Šest hodin denně. Anarchie na pěších zónách Liberce má skončit, radní sjednotili časy
Auta rozvážkových služeb dosud v Liberci mohou do pěší zóny jezdit po chodníku kdykoliv. Jsou považována za zásobování. Foto: Jan Sůra /Zdopravy.cz

Končí možnost vjezdu do pěší zóny přes oběd.
Nejedná se jen o tyto auta a co ostatní co parkují :
Možná bychom se mohli konečně rozhoupat k tomuto:
https://www.lidovky.cz/byznys/new-york-doprava-poplatek-omezeni.A250114_135726_ln_ekonomika_lsva
liberec je hotový manhattan 😅
Souhlas, ty různé rozvážkové služby jsou mor, zastavují na chodnících, přechodech, zastávkách MHD, jezdí jako blázni, a ještě je to neekologické proti tomu, kdyby člověk normálně vstal a došel si na ten oběd pěšky/MHD.
Vidím, že zase víte lépe než zákazník sám, co lidi potřebují. Sociální inženýrství je prostě nevyléčitelné.
A co konkrétně je na první části tvrzení o tom, jak stojí na chodnících a přechodech nepravdivého? To je také sociální inženýrství?
Zajímavé, můžete nám říci, která zákaznická skupina prosím pěkně potřebuje aby auto parkovalo na chodníku či v zastávce MHD a aby se nedodržovala pravidla ? Můžete nám dát příklad ?
Jako sociální inženýr o tom asi hodně víte, že? Nutkání jezdit všude a kamkoliv autem je u některých zoufalých jedinců zkrátka nevyléčitelné.
Řekl bych, že zákazník ví lépe co je dobré pro něj. Takže pro něj je třeba dobré, že na chodníku parkuje auto, které mu něco přivezlo. Problém je v tom, že tento zákazník na světě není sám a tudíž jeho soukromý zájem může být ve střetu se zájmem veřejným. Zákazník tedy zpravidla neví, co je pro lidi (tedy veřejnost) dobré.
Ono to tomu konkrétnímu zákazníkovi většinou vadí už v okamžiku kdy tam parkuje (a on tedy musí obcházet) auto které dováží předměty komukoliv jinému než jemu…
Přesně vystižené.
V této souvislosti…liberecká zkušenost: V OC Futurum se rozjel řekněme docela zajímavý projekt-koncept, jak řešit obědový hlad. Cenová hladina pod restauracemi, jež už pomalu neví, co by za ta obědová meníčka, často pidiporcového charakteru, anebo stylu špagety s olejem nebo sotva poživatelný holanďan, chtěla. Jasně, je to jídelna, ale velmi vkusná a to na talíři má úroveň. Možná to přesvědčí i některé z těch, kteří si uvykli na dovoz až pod nos. Dovážkové jídelní služby začínají být mor našich měst. A jestli se v poledne v Liberci motají po pěších zónách…
a to jsme zdaleka ještě nedosáhli úrovně třeba Glasgow, kde už rozvážkové motorky ( maskované jako kola) v podstatě okupovaly centrum města, pěší zóny a chodníky. Zažil jsem tam i situace kdy “ jídlonoši“ doslova rozháněli jak chodce tak i cyklisty.
Pokud si nedokážete obstarat jídlo jinak, je to váš problém.
Touché!
Nevím, třeba je to způsobené tím jak říkáte že jste si sám zaměstnavatelem, ale dnes v naprosté většině případů platí že 30 minut je zákonem stanovené minimum ovšem můžete strávit obědovou přestávkou i delší dobu, ovšem pochopitelně se vám ta doba nepočítá jako pracovní…
A nestačilo by místo kde jakých nových zákazů a omezí aplikovat ty co už jsou? To, že někteří kurýři parkují na chodníku se nejspíše dá řešit i jinak než rušením všech rozvozu a kurýrů, nebo ne?
Také mi přijde divné, že nevymáhame stávající pravidla, tak přidáme další co nebudeme kontrolovat.
Podle mě je to tak, že je potřeba ukázat, že to magistrát řeší, ale výsledek není chtěn.
Jen upozorním, že fotka v textu zachycuje podle dosavadních pravidel v Liberci legálně parkující vozidla. (ověřeno nejen u policistů na snímku). Inu, dědictví řízení odboru dopravy panem Rychetským.
Rychetský byl tragédie. Až je s podivem, že se na tom fleku udržel tolik let (od devadesátých let).
Ja bych se rad zeptal, jestli pan Foodora je:
a/ zasobovani (povolen vjezd v noci a pres poledne 11-13h)
b/ taxisluzba se zakaznikem
c/ uzivatel soukromeho nebo vyhrazeneho stani
Domnivam se, ze ani jedno. Pravdou vsak je, ze dorucovatele jidla nerespektuji vubec nic. Maji zato, ze kdyz maji fialovou bedynku, muzou vjet kdykoliv a kamkoliv, zcela bez zabran.
Myslim, ze co se tyka techto jidlonosu (a tim ted reaguji na jine prispevky vyse), tak by uplne stacilo, aby mesto od nich vymahalo dodrzovani platnych predpisu tak, jako od kazdeho jineho bezneho obcana.
Zásobování
Existuje i jiný výklad a z mého pohledu určitě smysluplnější: „Zásobováním se rozumí jakýkoliv typ dodávky zboží nebo služeb, jedná se tedy o vozidla, která do příslušné oblasti něco dovážejí. Naopak vozidla, která se chystají něco odvážet, za značku nesmějí. Konkrétně tedy například do restaurace můžeme jako zásobování dovážet suroviny, avšak pokud z ní povezeme jako rozvážková služba hotové jídlo, už podmínky pojmu zásobování nesplňujeme.“ Ale i v situaci, kdy bychom jídlonoše do kategorie zásobování zařadili, nemají tam minimálně odpoledne co pohledávat. Opak je však pravdou a MP stojí a kouká na to. Osobně moc nevěřím, že se u nás… Číst vice »
Jak jsem pochopil z debaty s policii, proběhl na toto téma už nějaký soud.
Pak by ovsem zasobovani nemuseli byt ani popelari, kteri z restaurace odvazi odpad, nebyl by zasobovani nekdo, kdo tam jede pro rozbitou lednici nebo treba kavovar na opravu, dodavka, ktera jede do obchodu pro paletu baliku z e-shopu atd.
Jo, taky bych rad, aby kuryri vozici v autech jednotlive porce jidla nemohli rezim zasobovani zneuzivat, ale dusledne uplatnovane kriterium privazi/odvazi nebo poctu predmetu by znemoznilo fungovani tech podniku.
V tomto jsou dobry ty casovy okna nastaveny na doby, kdy to tolik nevadi a kdy to je pro kuryry neatraktini.