívějších továren by pak možná uvítala západní výstup ze stanice, místo obchůzky monolitu podél zadních vjezdů nebo (z druhé strany) stoky pro auta (jejichž část bude ovšem sama generovat, bohužel).
A žádnou tramvaj… Metro je nahoře u centrály ČSOB, kde je hustota osídlení mizivá… Radlice mají asi tři stanice tramvaje dolů… Zkuste se tam napřed podívat, než začnete peskovat…
Nicméně pravda je, že na Andělu probíhají hromadné výměny, a nepochybuju že i do metra. Teď to tedy absolvovat muset nebudou.
Jenze to mohli nechat prave 21,… ale ono to bude souviset i s nasledujicimi zmenami u Muzea a Libenaku v budoucnu… teoreticky…
Nikdy jsem nejezdil na Strahov, takže neznám realitu. Ale fakt to má potenciál na to stát se místním „terminálkem“?
Trochu mi to připomíná v plánech přepečované Čakovice.
Je tam velký areál VŠ kolejí, přičemž studenti, kteří na nich bydlí, jezdí na obě strany – hlavní budovy ČVUT jsou v Dejvicích, kam má jedna z těch linek zamířit, ale další mají některé fakulty na Karláku, proto jsou tam důležité i auto/trolejbusy na druhou stranu kopce.
Plus na ploše velkého stadionu je tréninkové centrum Sparty, včetně tréninků mládeže, atd.
Doplním, že pravděpodobně se tam přesune i hlavní stadion Sparty.
Ta 28 ma propojit strahovske koleje, vysoke skoly v Dejvicich a VS v Suchdole… tohle spojeni nahradi precpane busy, z obou stran…
Akorát je docela dobrý poznatek, že mezi Vítězným náměstím (metro) a Lotyšskou (ČVUT) bude docela velký průplet ze Suchdola a Strahova. Ale když tak se dají ty 1T zkapacitnit.
Co si pod „terminálkem“ představujete? Na Strahov jezdí hodně lidí od Dejvic i od Karláku, přestupy tam tak důležité nejsou, Strahov bývá tím cílem. A tak to bude i nadále, s tím že se tam to spojení zlepší.
Tzn. fakt je to místo, které je podle vás teď underserviced a je mezi prioritami oprávněně? Já řeším spíš to, že takováto akce mi dává menší smysl než tramvaj do Suchdola, ale můžu se samozřejmě plést.
Do budoucna se počítá s bytovou výstavbou pro asi deset tisíc lidí jen v areálu bývalé Avie mezi Letňany a Čakovicemi. To je víc, než kolik mají Čakovice dnes.
Pročež je kladen důraz na vlečku přes průmyslový areál do pidisídliště, zatímco kolej až téměř ke stanici metra Letňany, kde průmysl zanikl, zato by se tam kromě osob vešly i exponáty pro místní „výstaviště“, byla vytrhána. 🙂 Aspoň, že existuje plán protažení C k tomu nádraží, nakonec by to sneslo i druhý vestibul někam dále do zástavby.
Pomalu se nám linkové vedení posouvá z kdysi navrhovaného vídeňského řešení někam k Uralu alias “odevšad všude”. Ještě zavést zpátky nepřestupní tarif.
Víte o tom, že ve „vídeňském“ řešení prakticky neexistují diametrální linky?
28 linek je přesně stejný počet jako nyní ve Vídni a to na tramvajové sítí podobného rozsahu
(dále se o tomhle ale bavit nechci, tyhle analogie nikdy nefungujou protože ty systémy jsou v jiném kontextu infrastruktury, okolního MHD i urbanismu)
To jistě, těžko aplikovat linkové vedení Vídně na Prahu. Jen to pro běžného cestujícího začíná být lehce nepřehledné.
Při velikosti Prahy IMO není možné udělat systém ve kterém by se většina lidí orientovala, zvlášť když přihlédneme k tomu že tramvaje tvoří jeden celek s autobusy. Normální cestující prostě musí buď znát svou pravidelnou trasu, nebo použít vyhledávač spojení. Umět tramvaje nazpaměť je zábava pro šotouše, ne řešení pro slušné lidi
Běžný cestující jezdí zpravidla pořád stejnou trasu.
Nějakou dobu jsem ve Vídni žil a popravdě jsem nikdy nechápal označení toho ideového konceptu za „vídeňský“ (a to jsem byl osobně na tiskovce, kde to tehdy prezentovali). Rozhodně není pravda, že by Vídeň měla síť pár vysoce frekventovaných linek, je to takový hybrid, dost podobný Praze.
Ono asi není na škodu mít z každého většího uzlu pokryté alespoň dva hlavní směry do centra, už jen jako redundanci v rámci sítě. Lidé si linky nepamatují už dneska, trvalý stav jsme tu stejně neměli mnoho let.
Ono to s nepřípoji mimo špičky vyjde podobně, vlivem časové platnosti (již v Praze zatím naštěstí nezkracují, aniž by ovšem existovaly jízdenky na skutečně krátkou jízdu zvící 10 až 15 minut za výhodnější cenu). Jo, systém méně linek s minimalizací přestupních vzdáleností a zajištěním návazností by byl za mě uživatelsky přívětivější, než kombinace tak přesných prokladů, že návaznosti v mezičasech těsně nevycházejí (nestačíte přejít), přičemž na většinu cest stejně někde přestoupit musíte. Na druhé straně chápu, že pro hůře pohyblivé jsou rozlehlé křižovatky, kde je ostrůvek posunut co nejdále, aby nebyla omezována auta, a ještě je dlouhý na dvě soupravy,… Číst vice »
Pořád chybí trať kolem hl.n. Ta by byla hodně potřeba pro redundanci v centru, i s tratí na Václavaku bude pořád single point of falure mezi Václavákem a Jindřišskou. Proč tu trať nepostaví alespoň nějak provizorně, ale hlavně co nejdřív?
Realisticky by mohla být tak za pět let kdyby se fakt máklo. Myslím že je lepší si nějakou chvilku počkat a projektovat jí až se vyřeší co s tím nádražím.
Spíš by se mohla obnovit TT Náměstí Republiky – Národní třída, i kdyby s Vmax 20 km/h.
No co s nádražím – nevymýšlet zbytné přestavby, spíše to zkulturnit, odstranit balast a přizpůsobit funkce prostorů současné poptávce. Odbourání současné haly a zároveň přístavba nových křídel mi přijdou tak nějak vzájemně vyrušitelné.
Ano, to by za mě bylo ideální (jen by parkoviště na střeše mohli nahradit něčím lepším, třeba obchodním domem.). Ovšem i to je potřeba dořešit a vymyslet jak navýšit kapacitu (více eskalátorů, možná další podchod, napojení na (-1) a (-2))
Parkoviště na střeše má výhodu krátkého přestupu z vlaku na autobus a naopak. Jinak by cestující musel MHD popojet např. na Florenc, což pro cizince je obrovský problém.
„experti z Ropidu“ 😂
Takoví experti, kteří dokáží linku 6 a 14 spojit prakticky jen do jedné co si převléká číslo a pak se divit, že se přenáší zpoždění… To je snad normálnímu člověku jasné, ještě před zavedením.
Ano, i jim to bylo jasné. Co jiného s tím ale měli dělat?
No a třeba ta 34 je úplně zbytečně číslo, stačilo by prodloužit 6.
Nešlo, 34 jede kousek trasy s 6 a byl by zmatek.
Jj, spíš bych jen přejmenování přesunul na NádrHol, aby bylo jasné že jede na metro
Tak tam se převléká jak teď, tak i v budoucnosti (narozdíl od někdejší 14/24 na Ortenově náměstí)
Kdy je v plánu rekonstrukce tramvajové trati v ul. Za Ženskými domovy? Podle dokumentu (na str. 45) pojedou tramvaje touto ulicí jen v jednom směru.
A taky je tam nějak úplně náhodně zastávka Bieblova.
Někde se říkalo, že komplexně až po dokončení terminálu Smíchov, načež se může kompletně překopat Na Knížecí do formátu náměstí, a s tím se sfoukne i ta TT.
Mezitím se zkouší zjednosměrnění nejsevernější části Radlické, aby se zlepšil průjezd tramvají k Andělu.
Možná v další fázi změnit uspořádání tak, aby měla auta směřující do obchodního veledomu samostatný pruh, když už to musí být (a nebyla Tatrovka adaptována na méně kapacitní areál podobných funkcí). Sám bych byl i za obnovení zastávky Ženské domovy; možná ji má částečně zastoupit vzdálenější Bieblova v kombinaci s autobusy směrem na Santošku, kdo ví – a někde jsem četl i o rušení výstupu z metra tím směrem, tak snad to od ostatních bude brzy poté lépe průchozí.
Škoda že přes Vinohrady povede pouze jedna noční linka a na Strahov žádná.
Na Strahov antabus 910 „stačí“, asi jako na Dědinu…
Tak jako přiznejme si, že většina nočního života na strahově se odehrává „v místě“ a těm, co vyrazí do města noční procházka v případě pohrdnutí busem a odmítnutí nějakýho pseudotága za kilo neuškodí.
Na Vinohradské je to ovšem zlepšení o 100 %, dosud tam nebylo v noci nic (jen výlukové odklony).
Koukám, že některé změny linek nejsou v článku, proto přidávám: Otevření Václavského náměstí taky přesměruje linku 21. Podle dokumentů má nejprve jezdit přes Náměstí míru, později přes Nuselské schody. Kromě toho hodně proplete linky jezdící přes Náměstí bratří synků, podobně jako Dvorecký most s tratěmi z Anděla. Linka 13 se po otevření trati na Jarov vrátí na Zvonařku, spolu s 23. To bude zajímavé, jak se tam ty tramvaje na tom trianglu střídat. S otevřením Malešické trati se z linky 13 pak stane spojka mezi Vinohradskou a Karlínem. Na původní trasu linky 14 mezi centrem a Holešovicemi se vrátí až… Číst vice »
Linka 13 na Zvonařku nejezdila. Ta jezdila na Čechovo náměstí.
Ale u Ropidu stejně člověk nikdy neví jak to bude. Pokaždé mění dokonce i svoje dokumenty. Ještě do vydání teď těchto nových dokumentů se třeba mělo za to, že na Strahov pojede právě 13 a 28.
Pardon, bylo to špatně řečeno. Myšleno bylo, že se vrátí se po zrušení a bude končit na Zvonařce. Byť historicky 13 na Zvonařce čas od času končila výlukově.
Ale ano, ty změny plánů jsou docela nanic.
https://pid.cz/wp-content/uploads/mapy/schemata-trvala/a6_tramvaje_mini.pdf
https://pid.cz/wp-content/uploads/system/LV2022-32/LV2022-32_kniha_C_rozvoj-linek-pid-v-praze.pdf
Otevření Libeňského mostu právě linková vedení moc nezmění, dnes jsem byl v té infotramvaji a v brožuře, kterou tam rozdávali (lze ji získat prý také v infocentrech nebo se dá otevřít i online), pro rozlišení se tam nachází mapa po otevření všech probíraných tratí se zavřeným mostem, tak i po jeho otevření (datum tam ovšem není specifikováno). V té mapce vidím linkové vedení po Libeňském mostě téměř shodné jako před lednem 2024 – 1 se vrací na Spojovací, 25 na Lehovec, 6 na Vysočanskou, jen místo 14 má jet přes most 24 (a končit na Palmovce), 12 se vrací k… Číst vice »
Otevření Scheinherrových tramvajových tratí se blíží. A kdy se budou otevírat ty, které zahájil pan náměstek Hřib? Oh wait… On žádné nezahájil? Bez legrace. Zahájil ten pán v rozvoji MHD vůbec něco nebo jen natáčel videa?
Hřibova velmi častá věta : „Máme plán..“
Je otázka, jestli vůbec něco dovolí Kovařík na financích. ODS naschvál vše blokuje, aby mohla před volbami tvrdit, že se nic neudělalo.
Tak asi těžko si můžete myslet, že za ty tři roky zahájí stavbu něčeho jiného, než to, co dostal připravené. Ale pokud jde o to, co zahájil, tak třeba terminál na Smíchově.
Zároveň se zavírá to, co Scheinherr zlikvidoval – Libeňský most.
Když je žábá na prameni ODS, co na nic nedá peníze než autíčka, tak se to holt připravuje a zahajuje těžce.
Začala v tomto volebním období příprava nějakých kompletně nových tramvajových tratí nebo se u nějakých výrazně posunula ta už rozběhnutá?
Nebo je vše výsledek z minulého období?
Psalo se tu o částech okruhu (Jeremenkova a most Podbaba-Bohnice). Nevím teď z hlavy, jestli to vyloženě příprava EIA nebo nějaké studie ještě.
Akorát Jermenkova myslím.
Bohužel i u ní nevidím žádnou závratnou rychlost a tlak na urychlení příprav.
Modřany – Komořany, pokud vím, jsou v přípravě, ale výstavba je v plánu až od 2027. Prodloužení od Dědiny na Padesátník nevypadá, že by se hýbalo. Spojka od Motola na Vypich je schválená, ale v jakém stavu je projektová příprava, netuším.
Plány na čtyřce (Jeremenkova, tangenta) a na osmičce (Bohnice) jsou v podobě záměru a vzhledem k postoji MČ to tak asi dost dlouho vydrží, pokud s nimi tedy nový náměstek nezačne nějak intenzivněji vyjednávat a pokoušet se najít kompromisní řešení.