Šest kilometrů v tunelech. ŘSD žádá o první razítko na nový čtyřpruh z Brna ve stopě Hitlerovy dálnice
Tzv. Stará dálnice v Bystrci, která by měla být přestavěna na I/73. Foto: Packa / Wikimedia Commons
Nová silnice má propojit D1 a D35.
Jak se bude dát jet na kole, na mopedu nebo na traktoru od křižovatky Žebětínská/Stará dálnice („u prasátek“) do Bystrce? Teď tam jezdíme po Staré dálnici. Bude tam nějaká obslužná komunikace?
Dle textové části oznámení, grafické přílohy na poslední straně (str. 227) to vypadá, že by tam nějaká komunikace, dokonce po obou stranách silnice, být měla.
K čemu je potom dálnice na Ivanovice a Kuřim? Proč je třeba stavět toto?
Jen odhad:
Puvodni vyvadi dopravu de facto z celeho Brna a muze prip vest i cast provozu z vychodu. Nova spojnice bude proto, aby se vyvedl provoz prichazejici z jihu a zapadu a nema potrebu zajizdet do centra (ani sirsiho)
Jak tak koukám na ty špagety na zaústění do D1, to bude mezi Troubskem a Bosonohama pěkné těsno. Když k tomu připočítáme ještě VRT, tak budou mít místní pod okny pěkný šrumec
Jen ať mají, dálnice je tam 50 let, buď se s tím sžiju, nebo se přestěhuju. Je právěže dobře, že infra povede v jednom koridoru.
A to nakonec nemá vést D52 od Modřic okolo Ostopovic, ale od Modřic má být odkloněna směr Chrlice (tam křižovatka s D2). Jinak by to u Troubska bylo ještě zajímavější. 🙂
Otázka je, jestli teď už konečně bude dávat smysl ta kdysi zatrhnutá tangenta D1/D52. Neznám očekávané přepravní proudy, ale přijde mi logické auta, co jedou na Vídeň, nechat sjet přímo, než je tahat peáží po tom věčně zasekaným úseku D1 kolem Brna.
Dobře, ne peáží, ale rozumíme si.
Přípravu velmi kvituju, jen upozorňuju, že jsme už v takové době, ve které pouze dopravní řešení neprojde povolováním a připomínkováním veřejnosti. Pokud se k návrhu u Brna nebude přistupovat stejně jako Praha předělala podobu Blanky II, nepovolí se nikdy.
No ona se právě předělala a toto je výsledek. Za mě objektivně opravdu ohleduplný, maximálně prodloužit tunel Bystrcem o nějakých 100,200 metrů jižně. Jinak je to velmi ohleduplné, všude. Otázka bude, jestli to bude např. okolo Malhostovic vůbec realizovatelné, jde o nejnižší místo široko daleko a víme, jak se chová voda ..
Nevím, jak to měl v plánu Hitler, ale přijde mi dost zcestné to napojovat na D35 někde v území nikoho pod Jeseníky. A to asi jen proto, že je tam územní rezerva. Daleko větší smysl by měla trasa někde okolo Svitav, nejlépe ještě západně od nich až k Poličce a Litomyšli. Tím by vzniklo přirozenější napojení na D35 , které by zřejmě odlehčilo i D1 ve směru od Prahy o tranzitu ze západu Polska nemluvě. Takto se bude budovat spíše paralelní cesta k trase Brno-Olomouc-Mohelnice s velmi vzdáleným výhledem na napojení k Wroclavi.
Od Černé Hory směrem k Litomyšli je několik pahorkatin, vodní nádrž Letovice a celkově je ten terén komplikovanější než kolem Boskovic, Velkých Opatovic a Jevíčka, kde to vede více méně údolím. A nelze zapomínat, že Poláci chtějí zkapacitňovat silnici od Kladska do Bobošova, takže i napojení na Polsko je důležité a to vychází mezi Moravskou Třebovou a Mohelnici.
Pak má smysl dálnice Šumperk Jeseník Polsko
Poláci připravují stavbu dálnice do Klodzka a plánují ji až k hranicím s ČR u Dolní Lipky. Ale v ČR zívačka a přemýšlení, co vlastně (ne)chceme stavět, obzvlášť když Franta a Pepa z hospody tvrdí, že napojovat chudá území je nesmysl, lepší je odříznout desetimetrovou zdí a Luďa z ministerstva by nejraděj nic nestavěl.
Není divu, že nás Poláci ekonomicky dávno předběhli.
Zkuste si tu trasu naklikat třeba na mapy.cz. Nevychází to kvůli velkému převýšení mezi Boskovickou brázdou a kopci okolo Poličky.
Jako obyvatel Kuřimy, kterému povede dálníční přivaděč půl kilometru od domu rozhodně souhlasím se stavbou. Mnohem lepší než nekonečné kolony na průtahu městem.
Jako obyvatel Jizaku, kde je v blizkosti nejvytizenejsi dalnicni usek bych si troufl tvrdit, ze neni ceho se bat.
Děkuji za váš přístup. Klobouček před každým, kdo dohlídne dál než na špičku vlastního nosu ..
Proč, že to není dálnice formálně, ale jen silnice s „parametry dálnice“?
Parametry dálnice má jen šířkou komunikace. Lokální a regionální provoz bude převažovat nad tranzitním, proto jsou zde častější sjezdy, než povoluje norma pro dálnice.
ano, ale větší hustota se týká pouze úseku od D1 po MUK Čebín, kde bude na 16km hned 5 mezilehlých sjezdů. Od Čebína dále budou již normové vzdálenosti pro dálnici a nebude nic bránit tomu i na této silnici povolit 130 km/h (legislativa umožňuje i na SMV navýšit ze 110 až na 130), ostatně i směrové vedení zde bylo už za války navrhováno tuším že na 150/160km/h.. Zajímavostí bude úsek MÚK Čebín – Lysice: https://mapy.cz/s/fekejulupa S délkou 16km se bude jednat o nejdelší úsek bez sjezdu v celé ČR společně s úsekem D2 Hustopeče-Podivín, kde se ale plánuje naštěstí mezilehlá… Číst vice »
Tohle bude jasný adept na zvýšení rychlosti na 150 km/h. 😀 Třeba se tu někdy svezeme..
Další kousek do rozsáhlé sbírky toho co se nikdy nepostaví 🙁
co se nepostavilo?
Hlavně by to měli dotáhnout až na polské hranice a pokud možno co nejdříve. Včera bylo pozdě.
Souhlasím, že to dotáhnout až k hranici s Polskem v plném 4pruhu. Ale proč to nebude rovnou dálnice když to bude mít její parametry 🤔. Je k tomu nějaký důvod
Třeba se to za 10 let převede mezi dálnice jako před 8 lety bývalá Rka. 🙂 Důležitější je to postavit a tomu třeba trochu přeřazení mezi jedničky pomůže. Tedy myšleno tomu povolení.
I/73 od Brna k Moravske Trebove – vcera bylo pozde. Pokracovani do Polska – zbytecnost, ktera se nastesti nikdy nebude realizovat.
a proto si ŘSD aktuálně nechává zpracovat studii jak propojit chystanou polskou S8 od Klodzka s naší sítí pro severo-jižní tranzit, jestli nějak k D35 a následně I/73, nebo propojení trasovat kolem Štítů k Zábřehu na čtyřpruhovou I/44 – což mi osobně přijde jako vhodnější varianta s více možnostmi volby následné trasy na jih od Mohelnice (D35+D55, D35+D46+D1, D35+I/73)
Vskutku velmi vzdalena budoucnost. Tahat polsky tranzit za penize ceskeho danoveho poplatnika pres pohranicni hory je vzrusujici, zvlaste kdyz si to muzou objet po D1 nebo D11. Mnohem radeji bych videl treba (D)19.
chlapče, to že žiješ nekde u I/19 nijak neovlivní proud Poláků z Wroclaw na jih ..
Kde ziju, do toho je to ho*no a u I/19 to neni. Proudy Polaku z Vratislavi maji k dispozici D1 a za par let D11. Co presne ti na tom neni jasne?
Jasně, protože ty jezdíš jednou za rok do Chorvatska, tak všichni musí jezdit jenom na jih. Nebudeš tomu věřit ale i dost Čechů jezdí do Polska. A ty hory tam vážně nejsou Alpy. To může řešit jeden středně dlouhý tunel. Navíc Králíky a okolní vsi jsou jistě plné Poláků.
Dopadne to jak s Královcem, českou ostudou. Mladkovské sedlo je v širokém okolí nejlépe schůdný přechod přes hory a vždycky byl. A jestli někdo nevyrube dost dlouhý tunel, tak i vždycky bude….
Souhlasil bych, pokud by se zavedlo pořádné mýtné.
Ale když se zavede pořádné mýtné, tak klesne doprava, že výstavba další kapacitní komunikace nebude potřeba, takže vlastně by nebylo nutné stavět.
Takže podle vás lidi jezdí jen tak z plezíru, protože se nudí?
Bohužel, hlavně dodávky vezou jen jedno ložisko, páč je systém, že náhradní díl na skladě je zbytečný
Co znamená pořádné mýtné, likvidaci firem?
Máte špatně popisek na fotce. Je to tzv. „Stará dálnice“ v Bystrci, oficiálně silnice III. třídy.
Ano, jediná čtyřproudová trojka v Česku.
Chtěl jsem něco namítat ale dálnice 491 je II.třídy.
Díky za upozornění, opraveno.
Je to název ulice v Bystrci, nejen nějaká tzv. přezdívka té silnice III/3844.
Snad to zalití okolí Brnenské přehrady betonem ekologické spolky na dlouhá desetiletí zarazí. Doufám ve stejný neúspěch ŘSD jak na Nových Mlýnech.
A já doufám že vás vezme rakovina.
Ale to nebylo hezké, že…
Tohle bylo zbytečný.
Podám na vás stížnost redakci zdopravy.cz, ať vám váš účet zablokují. Zvážím právní kroky.
On vadí i tunel, který z povrchu zemského nepoznáte?
https://mapy.cz/s/fakuluhojo
Teda ta cisterna na pitnou vodu, co je vidět JENOM v tom jednom náhledu je kouzelná 🙂
Tak doufejte, doufejte, nic vic vam nezbyva…
jaký zalití betonem? 😀 Teď vede přes Bystrc otevřená čtyřproudá silnice, která je pro MČ dost velkou bariérou: https://mapy.cz/s/rabojovele
Když se toto postaví tak tam bude prostupný park, o té „dálnici“ absolutně nebudete vědět, protože povede přes celou Bystrc pod zemí…
Kdyby do toho Bystrčáci neházeli vidle, mohl být zakrytý most a část dálnice už dávno postavený. Mimochodem se mlčí o tom, že s dálnicí bude ještě větší zátěž na silnici vedoucí z městské části Komín (od VMO jako čtyřpruh Kníničská) na Bystrc, bude to z města nejkratší cesta na dálnici směr Svitavy.
Na Prahu je kratší jízda po západním přivaděči z Pisárek na Brno-západ a rovnou „po hajveji číslo jedna vyjetejma kolejema.“ Já se těším, máme rodinu u Boskovic, dost nám to pomůže míjet Lipůvku i Drásov.
Vypadá to, že se nemusíme bát o postupnou (byť dlouhou) dostavbu základní silniční sítě.
O tomto si na železnici můžeme nechat jen zdát…
Spíše si rovnou nechat „zajít chuť“, řekl bych. Budoucnost je tu už od 1970. let namalovaná především pro auta, což stále trvá.
A taky dráty a potrubí, ne všecko se dá přepravovat vlakem.
Pokud je vám do 10 let tak se možná dočkáte, my starší určité obavy máme 😀
A když tu prohlásím, že tu vládne točvolantová loby, tak budu ve velkém množství zamínusován. 🙂
Pokud to uhnije protlačí pak tam v roce 2035 bude jezdit jen pár zbohatlíků v autech na baterky a všechny pruhy mohou být pro zásobování šlapacími rikšami. Prostě bude líp.
Prej uhnije… proč vy primitivní dezoláti tak trpíte tou školkovou touhou komolit názvy? Že by to bylo tím, že se vaše mentalita zastavila v tý mateřský škole?
To není komoleni, ale uvádění na pravou míru.
Mohli by například elektrizovat trať do České Třebové, to v roce 1989 nebylo, taky odstranit tu splítku v Blanenském tunelu.
Nebo třeba zdvojkolenit Brno-Přerov a rovnou to vzít na 200 km/h, pokud teda šotouši nebudou protestovat.
Proti už je jen pár posledních zapšklých pomatenců, co se nepodívali na vizualizaci. Tato stavba znamená pro Bystrc zásadní zlepšení kvality života. Stávající dálnice se schová pod zem a toto třicetitisícové město bude mít konečně odpovídající silniční napojení do zbytku světa.
Jako obyvatel Bystrce zcela souhlasím. Nevím ovšem, kolik takových nás tu je, protože většina vidí jen to špatné. Že je většina důsledků výstavby silnice pozitivních bohužel chápe jen málo lidí. Asi taky proto, že s nimi o této silnici nikdo nemluví a že je nikdo neinformuje. Člověk, který nesleduje tento web a fórum ceskedalnice.cz neví vlastně vůbec nic.
Souhlasím, chtělo by to nějakou pořádnou osvětu mezi Bystrčáky, že nová podoba je „trochu“ jiného rázu než plány před 20 lety, proti kterým pořád tak zarytě bojují.
Přesně tak. Kdo nevěří ať si zajde na konečnou pětky a prochodí si okolí, především Kohoutovu ulici.
Bohužel nejvetšími odpůrci nejsou ani tak ekologické spolky, jako bohatí vlastníci pozemků okolo Jinačovic. Ti mají jiné páky a finační možnosti, než nějací Děti Země.
Držím palce, snad se jednou dočkáme
V roce 1990 bylo pozdě. Snad se to hne a rozjede