Seriál: Lokálka Hněvčeves – Smiřice stále žije. Minimální provoz ji ale poslal na seznam drah ke konzervaci
Motorák KŽC Doprava na trati Hněvčeves - Smiřice. Pramen: KŽC Doprava

Správa železnic v interním číselníku postavila všechny zastávky na trati mimo provoz. Vlaky v nich zastavit pro cestující nesmějí.
Divim se, ze neni zadna zminka o Čepru kam je z Hnevcevse vlecka, a kde jsou statni rezervy. Uz proto by mela byt ta trat jako strategicka, ne?
To je stejně zlo. Nejdříve zruší papírově zastávky, a pak řeknou ,že nejezdí vlaky ani lidi? Přitom v létě letos tam byla snaha o turistický provoz…
Správa železnic by nejradši zrušila všechny tratě, aby neměla náklady s jejich údržbou… ☹️
Jen doplním, že zastávka Sendražice skutečně fyzicky zrušena byla. Tabule místo zastavení tam sice pořád jsou, ale panely nástupiště jsou vyskládány na jednu hromadu. Stav dva týdny zpátky. Smiřice zastávku by člověk taky hledal marně.
Deaktivaci zbylých zastávek chápu tak, že tam SŽ nemusí pro strýčka příhodu odhrnovat sníh a zastávku osvětlovat. Jinak nebyl problém v rámci jízd z jaroměřské výtopny ani letos v Račicích a Hořiněvsi zastavit.
Jeden rok jsem tuto trať využíval jako zdržovací trasu do školy v Pardubicích (jinak bych 60 minut stepoval před zavřenými dveřmi). Ve vlaku jsem byl dost často jediný cestující, občas jsme byli 3. A na mezizastávkách zpravidla 0. Takže ukončení provozu jsem akceptoval jako rozumné řešení k nezájmu cestujících. Budoucnost nevidím růžově ani díky oné vlečce. Jakýkoliv investor dá přednost trati, která má pravidelnější frekvenci a nebude riskovat tahanice o zachování provozu.
Zastánci autíček tvrdí, že výhoda silnice je to, že v případě překážky či nehody řidiči pouze odbočí na vedlejší silnici a místo objedou. Mohl by mi někdo soudný říci, proč to samé neplatí u železničních tratí a spojnice či lokálky, které mohou posloužit pro odklony chce státní organizace rušit? Proč státní organizace na to rušení vynakládá tolik energie, že kdyby tu energii věnovala do opravy, tak už jsou všechny tyto tratě pod dráty? Posláním SŽ je snaha, aby mimořádnosti na kolejích nebylo kudy objet a proto sabotuje zprovoznění úseků jako Krupka-Oldřichov, Mladotice-Kralovice a tady tuto dráhu? Co jsme to prosím… Číst vice »
Mohly ČD alespoň pár těch Sv jízd zveřejnit. Je by to nic nestálo (vlak jede tak jako tak), šotouši by se na to sjeli jak supi a alepoň by se zaplatila nafta za tu jízdu delší trasou.
Šotouši se sletěli na výletní motoráky Výtopny Jaroměř a bohatě to stačí. Ty soupraváky jedou z podstaty věci převážně v okrajových částech dne, tj. za tmy a navíc v kladiva.
Logisticky areál v Račicích nad Trotinou s vlečkou na trati Smiřice – Hněvčeves ,to je stará podzemní továrna na Hetzery z II.svetove války.Původne se Hetzery vyráběly přímo v hradecké Škodovce ,ale později byla výroba přenesena do tohoto areálu.Zajimavosti je že v hlubokém zářezu nádraží ve Smiřicích byl za války umístěn německy vlak s mobilním radiolokátorem Würzburg ,který byl spolu se stacionárními radiolokátory na Kralickem Sněžníku a na Pradědu /myslim na Dlouhé holi/ součástí PVO Řîše.Tento vlak často vyjížděl i na trať k Hořiněvsi a Hněvčevsi.Řiká se ,že jedním z úkolů známé mise do Velichovek v květnu 1945 by i odvoz… Číst vice »
V neděli 21.9.se po magistrále z NDŽ vracel můj motorák
M 152.0318.
28.9. tam projedeme hnedle dvakrát
Čtyřikrát
Trať dopravci využívají, za mě by se rušit neměla, inu někde byla ta tabulka a podle ní splňovala ten minimální počet nákladu za rok, tak nevím proč se o rušení vůbec uvažuje
Myslím ze v historii ji už jednou zrušit chtěli , nicméně armáda řekla ne 🙂
To bylo v době, kdy ta zmíněná vlečka byla vojenská. Což už, jak plyne z článku, je minulostí.
Pěkný článek! 👍