Seriál: Trať Meziměstí – Mieroszów drží turistické vlaky do Adršpachu. Ale i ty si teď dají pauzu
Stanice Mieroszów v březnu 2013. Autor: Michal Roh/ČD Cargo

V minulosti tudy projelo v nákladních vlacích i 20 tisíc tun rýže za rok. Poslední zásilka ČD Cargo tudy do Polska vstoupila v roce 2018.
Pokud byly všechny vlaky letos GWTR, tak tři páry spojů Meziměstí – Mieroszów při oslavách 150 let železniční trati Choceň – Meziměstí – Broumov byly vedeny pod dopravcem GWTR.
Ano,bylo tomu tak.
Jezdil jsem to se svou M 152.0318
Děkuji za potvrzení.
No ještě abys nadával!!!
Stanice Mieroszów je už částečně modernizovaná, chybí vazba zabezpečovacího zařízení do Meziměstí.Mechanická návěstidla prošla částečnou opravou, na straně k nám jsou i nové součástky.Na straně do vnitrozemí Polska jsou už ale připraveny k náhradě světelnými, které už stojí. Na zhlaví k Meziměstí dodnes stojí sloupy pruské elektrizace , už málokdo ví, že se k nám od roku 1914 zde jezdilo elektricky… V letošním roce proběhlo i jednání k obnově trati z Broumova do Střední Stěnavy, což by mohlo nabídnout zajímavé regionální dopravní alternativy. Uvidíme co budoucnost nabídne.
Mechaniky v Mieroszowě jsou od tohoto měsíce nahrazeny návěstidly světelnými (tato byla umístěna dříve, nicméně ke zneplatnění mechanik došlo až nyní).
Ano, elektricky, ale alespoň v roce 1939 se jednalo spíš o vedlejší trať. Vlaky z Meziměstí jezdily do dnešní stanice Walbrzych Szczawienko. Ale ne po trati přes dnešní Walbrzych Glowny, ale po již neexistující trati západně od Walbrzychu.
Tak v roce 1929 se tudy do Polska nevezlo nic. Pochybuju, ze tehdy CSR k obchodu s Polskem pouzivala tranzit pres Nemecko.
Mate spravny postreh. A z Mezimesti to bylo jiz od roku 1914 elektricky. Prvni trat pod stridavym systemem v CSR.
Což, samozřejmě, není pravda.
???
Má pravdu, předsedo!
„Někdejší Královská pruská železniční správa (KPEV) vybrala tratě v hornaté krajině tehdejšího pruského Slezska. První byla zprovozněna 1. 6. 1914 z Nieder Salzbrunnu do Meziměstí a druhý 15. 2. 1923 z Hirschbergu do Kořenova.“
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/historie/pod-medenou-pavucinou-nemeckych-troleji/-11396/24,0,,/
Máte pravdu, upravili jsme. Díky.
Přesně tak! Tehdy byla německo – polská hranice až u Bohumína.
K posunu na západ, k Liberci, došlo až později.
Mapa Německa v letech 1919 – 1933:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/41/Karte_des_Deutschen_Reiches%2C_Weimarer_Republik-Drittes_Reich_1919%E2%80%931937.svg/960px-Karte_des_Deutschen_Reiches%2C_Weimarer_Republik-Drittes_Reich_1919%E2%80%931937.svg.png
Autor: kgberger