Seriál: Provoz na trati Rumburk – Ebersbach táhnou jízdy nákladních vozů, které musí na skok do Německa
Trať Rumburk - Ebersbach. Autor: Mirek256 – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=16316992

Loni tu jelo 117 vlaků. Časté jsou jejich cesty do dílen v Německu a zážitkové jízdy.
Zajímavá je poznámka že se nákladním dopravcům nevyplatí odklonová vozba. Nemělo by to být problémem správce infrastruktury? Minimálně u pravidelných a dlouhodobě objednaných vlaků by za mě měl správce infrastruktury během nesjízdnosti oné trasy dopravci uhradit vzniklé vícenáklady (tj. odklon, nezávislá trakce, jiný způsob dopravy). V momentálním režimu totiž není správce infrastruktury nijak trestán za nevhodné, nevhodně organizované nebo zbytečné výluky. Takový příklad může být odstraňování zeleně na lokálních tratích (místo toho aby se to dělalo v noci nebo v mezerách mezi vlaky zavede se několikrát za rok několikadenní výluka v době cca 8-17 hod přitom na stejných tratích od… Číst vice »
Nejsou Habrachtice český název pro Ebersbach? A Jiříkov byl vždy Jiříkov? (Píše se o tom v zajímavé knize o nádraží Těšnov, ale při ruce ji zrovna nemám. )
Je to trochu složitější, nádraží v Ebersbachu se totiž jmenovalo původně nádraží Jiříkov: https://mapy.com/cs/19stoleti?x=14.5803209&y=51.0008443&z=15
Ono to je ještě trochu složitější. Předně hornosrbský název Ebersbach je Habrachćicy. To bylo pravděpodobně inspirací pro počeštění nádraží Georgswalde-Ebersbach. A ono to je ještě trochu složitější, v současnosti se prameny rozcházejí, zda nádraží Georgswalde-Ebersbach bylo to na saské straně nebo to na české straně nebo oboje. Je pravděpodobné že se to měnilo. K tomu je třeba dodat, že zatímco Georgswalde byl městys s trhový právem již z 18.stol, tak Eberbach byla vesnička. A když Georgswalde měl po připojení okolních vesnic po roce 1848 přes 5000 obyvatel a byl významným hospodářským centrem, tak Eberbach byl i přes postupné připojování okolních… Číst vice »
A pro některé doplním, že dnešní název Georgswalde je Jiříkov.
Když má nově jezdit vlak Praha – Rumburk tak by ho to naprosto zásadně zatraktivnilo kdyby koncil až v Ebersbachu a byl zajištěny přestup na vlaky do Drážďan a Žitavy. Stejně tak vlaky z Děčína by mohly tu jednu zastávku pokračovat. Určitě to smysl má a to naprosto zásadní..!
Otázka je, jestli by to reálně někdo využíval, když může do Drážďan svištět po (přeplněném) koridoru. Pár let dozadu jezdila tuším KŽD doprava do výběžku přes nádražku na Jedlové apod a s jízdní dobou asi 4 nebo 4.5 hodiny to je opravdu okrajová záležitost. Sám bych za to byl rád, ale ty jízdní doby železnice jsou nejen ve výběžku prostě hrozně nekonkurenceschopné, o poloze zastávek pak vůbec netřeba mluvit. Potenciál vidím v turistických skupinách a cyklistech mířících do ČS Švýcarska, ale bude to stačit?
Do Drážďan těžko.
Ale úplně se zapomíná na turisticky zajímavou, ale českými turisticky zatím neobjevenou Horní Lužici. To by mohla být cílová destinace.
Přitom je to moc krásný kraj s kopečkami a rozhlednami který mají i v Němčině slovanský (lužicko srbský) název Czerneboch a Bieleboch.
Pár let zpět jsem na úseku z Rumburka do Jiříková absolvoval v pracovní dny několik cest autobusem. Ve všech případech museli lidé stát, aby se do autobusu vešli. Bohužel, železnice tady bude případně vždy trpět na vedení trati. Určitě by byla nutná výstavba nové zastávky v Jiřikové (asi někde okolo přejezdu na ulici Filipovská). Každopádně časově by to vycházelo tak, že čekající vlak od Poustevny by obrat do Jiříkova vždy stíhal tak, aby se vrátil do času odjezdu zpět na Poustevnu.
Ulice Filipovská překonává trať nadjezdem.
To je pravda, 15 let dozadu se tam bohatě uživil Hemelík, Quick bus i nějaký čsad. Jezdíval jsem to párkrát do roka a už v Holešovicích byla otázka, jestli člověka bez místenky vůbec vezmou. Kromě politické sabotáže Quickbusu z před pár let nevím, proč se tam nikdy nerozjezdil častější interval, to samé busy na Prahu vždy narvané, ať už spoje v 5-6 ráno nebo nedělní odpoledn (ty zcela nelogicky vyjížděly poslední třeba v 15 hodin, přitom po 30 minutách jízdy musel řidič pomalu odmítat cestující, páč tam nebylo k hnutí)..
Tak jsem se ze zájmu podíval na spoje na zítřejší neděli a jedou 3 přímé busy v 6, ve 14 a 15 hodin. Vsadím se, že budou přeplněné k prasknutí od Nového Boru.. Nechápu to, tady se řeší dotovaná doprava na objednávku, přitom tady se nabízí linka s 2hodinovým taktem co by jezdila naplněná víc než 90 % objednávané dopravy…
Výborně, tyto seriály mě baví. Budou v budoucnu i tyto tratě?
Dolní Bousov – Bakov nad Jizerou
Hněvčeves – Smiřice
Broumov – Otovice