Jak se změní tramvajové linky v Praze: Šest nových trati obslouží stejně lidí jako tunel Blanka
První vůz Škoda 52T během homologačních jízd v Praze. Foto: DPP -Václav Holič

Postupně zprovozňované tramvajové tratě budou vozit 150 tisíc cestujících denně.
I po otevření TT v horní části Václavského náměstí bude v centru na kolejích dost těsno. Je vidět, jak zoufale chybí trať ve spodní části Václaváku a v ulicích Na Příkopě a 28.října. Stejně tak další odlehčení by přinesla i trať kolem Hlavního nádraží. Snad se s tím po příštích volbách pohne.
Někde jsem četl, že tam dřív tramvaj byla a kvůli vibracím, které ovlivňovaly okolní domy, byla zrušena. A to jsou dnes tramvaje mnohem těžší, ale třeba to umíme lépe tlumit…
Taky bych to ocenil.
Škoda, že se všude jen píše o nových linkách ale nikde se nepíše proč se přehazují ty staré. Konkrétně mě zajímá, proč se linka 4 stěhuje ze Smíchova na Radlice a zničí tak přímý spoj na Vinohrady.
Komu mam napsat aby mi to vysvětlil?
Přečíslování 21 na 4 a obráceně taky nechápu. No ale tady je teda ono „vysvětlení změn“.
https://pid.cz/nove-tramvajove-trate-pro-150-000-cestujicich-kazdy-den-vysvetleni-zmen-v-kontextu-dokumentu-rozvoj-linek-pid-v-praze-2022-2032/
Nikdy jsem nejezdil na Strahov, takže neznám realitu. Ale fakt to má potenciál na to stát se místním „terminálkem“?
Trochu mi to připomíná v plánech přepečované Čakovice.
Je tam velký areál VŠ kolejí, přičemž studenti, kteří na nich bydlí, jezdí na obě strany – hlavní budovy ČVUT jsou v Dejvicích, kam má jedna z těch linek zamířit, ale další mají některé fakulty na Karláku, proto jsou tam důležité i auto/trolejbusy na druhou stranu kopce.
Plus na ploše velkého stadionu je tréninkové centrum Sparty, včetně tréninků mládeže, atd.
Doplním, že pravděpodobně se tam přesune i hlavní stadion Sparty.
Pomalu se nám linkové vedení posouvá z kdysi navrhovaného vídeňského řešení někam k Uralu alias “odevšad všude”. Ještě zavést zpátky nepřestupní tarif.
28 linek je přesně stejný počet jako nyní ve Vídni a to na tramvajové sítí podobného rozsahu
(dále se o tomhle ale bavit nechci, tyhle analogie nikdy nefungujou protože ty systémy jsou v jiném kontextu infrastruktury, okolního MHD i urbanismu)
To jistě, těžko aplikovat linkové vedení Vídně na Prahu. Jen to pro běžného cestujícího začíná být lehce nepřehledné.
Pořád chybí trať kolem hl.n. Ta by byla hodně potřeba pro redundanci v centru, i s tratí na Václavaku bude pořád single point of falure mezi Václavákem a Jindřišskou. Proč tu trať nepostaví alespoň nějak provizorně, ale hlavně co nejdřív?
Realisticky by mohla být tak za pět let kdyby se fakt máklo. Myslím že je lepší si nějakou chvilku počkat a projektovat jí až se vyřeší co s tím nádražím.
Spíš by se mohla obnovit TT Náměstí Republiky – Národní třída, i kdyby s Vmax 20 km/h.
„experti z Ropidu“ 😂
Takoví experti, kteří dokáží linku 6 a 14 spojit prakticky jen do jedné co si převléká číslo a pak se divit, že se přenáší zpoždění… To je snad normálnímu člověku jasné, ještě před zavedením.
Ano, i jim to bylo jasné. Co jiného s tím ale měli dělat?
No a třeba ta 34 je úplně zbytečně číslo, stačilo by prodloužit 6.
Kdy je v plánu rekonstrukce tramvajové trati v ul. Za Ženskými domovy? Podle dokumentu (na str. 45) pojedou tramvaje touto ulicí jen v jednom směru.
A taky je tam nějak úplně náhodně zastávka Bieblova.
Škoda že přes Vinohrady povede pouze jedna noční linka a na Strahov žádná.
Na Strahov antabus 910 „stačí“, asi jako na Dědinu…
Koukám, že některé změny linek nejsou v článku, proto přidávám: Otevření Václavského náměstí taky přesměruje linku 21. Podle dokumentů má nejprve jezdit přes Náměstí míru, později přes Nuselské schody. Kromě toho hodně proplete linky jezdící přes Náměstí bratří synků, podobně jako Dvorecký most s tratěmi z Anděla. Linka 13 se po otevření trati na Jarov vrátí na Zvonařku, spolu s 23. To bude zajímavé, jak se tam ty tramvaje na tom trianglu střídat. S otevřením Malešické trati se z linky 13 pak stane spojka mezi Vinohradskou a Karlínem. Na původní trasu linky 14 mezi centrem a Holešovicemi se vrátí až… Číst vice »
Otevření Scheinherrových tramvajových tratí se blíží. A kdy se budou otevírat ty, které zahájil pan náměstek Hřib? Oh wait… On žádné nezahájil? Bez legrace. Zahájil ten pán v rozvoji MHD vůbec něco nebo jen natáčel videa?
Hřibova velmi častá věta : „Máme plán..“
Začala v tomto volebním období příprava nějakých kompletně nových tramvajových tratí nebo se u nějakých výrazně posunula ta už rozběhnutá?
Nebo je vše výsledek z minulého období?
Psalo se tu o částech okruhu (Jeremenkova a most Podbaba-Bohnice). Nevím teď z hlavy, jestli to vyloženě příprava EIA nebo nějaké studie ještě.
Akorát Jermenkova myslím.