Senátoři otevřeli znovu téma nižších hlukových limitů, jejich zmírnění má řešit znovu Ústavní soud
Nová protihluková zeď na I/39 v Kájově. Pramen: ŘSD
Původní návrh Ústavní soud odmítl z formálních důvodů.
Původní návrh Ústavní soud odmítl z formálních důvodů.
„Například u dálnic a silnic umístěných a povolených do roku 2000 činil základní denní hlukový hygienický limit 60 decibelů, od poloviny roku 2023 se zvýšil na 68 decibelů.“ To je velmi zavádějící. Do roku 2023 se pro stavby provozované před rokem 2001 vztahoval institut tzv. staré hlukové zátěže a základní limit 50 dB byl opatřen korekcí dle Přílohy č. 3 k nařízení vlády č. 272/2011 Sb., který činil +20 dB. Nebylo to automatické, především bylo podmínkou, aby hluk od roku 2001 nenarostl více než o 2 dB. Korekce pak mohla být menší. Čili reálně se limit pohyboval složitým výpočtem mezi… Číst vice »
https://www.psp.cz/docs/laws/listina.html
Článek 35 … Jo pak to ten detailní výklad je přes zákony, ale snižování limitů je špatně.
Jedním z bonusů cesty vlakem byla možnost čumět z okna a „kochat se“. Když máte metr a půl od okna bariéru, moc se nepokocháte.
Zatímco při jízdě busem to nešlo? 😁
Jj, trestat všechny lidi co bydlí okolo jen protože máte rezijku se opravdu vyplatí!
Pokud vlak těch 60db nedá, tak možné už do 21. století nepatří
Článek 41 LZPS výslovně stanoví, že práv z čl. 35 LZPS se lze domáhat jen v mezích zákonů, tj. žádný „detailní výklad přes zákony“ – zákony naopak přímo stanoví konkrétní obsah těchto práv. Jak vyplývá i z judikatury Ústavního soudu, např. Pl. ÚS 2/08-1, tato práva nejsou bezpodmínečná a zákonodárce má široký prostor pro jejich vymezení a stanovení podmínek, pokud tím dané právo zcela nevyprázdní a nepopře.
Rozhodně tedy nelze říct, že jakékoliv snižování limitů, tj. řekněme úrovně práv, je „špatně“ (protiústavní). Což tedy mimochodem ten ÚS též výslovně řekl a je to i v článku.