Šejkové na nákupech. Emirates přikoupí další 777X, flydubai objednává Dreamlinery
Boeing 787-9 Dreamliner v barvách letecké společnosti flydubai. Zdroj: Boeing
Dubai Airshow odstartovala nákupy širokotrupých letounů pro domácí dopravce.
MAX nejpokročilejší letadlo 🤣🤣🤣🤦♂️
Jako vtip dobrý🤣🤣
Bylo, pred lety, jiz neni ani nebude. Letajici prusvih …
A ony po opravě ne a ne popadat, všech 1200 vyrobených kusů.
Někteři se na to vyloženě třesou 🙂
A až si přečtou (pokud tu z toho bude článek), že SunExpress si dneska objednal 90 MAXů, tak budeme svědky spáchané sepukka.
Tak co mají koupit, když nic jinýho není, že. A říct pak novinářům, kupujeme 737, protože na A320 neo bysme čekali 7 let nezní moc dobře.
V tomhle tom to neni 🙂 na tu 737 budou čekat úplně stejně dlouho .
Bych chtěl vidět, co by se dělo, kdyby Emirates poslaly do Prahy namísto svých letadel Dreamlinery flydubai. Pražská Emirates-ultras úderka by to asi psychicky nezvládla, přitom smysl by to už jen kvůli místním koupákům dávalo, ideálně pak i večerní rotace, ať jsou ráno u moře, jak to mají rádi.
Haha to bych chtel taky videt…
Krásně řečeno 🙂
A zaútočí ČSA stejnými zbraněmi v ostrém konkurenčním boji?
Zajisté, hned zítra oznámí objednávku na 91 Boeingů 777X 🙂
Takže flotila 1+99 ke 💯. výročí aerolinky. Schön & Super ✈️ PS. Aby to nebyla jen opce, co se může zrušit 😄
Ve velikosti 1:1000
ČSA by si měly najít především díru na trhu.
Nabízí se třeba dálkové linky z PRG založené na A321XLR a k tomu flotila A220, kterými by je feedovaly. Konkurenční výhodou by také bylo zavedení občerstvení v ceně letenky na evropských linkách. To prakticky dnes nikdo nenabízí a leckdo by nehleděl ani na vyšší cenu letenky.
Mohu míti otázku? Jaký je rozdíl (pro cestujícího) mezi: – letenka stoji 1000 Kč a v ceně je jídlo – letenka stojí 850 Kč a v ceně není jídlo; jídlo stojí 150 přímo na palubě? Odpovím sám – žádný. Ta obsese jídlem na palubě je jen takový overthinking, který (jak se dlouhodobě ukazuje) vlastně vůbec nehraje roli. Speciálně na Evropských linkách, které trvají max. 2-2,5 hodiny (až na pár vyjímek). Tam jídlo na palubě nehraje žádnou roli a jeho poskytování v ceně je jen zásek do marže aerolinky. která je už tak celkem malá. Je potřeba se probrat v realitě… Číst vice »
Nevidíte to realisticky. ČSA může konkurovat lowcostům vůbec ničím, pouze úrovní služeb. Na tak nízké ceny letenek se nikdy nedostane. Společnost bohatne a mnoho lidí už nechce ztrácet čas cestou z PRG do MUC, BER, VIE apod. Pokud by ČSA nabízely dálkové lety z PRG, spousta lidí by je ráda využila i za mírně vyšší ceny. A ta úzkotrupá letadla by nebyl problém naplnit. A jídlo v ceně letenky je vždy konkurenční výhoda, už jen proto že to v mnoha případech platí firma a ne pasažér a pak také se tím dá snadno odlišit od konkurence – jídlo za cca… Číst vice »
V první řadě – my nejsme v zásadě ve sporu. Ano, vytvořit síť feederů a k tomu pak stavět dálkovky (bez feederů to ale nepůjde), to je jeden ze dvou možných scénářů. Tím dalším scénářem je pak lowcost a P2P. Oba dva scénáře ale mají stejnou chybu – konkurence je tak obrovská a marže tak nízké, že proniknout na trh bude tak těžké, že pro společnost s kapitálovým zázemím ČSA to bude bez spojení s movitým (hodně movitým) partnerem zhola nemožné. Význam jídla hodně přeceňujete. Tak to nefunguje – jídlo za 100 (čili bageta a něco k pití) vám letenku… Číst vice »
Ať s jídlem či bez, stejně nemají na výběr, lowcotům konkurovat nedokáží a tak je jediná možnost menší síťová aerolinka s moderními menšími letadly Pro investory může být lákavá značka a tradice. Samozřejmě se mohou ještě pár let plácat na místě s random lety, ale v tom případě je to lepší raději zabalit.
Omlouvám se, nyní budu hlasitě nesouhlasit.
Jakkoli mám ČSA rád a strašně rád bych je viděl zpátky na nebi (a věřím, že je tam ještě v nějakém provedení uvidím), tak tradice a značka ČSA není lákavá. Oboje dvoje je jen jakousi chimérou některých čechů, ale ve skutečnosti oboje dvoje nemá žádný “faktor” či “hodnotu” která by někoho motivovala k záchraně či provozování ČSA. Natož investory.
Tak ČSA je dnes už jen značka a historie, nic jiného. Může to fungovat stejně jako třeba britská automobilka MG, kterou koupili Číňani, také kupovali jen značku a tradici, místo toho aby si založili novou.
Mám stejný názor.. upřímně bych řekl že by nebyla ani hloupost kdyby se zaměřili výhradně na dálkovky a321xlr… Když nemají zájem jiné společnosti …Amerika je jistota a pak dejme tomu nějaká ta Asie..no v zimních měsících bych se vůbec nebál lítat třeba nějaké chartery do Exotiky jelikož jak vidno ten zájem tady neustále roste
Výhradně dálkovky? Z Prahy? Mě
šálí zrak 🙂
To by ale chtělo kapitál. Já jim osobně fandím. A taky mě přijde, že místo neustálého srážení cen a snahy vyrovnat se ve všem low-cost dopravcům by spíš měly nabídnout lepší službu, pro náročnější klientelu, která je ochotná víc zaplatit. Nevím jestli občerstvení je správná cesta, za mě by bylo určitě fajn, kdyby se snažili po vzoru firem jako Swiss, nervat do těch letadel maximální kapacitu, ale spíš nabídnout větší prostor a tím samozřejmě i komfort pro cestující.
Swiss obsluhuje bohaty svycarsky trh, Czech Airlines ne.
Jenže A321XLR může letět někam, kde sežene sloty – což bude čím dál těžší. A jelikož posádka je na počet cestující dražší jak u velkýho A350, tak nejde letět do New Yorku za 9990 zpáteční. Takže sen hezkej, ale tam to navždy skončí.
Když se podíváš všude okolo nás, odkud bys chtěl ty lidi vozit? Lufthansa má pokrytý Německo a Rakousko, LOT Polsko – z Maďarska a Rumunska by ti to nikdo nezaplatil a Bratislava, Poprad a Košice to asi neuživí.
Prý to chce dotovat Jihočeský kraj a České Budějovice, základna bude u nich.