obnoveny

Seriál: Trať Meziměstí – Mieroszów drží turistické vlaky do Adršpachu. Ale i ty si teď dají pauzu

Stanice Mieroszów v březnu 2013. Autor: Michal Roh/ČD CargoStanice Mieroszów v březnu 2013. Autor: Michal Roh/ČD Cargo

V minulosti tudy projelo v nákladních vlacích i 20 tisíc tun rýže za rok. Poslední zásilka ČD Cargo tudy do Polska vstoupila v roce 2018.

Odebírat
Upozornit na
guest
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Mach

Pokud byly všechny vlaky letos GWTR, tak tři páry spojů Meziměstí – Mieroszów při oslavách 150 let železniční trati Choceň – Meziměstí – Broumov byly vedeny pod dopravcem GWTR.

Jiří Stančík

Ano,bylo tomu tak.
Jezdil jsem to se svou M 152.0318

Tomáš Mach

Děkuji za potvrzení.

Santa Pavel

No ještě abys nadával!!!

Aleš

Stanice Mieroszów je už částečně modernizovaná, chybí vazba zabezpečovacího zařízení do Meziměstí.Mechanická návěstidla prošla částečnou opravou, na straně k nám jsou i nové součástky.Na straně do vnitrozemí Polska jsou už ale připraveny k náhradě světelnými, které už stojí. Na zhlaví k Meziměstí dodnes stojí sloupy pruské elektrizace , už málokdo ví, že se k nám od roku 1914 zde jezdilo elektricky… V letošním roce proběhlo i jednání k obnově trati z Broumova do Střední Stěnavy, což by mohlo nabídnout zajímavé regionální dopravní alternativy. Uvidíme co budoucnost nabídne.

Osoba odborně nezpusobilá

Mechaniky v Mieroszowě jsou od tohoto měsíce nahrazeny návěstidly světelnými (tato byla umístěna dříve, nicméně ke zneplatnění mechanik došlo až nyní).

Zelinář

Ano, elektricky, ale alespoň v roce 1939 se jednalo spíš o vedlejší trať. Vlaky z Meziměstí jezdily do dnešní stanice Walbrzych Szczawienko. Ale ne po trati přes dnešní Walbrzych Glowny, ale po již neexistující trati západně od Walbrzychu.

Mbepe

Tak v roce 1929 se tudy do Polska nevezlo nic. Pochybuju, ze tehdy CSR k obchodu s Polskem pouzivala tranzit pres Nemecko.

Petr Šimral

Mate spravny postreh. A z Mezimesti to bylo jiz od roku 1914 elektricky. Prvni trat pod stridavym systemem v CSR.

Santa Pavel

Což, samozřejmě, není pravda.

Petr Šimral

???

Karl vB.

Má pravdu, předsedo!
„Někdejší Královská pruská železniční správa (KPEV) vybrala tratě v hornaté krajině tehdejšího pruského Slezska. První byla zprovozněna 1. 6. 1914 z Nieder Salzbrunnu do Meziměstí a druhý 15. 2. 1923 z Hirschbergu do Kořenova.“
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/historie/pod-medenou-pavucinou-nemeckych-troleji/-11396/24,0,,/

Karl vB.

Přesně tak! Tehdy byla německo – polská hranice až u Bohumína.
K posunu na západ, k Liberci, došlo až později.
Mapa Německa v letech 1919 – 1933:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/41/Karte_des_Deutschen_Reiches%2C_Weimarer_Republik-Drittes_Reich_1919%E2%80%931937.svg/960px-Karte_des_Deutschen_Reiches%2C_Weimarer_Republik-Drittes_Reich_1919%E2%80%931937.svg.png
Autor: kgberger