Senát možná nepodpoří konzervaci málo využívaných lokálních železničních tratí
Oprava Kozí dráhy. Pramen: Viamont Servis
Konzervace tratí by se podle senátorky Hany Žákové dotkla periferních oblastí.
Konzervace tratí by se podle senátorky Hany Žákové dotkla periferních oblastí.
Teď poprvé lituji, že byl zablokovánn pan Axel, alias vtvt, alias Olcit.
Pokud by mu byl umožněn vstup, aby se mohl dostat do názorového střetu s panem Hala D, bylo by velmi inspirativní sledovat souboj těchto dvou titánů a do takto vzniké ho souboje vlastními příspěvky (pro zachování originality) raději ani nazasahovat. 🙂
Viděl někdo z diskutujících profil dnešních silnic III. třídy? Původní silnice je cca 3/4 té původní, rozšíření je do krajních bez únosnosti. Téměř všechny v SK.
Postoj SŽ(DC) k lokálkám (nota bene provozovaným soukromníky) vyjadřuje nejlépe tento případ: Bruntál – Malá Morávka. Osobní doprava je tam objednaná na 3 měsíce v roce, takže ausgerechnet na 3 týdny v tomto období (22.07. – 13.08) se tam musí vyhlásit úplná výluka. Na zbývajících 9 měsíců roku, kdy se tam nejezdí, má správa zřejmě jiné naléhavější úkoly… Ještě se někdo diví, že v tom většina zainteresované veřejnosti vidí schválnost?
Stejně tak, že se mezi Kobylím a Hodonínem odhodlali k omezení provozu, zrovna v roce kdy soukromník začal jezdit do Uhřic. A zrovna v létě na začátku turistické sezóny. Asi penízky od turistů nechtějí.
Krásný nadpis článku, který popíchne nejednoho zarytého autofanatika, odpůrce železnic, rušiče, konzervy a sběratele levného šrotu. A tak to má být. Fyzikální zákony a příroda se jen tak jednoduše obejít nedají. Uvidíme jak se to vyvine dál.
To je dobré, prý pokuta za nedostatek míst pro kola. Tak to budou mít problém i nové soupravy právě nasazené do provozu (na dveřích kolo, uvnitř bez háku a jen ulička).
Jo, jo, to jeden z vynálezů EU. Bude to znamenat, že takřka všechny přepravy kol budou povinně místenkové – pokyn EU mít online přehled volných míst. V první etapě v dálkovce, v druhé všude – té druhé etapy se bojí skoro všichni. Ve zkratce – EU to myslela dobře (aby byl online přehled) a dopadlo to jako vždycky (komplikace a omezení).
A musí to být povinně místenkové pro všechny? Co takhle „pokud nastoupí někdo z místenkou, štíplístek vyhodí někoho bez“ 😀 papírově je místo pro místenkáře volné.
EU to myslela dobře ?? To je snad špatný vtip, ale co od neokomunistů v EU čekat ?
Vypláchni si.
Pořád je tady mantra financí. Peněz je v systému dost, ale jsou politicky finanční toky peněz z kterých profitují lidi co se spolu baví (politické neziskovky, různé zbytečné stavby navázané na dotace)a dále např. podpora válečného tažení drang nach osten a mohli bychom pokračovat. No a když se to dobře politicky podá tak do těchto skupin nějaké vesnické lokálky, a navíc pro venkov, kterému to politicky progresivně nemyslí jsou investice nebo konzervace zcela nepřijatelné.
To si nějak pleteš světové strany, válečné tažení začalo směr západ.
Konzervace trati u nás znamená její legální rozebrání… Nezabrání tomu SŽ ani policie.Stačí současný termín „nepřetržitá výluka“ a pod. Příklad z Lokte atd.
Proto je třeba se konzervacím vyhnout. Nebo konzervovat zasypáním metrovou vrstvou zeminy.
Pokud jsem to pochopil správně, znamená konzervace dráhy zachování v administrativním smyslu – podobně jako „dráha ve stavu klidu“ v Německu. Pokud by se měla dráha znovu schvalovat, trvalo by to schválení podle aktuálních předpisů 10-20 let. U konzervované dráhy by se pouze provedly opravy do požadovaného stavu. Smyslem zákona není fyzická likvidace lokálek, ale snaha o zefektivnění investic do železnice. Máme sice nejhustší síť tratí, ale přepravní proudy a požadavky na rychlost jsou v 21. století jinde.
Sice jsou toky jinde, ale pořád do měst kam vedou lokálky zajíždí proudy kamionů, aut a autobusů. Takže ve 21. století nebudeme dopravu řešit zákazem železnice ale výběrem efektivnějšího prostředku (pro méně bystré železnice) a vylepšením tohoto prostředku do stavu poplatnému 21. století. (Možná i 22. století, kdy se lokálky budou předělávat na magnetický levitující pohon.) A to vše proto, abychom ve 21. století nemuseli jezdit dopravou 20. století, což auta jednoznačně jsou.
Efektivní je na některých regionálních tratích nahrazení jednotek řady 810 a jejich klonů autobusem či midibusem. Náklady klesne finančně o třetinu, produkované emise také a cestující se bude v několik let starém autobuse užívat klimatizaci a nízkopodlažnost pro jednodušší přístup do vozidla. Další variantou by bylo jednání mezi kraji a SŽ o plánech provozu rozdělení do skupin: 1) zachování provozu 2) provoz bude zachován při úpravě parametrů trati, aby to dávalo smysl (rychlost, trasování) 3) skončení provozu na trati Bohužel trvání na provozu velmi málo užívaných vlaků je jeden z důvodů, proč zůstala železnice na začátku 20. století, stejně jako… Číst vice »
S ekologií na 810 nechoďte, ta má podle reportáže z ČT24 spotřebu 20-22 l/100km. Což je důvod proč pořád 810 dokáže konkurovat busům. Nemá pneumatiky, takže neřeší otěr z gum.
Jediné s čím musím bohužel souhlasit je dražší provoz ale ten je dán tím, že železnice platí poplatky za použití dop. cesty, dále započítáním platů výpravčích, průvodčích a strojvůdců. A taky tím, že busáci jezdí za pakatel.
Hlavně si mnoho lidí a jejich zástupců nedokáže představit funkční zlepšení železnic, na rozdíl od silnic. Buď jsou to megalomanské úpravy na odiv anebo konzervace stavu, až na světlé výjimky.
Tak to je částečně dáno silniční propagandou. Snad se se začátkem stavby VRT myšlení ve společnosti výrazněji změní.
Problém je, že jednotky 810 nejsou nízkopodlažní, nemají klimatizaci a povinná ETCS bude konečná. Alternativa pro 48 – 70 sedaček neexistuje a jednotky pro 120 osob vozící reálně do deseti osob nebudou ekonomicky dávat smysl.
Je hloupost srovnávat 50 let starou 810 se současnými vozidly. Nízkokapacitní kolejová náhrada existuje. Jmenuje se to Regiospider, nebo levnější vlakotramvaje v zahraničí.
A pravda je, že autobus pro 1-2 cestující taky není ekonomickej zázrak.
Hlavně je ten provoz méně časově flexibilnější, protože na železnici máte přesně daná křižovací místa, které Vám determinují jízdní řád nejen na konkrétní lokálce, ale i na návazných tratích. Na různých okreskách je sice také problém „vyhnout se kdekoliv“, ale přece jenom možnost sestavy JŘ je tam flexibilnější.
No, v realitě je to ovšem trochu jinak. Ucpaným silnicím z flexibilním předjížděním jaksi dnes konkuruje mnohde rychlejší železniční spojení s pevně danými křižovacími místy.
Koleje do každé rodiny?
jako ze se naklady budou vozit po lokalkach? 😀
to jsou teda fantazie.
Možná se budete divit, ale lokálky ve většině případů vznikly pro vozbu nákladů? To je novina co? Chtělo by si doplnit znalosti z dějepisu.
Ale k dopravě jakých nákladů? Uhlí, dřevo, kámen, cukrová řepa atd. Prostě objemné věci, suroviny. Výrobky každodenní spotřeby, pokud už se vezly lokálkou, tak jenom proto, že byla rychlejší než koňský povoz. Časy let 1860-1920 už se prostě nevrátí! A lokálky s trasami přes pole, lesy a zastávkami 3 km od obcí jako nepotřebné prostě zaniknou. Tak jako některé nepotřebné zanikaly už za První republiky.
Tak dnes je doba, kdy železnice je mnohdy rychlejší než ucpané silnice. I ten nedostatek řidičů bude nahrávat železnici. Časy první republiky se sice nevrátí, ale může se vrátit smysluplnější princip dopravy zboží.
Pokud dnes cesta rychlíkem přes ČT a Pardubice do Prahy trvá stejně jako autem po ucpané D1, ucpané Praze a ucpaným Brnem, tak je na silnicích očividně něco špatně.
Doporučuji léčbu…
Vypadlo slovíčko „si“
Ano, pokud takto reagujete na popis reality, tak si určitě léčbu, či minimálně pobyt v lázních zasluhujete.
Kdy nastoupíte? Pohled posílat nemusíte.
Aha, tak proto v Salzburgu a Trentu rozšiřují lokální tratě do okolního tegionu…
Už i v Rakousku?
Lokálka byl geniální vynález 19.století, ale ne každý geniální vynález zůstává geniálním po 150 letech ….
Ano, proto se EU rozhodla tento geniální vynález dotovat masivními investicemi. Jako třeba v Polsku, kde obnovují lokálky a v Alpských zemích, kde renovují zubačky za peníze z fondů EU. Neomezená silniční dopravy je zase hloupý vynález 20. století, který se po pouhých 80 letech ukazuje, jako nefunkční.
My NEJSME Německo. Rozdíl je v přístupu k železničním statkům, které leží ladem. Já jsem se byl projít po štrece Reitzenhain – Marienberg (Sachsen), tak nějak v roce 2011, zhruba. Ten úsek byl uzavřen 1998, poslední nákladní vlak tam jel v roce 1994, no a osobní doprava byla zastavena v roce 1978. přesto tam nechyběla jediná kolejnice, jestli tam, dohromady, chybělo deset šroubů, tak to bylo moc. Pokud bys obnovil přejezdy, které byly, často, zaasfaltovány, promazal výhybky, doplnil pár šroubů a znovu natřel návěstidla, můžeš vyjet. Vzpomínám na odstavené motoráky DB Regio, někde u Zwotentalu, v roce 2008-2009. Prostě tam… Číst vice »
Mladotice – Kralovice už dávno měla být cyklostezka.. možná až do Rakovníka …
tak mi teda mínusáři napište, co tam chcete vozit?
Lidi z Prahy a Rakovníka do Plas a Plzně, k Mariánské Týnici, se zřízením zastávky pod obcí případně i lidi z/do Trojan, možná i nějaké lehčí náklady provézt, kdyby se všude nerušily vlečky. Kola to zvládnou po okolních silnicích, takový provoz tam snad není – a pokud by byl, může přejít také na koleje.
A kolik těch lidí z Plzně a Prahy do Maruánské Týnice DENNĚ bude ?
Byl jste tam někdy? Nebyl, že? Místo vlaků na trati 162 jezdí mezi Rakovníkem a Kralovicemi autobusy linek PID 404 a 570 a o víkendu IDPK 321. Vozí kolem 10 – 25 cestujících, od Rakovníka vystoupí většina lidí do Čisté, pak nastoupí v Kožlanech směr Kralovice a opačně. Mezi kraji to vozí tak 2-5 lidí. Když jezdíval vlak bývalo to na počet cestujících stejné, jen z Kožlan do Kralovic nejel nikdo. Teď je to možná na počet cestujících lepší, protože autobus jezdí častěji. Vlak je cca 3x dražší. Autobus proti němu obslouží i místa mimo trať (Příčina, Petrovice, Všesulov, Břežany,… Číst vice »
Pokud autobus jezdí častěji, tak se obávám, zdali opravdu vychází ekonomika. Jestli je vlak 3× dražší než bus tak už při 4 busech je vlak ekonomičtější. Myslel jsem, že hrajeme hlavně o peníze.
Vlak jezdil cca 6x denně. Autobus jezdí cca 12x denně. Pořád je to levnější než těch 6 vlaků. O obsluze obcí, které neleží na trati ani nemluvím.
Libor! Kdyby SŽ i kraje mysleli koncepčně, tak ta trasa je nejkratším možným spojením Plzně s Prahou, když je problém na 170. Teď vždy jen oklikou přes ČB a ta je málo kapacitní. Chce to myslel v souvislostech a dopředu.
Je rozkopané Kladno, jsou rozkopané Bubny, je omezený provoz na Výtoňském mostu, tak mi řekněte, kudy by tam ten vlak od Prahy přijel? Přes Kralupy, Slaný a Louny? To už je skoro jako přes ty Budějovice.
Jinde = mimo železnici, obávám se.
Ale proč? A proč s tím není vůle něco udělat? Toť zásadní otázka. Máme tu infrastrukturu, jež by mnohde po úpravě mohla znamenat šetrnější přepravu. Místo toho likvidujeme málo únosné silnice a vyháníme z nich místní frekvenci, nebo stavíme nové megalomanské autostrády, jimiž akorát posilujeme vesměs negativní trend.
Tak to je ještě pozůstatek socialismu. Auto musí mít každý, jiná než automobilová doprava nepřichází v úvahu. Zdravý rozum v tom hledat nelze. Teď nedávno jsem sledoval dokument o historii ČeZety a bolševici v 70. letech dokonce plánovali omezit motocyklovou výrobu a motozávody s vidinou, že auto je ta jediná správná doprava.
„Zdravý rozum v tom hledat nelze.“ Nelze, protože jde o typickou závislost srovnatelnou s tou drogovou. Jenom si dovolím odporovat tvrzení, že jde o pozůstatek socialismu. Viz eseje o individuálním automobilismu jako kolektivní závislosti lidstva od švýcarského filosofa Denise de Rougemonta (v knize Budoucnost je naše věc, napsáno v 70. letech) nebo známějšího amerického spisovatele Kurta Vonneguta (ve sbírce kratších textů Muž bez vlasti, napsáno na přelomu tisíciletí). Oba tituly byly přeloženy do češtiny. Kurt Vonnegut svůj text opatřil titulkem Cold Turkey, česky Absťák. Budoucí historici pravděpodobně označí za nejschopnějšího manipulátora celého průmyslového období lidstva Henryho Forda, který v hlavách… Číst vice »
Tak tvrdě bych Forda nekritizoval, protože vyráběl malá Téčka, která nepotřebovala kvalitní silnice. Pokazilo se to až časem, kdy se začaly produkovat obézní monstra v nekonečných sériích. Ale opravdu se těším, až těch aut bude tolik, že plechovkáři budou jen stát na místě. Ve městech už se k tomuto bodu zvratu rychle blížíme.
Jestli není chyba v tom že zřízení dráhy na zelene louce trvá tak dlouho (a do těch 10 let nepočítám stavbu)
Paní senátorka má podobný názor, který jsem zde už prezentoval. Že zrušené regionální tratě urychlí vylidňování venkova, pokles životní úrovně a nemožnost případné nákladní přepravy. Navíc v době kdy není problém získat peníze z EU (viz dnešní půjčka M. Kupky) znovu nahrávají obnově těchto tratí. Dále pokud do budoucna se kamionová doprava dostane do průšvihu ohledně ucpaných dálnic a absence řidičů, tak lokálky budou jedinou záchranou pro firmy v menších městečkách. Jako zářné příklady využití regionálek můžeme vidět na tratích AŽD a soukromníkovi, který rozjezdil trať z Čejče do Uhřic. Takže všichni zaostalí nepřátelé železnic, trhněte si pneumatikou a běžte… Číst vice »
Sorry, jako, ale Čejč – Uhřice bych jako příklad zrovna neuváděl, protože to je turistická trať, v podstatě po ní bourák jezdí jenom z Krumvíře do Uhřic u Kyjova (cca 10 km) a cesta mu trvá 3/4 hodiny. Z toho může být „zítra“ cokoli. Ale je jiný příklad: Hrušovany u Brna – Židlochovice. Ta trať byla z robustních kolejnic, a na ocelových pražcích, v mapě z roku 2004 je ještě jako součást celostátní dráhy, no, to jí, asi, zachránilo život. V letech 1979 – 2019, což je 40 let, tam nebyla osobní doprava, nákladní jenom z počátku toho období, a… Číst vice »
Tu zachránilo úplně něco jiného. Jednak zapojení do Hrušovan umožňující bezúvraťovou cestu na Brno a také poloha, kdy tam lze pohodlně uklidit půltakt, který již má dále menší využití. Podobně jako Šakvice – Hustopeče, kde dojede ten zbylý půltakt.
Ale takových tratí je víc a prdí se na ně. 🤷🏽♀️ Tady prostě byla vůle, a když je vůle, je i cesta. 😎
Kolik tratí na okrajích městských aglomerací u nás je, které jsou tak zanedbané?
O jedné vím: odb. Skály – Všetaty, která, kdyby se dala do stavu, jakém má být, tak by mohla vozit stejné množství lidí, jako sousední S2.
A tak jako jestli až tak vybydlené, jako byla trať Hrušovany u Brna – Židlochovice, to nevím. Ale tratí, které mají charakter 19. století, pasanti na ně musejí přestupovat do nějakého Šukafonu, aby pak jeli tři kilometry půl hodiny (obrazně řečeno, i s tím přestupem), nebylo a není až tak málo. Napadá mne Lysá nad Labem – Milovice, nebo třeba blízké Šakvice – Hustopeče u Brna. I taková trať Čelákovice – Mochov by měla větší šanci na existenci, kdyby byla zapojena do nějakého taktu. To samé, třeba, Vraňany – Lužec nad Vltavou. I na nejskvělejším koridoru osobní vlak neudělá větší… Číst vice »
Tu zachránilo něco ještě jiného. A to, že ze Židlochovic se stalo předměstí Brna, kam se lildé stěhují a odkud jezdí do Brna do práce.
Kdyby se tohle stalo i v těch Uhřicích, tak by se ta trať taky reaktivovala.
Jedná se o kapacitu pro jízdní kola nebo pro láhve s kolou? 😁
Zrušit železniční trať, to je raz, dva. Tu trať ani nikdo nemusí vidět, to se sejdou prasečí hlavy, rozhodnou, a jak to nabude moci práva, tak se tam vrazí výkolejka, návěst zakazující jízdu, a tím je trať zrušena. To fakt jako není problém. Vybudovat trať, to je jedno jakou, i regionální, raz, dva rozhodně není. Od výkupu pozemků, přes pindy ochránců žab a bobrů, jedno s druhým. Historie ukazuje, že ano, že jsou tratě, které prostě pozbyly svého smyslu, asi, dlouhodobě a úplně, ano, jsou, ale je jich úplné minimum. Většina tratí je o tom: kdo je bude využívat, k… Číst vice »
Souhlas. A co jezdí za náklad na trati Protivec – Bochov? Napadá mě kalamitní dřevo.
No jasně, Mn se dřevem:
https://www.lokomotivy.net/zobraz2.php?atl=1&rada=r742&loko=43105
Ale to máš jedno, co se tam vozí, podstatné je, že takové cca 3 Mn za týden, a to ještě podle potřeby, ti klidně trať uživí.
Ten Mn nevydělá ani na naftu a mzdu personálu – z čeho potom „uživí“ trať?
Z poplatků za využití železniční dopravní cesty?
Jasně… řekněme, že tam pojede třikrát týdně manipulák s pěti vozy… 60 vozů měsíčně, dráha má 17 kilometrů…
Kolik bude muset činit poplatek za jeden vůz, který by pokryl alespoň základní údržbu + zákonem nařízené kontroly?
Kdo by za takovou částku dráhu používal?
Lokomotiva + strojvedoucí + posunovač? Nafta? Mzdy + odvody?
A z čeho se uživí neustále rozbité silnice a stavby jejich rozšíření a přeložek?
Kolik (stačí přibližně) je veřejných silnic, po kterých mimo několika kamionů celý den nic jiného nejede? Srovnej s tratí Protivec – Bochov!
Fandim tomu, jen aby až se vytěží kůrovcový dřevo bylo ještě co vozit, ale vzhledem k tomu, že je v Bochově pila, tak chci věřit, že ano.
Tak řešíme jednu trať, já řešil koncept. 🙃😅 Ale dobře, no: osobní doprava tam nejezdí od roku 1996, to už bude za chvíli 30 roků. Byla blbější doba pro železnici, devadesátky, nebo takové ty roky 2005, a později, co byla mocná snaha z každý regionální trati, na který jezdil Šukafon (=99% regionálních tratí 😅) nejlépe udělat cyklostezku. A ta trať přežila. Však pila ve Stříteži nad Bečvou taky furt vozí. 🤷🏽♀️ Pily jsou dobrým zákazníkem nákladní dopravy po železnici! 😎 Nebo Kojetín – Tovačov. tam není osobní doprava od roku 1981, to už máš přes 40 let. Nádražní budova v… Číst vice »
No líbí se mi tvůj optimismus a chci věřit, že dobrá doba pro lokálky ještě nastane 🙂
Jinak souhlasim s tím, že když se to hezky uchopí, tak se dá i na „nemožném“ úseku udělat zázrak. Ale holt to chce nějakou práci a je to těžší než něco zrušit 🙂
Ty, to ani ne, spíš realista; dívej se kolem sebe: I. Je doba populistická. To je spíš na ošteru, než co jiného, no ale když zrušíš a zbouráš trať, tak to fakt jako neututláš! 😅 II. To je, pomalu, lepší zbourat Karlštejn, nebo přestěhovat Karla IV. z rodinný hrobky na Olšany, než zbourat trať. Dobře, ok, potěšíš tím „autíčkáře“, takové ty jako militantní, dobře, no, kolik to je procent populace? Jedno, dvě? No, víc ne. III. Je drahota. 🤷🏽♀️ Jistě, máš obyvatele vyloučených lokalit (nejen sociálně a nejen v ÚLDR), kteří se bez auta prostě neobejdou. O to není, na… Číst vice »
„…když jedeš na nákup 25 km, no tak se ti úplně nechce tahat všecko v tašce na kolečkách, jak důchodci po městě. Nehledě na to, že třeba pračka nebo chladnička se fakt jako v tašce na kolečkách vozí blbě, no a oproti jiným lokalitám ti to žádný prodejce praček a chladniček fakt jako zadarmo nedoveze, protože to je daleko…“ Ale doveze, jenom to chce hledat. Možná ne zadarmo, ale za přijatelné ceny. A služby typu rohlík.cz už dávno nejsou jenom v Praze. Na okraji Hané na rozhraní okresů Olomouc a Šumperk máme v jedné (s prominutím) prdelní obci zemědělský podnik,… Číst vice »
Vaříš? Jasně, většinou vaří ženské, a proto Ti mohu říct, že tak 97 lidí ze 100, co vaří, si chtějí suroviny, ze kterých budou vařit, osobně vybrat. Prostě nějaký ten „rohlík“, nebo jak se ty služby jmenují, to je tak okrajová záležitost, že je zcela nevýznamná. Jasně, městský člověk to může vidět jinak: ráno do sebe vrazí Kaffee, oběd má v práci, na večeři si zajde, na weekend si to nechá přivézt „zadarmo“.Proč by ne, ale mi je, třeba, tahle služba úplně k ničemu. Já netvrdím, že někde v Německých Pavlovicích nejde sjednat „potah“ na dopravu chladničky z Brutálu. Jde,… Číst vice »
Když tady zmiňuješ pilu ve Stříteži nad Bečvou a tamní vlečku, tak věz že tamní vlečka byla k 30.12.2022 zrušena. Holt už se jim nevyplatilo cpát peníze do vlečky kterou nemůžou půl roku využít protože je výluka. Takže teď to dřevo jezdí jen po silnici. Zrovna na téhle trati se nechala nákladní doprava totálně chcípnout a žádné zlepšení nelze čekat.
Aha, dík, tak to je pro mne novinka! 😮 Fysicky tam, totiž, ta vlečka pořád je.
No nic, tak to byla poslední vlečka. 🤦🏽♀️
V Tovačově je nádražní budova už cca 10 let prodaná a díky tomu taky ještě stojí. Před prodejem to začínala být celkem ruina, dneska by nejspíš už neexistovala, kdyby ji nekoupil a nezačal opravovat místní občan, co tam má zatím dílnu.
Jo, to já jsem tam byl určitě před více, jak deseti lety. 😃
Ono zrovna u té Ždáňky by pro průmysl byla mnohem lepší novostavba ze Ždánic přímo do Kyjova. Jak někdo psal, materiál do šroubárny ve Ždánicích musel jet vlakem ze šroubárny Kyjov přes půl republiky. A proto byla automobilová přeprava výhodnější. Jenže nová spojka, by byla moc revoluční řešení. Mozky raději nepoužívat. Proto osvícení myslitelé vyřešili kolejovou dopravu do Ždánic kamiony a koleje vytrhali.
Dovedl bych si představit i propojení Bochova, Kyselky a Doupova (Kadaňského Rohozce), kdyby se chtělo ten kraj oživit. Blbé je, že z Kyselky do Varů je to okolo a úvratí, a spojka do Varů by byla v tom údolí asi dost náročná. Ale když jsem tam viděl ty kamiony projíždějící po úzké silnici mezi chátrajícími lázeňskými budovami…
Alespoň jednou bude senát užitečnějsi.Tak jen doufat at to dopadne 🙂
I kdyby odmítl, patrně ho PS přehlasuje. A uvidíme nakolik je hlas jedné senátorky, hlasem zbytku. 😀
S tou „konzervací železničních tratí“ je to bouře ve sklenici vody, prakticky se to týká minima tratí. Spíš by si kraje měly povinně udělat seznam tratí, kde chtějí v následujícím (dostatečně dlouhém) období objednávat regionální dopravu a kde ne. Pro takové tratě by možná bylo vhodné mít zvláštní kategorii, kdy by trať mohla být sjízdná jen pro nákladní vlaky třeba třicítkou, bez přejezdů zabezpečených závorami, doprava podle D3 atd. – jen, aby se tam v případě potřeby dalo převézt pár vozů se dřevem a podobně. Jinak by se do nich mic investovat nemuselo, ale na druhou stranu, pokud by se… Číst vice »
Týkalo by se to tratí, kde je nulový nebo minimální provoz. A bohužel se neřeší nedostatečná kapacita hlavnich tahů okolo velkých měst, která reálně neumožňuje přesun nákladu na železnici.
Problém vidím spíše v tom, že každý kraj k tomu přistupuje jinak. Středočeský kraj byl jeden z mála, který provedl analýzu s nějakým konkrétním výstupem. Na druhou stranu Ústecký kraj objednavá všechno možné a počet obyvatel klesá.
Vás příspěvek bych doplnil o tratě, kde by se mohl zachovat provoz při úpravě parametrů trati (úprava trasování, zrychlení). Jenže mám pocit, že komunikace mezi plány SŽ a objednatelů je minimální.
hlavně by neteklo tolik betonu a nebylo všude modré zábradlí. takto se nasypou miliony a nakonec se trať zařízne…
To by mohla splňovat klidně i vlečka.
Ještě je otázkou, proč kraj (ne)objednal nějaký spoj.
Mělník – Mšeno – Mladá Boleslav má malou obsazenost, protože není možné stihnout takty na obou koncích – a ušetřit minutu jízdy změnou D3 (na ETCS Light) se nepodaří, strojvedoucí bude telefonovat.
Žvahov – Lahváč není šukafonem o moc rychlejší než mhd, protože si Spržel vymyslela dvouúvrať, tím pádem klesá smysl celé S65. (Po Praze metrem B, z Hostivic na Áčko)
Vraňany – Lužec nemá smysl, pokud ve Vraňanech nestaví ministerská R20. (Neříkám že při zastavování by to smysl mělo, ale je to prostě další proměnná kterou kraj neovlivní)
Jestli je teda „Lahváč“ Smíchov, no tak ale je poněkud rozdíl, jestli Šukafon jede, ze Žvahova, na Smíchov společné nádr., nebo na Smíchov os. nádr. Na to první jede 6 minut, na osobní nádr. jede minut klidně i 20.
Proč, proboha, když vždycky vlaky od Stodůlek zajížděly na spol. nádr., některé, dneska, jezdí na osobní nádr., ví to někdo? 🤷🏽♀️
Myslel jsem hlavní nádraží.
Aha… Tak to sorry, to mne fakt nenapadlo! 🙃😅
Protože se společné nádraží od října ruší. Všechny vlaky od Hostivice pojedou na osobní, ale SprŽeli se nechtělo budovat do doby rekonstrukce Smíchova provizorní kolej, tak to bude jezdit dvojí úvratí a linka S65 se stane nepoužitelnou, protože ze Smíchova na Žvahov to pojede stejně dlouho jako teď z Hlavního na Žvahov a to to minimálně 5 minut stojí na společném nádr. S65 měla význam při odjezdu X:51 nebo X:53 z Hlavního, (X+1):00 ze společného, (X+1):19 Zličín, (X+1):25 Hostivice. Už teď jede z Hlavního X:47 a pokud pojede od října X:39, tak je to na nic, když to tramvají z… Číst vice »
Protože na spol. n. se budou stavět baráky, tak kolejiště musí pryč.
„Príma“, no! 🙄
Ono je stejně dost divné, že se v zákoně řeší jen doprava objednaná krajem, ale když to objednává někdo jiný, tak se na něj v podstatě nebere ohled.