Seriál: Provoz na lokálce Číčenice – Týn nad Vltavou táhne obsluha Temelína

Stříbrný šíp na trati Číčenice - Týn nad Vltavou. Autor: Filip HlinkaStříbrný šíp na trati Číčenice - Týn nad Vltavou. Autor: Filip Hlinka

Na trati bez objednávky pravidelných osobních spojů projede přes tisíc vlaků ročně, většina je s logem ČD Cargo.

Odebírat
Upozornit na
guest
49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vjkm

Karviná-město, Štíty, Tovačov, Pohořelice.

Sela

Bývalá Moravska zapadni dráha, trať Skalice nad Svitavou – Velké Opatovice dále pres Jevicko do Chornice, navazující Trebovice v Čechách do Chornice, trať Chornice -Prostějov. Oblast leží na pomezí 3 krajů, každý kraj objednává pravidelnou dopravu jen na části useku, jen o víkendu ožije bývalý železniční uzel Chornice, kde se potkavaji vlaky z Pardubického a Olomouckého kraje. Nákladní doprava tam je, obsluhuje se tam třeba kontejnery že samotky ve Velkých Opatovicich.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Hlavně nechápu, proč jsou Chornice v Pardubickém kraji. Olomouc je od tama asi 50 km, Pardubice asi 90.

Svojšín

Co mají říkat třeba ve Velké Bíteši

Kubrt

To je takový relikt minulosti. Do roku 1960 existoval okres Moravská Třebová v rámci Brněnského kraje. V roce 1960 proběhla redukce počtu krajů a okresů, přičemž byl okres Moravská Třebová sloučen s okresem Svitavy a pod tímto jménem včleněn do Výchočeského kraje se sídlem v Hradci Králové (do Ostravy jako sídla Severomoravského kraje je to z těchto končin zhruba stejně daleko). A při poslední změně 2000 – vzniku samosprávných krajů – už se s hranicema okresů nehýbalo a celý okras Svitavy přešel pod Pardubický kraj, ačkoliv do Olomouce jako dalšího (staro)nového krajského města je to blíže.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Ony ty hranice krajů 1948-1960 dávají asi největší smysl, pokud chceme 13 krajů + Prahu. Jasně, že některá města a vesnice by asi byly jinak, ale to už jsou maličkosti

MilanSima

Bošice-Bečváry, Velká Kraš-Vidnava.

gitare3

Mochov

M474003

Mochov musí zůstat, nejméně k rozvodně. Po silnici se tam trasformátor nedostane.

N.N.

Tady ho překládají z vlaku na silniční vozidlo: https://www.radl.cz/reference/roztridit/preprava-trafa.htm

Bram

Tak když tam vlečka je, je jednodušší a levnější po ní dovézt transformátor až do rozvodny.

Jaaa

Existují vlečky k transformovnám, co byly nedávno zrušeny.

Emil

Před měsícem se zrovna do rozvodny vezl

Flek

Z trati bez denní dopravy by mě zajímala ta do Jemnice.

Flek

Od kolika nákladů denně se vyplatí elektrifikace?

M.M

Diky bohu za to cargo malo kdo chce vozit ne tolik výdělečně manipulaky, nebýt jeho tak spousta trati vůbec neni a pak by se brečelo a obnovovalo za další prachy

182-097

Proto teď u Carha probíhá ta redukce JVZ?

Jan

Měl bych dva tipy, trať Přelouč – Prachovice s odbočnou tratí z Heřmanova Městce do Chrudimi, kde je zavedena dlouhodobá výluka. Z Přelouče do Heřmanova Městce dnes funguje alespoň nějaká osobní doprava, nicméně je zde silná nákladní doprava do Prachovic. Lokálka s velkým potenciálem, který ale bohužel kraj nechce vidět. Nyní zde ale SŽ provádí rekonstrukci tratě a vybavuje ji ETCS. Druhým tipem je trať Kadaň Prunéřov – Kadaňský Rohozec – “Doupov”. Taktéž se jedná o lokálku připojenou k hlavní trati kde alespoň z části funguje osobní doprava, nákladní doprava je tu však nulová. Část trati do Kadaně předměstí byla… Číst vice »

Franta Palkoska

Opravdu se uvažovalo o znovuobnovení trati do Rohozce? Tomu bych fandil, ale moc se mi to nezdá.

Petr

Náměty na další články do této rubriky:

1. Švestková dráha Lovosice – Most
2. Kozí dráha Děčín – Jeníkov Oldřichov
3. Doupovská dráha
4. Vejprtská dráha

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Vytáhnu tratě z mého regionu, tedy Opava – Svobodné Heřmanice a Bruntál – Malá Morávka

Pan průvodčí

Co třeba trať Bochov – Protivec ? 🙂
Na trati byla zastavena pravidelná osobní doprava v roce 1996 a to ne poprvé. Trať dodnes žije, jezdí tam nákladní vlaky se dřevem.

Bisik

Pozor, ta má přece strategický význam, ne 🙂 Jinak co by – tak jednou ročně tam projede zážitkový vlak a jinak pro osobní dopravu žádný smysl nemá, už jen proto, že vede na opačnou stranu než by bylo potřeba 🙂

M.M

Jak často tam ten náklad jede?

Dan V.

Smazáno pro porušení pravidel slušné diskuze

Jan

Na to je silniční doprava příliš dotovaná (čti levná)

Kubrt

Dva aspekty:
1. Cihly se dnes používají zejména při výstavbě rodinných domů a expedice typicky pobíhá tak, že z cihelny vyjede kamion naložený „na objednávku“ jedné konkrétní stavby.
2. V ČR dnes funguje asi 8 moderních cihelen vyrábějících soudobý sortiment. Jsou rozmístěné víceméně rovnoměrně po území ČR a pokrývají trh v dosahu cca max 150 km. Na větší vzdálenost se cihly moc nevozí.

Dan V.

Jasně, vůbec tady nejsou developeři, kteří staví celé čtvrtě.

Kubrt

Jsou.
Co na to říct? Založ si spediční firmu a začni cihelnàm a jejich zákazníkům nabízet tuto službu.
Pamatuju ještě v 90. letech železniční přepravy cihel z cihelny Lety (autem do Mirovic) a pak někam po dráze směr Zdice.

Dan V.

Smazáno pro porušení pravidel slušné diskuze

Kubrt

🙂 Že jsem agresivní důchodce mi ještě nikdi nikdo neřekl. Jednak do důchodu mám dost daleko, jednak jsem tu nic agresivního nenapsal. A věk bych tu vůbec neřešil, ten není podstatný. To, co jsem napsal, nejsou nějaké smyšlené „argumenty že to nejde“, ale realita z oboru (pracuju v oblasti stavebních materiálů). Nevím, jak konkrétně se staví aktuálně v těch zmíněných projektech, ale trend je, že ve vícepodlažních budovách se zdí méně a méně a jde se cestou monolitických konstrukcí (rychlejší, levnější). A dobře, když už tedy mě máš za agresivního důchodce, tak si dovolím jednen životní poznatek: když se něco… Číst vice »

Dan V.

Smazáno pro porušení pravidel slušné diskuze

Kubrt

Právě, že železný oř porazil koňský povoz, protože byl rychlejší a výkonnější, zkrátka lepší. Dnes je na něco lepší auto, na něco vlak – a to či ono se podle toho prosazuje.

Svojšín

Halásek, už jste tady zase?

Karl vB.

Od klávesnice toho moc nezměníte.
Pokud jste přesvědčen, že současný systém distribuce stavebnin potřebuje změnu, tak jako správný mlaďas zaplňte vámi nalezenou díru na trhu a ukažte starcům, jak se to má dělat!
Pokud porovnám příspěvek pana Kubrta a váš, tak je naprosto jasné, kdo věcně argumentuje a kdo je agresivní. 🙂
Přeji pěkný večer!

Dan V.

Smazáno pro tapetování

Jaaa

Jako soukromník v takto málo výdělečném oboru těžko přetlačíte státní politiku.

Roman

Zaplatíte rozdíl ceny mezi kamionem a vlakem ze svého?

Jaaa

Platíme všichni v daních, zdravím a poškozenou přírodou.

Dan V.

Smazáno pro porušení pravidel slušné diskuze

Air Traveller

bavime se vesmes o soukromem sektoru.

ten by, pokud by pro ne byla vyhodnejsi, po zeleznicni doprave sahl.

asi neni. takze byste doplacel vy.

Dan V.

Smazáno pro porušení pravidel slušné diskuze

Zrzek

Zkus to poslat vlakem a uvidíš v jakém stavu ti dutaky přijedou. To není plná cihla co něco vydrží.

Dan V.

Smazáno pro porušení pravidel slušné diskuze

Filip H

Cihelna již od podzimu 2024 nefunguje. Figuruje pouze jako sklad, výroba zde již není.

Michal M

Tento způsob orientace v realitě je pro Haláskovy příspěvky typický. 😀

jbb

Halásku, Halásku… Ještě Vás to baví?

krtek

Tedy, tolik pomazaných příspěvků mě nutí k otázce, zda je Daník trol, nebo jen pouhý hňup bez špetky slušného vychování. I když, na trolení je taky potřeba mít trochu pod čepicí

El Barto

Stejný člověk, tehdy ještě jako Hala D, neměl problém na jiném diskuzním webu vyhrožovat ostatním, že si na ně počká se železnou tyčí a partou kamarádů v záloze. Takže z vašich možností je je správně spíš ta druhá.