Šest kilometrů v tunelech. ŘSD žádá o první razítko na nový čtyřpruh z Brna ve stopě Hitlerovy dálnice
Tzv. Stará dálnice v Bystrci, která by měla být přestavěna na I/73. Foto: Packa / Wikimedia Commons
Nová silnice má propojit D1 a D35.
Už to tu mohlo 80 let stát :/
Kdyby se stala ta skvělá a Němci by tu 2. světovou vyhráli, že? Jenže to bychom ru Vy ani já nebyli.
Nesmysl, ta dálnice je z velké části stavebně připravená, některé úseky byly dokonce ve fázi zahájení pokládky vozovcek. Mohlo to jezdit od roku 1950, kdyby to komunisti dokončili a nenechali ležet ladem.
Doufám, že bude tato stavba výhledově pokračovat i na jih od křížení s D1 směrem k D52 (ve stopě nedostavěné Německé dálnice).
Možná ještě otázka, proč to nevede až okolo veverske bitysky
Myslím, že s promyšlenými opatřeními se to dá rozumně postavit i v této stopě, tunel v Bystrci, odhlučnění Přehrady, Holedné a Žebětína, nějaké rozumné omezení rychlosti. Potom největším problémem zůstává Přehradní radiála, která na takové objemy vozidel není vůbec připravená. I pokud se postaví MÚK u Kamenolomu, tak zůstává nevyhovující křižovatka u Lidlu a přechod u Zoo, které tam prostě zůstat musí a nějaké semafory, nebo obdobné nic nevyřeší
Což jsou ovšem zcela místní úseky které své intenzity nijak neodvozují od I/43… když se právě teď chci dostat od D1 někam do Bystrce, musím jet Kníničskou nebo případně klikatou „výletní“ trasou okolo velké ceny (což stejně připadá v úvahu jen pokud přijíždím od Prahy). V tomto by napojení Hitlerovky od D1 (které už tam děsně dlouho chybí) mělo Kníničské i trochu pomoci…
Prasárna na entou. Průtah městskou částí o velikosti okresního města je zločin.
K nejbližší budově to je skoro 100 metrů, navíc v tunelu.
Podívejte se do Vídně, jak blízko od dálnice jsou domy.
Navíc, vzdálenost samotná snad není měřítko. Tím je spíš hluk, emise apod. Bude něco z toho nějak nadlimitně překračovat normy? Které u nás jsou často papežštější než papež?
Když se to mělo řešit 20 let zpět, všechny budovy (paneláky) z hlediska hlučnosti a odstupu vyhověly s výjimkou tehdy nově postaveného domu „Zelené údolí“ na Štouračově. Takže asi tak.
A co má asi tak říkat Ostrava? 🙂
Zdravíme do Bástru. Ta dálnice je v plánu nejméně 80 let, všichni to víte a Váš brekot je tudíž bezpředmětný….. a údajný „průtah“ bude v tunelu, ale to Vas stejně nezajímá.
Není v plánu, je již 82 let fakticky ve spodní stavbě hotová.
Aha, a co je asi průtah Pisárkama, například??
Hitlerova dálnice by byla super, kdyby se jí podařilo realizovat ještě za mého života. Snad se toho dožijí děti mých dětí.
Buďte tady naprosto v klidu. Ani jeden z Vás se toho nedožije 🙂
Jsem v naprostém klidu, auto nemám, ke štěstí potřebuji jiné hodnoty.
Většina lidí to má na ježdění, nikoliv jako objekt obdivu. Už dávno není auto statusovým symbolem, když se dá koupit ojeté za 3 měsíční mzdy.
Přesně ta dostupnost (nejen aut) nás připravuje o ty opravdové hodnoty.
Co jsou ty opravdové hodnoty? Že si nebudem moct dovolit navštívit koncert, protože bude nedostupný jak pro muzikanty, tak pro posluchače?
Ale prdlajs. Většina lidí v ČR už žije ve městech.
A co ta menšina? Oplotit bez nároku na cokoliv?
Takže zde ve vlákně řešíme „opravdové hodnoty menšiny lidí“, nebo co vlastně?
Jsem zmaten.
Vole!
(odpověď z vesnice)
Ano, a stěhují se do takových sídlišť jako například Bystrc, která přímo vznikla okolo (tehdy dávno provozované) čtyřpruhové silnice… čili to tehdy evidentně považovali za přijatelné.
Pro vás je hodnotou koncert, kam jedete autem?
MHD ani taxíky neexistují, resp. jejich použití po koncertu pro vás ruší hodnotu koncertu?
Pro mě celkem jo, když to mám domů přes 100 km. A protože v noci noc nejezdí, tak buď autem nebo vůbec.
Auto nemám, řidičák taky nemám, takže proč by auto potřebovali ostatní, když ho nemám já. Co je tohle za uvažování, však Vám nikdo ničemu nebrání jezdit hromadnou městkou dopravou a zachovat si tak svoje hodnoty. (-:
Jen abychom si rozuměli: Já myslel to spojení D1 a D35. Ne to, že se zahájí nějaká první část 🙂 hezký den
Pokud opravdu chtějí tuhle stavbu zahájit za „jen“ 5-10 let ,tak opravdu nechápu proč se během posledních pár let investovalo tak moc prostředků na semafory a předělání křižovatky na Žebětín, pouliční osvětlení od té křižovatky až do Bystrce a kompletně nový asfalt z Troubska až do Bystrce……
Ta silnice byla strasna, jak by asi vypadala za dalsich 5 let?
Semafor na Zebetin / Bystrc a zejmena novy odbocovaci pruh, tu krizovatku vyrazne zlepsil.
Všude se budují kruhové objezdy bez nutnosti elektřiny a osvětlení, jen v Brně se musela vybudovat křižovatka se semaforem uprostřed lesa ???
Samozřejmě, že tam měl být kruháč, stejně jako na Přístavní/Obvodová, ale vymyslely se dobrý výmluvy 🙁
Musím říct, že už tam teď většinou funguje preference autobusů, takže tam nejsou úplně k ničemu
V Pardubicích se mělo jezdit bez zabezpečení jen půl roku a jak to dopadlo. Zahájení za 5-10 let, ve skutečnosti 2x tolik, do té doby bude ten semafor na odpis.
Vypadá to jako moc fajn věc, škoda že se toho nedožiju…Fakt díky Bystrčáci, bydlíte v úplně jiným kraji, se slušnýma brňákama nemáte nic společného, ale házet nám do věcí vidle, to by vám šlo. 😁
Hele, nejsme všichni stejní. Žiju v Bystrci, na auta na Hitlerově dálnici koukám z okna, a tuto dálnici chci 🙂
Tímto způsobem se to projednávání zcela jistě dovede … k problému.
Zakázal bych Bystrčákům průjezd přes Žabiny, aby nám tam nečmoudili a můžou do města jezdit pro mě za mě přes Kuřim.
Nebo okolo velké ceny… což se třeba při cestě na jih, východ nebo severovýchod (Vídeň, Bratislava, Ostrava) vyloženě šikne, začít cestu 15km zajížďkou…
Proč má být označována jako silnice první třídy, když je plánovaná v parametrech dálnice a není tedy označována jako D73? Aby se mohlo jezdit oficiálně jen 90km/h, což by nikdo nedodržoval a „dálnice“ byla tak kasičkou na pokuty?
Je to obráceně – jako dálnice by to nemohlo mít tolik sjezdů a bylo by daleko horší dosáhnout schválení. Takže to postaví jako silnici první třídy, jinak by nebylo nic – a pak se uvidí…..
zatím jsou brněnská blahorodí celkem striktně proti kamerám na podobných pastičkám
Původně to ovšem byla dálnice A88, pak až do 90.let D43. Je to ovšem postavené podle tehdejších německých norem (menší šířky a větší sklony než dle dnešní ČSN 73 6101)), takže v českých podmínkách to lze kvalifikovat pouze jako R. Nicméně v celé délce regulérní dělený čtyřpruh, kapacitně a funkčně se blížící dálnici.
i na jedničce může být 130 km/h
No na této v těsném okolí Brna určitě ne… možná tak někde za Kuřimí dál na sever, ale v úsecích Bosonohy-Bystrc-Kníničky-Kuřim tak možná stovka… a celkem správně, bude to tam samý sjezd, nejmíň půlka vnitroměstská doprava (případně zdrojová/cílová)…
Politika. D43 je rudý hadr, I/73 nikdo neví, co vlastně je.
pojem silnice I.třídy v režimu silnice pro motorová vozidla s povolenou rychlostí 110km/h (lidově řečeno rychlostní silnice) vám nic neříká?? To je třeba na výpadovce I/43 kolem Globusu… Navíc i na takové lze legislativně zvýšit rychlost o dalších +20 právě na 130km/h což se dá i čekat minimálně od Čebína dále na sever až k D35, kde již budou sjezdy daleko od sebe odpovídající dálniční normě…
Myslím, že jako dálnici by na to nemohlo jít ani euro z EU. EU nedá peníze na dálnici, která prochází městskou částí. Tohle je takový náš český vo*eb…
Chudáci lidi v Hrádku, kteří mají silniční a železniční radiálu uprostřed obce 🙂
Patrik už se těší ,že bude mít zase do něčeho házet vidle. Všechny živočichy už vyčerpali tak tam najdou třeba okřídleného vodního hada nebo zelenou berušku.
Zelení pomatenci. Hlavně že v Brně jsou neustále kolony
Jo, třeba pár přírodních rezervací přímo v trase nedokončené dálnice.
https://mapy.cz/s/gozejozuva
https://mapy.cz/s/davolumeke
Na to si můžeme vsadit že to nebude jednoduché.
To je jak tůmě v lese u Klánovic. Kdyby tam Perner nestavěl železnici, tůně by nevznikly. Hlava 22.
Právě, tady jim člověk postavil (a posléze nadlouho opustil) krásné těleso na kterém si tyto druhy našly místo…před Histlerem tam bylo úplně normální pole.
No tak jim člověk opodál nějakou umělou mez zase „vyrobí“…
ŘSD děkuje na upozornění problémů a posílá klíčenku ve tvaru hvězdné brány.
Dálnice povede okolo, ne v původní stopě.
Z vašeho příspěvku je patrné hlavně to, že vy a dist zdejších šotoušů se už těšilo, až si zase bude moci do někoho kopnout, aby si zvedli své pošramocené sebevědomí. Pokud tedy vůbec kdy nějaké měli. Pomatení jsou hlavně oni sami. Kolony v Brně souvisí s vnitoměstskou dopravou a jen tupec to spojuje. Nebo demagog. Hlavně, že si najdete zdůvodnění pro své projevy nenávisti. Smutné, že tohle ještě existuje. Ale bohužel, i tací jako vy se vyskytují mezi námi.
Jak se bude dát jet na kole, na mopedu nebo na traktoru od křižovatky Žebětínská/Stará dálnice („u prasátek“) do Bystrce? Teď tam jezdíme po Staré dálnici. Bude tam nějaká obslužná komunikace?
Dle textové části oznámení, grafické přílohy na poslední straně (str. 227) to vypadá, že by tam nějaká komunikace, dokonce po obou stranách silnice, být měla.
Šlápnete do pedálů 🙂
v článku máte mapy jednotlivých úseků ve které je naprosto jasně vidět že je tam samozřejmě plánovaná souběžná komunikace z Veselky do Bystrce…
Na kole je to úplně v pohodě, trasa přímo okolo „prasat“
https://mapy.cz/s/farukumadu
https://mapy.cz/s/muzojupota
případně mírnou oklikou zde, trasa celkem vhodná i pro moped…
https://mapy.cz/s/betafokojo
K čemu je potom dálnice na Ivanovice a Kuřim? Proč je třeba stavět toto?
Jen odhad:
Puvodni vyvadi dopravu de facto z celeho Brna a muze prip vest i cast provozu z vychodu. Nova spojnice bude proto, aby se vyvedl provoz prichazejici z jihu a zapadu a nema potrebu zajizdet do centra (ani sirsiho)
Přes Ivanovice jde o přivaděč do většiny Brna, Hitlerova dálnice je spíš západní obchvat města v severojižním směru.
A ten Severo jižní směr nemůže tvořit dnešní propojení od Vídně přes Husovice na sever?
Tak jistěže, raději všechny pošleme přes Řečkovice, KrPole, Blackfield, Židenice a Černovice?
Ale on tama stejně kdekdo pojede, záleží kde bude jeho cíl… Pokud pojede někam na Vyškov/D1 tak pojede právě takto. Na D2 to bude všelijak, podle vytížení a osobních preferencí. Na D52 už spíš přes Pisárky nebo Bystrc. Na D1 směrem Praha pak logicky přes Bystrc…
Jak tak koukám na ty špagety na zaústění do D1, to bude mezi Troubskem a Bosonohama pěkné těsno. Když k tomu připočítáme ještě VRT, tak budou mít místní pod okny pěkný šrumec
Jen ať mají, dálnice je tam 50 let, buď se s tím sžiju, nebo se přestěhuju. Je právěže dobře, že infra povede v jednom koridoru.
A to nakonec nemá vést D52 od Modřic okolo Ostopovic, ale od Modřic má být odkloněna směr Chrlice (tam křižovatka s D2). Jinak by to u Troubska bylo ještě zajímavější. 🙂
Raději ať je to vedle sebe mezi obcemi, než aby to bylo dál od sebe, zato z obou stran obcí.
Otázka je, jestli teď už konečně bude dávat smysl ta kdysi zatrhnutá tangenta D1/D52. Neznám očekávané přepravní proudy, ale přijde mi logické auta, co jedou na Vídeň, nechat sjet přímo, než je tahat peáží po tom věčně zasekaným úseku D1 kolem Brna.
Dobře, ne peáží, ale rozumíme si.
Rozumíme, ale tak to nebude 😛
JZT není v ZÚR, takže pokud někdy bude, tak si pár desítek let ještě počkáme.
Prověřovali to, a vycházelo to tak že by tama vedla spíš „normální“ silnice 1+1 pokud vůbec něco… a 2+2 celkem obtížně „protáhnutelná“ stejně. Je to tam dost „kopcovaté“ a obydlené, to by zas byl samý tunel. Po D1 se to zatím snese, až opadne stavební ruch a budou tam tři pruhy…
Přípravu velmi kvituju, jen upozorňuju, že jsme už v takové době, ve které pouze dopravní řešení neprojde povolováním a připomínkováním veřejnosti. Pokud se k návrhu u Brna nebude přistupovat stejně jako Praha předělala podobu Blanky II, nepovolí se nikdy.
No ona se právě předělala a toto je výsledek. Za mě objektivně opravdu ohleduplný, maximálně prodloužit tunel Bystrcem o nějakých 100,200 metrů jižně. Jinak je to velmi ohleduplné, všude. Otázka bude, jestli to bude např. okolo Malhostovic vůbec realizovatelné, jde o nejnižší místo široko daleko a víme, jak se chová voda ..
Vy jste velmi naivní. Už teď je jasné, že žádný tunel nikdy nebude! Finančně nereálné. Jsou to jen koblihy, aby lidi tolik neprotestovali..
Který nebude, ten u Svratky?
Který tunel je finančně nereálný, ten 1300m, 1500m (jeden ze tří) nebo 500m?
Ať vím jak finančně desetkrát nereálnými stavbami jsem už kdy jel..
Odměřením z mapy je od potoka k silnici II/379 výškový rozdíl 8 metrů. V místě dálnice je ta dvojka v dolíku, stoupá na obě strany, metr se dá přisypat, když by bylo nejhůř.
U Budějovic je D3 v tunelu pod potokem a taky to funguje.
Nevím, jak to měl v plánu Hitler, ale přijde mi dost zcestné to napojovat na D35 někde v území nikoho pod Jeseníky. A to asi jen proto, že je tam územní rezerva. Daleko větší smysl by měla trasa někde okolo Svitav, nejlépe ještě západně od nich až k Poličce a Litomyšli. Tím by vzniklo přirozenější napojení na D35 , které by zřejmě odlehčilo i D1 ve směru od Prahy o tranzitu ze západu Polska nemluvě. Takto se bude budovat spíše paralelní cesta k trase Brno-Olomouc-Mohelnice s velmi vzdáleným výhledem na napojení k Wroclavi.
Od Černé Hory směrem k Litomyšli je několik pahorkatin, vodní nádrž Letovice a celkově je ten terén komplikovanější než kolem Boskovic, Velkých Opatovic a Jevíčka, kde to vede více méně údolím. A nelze zapomínat, že Poláci chtějí zkapacitňovat silnici od Kladska do Bobošova, takže i napojení na Polsko je důležité a to vychází mezi Moravskou Třebovou a Mohelnici.
Pak má smysl dálnice Šumperk Jeseník Polsko
Jakoze my dalnici do Glucholaz a Polaci do Klodzka? Se to trosku nepotka, ne? 🤔
Zajímavostí ale je, že ta rychlostní silnice S8 od Wroclawi do Klodzka povede zřejmě velmi blízko jesenického výběžku u sídel Zloty Stok / Bílá voda.
Dálnice do Jeseníku nikdy nebude. Plánuje se čtyřpruhová I/44 do Loučné nad Desnou a dál je CHKO Jeseníky, přes kterou dálnici prostě nenaplánujete. Možná za 50 let se zase začne mluvit o tunelu pod ČHS.
Jako 10 km tunel pod Červenohorským sedlem? 😉
Není problém,můžete si nalézt i vizualizaci.
Záleží jak moc by povolili „zaříznout“ do CHKO… kdyby to byl 1+1 tunel s cca. 500m příjezdové estakády z obou stran tak by tunel stačil asi 2,5km…
Na tunel „dálničních“ parametrů by to samozřejmě muselo být blíž úpatí a tedy citelně delší 🙁
Myslím, že se spíš uvádí délka cca 6,5 km..a dle mého názoru je zrovna Červenohorské sedlo ukázkovým příkladem, kdy by neměl být hlavní tah veden „závodní dráhou“ přes hlavní hřeben CHKO, ale tunelem z údolí jedné řeky ( Desné) do údolí druhé řeky ( Bělé )
Poláci připravují stavbu dálnice do Klodzka a plánují ji až k hranicím s ČR u Dolní Lipky. Ale v ČR zívačka a přemýšlení, co vlastně (ne)chceme stavět, obzvlášť když Franta a Pepa z hospody tvrdí, že napojovat chudá území je nesmysl, lepší je odříznout desetimetrovou zdí a Luďa z ministerstva by nejraděj nic nestavěl.
Není divu, že nás Poláci ekonomicky dávno předběhli.
Zkuste si tu trasu naklikat třeba na mapy.cz. Nevychází to kvůli velkému převýšení mezi Boskovickou brázdou a kopci okolo Poličky.
Údolí Svitavy je dost úzké a hustě zastavěné, tudy dálnici neprotáhnete, a vést jí vedle po kopcích, to by bylo nejen velice nákladné, ale i těžko přijatelné z hlediska ochrany přírody a krajiny.
Hezké by to bylo, ten směr Brno-Svitavy-HK je dost frekventovaný, ale je to úzké údolí je dost problém se tam vyhnout těm obcím 🙁
Holt buď zajížďka, nebo kratší ale pomalejší. Třeba se tam aspoň v jedné obci podaří vymyslet „malý“ obchvat…
Jako obyvatel Kuřimy, kterému povede dálníční přivaděč půl kilometru od domu rozhodně souhlasím se stavbou. Mnohem lepší než nekonečné kolony na průtahu městem.
Jako obyvatel Jizaku, kde je v blizkosti nejvytizenejsi dalnicni usek bych si troufl tvrdit, ze neni ceho se bat.
A brzo to ani možná nebude pravda.
Děkuji za váš přístup. Klobouček před každým, kdo dohlídne dál než na špičku vlastního nosu ..
Také bydlím v Kuřimi a čekáme na stavbu jako na smilování. Už koncem 90 let byla téměř schválena, ale hodila do toho vidle Bystrc
Oni ti z Bástru jsou vubec divní. O trase dálnice vi nejméně 80let a pořád se tváří velice překvapeně a dotčeně… už jejich prarodiče s tou dálnice museli počítat, když se tam stěhovali!
Proč, že to není dálnice formálně, ale jen silnice s „parametry dálnice“?
Parametry dálnice má jen šířkou komunikace. Lokální a regionální provoz bude převažovat nad tranzitním, proto jsou zde častější sjezdy, než povoluje norma pro dálnice.
ano, ale větší hustota se týká pouze úseku od D1 po MUK Čebín, kde bude na 16km hned 5 mezilehlých sjezdů. Od Čebína dále budou již normové vzdálenosti pro dálnici a nebude nic bránit tomu i na této silnici povolit 130 km/h (legislativa umožňuje i na SMV navýšit ze 110 až na 130), ostatně i směrové vedení zde bylo už za války navrhováno tuším že na 150/160km/h.. Zajímavostí bude úsek MÚK Čebín – Lysice: https://mapy.cz/s/fekejulupa S délkou 16km se bude jednat o nejdelší úsek bez sjezdu v celé ČR společně s úsekem D2 Hustopeče-Podivín, kde se ale plánuje naštěstí mezilehlá… Číst vice »
Tohle bude jasný adept na zvýšení rychlosti na 150 km/h. 😀 Třeba se tu někdy svezeme..
pevně věřím, že se svezeme, už se na to moc těším, ale ta odsovina se 150…to doufám, že nebude. stačí, že se 150 jezdí na D46, kde je 110 max.
Rozdíl je i v poloměru oblouků, povolených stoupáních, šířce ochranných pásem atp. Tím že to bude čtyřpruh, tak bych asi byl v klidu s tím, že to nebude označené jako dálnice… Hlavně aby to bylo
No na D2 s těmi sjezdy vysloveně šetřili (skoro určitě kvůli penězům) a není to dobré, chybí tam hodně.
Charakterem stavby by mi přišlo nejvhodnější provozovat silnici jako „silnici pro motorová vozidla“. Tam časté sjezdy nevadí (viz I/43 v Brně) a rychlost 110 by taky byla fajn.
Bylo by to tak výrazné zlepšení (proti aktuální 90, často však i 70 nebo rovnou 50 v obci) že by to jistě většině stačilo…
Další kousek do rozsáhlé sbírky toho co se nikdy nepostaví 🙁
co se nepostavilo?
Hlavně by to měli dotáhnout až na polské hranice a pokud možno co nejdříve. Včera bylo pozdě.
Souhlasím, že to dotáhnout až k hranici s Polskem v plném 4pruhu. Ale proč to nebude rovnou dálnice když to bude mít její parametry 🤔. Je k tomu nějaký důvod
Třeba se to za 10 let převede mezi dálnice jako před 8 lety bývalá Rka. 🙂 Důležitější je to postavit a tomu třeba trochu přeřazení mezi jedničky pomůže. Tedy myšleno tomu povolení.
Pro mě za mě ať se to jmenuje stezka Česko polského přátelství 😃 jen ať má 2+2 v patřičných parametrech.
I/73 od Brna k Moravske Trebove – vcera bylo pozde. Pokracovani do Polska – zbytecnost, ktera se nastesti nikdy nebude realizovat.
a proto si ŘSD aktuálně nechává zpracovat studii jak propojit chystanou polskou S8 od Klodzka s naší sítí pro severo-jižní tranzit, jestli nějak k D35 a následně I/73, nebo propojení trasovat kolem Štítů k Zábřehu na čtyřpruhovou I/44 – což mi osobně přijde jako vhodnější varianta s více možnostmi volby následné trasy na jih od Mohelnice (D35+D55, D35+D46+D1, D35+I/73)
Vskutku velmi vzdalena budoucnost. Tahat polsky tranzit za penize ceskeho danoveho poplatnika pres pohranicni hory je vzrusujici, zvlaste kdyz si to muzou objet po D1 nebo D11. Mnohem radeji bych videl treba (D)19.
chlapče, to že žiješ nekde u I/19 nijak neovlivní proud Poláků z Wroclaw na jih ..
Kde ziju, do toho je to ho*no a u I/19 to neni. Proudy Polaku z Vratislavi maji k dispozici D1 a za par let D11. Co presne ti na tom neni jasne?
Jasně, protože ty jezdíš jednou za rok do Chorvatska, tak všichni musí jezdit jenom na jih. Nebudeš tomu věřit ale i dost Čechů jezdí do Polska. A ty hory tam vážně nejsou Alpy. To může řešit jeden středně dlouhý tunel. Navíc Králíky a okolní vsi jsou jistě plné Poláků.
Tak to si budes muset napsat Jeziskovi, ty stredne dlouhej tunele, treba ti ho letos prinese…🤣
Dopadne to jak s Královcem, českou ostudou. Mladkovské sedlo je v širokém okolí nejlépe schůdný přechod přes hory a vždycky byl. A jestli někdo nevyrube dost dlouhý tunel, tak i vždycky bude….
Proč zbytečnost? Poláci budou co nevidět v Kladsku a nemají problém svou esku prodloužit až na hranice. Od naší plánované dálnice je to fakt jen malý kousek a byl by hřích to neudělat.
No tak sup sup, delej…
Souhlasil bych, pokud by se zavedlo pořádné mýtné.
Ale když se zavede pořádné mýtné, tak klesne doprava, že výstavba další kapacitní komunikace nebude potřeba, takže vlastně by nebylo nutné stavět.
Takže podle vás lidi jezdí jen tak z plezíru, protože se nudí?
Bohužel, hlavně dodávky vezou jen jedno ložisko, páč je systém, že náhradní díl na skladě je zbytečný
A s tím jedním ložiskem jezdí přetížené … žeáno!
Co znamená pořádné mýtné, likvidaci firem?
Firmy to přežijou, pže to promítnou do nákladů… Což se obratem promítne do cen všeho a budeme moct nadávat, jak se všechno zdražuje bez zjevné příčiny 😀
Že by se měla silniční doprava více podílet na nákladech na infrastrukturu a externality, ne si jen diktovat, co se kde postaví. A ano, mýtné by mělo i nějakou regulační funkci.
Pořádné mýtné vždy zaplatí zákazník….. čím vyšší bude, o to bude vše dražší. Chcete to roopravdy?
Třeba si pak lidi rozmyslí kupovat věci, co přejely občas celou Evropu.
Zajímavé je, že ten zákazník tohle velké mýto už platí. Jen se tomu neříká mýto (platí uživatel), ale daně (platí všichni). Za mě by bylo zavedení celoplošného mýta, spojené se snížením daní o toto mýto, vedlo pouze ke změně finančních toků. Zboží by bylo o něco draží, ale stejnou měrou by zbylo víc peněz z výplaty, takže dostupnost zboží by zůstala nezměněná. Důvodem pro zavedení mýta místo daně je pak to, že by firmy i zákazníci byli motivováni ke snižování nákladů – omezování zbytné přepravy, preference lokální výroby, využívání levnějších módů přepravy apod. Pozn. Pokud by se na režim „platí… Číst vice »
Ano a není potřeba mýta nestačí,začínat ekologické náklady dopravy. A přestane se vařit obilí do španělská ,vepřové že Španělska, odpady z Itálie (co to bylo vysypaného v gotthardskem tunelu), bioštěpka z \Brazílie do Finska. Proste se přestaneme chovat jak paka a bude líp i pro planetu i pro nás
Máte špatně popisek na fotce. Je to tzv. „Stará dálnice“ v Bystrci, oficiálně silnice III. třídy.
Ano, jediná čtyřproudová trojka v Česku.
Chtěl jsem něco namítat ale dálnice 491 je II.třídy.
Díky za upozornění, opraveno.
Je to název ulice v Bystrci, nejen nějaká tzv. přezdívka té silnice III/3844.
Snad to zalití okolí Brnenské přehrady betonem ekologické spolky na dlouhá desetiletí zarazí. Doufám ve stejný neúspěch ŘSD jak na Nových Mlýnech.
Smazáno pro kretenismus uživatele, trvale blokován.
Ale to nebylo hezké, že…
Tohle bylo zbytečný.
Podám na vás stížnost redakci zdopravy.cz, ať vám váš účet zablokují. Zvážím právní kroky.
A jeje, už je to tady… žaloby, zablokovat, právní kroky.. že by byl kolega Tomash od Patrika? To s tou rakovinou byl hloupý, ale zcela nežalovatelný výrok.
Cha,cha,cha….
On vadí i tunel, který z povrchu zemského nepoznáte?
https://mapy.cz/s/fakuluhojo
Teda ta cisterna na pitnou vodu, co je vidět JENOM v tom jednom náhledu je kouzelná 🙂
Tak doufejte, doufejte, nic vic vam nezbyva…
jaký zalití betonem? 😀 Teď vede přes Bystrc otevřená čtyřproudá silnice, která je pro MČ dost velkou bariérou: https://mapy.cz/s/rabojovele
Když se toto postaví tak tam bude prostupný park, o té „dálnici“ absolutně nebudete vědět, protože povede přes celou Bystrc pod zemí…
Ale on nepíše o Bystrci, ale o přehradě…
pod hrází zcela jistě pod úrovní koruny hráze povede most zakrytý v tubusu, který na jedné i druhé straně údolí bude přímo přecházet do tunelů… Takže co tam máte dál? 😀
Fuj, kampak na ně s logickými argumenty…
Kdyby do toho Bystrčáci neházeli vidle, mohl být zakrytý most a část dálnice už dávno postavený. Mimochodem se mlčí o tom, že s dálnicí bude ještě větší zátěž na silnici vedoucí z městské části Komín (od VMO jako čtyřpruh Kníničská) na Bystrc, bude to z města nejkratší cesta na dálnici směr Svitavy.
Na Prahu je kratší jízda po západním přivaděči z Pisárek na Brno-západ a rovnou „po hajveji číslo jedna vyjetejma kolejema.“ Já se těším, máme rodinu u Boskovic, dost nám to pomůže míjet Lipůvku i Drásov.
Však plánují předělat tu křižovatku u kamenolomu na mimoúrovňovou a tím to bude v pohodě. Mimochodem – tímhle se stanou Kohoutovice první částí Brna, která bude mít kompletní Velký silniční okruh 🙂 – protože jižní část VMO v tu dobu bude ještě pořád na houbách.
no problém není jen u Kamenolomu, naprosto nezbytná je rovněž zvažovaná MÚK Veslařská x Kníničská (současná křižovatka ve směru do města způsobuje každodenní docela dlouhé kolony) k tomu je potřeba omezení křižovatky u Branky jen na dvě pravé odbočení s připojovacím pruhem a nahrazení přechodu u Svratecké nějakým mimoúrovňovým řešením…
Jako dopravu na Kníníčské – Obvodové, až budou sloužit jako přivaděč – vidět teda nechci…
Vypadá to, že se nemusíme bát o postupnou (byť dlouhou) dostavbu základní silniční sítě.
O tomto si na železnici můžeme nechat jen zdát…
Spíše si rovnou nechat „zajít chuť“, řekl bych. Budoucnost je tu už od 1970. let namalovaná především pro auta, což stále trvá.
A taky dráty a potrubí, ne všecko se dá přepravovat vlakem.
Pokud je vám do 10 let tak se možná dočkáte, my starší určité obavy máme 😀
A když tu prohlásím, že tu vládne točvolantová loby, tak budu ve velkém množství zamínusován. 🙂
Pokud to uhnije protlačí pak tam v roce 2035 bude jezdit jen pár zbohatlíků v autech na baterky a všechny pruhy mohou být pro zásobování šlapacími rikšami. Prostě bude líp.
Prej uhnije… proč vy primitivní dezoláti tak trpíte tou školkovou touhou komolit názvy? Že by to bylo tím, že se vaše mentalita zastavila v tý mateřský škole?
To není komoleni, ale uvádění na pravou míru.
No co jsem říkal… 🙂
Mohli by například elektrizovat trať do České Třebové, to v roce 1989 nebylo, taky odstranit tu splítku v Blanenském tunelu.
Nebo třeba zdvojkolenit Brno-Přerov a rovnou to vzít na 200 km/h, pokud teda šotouši nebudou protestovat.
V Novohradském tunelu (blanenských tunelů je celkem 8) splítka jaksi nebyla, byly tam dvě regulérní koleje.
Proti už je jen pár posledních zapšklých pomatenců, co se nepodívali na vizualizaci. Tato stavba znamená pro Bystrc zásadní zlepšení kvality života. Stávající dálnice se schová pod zem a toto třicetitisícové město bude mít konečně odpovídající silniční napojení do zbytku světa.
Jako obyvatel Bystrce zcela souhlasím. Nevím ovšem, kolik takových nás tu je, protože většina vidí jen to špatné. Že je většina důsledků výstavby silnice pozitivních bohužel chápe jen málo lidí. Asi taky proto, že s nimi o této silnici nikdo nemluví a že je nikdo neinformuje. Člověk, který nesleduje tento web a fórum ceskedalnice.cz neví vlastně vůbec nic.
Souhlasím, chtělo by to nějakou pořádnou osvětu mezi Bystrčáky, že nová podoba je „trochu“ jiného rázu než plány před 20 lety, proti kterým pořád tak zarytě bojují.
Přesně tak. Kdo nevěří ať si zajde na konečnou pětky a prochodí si okolí, především Kohoutovu ulici.
Kohoutova ale byla dopravní tepnou naposledy někdy v osmdesátejch letech, než prodloužili na Tomkáč Provazníkovu…
Bohužel nejvetšími odpůrci nejsou ani tak ekologické spolky, jako bohatí vlastníci pozemků okolo Jinačovic. Ti mají jiné páky a finační možnosti, než nějací Děti Země.
Bohužel proti je jstrašně moc lidí z Bystrce. Co sice chtějí dálnice, ale ne blízko svých domů (klasičtí sobečtí NIMBY). Že touto dálnicí se zacelí jizva v nyní rozděleném sídlišti a zlepší se dopravní obslužnost, to jaksi ignorují..
Nicméně se i zvedne doprava v okolních přivaděčích.
Jako obyvatel Bystrce mám největší obavu ze dvou věcí:
1) Že se na tunely vybodnou (hlavně u Štouračky by to byla katastrofa)
2) Nikdo si nemyslí na to, co se stane s dopravou na Kníníčské – Obvodové, až začne sloužit jako přivaděč na dálnici pro nemalou část Brna. Už teď ta komunikace praská ve švech… (neřeším křiživatku u Kamenolomu, ta bude řešit jiný problém).
2) Právě že vůbec. Proč by Brno mělo jezdit složitě Kníničskou? Mnohem jednodušší a rychlejší je to na jednu i druhou stranu tunelama po stávající I/43.
Proč by se měli plácat přes dědiny po úzké I/43, když budou moct valit po de facto dálnici?
Protože u Kuřimi přejedou tunelem na tutéž čtyřpruhovku??
Jistěžě někdo tama pojede (naopak dneska tama musejí hrnout Bystrčští, pokud se chtějí napojit na vyšší silniční síť, protože jinak se z Hitlerovky dostanou tak maximálně přes Kohoutovice (kde je přiškrcená rychlost a zákruty) nebo na Veselku (odkuď je na dálnici sice co by kamenem dohodil, ale nájezd široko daleko žádný)) ale zase ne každý když existuje Hradecká a Sportovní a okolo Globusu tak si bude zajíždět do Bystrce…
Držím palce, snad se jednou dočkáme
V roce 1990 bylo pozdě. Snad se to hne a rozjede