Šest miliard eur za pět let. Letiště Schiphol výrazně navýšilo plán na investice
Letiště Schiphol v Amsterdamu. Foto: Schipchol.nl
Amsterdamské letiště Schiphol čeká v příštích letech velká modernizace. Jedno z největších letišť v Evropě výrazně navýšilo plán na investice
Gretu jebne 😂
Ja si myslim ze vice lidem jebne ze slecny Grety.
Mně by bývalo stačilo, kdyby tam zavedli místo šedého moru barvy, jako máme my na T2.
Další problém byl napřilad ten, že se chodilo daleko od letadla pro kufr, protože ČSA mělo téměř vždy zcela nejvzdálenější stání na psty a od něho nejvzdálenější zavazadlový pás. Po stížnosti, pár nesmyslných kecech od ČSA, jsem přešel na KLM a problém zmizel.
Neviem o akom šedom mori hovoríte – všetky značenia majú hlavu a pätu, taktiež sú esteticky aj dizajnovo na výbornej úrovni (vo väčšine prípadov ide o čierne písmená na žltom podklade). Sú dobre viditeľné aj z diaľky, a zrejme tento dizajn je založený na nejakom dizajnmanuále ktorý je daný nejakou zákonnou vyhláškou, pretože rovnaké tabule sa používajú aj na letisku v Eindhovene.
opravdu zmizel? .)
já jen, že v AMS jsem měl tu čest být s KLM z Prahy tak 30x, a to, že jsme skončili na konci B prstu nebylo zřídkavé ani s KLM 🙂
nemluvě o tom, že KLM často nasazovalo embraer, a pak člověk skončil na A apronu – a dál to fakt být nemohlo 🙂
Z fokkří farmy se jede autobusem, ne pěšky. Drobná šance skončit na B sice s KLM je, ale ne 100% jako byla s OK, a navíc pro tyto přílety KL používa pásy v první hale z toho směru. S OK musel člověk často, ne li vždy, do příletů 3, co je dalších pár set metrů navíc
Super zprava. Tohle letiště mám rad, i proto, ze jsou zde hodně laciné parfémy.
AMS má bohužel velký handicap v podobě dráhového systému, zažil jsem tam pojíždění, která trvala prakticky půl hodiny. Kdesi jsem viděl i výňatek z manuálu, které dráhy se používají při kterých směrech větru a je to mazec. (U moře holt fouká a ještě se to pořád točí.)
I přes tyto komplikace jsem ale osobně na Schipholu nikdy problém neměl.
Každou chvíli někde někdo řve o globálním oteplování způsobeném spalováním fosilních paliv. A skoro stejně často si jiní chrochtají blahem nad neustálým a stále rychlejším růstem objemu letecké dopravy, která je bezkonkurenčně největším původcem emisí v přepočtu na přepravenou jednotku nákladu nebo osob. A z opačné strany zase pořád někdo řve o nutnosti rychlého nahrazení všech aut, včetně nákladních, elektromobily. Tak to mi fakt nejde dohromady, rád bych se někde dozvěděl, jak to s tím šíleným greenwashingem je doopravdy!
“… která je bezkonkurenčně největším původcem emisí v přepočtu na přepravenou jednotku nákladu nebo osob.” To spíše vy si bezkonkurenčně vymyšlíte. U moderních letadel se dostáváme na spotřebu 2.5-3l kerosinu na osobu na 100 km. Navíc v EU je i velmi vysoká průměrná obsazenost letadel (85 %), takže ta spotřeba je velmi reálna. Porovnejme si to s autem, v každém autě v EU je průměrně 1.7 lidí, s průměrnou spotřebou 6.5l/100 km jsme na tom hůře než u letadla. Navíc co třeba takové výletní lodě? De facto zbytečná záležitost a jaké má každá z těchto lodí emise? Mnoho lidí také… Číst vice »
Co se lodí týká, tak asi 0,2 litru paliva na tunu a 100 km. Pokud nejedou rovnou na LNG, čímž jejich emise odpovídají kogenerační plynové elektráně adekvátního výkonu.
Data z roku 2008 (to byl ten výzkum, který x milionů aut přirovnal k jedné lodi co do emisí oxidů síry) již dneska nelze brát jako referenci.
Ironicky dodám, že za zbytečnost můžeme rovněž prohlásit dovolené jako takové …
To, co píšete, není pravda. Studie z roku 2023: https://te-cdn.ams3.cdn.digitaloceanspaces.com/files/The-return-of-the-cruise-June-2023.pdf Budu citovat: “The analysis shows that despite the introduction of the UN shipping body’s sulphur cap in 2020, Europe’s 218 cruise ships emitted more sulphur oxides (SOX) than 1 billion cars in 2022, or 4.4 times more than all the continent’s cars.” “ Many cruise operators such as MSC Cruises have been investing in fossil gas (LNG) as an alternative to conventional marine fuels. As of now, more than 40% of cruise ships in the order books of global shipyards are slated to be delivered with dual-fuel LNG engines. When… Číst vice »
Výborně. Takže třeba taková Allure of the Seas váží 100 tisíc tun a vozí kolem 6 tisíc pasažérů. I když Vaše tvrzení bylo rozporováno id KrizeVychodniSpolecnosti, tak při Vašich údajích je na hlavu spotřeba 3,33 litrů na 100 km. Takže jsme stále na vyšší spotřebě než při letecké dopravě.
Pokud je u dálkového autobusu obsazenost 85 %, tak to pak vychází pomalu na 0.5 l/100 km.
Ano, autobusy a vlaky budou při vysoké obsazenosti určitě bezkonkurenčně ekologické. Otázka je, jak ekologické jsou třeba vlaky u nás, když jich plno vozí vzduch a průměrná obsazenost určitě nebude tak vysoká.
Akorát že vůbec. Největší původce emisí na přepravenou jednotku osob (paxkm) dle dat IAE z roku 2019 je doprava velkými osobními auty, podle jiných dat je to lodní doprava záoceánskými parníky. Co se týče letecké dopravy, v různých zdrojích se před auta dostávají pouze krátké vnitrostátní lety. Středně dlouhé a dálkové lety jsou na tom pak podstatně lépe než auto se vznětovým motorem.
A především pak celkově letecká doprava tvoří pouhé 2–3 % emisí CO2, což oproti takovým 21 % procentům silniční dopravy, 30 % průmyslu či 10 % zemědělství opravdu netvoří tak signifikantní část, jak se tvrdívá.
Takových peněz do něčeho ležícího pár metrů pod hladinou moře. Snad se investice vrátí dříve, než se dostaví oceán…
Az se dostavi ocean, Vam to bude davno jedno, detem taky.
Nevíte, kdy se má ten oceán stavět? 🙂
Stavi se prubezne, nekolik cm rocne 😅😅😅
To je z těch roztátých ledovců, taky je už na polech nevidíte…
Hm… A čím to, že je nejvyšší „vrchol“ Malediv stále stejně vysoko a že se tamní atoly nijak nezmenšují? Že by nějaká místní anomálie? 😉