Senát odmítl zákonem umožnit konzervaci málo využívaných tratí

Most na trati Horní Slavkov - Loket. Foto: Jan Sůra/Zdopravy.czMost na trati Horní Slavkov - Loket. Foto: Jan Sůra/Zdopravy.cz

Podle senátorů může rušení tratí snížit turistickou atraktivitu regionů.

145 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Záruba

Skutečná konzervace, tedy „posečkání s údržbou až na chvíli, kdy bude pro nenulový provoz třeba“, by mi v leckterém případě nijak nevadila a byl by to docela logický koncept.

Ale fakticky předložený text je vzhledem k okrajovým podmínkám a reálné nesplnitelnosti „odkonzervace“ prostě jen další pokus pod falešným jménem provést (a především zpětně legalizovat již provedenou) totální likvidaci. Jakpak by se asi „odkonzerovovávala“ taková hypotetická cyklostezka Hrušovany – Židlochovice, ha?

Petr Herbrik

Vtip je v tom, že celá slavná konzervace drah není o tom, snížit jakékoli náklady a už vůbec né o osobní dopravě. Tady šlo čistě o zbavení se povinnosti řešit tratě, které se šlendriánstvím a nezákoným chováním SŽDC/SŽ dostaly do neprovozního stavu. Zakonzervováním by se mávnutím jednoho razítka dostaly do stavu zákoného bez toho, aby se k tomu mohl kdokoli vyjádřit (respektive jen ŽESNAD, který jak předpokládám je se SŽ domluven a nebude nesouhlasit s konzervací již „uzavřených“ drah). Drtivá většina provozovaných lokálek bez problémů splňuje podmínku 12 nákladních vlaků ročně, protože i Mn vlaky se považují za nákladní vlak… Číst vice »

Tomáš

Jsem rád že máme senát.
Jsem rád, že pan K. se chová jako dobrý hospodář.
Jsem rád, že lidé kteří vědí jak to chodí zamezili zbytečnému okrádání státu.
Pro pana K. jedna informace. Národ už není tak hloupý a korupce se těžko dokazuje bez důkazů, ale když máte nabito?

marek hudec

davam tento prispevek nahoru, ale fakticky bych jim rad oslovil rozvasnene diskutery nize, kteri se vadi kvuliva nasazovani vlaku vs. busu na vesnicke lokalky s nizkym vytizenim… takze, jakkoliv pokud musim, pouziju vzdycky radsi vlak nezli bus, pojdme vzit jako fakt, ze 1) temi spoji s 1-5 pasazery jezdi drtivou vetsinou duchodci, resp. duchodkyne 2) trasovanim onech trati vychazejicim z prepravnich proudu prelomu 19 a 20 stoleti se dnes zastavky nachazeji prumerne 2-5 km od centra vsi (starocesky budiz zvano naves) 3) tito cestujici, s ohledem na jejich vek a zivotni potreby, vzdy budou logicky preferovat bus, ktery jim na… Číst vice »

xyz

Ad 1) Konzervační návrh vůbec nebere v potaz vytížení spojů. Bere v potaz jen jejich počet.

Ad 2) Neplatí pro všechny z potenciálně dotčených tratí.

Ad 3) Tím pádem přinejmenším v části případů neplatí ani tento bod.

marek hudec

otazka pro chytre kluky i holky – co je levnejsi – autobus ktery veze pet lidi nebo vlak ktery veze pet lidi??

David

Mikrobus na objednání co vezme i vozíčkáře, protože má díky dotacím plošinu?

marek hudec

ano, vezmeme-li doslova tech pet osob (ktere jsem myslel spis pro illustraci maleho poctu) pak mate bezesporu pravdu, takova osmimistna dodavka je nakladove zcela optimalni

Hala D

A pod to bych se podepsal. Takže vyrážíme kontrolovat autobusy a jakmile v nich je ve spoji max 5 osob, okamžitě takový spoj zrušit. Jsme zadlužený stát, takže šetřeme na jízdě nevytížených busů a prázdných kamionů.

Hala D

Otázka pro všechny diskutující: Co je levnějších jezdit autobusem, nebo chodit pěšky?

David

Nebojte se toho, co jít ještě dál… Ti chodci můžou být pořád doma, mít VR brýle a po okolí by cestoval jen jejich dron.

marek hudec

muzete jit i pesky…ano klidne TAM jdete, Halo D

Hala D

Proč já? Já se nezaklínám ekonomikou jednoho typu dopravy oproti druhé. Naopak jsem očekával, že šetřílci v rámci úspor nechají auta a autobusy doma budou se více přepravovat pěšky. Je to zdravé a hlavně ušetříte.

marek hudec

ti co mohou tak mohou, ale berme jako fakt ze neni kazdy jako ja fotr od rodiny v plne sile a hlavne ti starsi a ridicak nevlastnici proste „sockou“ minimalne 2x mesicne k doktoru musi……tady prave vitezi bus na navsi pred vlakem v polich

Hala D

Ok. Ale kdy vznikly ty autobusové spoje a kdy vznikly ty vlakové zastávky v polích? Pak by bylo dobré si položit otázku, proč se ty vlakové zastávky nepřeložily blíže k obcím, za celou tu dobu.
A co nákladní doprava? Dnes nákladně stavíme obchvaty, abychom vytlačili auta z center, ale abychom použili ty lokálky alespoň pro vozbu nákladů tak to ne. Při tom by to bylo násobně levnější řešení než stavba nového obchvatu.

PvvS

A copak brání železnici, aby taky přesunula koleje blíž ? A ten obchvat nejspiíš využije za den vic lidí, jak tu lokálku za celej rok..

Alibaba

Bez potřebné vzdálenosti, na které je potřeby se přesunout, je to nesmyslná otázka. Každý nemá nulovou cenu ztraceného času.

Mirek Zv.

Takže rychle odstraňme 810, aby sis ten argument mohl užít ještě více.

Dusanh

Rád si přečtu, že venkovské oblasti, do kterých nevede vlak, se nevylidňují.

libor

vlak to zachrání? hmmm….

David

Ten vlak co nejezdí ani jednou denně to zachrání jak? Že by tím o víkendu mohl jet někdo s kolem? A co radši senior taxi?

Hala D

S takovou můžete hned začít pracovat v senátu. Aby jste jim to tam vysvětlil, jak to má být správně. To, že tratě udržují jakýsi status obce je známá věc. Nehledě na dopravu lidí i nákladů.

Jeffer

Si tak predstavujem ako by si Humpolec, keby si mal vybrať medzi D1 a traťou do HavlBrodu vybral tú trať.

Hala D

Já si zase představuji, který hloupý člověk si vybere mezi cestou po D1 a cestou na stanici VRT do Jihlavy až se ta rychlodráha postaví.

Mirek Zv.

No to je pořád starostí o seniory. Senioři jezdí autem do 85. A když už fakt nemohou, tak nejezdí skoro nikam a když, odveze je někdo z rodiny.

Miro Novak

Tak jeste shodit Kupkovy ridicaky na zkousku, 150 a podobne nesmysly!!!

marek hudec

150 na vybranych mistech je OK (uz ted se tam jezdi 160, si ta mista najdete sam…) ridicak na zkousku…mno nevim, tady nemam jednoznacny nazor ale ta konzervace vypadala logicky.

hank

„150 na vybranych mistech je OK…“ Samozřejmě že není. V tuzemsku chybí závazná povinnost udržovat zákonem definovanou bezpečnou vzdálenost a především nikdo nevymáhá dodržování platných pravidel, netrestá lepiče na zadní nárazníky ani vybržďovače atd. apod. A taky chybí patřičně mastné pokuty; v Německu hrozí lepičům při rychlosti nad 130 km/h pokuta až 428 éček. (Německý sazebník pokut: https://www.bussgeldkataloge.de/, sazby za odstupy viz sekce Abstand.) Pokuty v desítkách EUR se v Německu platí i za bezdůvodné brzdění a další nebezpečné chování považované na tuzemských silnicích – zákon nezákon – nanejvýš za džentlmenský přestupek… „…uz ted se tam jezdi 160…“ To má… Číst vice »

marek hudec

ano, v rade pripadu ano – namatkou zminim legalizaci koureni konopi nebo zruseni predtim zavedene prohibice v mnoha zemich sveta

hank

Kouzlo nechtěného: Právě jsi potvrdil, že máš automobilismus ve stejném mentálním pytli jako drogové závislosti a že Kurt Vonnegut měl na 100% pravdu, když ho za závislost označil. Freude, Freude, Freude, vždycky na tě dojde… 😀

A kromě toho jde taky o učebnicový argumentační faul.

marek hudec

ano a nemam s tim problem….mate ho jen vy, pane hanku

Alibaba

A proč by nemělo? Má-li být zvýšení rychlosti dělané proměnými značkami, které bude řídit logika podle hustoty provozu, tak bych v takovémto zvýšení neviděl problém. A stále mluvíme o místech, kde je to technicky možné (přibližováky, oblouky a rozhledy).

hank

Jak to dopadne: Při dnešních 130 se běžně jezdí 160. Zřejmě mají ti, kdo tak jezdí, spočítáno, jaké sankce jim hrozí, a že si těch 160 můžou (finančně + stržené body) dovolit. Takže při 150 se bude jezdit 180. Jaké lze předpokládat následky, viz ten článek profesionála – řidiče a dopravního inženýra v jedné osobě, na který pro jistotu odkážu ještě jednou, protože k němu není co dodat: https://denikreferendum.cz/clanek/35426-zvyseni-rychlosti-na-dalnicich-by-znamenalo-jen-prodlouzeni-doby-dojezdu Nejde o nic jiného než o nejčistší formu populismu v politice. Netrápí nás politicko-kriminální mafie, malé domů ze státního rozpočtu, daňové úniky, nízké platy, krize bydlení, energetická krize, exekuce, inflace, válka… Číst vice »

Alibaba

To že se jezdí při dnešních 130 160 není chyba nějaké ekonomie počítání pokuty, ale malého počtu měření a následného vymáhání pokut. Na takovéto úseky, kde se tohle pravidelně děje je třeba nasadit úsekové měření a automatické rozesílání pokut. Když se to dělá v obci, tak proč ne na dálnici. A je jedno, jaká rychlost bude aktuálně povolena. Oni by se tihle závodníci velice rychle vybodovali, třeba i jednou jízdou na 100 km.. Přečetl jsem si vámi doporučovaný článek. Pán si měl vybrat jinou dálnici. D1 mezi Prahou a Brnem není technicky dělaná ani na rychlost 130, takže pochybuji, že… Číst vice »

hank

„I v tom Německu je neomezená rychlost na spoustě míst dálnice populismus?“ Ano. Němci jsou nejpilnější jezdiči v Evropě a jejich autoklub ADAC bezkonkurenčně nejsilnější evropská lobbystická organizace, aspoň co se týče počtu členů určitě – má jich 19 miliónů. Jistý Adolf Hitler v r. 1936, kdy v Německu vlastnila soukromý osobní automobil pouhá 2% obyvatelstva, při veřejné prezentaci prvního vozu VW slíbil Němcům auto do každé rodiny do 10 let a vybudování dálniční sítě. Pravda, jisté okolnosti související s dalším vývojem a následujícím koncem 1000leté říše to poněkud pozdržely, ale od té doby až dodnes si žádný německý politik… Číst vice »

Frantík

„V tuzemsku chybí závazná povinnost udržovat zákonem definovanou bezpečnou vzdálenost a především nikdo nevymáhá dodržování platných pravidel, netrestá lepiče na zadní nárazníky ani vybržďovače atd. apod“

V zákoně to je, ale nevymáhá se to.

Nicméně pokud se to dodržuje, tak jediná místa, kde je potřeba snížit rychlost, jsou připojovací pruhy (obecně křižovatky), aby se pomalejší řidiči zvládli napojit.

sucharda

Podle lidovce Josefa Klementa by se zakonzervování mohlo týkat aktuálně 15 tratí, z nichž sedm je už nyní neprovozovaných.
O které tratě se jedná, kterých by se zakonzervování mohlo týkat již „dnes“?

Alibaba

A zakonzervovaly by se určitě? Nebo by byly navrženy do tohoto procesu a obecní správy by se k tomu vyjádřili?

libor

opravdu si myslím, že nastavená kritéria 12 nákladů / 300 os.vl. jsou tak jemná, vždyť to je 1x náklad / měsíc, cca 1os vlak./den. To přece vůbec není přísné. Nikdo neuvádí tuny / počet osob ve vlaku. A pokud to někdo fakt chce zachovat, ať si to převede na vlečku a provozuje jako vlečku a nazdar… Toto není infrastruktura pro 21století….

Hubert

ve skutečnosti jde pouze o turistické, sezonní vlaky. Jel jsem v takovém spojí kde bylo 10 dětských kočárků a 20 jízdních kol.
bylo to z Lovosic do Chotiměře.
Kuste dát kolo nebo kočárek do autobusu, jak to dopadne?

Hala D

Zastánci autobusů řeknou: Nejezděte na kolech a s kočárky. Ideálně bez kufrů.
Přeprava kol v prostoru autobusu je dokonce zakázaná ne? Vlak podle nich nesmí mít žádné výhody.

František

Slyšel jste o autobusu s přívěsem pro kola? V jiných turistických lokalitách to z nějakého důvodu jezdí a není nutné tam mít kvůli tomu celý rok trať.

malejjarda

Cyklobusy jezdí většinou jen červen – září. Takže v květnu smůla?

malý bobeš

Ten interval (červen-září) vyplývá z čeho? Omezení v technickém průkazu vozidla?

František

Mají z toho postavit rovnou cyklostezky a ne mít takovou zombie trať. Důchodci už hodně přecházejí na elektrokola, určitě by po těch trasách jezdilo víc lidí než těmi prázdnými 300 ‚vlaky‘ ročně.

Jirka

Hlavně v mrazech, přeji příjemné šlapání.

František

Jj, mrazy, jasně… Ale v těch mrazech i tak někdo musí jít z a na nádraží někde v polích. 1 osobní vlak denně s pár lidma fakt ta cyklostezka nahradí i v dešti.

marek hudec

frantisku, vy na tom kole asi i spite, ale vetsina penzistu (a to se mezi ne jeste nezaraduji) radsi sedi na sedacce vlaku, auta nebo autobusu

Tuzemák

My to vezmem opět českou a specifickou cestou, raději nebudeme mít prachy na hlavní tratě, ale budeme provozovat lokálky. Opravdu bezesrandy, nepřehlasovat senát, hned bych začal zavírat hlavnější rychlíkové tratě a koridory a ty prachy začal rvát do lokálek. Měli jsme na vybranou, zvolili jsme „moudře“ , jako vždy v této divné zemi…Ke každé zavřené hlavní trati vylepit foto jednoho dotyčného senátora a na tu lokálku co budeme udržovat z těch peněz taky. Česko, země (bez) budoucnosti.

Hala D

Klasika demagogů. Rušit hlavní tratě. A co třeba rušit autobusy nebo auta, aby byly prachy na lokálky? To už se propagandě nehodí, že?

Tuzemák

No, k tomu nám asi i pomalu dochází a krásně se hodí vedlejší článek: „Nejsou peníze. ŘSD odkládá obchvaty u Budějovic na neurčito, ač jsou připraveny“… Jen taktně upozorním, že deficit rozpočtu již pravidelně atakuje -300mld. Zákl. infrastruktura stále nedostavěná (železnice/dálnice/silnice), máme u EU zaseknout na infrastrukturu další sekeru, ale my tu budeme řešit jestli náhodou nebude efektivnější dál rvát další zbytečně vyhozené prachy na nesmysl… jo asi jsem ironický a demagog, ale dokud se tahle země nezačne zaostávat nic se nezmění. Na seznamu je taky hezká glosa, co téhle zemi nastavuje zrcadlo „Poláky jsme pohrdali, teď nám ukazují atomová… Číst vice »

Hala D

Jen jsem upozornil na nesmyslnost příspěvku, rušení hlavních tratí. A s ohledem na Greendeal a ucpané dálnice je rušení neefektivního a neekologického silničního spojení a spalovacích motorů na pořadu dne.

Gwann

Kdyby člověk neviděl dementní chování dobre spravy ale občas i objednatele, tak nemůže nez souhlasit s návrhem. V našem absurdistanu je ovšem podobný předpis poukázkou na průšvih. Jakkoliv návrh je zřetelně lepší než to, co zkoušel protlačit Kolozvratnik

dolson

hmm, není spíš tak že senát odmítl podpořit nástroj, aby se SŽ mohla chovat víc racionálně, jako správný hospodář? Podle ekonomické reality? I tak by každé konzerování tratě bylo polit.citlivé. Borci v senátu spíš zavírají oči a vymrčují si věci nazdory ekonomické realitě. Výsledkem bude stejně to že sž bude do takových tratí investovat podle jejich využití -> nechá je tiše chátrat dál až k nepoužitelnosti.

Hala D

Tak alespoň bude postižitelné rozkradení tratě. Ono uříznout 2 kilometry z kolejnic, která má status provozované, bude asi těžší, než z tratě, která má razítko, že po ní nic nejezdí.

Alibaba

Vyjádření pí. Žákové je mimo. Konzervace nerovná se zrušení. Tahle novela naopak obce zapojovala do řízení o konzervaci.
Takže obecním samosprávám stačí objednat 300 vlaků a konzervace nemůže proběhnout.

Teď jen spravit některé konzervované trati z minula…

P.S.: Očekávejte další nevratné rušení vleček.

Frantík

„Konzervace nerovná se zrušení.“
V CZ to znamená, že na tom nebude možnost provozovat vlaky (logicky), ale ani vystavět cyklostezku a už vůbec ne trať obnovit. Resp. každý pokus o obnovu by byl shozen svou složitostí.

Alibaba

To že na tom nebude moci se dát vystavět cyklostezku je jen chyba legislativy. Myslím, že by tělesu trati prospělo, kdyby mělo zpevněný povrch a někdo se o to staral.

Postup pro odkonzervování by měl být součástí tohoto zákona, žádná složitost. Mělo by být definováno za jakých podmínek (počet vlaků) se trať obnoví. Z technického hlediska by žádné komplikace být neměly, obnovil by se svršek v geometrických parametrech před konzervací.

Frantík

Souhlasím, ale v tom návrhu ta náročnost odkonzervace nebyla.

xyz

A nynější stav je jaký? Žádné „konzervované“ tratě neexistují? Nebo tratě s podivnou „výlukou“, aniž by se na nich něco dělalo? (+ srov. s platnou legislativou)

P. S. Při konzervačním zákoně by se očekávalo co? „Vratné“ rušení vleček?

Frantisek

A nynější stav nám vyhovuje natolik, že jej chceme uzákonit? Nebyla smyslem toho zákona hlavně možnost prostavět peníze na cyklostezky, z nichž by se prý daly obratem udělat znovu tratě (ale postup už není řešen)?

Dos22

Nynější stav by se neuzákonil, protože dle návrhu by se do rozhodného období nezapočítala doba, kdy správce infrastruktury znemožnil objednávku (výluka, apod…). Takže nejdříve by všechny tyto tratě museli dát dokupy, skončit výluku, pak x let čekat a až pak žádat o konverzaci.

Alibaba

Tohle tam bylo v návrhu od Kolovratníka tak před rokem, bohužel tahle podmínka z toho vypadla, takže by se dalo v podle tohodle navrhnout konzervaci i těch v současnosti už „zakonzervovaných“.

Alibaba

Nynější stav je stylem chytré Horákyně obutá/neobutá. Tratě dejure existují, defacto jsou zakonzervované. Je to špatně.

Co se týče zakonzervovaných vleček, tak by mělo platit, že je možné je odkonzervovat prostým ohlášením DÚ se stavební obnovou do původního stavu a nějakou TBZ. Žádné stavební řízení.Vlečka, máme-li podporovat nákladní dopravu, je pro vlečkaře pokud pro ní nemá dočasné využití, finanční a administrativní zátěž.

Hala D

Jak nemá využití? Pokud mu zboží vozí kamiony, tak vždy má pro vlečku využití.

PvvS

A je ta vlečka i na druhých koncích ? S překladem ta doprava akorát zpomalí a prodraží..

Hala D

Jestli máte dost peněz na stavbu obchvatů, protihlukových stěn a zničených silnic a také dostatek řidičů kamionů, pak proti vašemu tvrzení nic nemám.

Alibaba

Tak se podívejte, kolik vleček leží ladem a kolik vleček bylo za cca 30 let zrušeno.
Prostě pro některé vlečky není využití a podle zákona o drahách je třeba je udržovat ve vyhovujícím stavu. Na to každý vlastník nemá a tak vlečku radši zruší, neb mu odpadně i úřední věci okolo provozování dráhy.

Frantík

Upřímně, toto je konzervace, jakou si přestavuji. Minimální údržba, aby se ta trať dala třeba do půl roku zprovoznit.

Vojta

Já řeknu něco, co se tady spoustě lidem nebude líbit.

Pokud na trati opravdu jezdí méně než 300 osobních jízd ročně, což je méně než 1 jízda denně a zároveň zde není fakticky cargo (což je ta druhá podmínka), tak ta trať může na ten přepravní objem být opravdu úplně v klidu nahrazena autobusy/kamióny.

Tam už nemůže fungovat vůbec ekonomika ani přepravní kapacita, která je z logiky toho počtu už extrémně nedůležitá.

Vím, že spousta čtenářů jsou nostalgici, kteří špatně nesou i vyřazování 810, ale tohle prostě nejde racionálně vyargumentovat…

Hala D

Celá ekonomika a neekonomika lokálek stojí na jednom faktu. Každý vlakový spoj se dá nahradit autobusy a bude levnější. Ekonomická výhoda autobusů končí ve chvíli, kdy je zapotřebí pro dopravní spojení zajistit tolik autobusů, že součet na tyto autobusy bude vyšší než jeden vlakový spoj. A já se reálně obávám, že vzhledem k množství autobusových spojů, kde jezdí 1-5,5 člověka by mnohde bylo ekonomicky výhodnější vypravit jeden vlakový spoj a několik autobusů zrušit.

Hala D

Protože on je rozdíl, když si koupím 1 kvalitní boty od Baťi, a když si koupím 10 šuntů od vietnamců.

MartinS.

Jako že 810 jsou boty od Bati a nízkopodlažní klimatizovaná Setra jsou šunty od Vietnamců? Hmmm, Vy dnes perlíte… co na to berete?😉

Hala D

Hahaha, proč vždy podobní lidi vytasí 810 když dnes máme vlakotramvaje, RegioSpidery a RegioFoxy? Běžně srovnáváte na silnicích jízdní vlastnosti Škody 100 a Porsche Taycan? Spíš co vy na tyto nesmysly berete. To už je snad nějaká nemoc.

MRC

Nevím proč Porsche Taycan, když by ty RegioSpidery odpovídali spíš Fabii… RegioFox bych přirovnal tak k moderní Octávce 🙂

Ne všude má vlak smysl (v současném stavu), ale zároveň ne všude je vhodný autobus. Jsou lokálky, kde se ten vlak opravdu vyplatí (Polička, Vysoké Mýto, Brandýs n. Labem…) a lokálky, kde není sebemenší smysl provozovat drážní dopravu (Mochov…)

Hala D

Co vám ten Mochov udělal? Vždyť tam jezdí velké transformátory. Zrušíme rozvodnu?

nowas

Takže 2 vlaky denně místo třeba 12 autobusů?

libor

a lidé prý budou skákat do oblak, že mají vlak a jezdí jim tam žlutá nebo modrá Regionova… hurá…

Hala D

My dnes nemáme modernější vozidla? Aha, to se nechodí do krámu, protože lidi by pak vlakem jezdili dobrovolně. Železnice jsou přece od toho, aby tam jezdila stará a pomalá vozidla. # 19. stol, #vlakyjsoufuj, #autojeposvatnákráva

libor

tak to je dost začarované… proč tedy objednavatel neobjedná něco super nového TOP? asi nechce dávat takové peníze z vlakkm, což? proč někde jezdí šroty Regionova a na R11 jezdí to co jezdí? hmmm…

Hala D

Neobjedná? A ty nové Foxy jsou co? Mají jezdit hlavně mimo šrotů Regionov. 37 Morávií to je taky málo? Regiospider se taky nelíbí?

Libor

Nojo, ale trvalo to 20let a stejně budou místa, kde bude Regionova…

Hala D

Jako že byste jezdil už před 20 lety RegioFoxem? Tak to je tak na studený ručník na čelo.

Hala D

Pokud by to vyšlo ekonomicky tak proč ne? Ekonomika je přece na prvním místě a je nejdůležitější.
Škoda, jen že opět záměrně uvádíte manipulativní údaje. Aktuálně se totiž náklady na provoz vlaku pohybují takto ( cena 1vlak = 3 autobusy). Takže 12 autobusů by se nahradilo 4 vlaky. Zároveň by se ušetřilo 8 řidičů busů, kteří přece jsou vzácné zboží.

Stráťa

Pokud tam nění taková poptávka že těch 12 autobusů jezdí po trojicích aby všechny zájemce odvezli tak by to bylo zhoršení dopravní obsluhy pro obyvatele. Ono je totiž lepší mít autobus třeba po hodině než vlak po třech i když kapacita je nakonec stejná…

Hala D

To asi nebude úplně pravda. Existují jakési špičky, kdy lidé hromadně jedou do práce a pak hromadně z práce. Potřeba přepravovat opravdu není po celý den konstantní. A s těmi třemi autobusy: To naložíte ráno před 6 (8) plný autobus s lidmi do fabriky (kanceláří) a ti co se nevlezou, řeknete: Sorry, další bus jede za hodinu? Nezajímá nás, že nestihnete začátek směny. Nebo jak na lokálkách vypravovat spoje v 9 hod, pak po obědě a poslední v 19 hod večer, kdy už jsou všichni doma.

nowas

Doba pokročila, ono už se nedělá jen od 6:00 ve fabrice.

Mendy

Takže podle vašeho návrhu máme dvě možnosti:
1. Kvůli desetiminutovému nákupu vyplýtvat veškerý svůj volný čas na čekání na vlak
2. Jet tou hnusnou uřvanou smradlavou nebezpečnou přerostlou plechovkou.

Frantík

“ 1. Kvůli desetiminutovému nákupu vyplýtvat veškerý svůj volný čas na čekání na vlak“

Tak snad budu dělat něco jiného a ne tvrdnout na zastávce

Mendy

Sednu do hospody a přechlastám celou výplatu?

Hala D

Nebo pojedu autem a spálím výplatu ve výfuku?

Mendy

Vy si za měsíc vyděláte jenom 3000 Kč? Nevypovídá to něco o vašem pracovním výkonu?

nowas

To ti „ekonomicky“ vyjde tak, že všichnu sednou do aut.

libor

to je pěkná blbost, za stejný balík peněz můžu vypravit buď 1xvlak nebo 3x bus, takže vlak pojede jednou za tři hodiny, bus každou hodinu, tím můžu přilákat více cestujících. A druhá věc, bus může obsloužit větší území, vymete více obcí nebo ve volném čase zajede ještě jinam…

Hala D

Škoda, že těch řidičů, co by to kvantum busů odřídili je dostatek. A jak prosím ekonomicky vychází bus co veze 1-5 lidí?

libor

tak ať to jezdí dodávka pro 8 lidí… nemám problém… nebo existují i menší busy.. otázkou je jak vychází vlak, který veze 5 lidí, z toho dva mají režijku 😀

hank

Další level podle této logiky budou maršrutky a obecní nebo charitní seniortaxi… Načež se zjistí, že VHD vlastně nikdo nepotřebuje, a někdo přijde s návrhem na úsporu jejím úplným zrušením.

Stráťa

Pořád líp než vlak co veze 1-5 lidí. Levnější prostředek než bus obvykle k dispozici není. Dá se použít minibus atd. ale většinou je levnější tam poslat velký autobus který by jinak stál někde nevyužitý.

Hala D

5 autobusů pro 1-5 lidí asi nebude levnější než 1 vlak pro 1-5 lidí.

Frantík

Vzhledem ke spolehlivosti autobusových dopravců si nemyslím, že by bylo tak jednoduché vše nahradit autobusy.

MartinS.

No to je ale myšlenka dne!😂 Abych ušetřil, zruším 12 autobusů ve špičkovém taktu hodina a v sedlovém taktu 2 hodiny a nahradím je jedním vlakem. Takže se cestující dostane tam, ale už ne zpátky. A vlastně ušetřím ještě víc, protože tím vlakem nebude jezdit už ani 1-5,5 člověka a můžu ho tím pádem zrušit😆

Hala D

Zřejmě nebudete nejostřejší tužka v penále.

Hala D

Ano vážení. Tady máme krásný příklad silniční demagogie. Navrhoval jsem zrušit poloprázdné busy mimo špičky a 3 přeplněné busy ve špičkách nahradit kapacitním souběžně jedoucím vlakem. A je mě podsouváno, že chci jen jeden vlak za den. Přitom je běžná praxe nahrazovat lokálky ve špičkách autobusy a zajistit, co nejhorší návaznost na vlak, aby se nikdo neopovážil tím motorákem jet. Dnes totiž těch autobusů je tolik, že neperspektivní linky se mohou rušit jak na běžícím páse. A ušetří se spousty řidičů. I když je totiž provoz 1 autobusu levnější, když jich vypravím desítky tam, kde to nemá smysl, budou náklady… Číst vice »

Martin Hroch

Jste demagog a kecáte kraviny.
Jednou házíte číslíčka o 3 vlacích, pak o 5.
Akorát si to upravujete tak, aby to vypadalo dle vás dobře.
Argumentovat s vámi se také nedá, jelikož jste i neschopný si zajistit kolik co stojí.

Hala D

Tady se tvrdí, že 1 vlak je 3× dražší než bus. Tak proč všude dávno nejezdí autobusy když je to tak výhodný. Klidně i mezi Paříží a Berlínem, zrušme TGV, ICE, Stadler, Alstom, ať mají busfanatici ten svůj vysněný ráj.

Zjednodušeně to zač tady lobuju, že je ekonomický nesmysl nahrazovat jeden vlakový spoj třeba 10 autobusy, protože provoz tolika autobusů bude vždy dražší než provoz jednoho vlaku (810, Spider, Fox). Započítejme taky busům poplatky za použití silnic.

S ultraortodoxními zastánci autobusů se ale fakt debatovat nedá.

Mendy

Nemusíte tam hned dávat Urbanway 18M, bohatě stačí Sprinter.

Frantík

To ale neznamená, že tu trať nemůže být výhodnější využít třeba o deset let později. A obnova po konzervaci je v našem banánastánu nereálná.

test

stát ale také investuje do ulic a silnic kde neprojede 300 aut za rok a nikde se nemluví o tom že by se toyto komunikace měli rozebrat 🙂

libor

znáte nějakou takovou? ono 300 aut za rok to projede skoro všude a když ne auta, tak kola, chodci, traktory…. ono silnice (veřejná komunikace) to není jako dráhy, ta slouží pouze vlakům. Silnice/cesty to je i pro jiné 😉

Granja

Anebo taky autobusy být nahrazena nemusí a může být rovnou nahrazena IAD a taxislužbou.

xyz

V té úvaze bych viděl jeden drobný zádrhel – ta která samospráva nemusí vnímat vhodnost tam ten 300+ počet vlaků osobní dopravy zavést (na rozdíl např. od jiných politických stran).

ušatá

A co se takhle zeptat, poč tam nic nejezdí, když třeba hned vedle jezdí tisíce vozidel po silnicích? A za jakou cenu? Není něco špatně ve všech těch úvahách? Není zcela záměrně přeprava po železnici likvidována ve prospěch a podporu silniční dopravy, což odnášíme všichni, i když se to odmítá přiznat?! A je cítit až ukrutná snaha prostě co nejvíc železnici zaříznout, aby byly kšefty úplně někde jinde a aby se nedala ve své podstatě obnovit.. A na té přírodě, klimatu, zdraví lidí, ekonomice….atd. Záleží vůbec někomu nebo jsou to jen řečičky? A kde je pravda, objektivita, fakta, odborné zhodnocení… Číst vice »

Mendy

Ono se tak nějak stává, že na krátké příměstské trase potkáte vyšší desítky, možná i přes 100 aut, ale autobus nebo vlak ani jeden.

hank

„Ono se tak nějak stává…“

Samo od sebe „se“ nic nestává.

Hala D

Občas se najdou i čtenáři, kterým je jasné, že vypravit 20 kamionů na stejné trase místo jednoho vlaku může být značně neekonomické a neekologické.

MartinS.

Těch 20 kamionů ale nejede po stejné trase. Ten vlak totiž jede jenom tam, kde jsou koleje. A pokud pojede 20 kamionů z pivovaru do centrálního skladu, tak se každý otočí za den 2x. Kdyby to mělo jet vlakem, tak jedou z pivovaru na nádraží, tam se přeloží na vlak, popojedou, přeloží se na kamion a jedou do skladu. Takže potřebujete vlak, zhruba stejné množství kamionů a několik dalších lidí na překládku.

Hala D

Vy jste tak mimo, že to snad není pravda. Z Marsu jste spadl. Ze sklárny O-I Manufacturing v Dubí se běžně naloží vlak paletami s lahvemi a celý ten vlak jede přímo na vlečku Budvaru, Radegastu či Prazdroje v Plzni, kde se složí. Tam to skládají ti stejní lidi, co skládají kamion. Lidé jak vy by měli mít zákaz komentování, protože ty nepravdy fakt nikdo nemá zájem číst.

Hala D

By mě zajímalo kolik diskutujících přestane pít pivo, kvůli tomu, že cestovalo vlakem.

Mendy

Občas se najdou i čtenáři, kteří si myslí, že vlaky vypadají takto
https://www.youtube.com/watch?v=c_trHR0PDP4

hank

😀
Nebo takhle:
https://en.wikipedia.org/wiki/Norry
Kambodža náš vzor…

Libor

Ten argument je mimo. Jsou oblasti, kam koleje nevedou, nikdy nevedly a turisticky je to zajímavé dost. Si říkám, kolik turistů přijede vlakem do Č.Krumlova? Co Kašperské Hory? Žádný vlak a lidí mraky… PS. Praha-Plasy je lepší přes Plzeň, ne přes Mladotice 😉

Frantisek

A také aut mraky, jste zapomněl dodat. Stavíme pro ně hned dvě dálnice, místo alespoň jedné použitelné železnice. Praha – Plasy rozhodně přes Plzeň lepší není, je to velká zajíždka, a výhodnější (pro ty, kteří vůbec jedou vlakem) je jen proto, že na tratě tím směrem dlabeme (a opět tam stavíme dvě dálnice). Je to jako posílat lidi z Prahy na kopec nad Karlovými Vary přes Ústí nad Labem. Argumentace důsledkem pro příčinu je zvláštním zvykem soudobé společnosti. Nebo záměrem?

libor

a jak si to představujete? Dvě dálnice myslíte D6 a D7? A jak si představujete spojení Praha -KV po kolejích? kudy má ta nová trať jít? Ono taková trať, aby to nebyla lokálka musí mít nějaké parametry… PS. doufám, při cestě z prahy do Varů jezdíte přímo, tj. přes Rakovník – Blatno -Bečov

PvvS

A že ti lidé furt do těch aut lezou. Vyjde je to dráž, mají s tím starosti, furt něco musí řešit. Ale do vlaku nepřelezou a nepřelezou. Čímpak to bude ? Pohodlím ? Úsporou času ?

Hala D

Leností a potřebou přispět ropným společnostem na astronomické výplaty.

zyx

… Novela přichází i s tím, že nově má být například přestupkem, pokud provozovatel dráhy nebo dopravce nepodnikne opatření k prevenci mimořádných událostí…

Vite nekdo, treba z duvodove zpravy, jak toto bude aplikovano? To muze mit hodne siroke nasledky pro SZ, ale zavisi to jakym zpusobem se bude legislativa aplikovat. Ted mam na mysli jak by SZ dopadla, pokud by tato legislativni opatreni platilo pred 4 roky, myslim predejiti vykolejeni a nehode u Chodove Plane.

Leinad

Z trestního hlediska dejme tomu, ale nebyla „povinnost zajistit bezpečnost“ už dlouho, zajímavá pro občanské řízení?

PvvS

Není tim myšleno třebas vykácení prostoru okolo kolejí ?

Leštění

Kdyby to alespoň nazývali správným jménem. Taková konzervace je jen likvidací té tratě. Šance na obnovu konzervované tratě je prakticky nulová. Viz tratě Děčín-Oldrichov, Loket-Horní Slavkov nebo Mladotice- Kralovice zájem by byl ale obnova je příliš nákladná.

Alibaba

Ano, politici by měli dát jasná pravidla pro obnovení provozu na zakonzervované trati.
Co je to příliš? Silnice se obnovují furt, peníze se vždycky najdou.

ušatá

Ani ne tak nákladná jak tomu brání zájmy některých jedinců, kteří maji vliv.

Jeffer

Kto presne má záujem o Mladotice–Kralovice? Veď pomaly nie je záujem ani objednávať dopravu na Kralovice–Rakovník.

libor

Kralovice – Rakovník už jezdí bus, možná tam občas nějaký vlak zajede, ale je to spíš takový černý petr, které bylo potřeba někam udat 😉

BR 01 512

I když ona to sněmovna stejně prehlasuje 😪

BR 01 512

Senát si u mě hodně šplhnul 🙂 Děkuji

Franta Palkoska

Hurá!:)

Hala D

Tak přátelé, ještě nejsme na takové úrovni, abychom si dobrovolně likvidovali infrastrukturu. Ovšem stále přešlapáváme na místě mezi cestou zpět do jeskyní a cestou k moderním, rychlým a pohodlným lokálkám. Tím prozatím končím.

PS. Hnojomety lokálkových ničitelů, sběratelů kovů a šetřílků, kteří z lokálek chtějí hradit státní dluh a důchody za 3-2-1…

malý bobeš

Furt jsem nad vámi dumal – a už to asi mám… že vy budete ta tolikrát zmiňovaná „umělá inteligence“?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Jen další pacient.

Jelen

Vy? To ano.

Stráťa

Umělá inteligence? Myslím že ten příspěvek má na svědomí spíš přirozená hloupost.

Alibaba

Kde se tímto zákonem (novelou) likviduje infrastruktura?

Karl vB.

Hmm, děkujeme Pavilonu E za zařazení nového slovního obratu „HNOJOMET“ do zdejších diskusí.
Váš expresivní výraz by se totiž dal na roubovat i na názory, které tu nezřídka publikujete vy, protože jsou prostě jiné, než ty moje.
Doposud jsem se snažil zachovávat jistou kulturu projevu, nyní budu selektivně používat i „vaše zbraně“.

Mendy

Co se divíte? Jediný Správný Názor obvykle bývá doprovázen newspeakem. Ještě máme žijící pamětníky.