Letectví Letiště Lidé

Šéfka pardubického letiště dostane odstupné. Hejtman ho nabízí jako dar kraje

Boeing 737-800 společnosti Ryanair přistává v Pardubicích. Foto: Letiště Pardubice
Boeing 737-800 společnosti Ryanair přistává v Pardubicích. Foto: Letiště Pardubice
Ředitelka má skončit na pardubickém letišti do konce roku, na její místo bude výběrové řízení.

Ředitelka pardubického letiště Hana Šmejkalová dostane na cestu ze své funkce ještě tři měsíce odstupné. Zatím ale není jasné, kdo ho zaplatí. Nabídl se už však minoritní akcionář: Pardubický kraj.

Problematika odstupného pro ředitelku se dostala na čtvrteční jednání pardubického zastupitelstva, které schválilo uzavření smlouvy na poskytnutí finanční prostředků společnosti East Bohemian Airport (EBA) provozující pardubické letiště. Při projednávání bodu zazněla i otázka na odstupné.

Předseda představenstva EBA Petr Juchelka nechtěl konkrétní výši uvést, pouze uvedl, že pokud by odstupné nedostala pouze v případě hrubého porušení smlouvy. Pardubický deník přišel s informací, že odstupné znamená tři měsíční platy. Šmejkalová získá jistě alespoň jeden plat navíc. I kdyby s tím nesouhlasil největší akcionář, město Pardubice. „Pokud nebudeme mít dohodu s hlavním akcionářem, rozhodli jsme se, že jako kraj dáme paní ředitelce třetinu neschválené odměny darem,“ řekl Pardubickému deníku hejtman Martin Netolický.

66 milionů ztrát za 4 roky

Juchelka na zastupitelstvu odpovídal i na to, proč ředitelku v době její nepřítomnosti nebyl nikdo jejím zástupcem. Podle Juchelka byla neustále na telefonu či e-mailu. Minimálně v září se toto ukázalo jako lež. Deníku Zdopravy.cz přišla automatická odpověď, že se mail smaže a že má odesílatel napsat znovu po návratu z dovolené.

Automatická odpověď Hany Smejkalové.

Šmejkalová má odejít na konci roku, svůj konec oznámila na počátku týdne. Jako důvod označila kampaň, která se proti ní vede.  V týdnu už odešla žádost k Úřadu pro civilní letectví pro změnu takzvané oprávněné osoby. Pardubičtí zastupitelé ředitelce vytkli především plán na získání bonusu za nové linky, pro který sama hlasovala. Ředitelka, která je mezi finalisty soutěže Manažer roku, se ještě snažila svůj odchod zpozdit nepodepsáním žádosti k ÚCL. K výměně se chvíli neměl ani Pardubický kraj, až tento týden ale došlo k odblokování situace. Pardubický kraj má sice minoritní podíl na letišti, mohl ale celou personální změnu zablokovat.

Na její post bude vypsáno nové výběrové řízení. Šmejakalová byla ve funkci od září 2015. V letech 2016 – 2019 nikdy letiště nevydělalo, kumulovaná ztráta je už 66 milionů korun, propad se dá čekat i letos.

 

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlastimil Kocurek

Možná by se na tu problematiku měla podívat NCOZ, a zjistit, jak je to tam vše krásně propojené. To není normální situace. Takhle se kultivovanou zemí nestaneme. Začínám, jako mnoho jiných, pochybovat o účelnosti krajského zřízení.

Vlastimil Kocurek

Vtip je v tom, že se neprosadilo, aby NKÚ mohla také kontrolovat hospodaření krajů, ale bylo by to nadmíru potřebné. A tuhle by třeba vyhodili po roce „působení“.

aldas

Jo, když v představenstvu letiště sedí taková esa jako tetka z Prahy a Juchelka, co to dostal jako politickou trafiku, tak je to v podstatě jasné. Šmejkalová se mezitím dokonale zahnízdila a přestože byl dostavěn nový terminál, dostala letiště do nesplatitelných dluhů, odešli dopravci a zůstalo akorát tak žalostné torzo s minimálním počtem letů na Ukrajinu, která zbyla z toho všeho, co před jejím nástupem letiště nabízelo i bez nového terminálu…. tetka si ovšem bezostyšně hlasovala pro své super odměny, pořídila si firemního Laurina v plné výbavě a ted´ještě vyssát maximum, co se dá. A zaměstnanci? Bud´te vůbec rádi, že… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Šmejkalová, Šmejkalová, kam si to přivedla ?? 66mil ztráta, tak ti dáme 10% zlatého padáka, 6,6 mil.

Adam

Já nechápu, jak někdo může chtít a nebo dostat odměnu za to, že je v mínusu,letiště se nikam neposunulo,pravidelná linka defakto nula,ztrátové letiště,ale vyplací se odměny, nerozumím tomu téhle české mentalitě,ale asi to bude tím, že lidé si zanadávají a nikdo to neřeší,tak je chvilku humbuk a za chvilku ticho,ale penízky na účtech zůstanou nebo majetek za ně pořízený

Vlastimil Kocurek

To j ste napsal moc diplomaticky, od normalizace po 69 jsou tady lidé přímo podělaní strachy úplně ze všeho, a sledujte jak rychle budu dostávat od těch podělaných mínusy.

Student DR

„-66 milionů ztrát za 4 roky“

Takže 66 mil. zisku, vymažte minusko. 🙂

Apex

„Na její post bude vypsáno nové výběrové řízení.“ Tohle je sice asi logický krok, jenže… Vědí vůbec akcionáři, co za letiště mají a co od takového letiště vlastně mohou chtít? Jsou schopni si uvědomit, že to nikdy nebude výdělečný podnik a černá nula je z dlouhodobého hlediska maximum, čeho lze dosáhnout? Jak takové malé regionální letiště vlastně funguje? Jsou politici ochotni vzdát se svých postů v představenstvu a omezit počet členů v dozorčí radě, aby firma o cca 35 zaměstnanci neměla 14 členů orgánů? Co vlastně chce region nabízet návštěvníkům, aby je udržel a tím jim to letiště dávalo smysl?… Číst vice »

aldas

Tetka z Prahy ukázala jak se letiště řídit nemá. A konečně to mnohým z kraje města došlo. Ztratila všechny dopravce z Ruska, na západ nic pravidelného nelétá, ani do Ruska, charterové lety dnes z PED neexistují, kromě letního Alicante – a její zcestné nápady s Kalugou jsou pro jakéhokoliv dopravce nelétatelné. Na Ukrajinu létá Wizz z PED minimálně a SkyUp skončil v únoru a kdo ví, zda létat bude. Letiště opět klasicky vymetené. Ano, za takového vedení společně s Juchelkou je toto letiště dlouhodobě kdesi v černém otvoru. A to si ještě tetka dokonale vysaje všechny výhody pro sebe.

beija

Ale Kaluga je přece pokrokové město- dalo si na vlajku Sputnik. 🙂 A má celých 320 000 obyvatel, navštívit tam lze Muzeum kosmonautiky, je cca 160 km od Moskvy, takže to paní ředitelka brala jako relevantní partnerství 😀

Vlastimil Kocurek

+ na GM,: Foľskvagen grup Rus

Vlastimil Kocurek

Třeba by to mohl vzít Tvrdík, …..

Jackub

„Juchelka na zastupitelstvu odpovídal i na to, proč ředitelku v době její nepřítomnosti nebyl nikdo jejím zástupcem. Podle Juchelka byla neustále na telefonu či e-mailu.“

„… že pokud by odstupné nedostala pouze v případě hrubého porušení smlouvy.“

Vážená redakce, proč si neustále podobnými chybami a opomenutími kazíte pověst? To je opravdu tak těžké si článek po sobě, než ho uveřejníte, jednou přečíst??! Obzvlášť, když jste na podobná nedopatření čtenáři upozorňováni tak často? Je to opravdu škoda, navíc naprosto zbytečná… :-/

Zdeněk

Spíše by měla šmejkalová zaplatit kraji..

chris

Přisála se na zdroj a saje a vyssává …bez ohledu na cokoliv. Pijavice.

Jiří Kocurek

Hejtman ho nabízí jako dar kraje
Je po volbách, staronový hejtman Netolický, ČSSD, to má na další 4 roky jisté…

Jaaaa

Dar kraje? TO za nehospodárnou péči by možná ukázalo.

aldas

Šmejakalová byla ve funkci od září 2015. V letech 2016 – 2019 nikdy letiště nevydělalo, kumulovaná ztráta je už 66 milionů korun, propad se dá čekat i letos….a ještě si drze sama hlasovala pro odměny 225.000, koupila si nového firemního superba Laurin a Klement v plné palbě a to jí pořád nestačilo, nominovala se i na manažera roku… ještě další finance chce za odchod??? Nenažranost a naprostá nesoudnost tetky z Prahy nezná mezí, Juchelka by měl odejít společně s ní. Ten to vše dovolil. Pověst letiště je díky takovým ultra pijavicím v ….a zaměstnanci jsou rádi, že vůbec dostanou stravenky…Hrůza… Číst vice »

beija

Oznámil už někdo pořadatelům Manažera roku, jak moc bylo letiště za jejího managerování ve ztrátě? 🙂 A že už má výpověď?

Novotny

Bych to taky bral. Privest firmu do zapornych cisel a jeste dostat odstupne.

tom

jen tak mimochodem, pokud kraj chce dát dar, nejedná se o porušení zásady správného hospodáře? OK, podle ZP má nárok na 3 platy ale proš tetce dávat víc? ….

J.K.

Opravdu nemůžou mít regionální letiště jednu organizaci, musí mít každé svoje?

Suchdolák

Jak byste si to představoval, když regionální letiště patří z převážné části krajům? To by už možná bylo lepší, kdyby jednou firmou byla všechna civilní letiště v ČR (včetně Ruzyně) – pak by ale možná snáze padly i ty nesmyslné nápady na budování „paralelní dráhy“ v Ruzyni, a to přece nelze připustit, že …

J.K.

Normálně, byla by jedna firma – správa regionálních letišť, kraje by v ní měly podíl.

F. K.

No jo, ale tím bys nezaměstnal kvanta regionálních přiblblíků …

Jiří Kocurek

Jak píše F.K. – účelem státní (zestátněné firmy) je vytvářet pracovní pozice pro … přesně takovéhle trafikanty. A je jedno, která strana je u vlády.

MajsterN

To by tam někdo pak dostal rozum a půlku tech letišť zrušil.

J.K.

Ale to není nutný, jenom to nemusí krmit takový dav lidí, dneska jde udělat i remote tower…. No nic …:)

Apex

Jakou má souvislost plán na vybudování paralelní dráhy s tím, jaká by byla organizace letišť v ČR? Ostatně, to tady bylo do roku 2004… A byly to kraje, kdo trval na rozdělení ČSL a převod letišť do jejich majetku.
Pokud jde o paralelní dráhu, tak to není žádný nápad poslední doby, ale je plánovaná alespoň 50 let… Asi by bylo se zajímat o okolí, co se tam plánuje za výstavbu, než se člověk „výhodně“ přestěhuje….

Vlastimil Kocurek

některá letiště byla vojenská, a s ČSL neměla nic společného, vůbec se nevědělo co s tím. Ležela ladem. A to ostatní bych se jen opakoval, tedy proč si to kraje vzaly. Jen podotknu, že u veřejnosti třeba v Č. Budějovicích byl nulový zájem, od samotného počátku až dodnes. Prostě vznikalo to bez jakéhokoli smyslu, bez jakékoliv potřeby.

Dorota

Měl by jít i Juchelka a oba na hodinu a bez odstupného, pijavice v letectví.

Kyblík_2

Tyhle pijavice se přicucnou jinde. Nemám strach.

Hasler

Ta automatická odpověď je fakt největší peklo. Nejvyšší manažer firmy používající v ofiko emailu zkratky jako Pls, Thks a BrgdS. To je fakt výsměch. 👌🤘🤯

J.K.

To je dobrá parodie, no…

Jiří Kocurek

To snad ne?!

beija

Taky mě to překvapilo, naprosto neprofesionální.

zdeva

Mlčeti zlato, paní ředitelko…