ServiceJet. ÖBB mají první hybridní nehodový vlak, na míru ho vyrobil Stadler Rail

Nehodový vlak ServiceJet. Foto: Stadler RailNehodový vlak ServiceJet. Foto: Stadler Rail

Jednotky budou vybaveny i pro běžnou údržbu tratí.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
VS

Dobrý den,

německy neumím, ale pro anglický termín by mohlo být českou obdobou slovní spojení „vyprošťovací vlak“. I když anglické „rescue“ znamená ne jen vyproštění, ale v některých významech i záchranu. Takže „záchranný vlak“, jak bylo, myslím, již navrženo, nezní úplně špatně, byť opět nepokrývá všechny významy.

Přeji hezký den.

Petr

Nevíte někdo náhodou na co jsou ty „roury“ nad stanovištěm?

Milmic

Ventilátory pro větrání tunelů.

Ten Ten Ten

Takové zbytečné poangličťování, přitom to mohl být třeba Dr. Gelbich. 😆

Rejpal

To by si měla koupit SŽ pro tunel do Berouna.

Jaaa

Pro věc, co se nikdy nepostaví, není potřeba nic kupovat.
Ale jinak jako jo, přesně by to zapadalo do způsobů SŽ.

Jaaa

Záchranný vlak. 😉

tarten

Přesně tak. A mohl by mít i nějaká lůžka první pomoci. A nebo Nehodový vlak, třeba pro variantu bez evakuačního vozu.

Jiří Kocurek

Nosítka, zraněného naložit na ně, i s nosítky naložit do vlaku. Vyvézt k sanitkce, přenést do sanitky, tradá do nemocnice. Samotného zraněného překládat co nejméně, oho ho to bolí.

JGR

Brouk pytlík opět promluvil

Jiří Kocurek

A jak byste to dělal vy, donesl ho do evakuačního vlaku a vyklopil na postel?

Jaaa

Nehodový vlak má obvykle především zařízení pro odstraňování nehod (ale taky jak kdy).

Martin Grill

Potkal jsem to v Sankt Pöltenu, kosmická loď na kolejích 🙂

Kubrt

Nepochopil jsem dvě věci:
1. V jakém smyslu tento vlak evakuuje až 300 lidí – odtaržením té kmenové soupravy?
2. Jaké bude využití pro běžnou údržbu? Postřik koleje herbicidem? Nebo?
Děkuji.

Poskok

1) Interiér vozidla je uzpůsoben pro přepravu těch 300 lidí

Hasler

V těch dvou vagónech které nevezou cisternu se vměstnají hasiči, zaměstnanci OBB ostatní vybavení and ještě 300 lidí?

PeDazOl

Pro nouzový přesun do nejbližší stanice potřebujete kupé po 6 nebo vám stačí nouzové sezení a místa ke stání? 🙂

Je to krasavec! 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=l4Uh5p1OP7I

Hasler

Nepotřebuji kupů pro 6, ale video v článku neobsahovalo žádnou fotku interiéru. Díky za video. Prostřední cistrenový díl není rozdělujícím článkem, ale lze projít. Pak už to samozřejmě smysl dává. 😉

Jiří Kocurek

Béčko, ulička dvěma řadama, těch 150 lidí se vešlo a to byl běžný spoj.

Rekord krátkého autobusu je 237 lidí. 🙂

p.n.

Mají v Kosovu železnici?

Martin Hroch