Šéf Správy železnic může obejitím ministerských předpisů dosáhnout na vyšší odměny
Vizualizace trati kolem Výstaviště. Foto: Správa železnic
Společně s tratí na Kladně má zahájení soutěže na modernizaci trati Bubny - Výstaviště desetiprocentní váhu při rozhodování o odměnách.
Stejně si myslím že to měli zahloubit pod zem. Dneska by to bylo dražší, ale příštích sto let by měl prostor před výstavištěm i nově vznikající čtvrti v Bubnech mnohanásobně vyšší kvality.. Finančně by se to dlouhodobě vrátilo z pohledu, že ta železnice na povrchu zabírá spoustu místa které by šlo využít lépe. Navíc vlaky projíždějící každých 10 minut snižují hodnotu okolní (i té plánované) zástavby.
Kdo to zaplatí? Developer?
Pěkný článek 🙂 ještě by mohl redaktor napsat o sledování spotřeby mezi firmou RC Monitoring a Správou železnic. Kde jim dochází k podivné uzavírání smluv dle jednotlivých samospráv za špatně fungující a dráhy systém.
Bylo by k tomuto více informací?
Dá se dohledat v registru smluv 🙂Každý ředitelství má smlouvu místo, aby šla jedna centrálně ? Jedno má snad dokonce na delší časový horizont kolem cca 7 let. Se systémem není spokojenost a stojí dost peněz.
Mohu se znalejších lidí z oboru stavby železnic zeptat na takovou banalitu jako je počet výrobců a z nich vybraných počet dodavatelů těchto druhů materiálu:
– pražce
– kolejnice
– kamenivo
Mám dojem, že na poptávku SŽ na certifikovaného dodavatele. u betonových pražců reagoval pouze jeden výrobce (se sídlem v Německu). Nemohu se zbavit (možná neopodstatněného) dojmu, že pokud je jeden, nebo velmi malý počet výrobců, kteří nemají v době evropského stavebního boomu na železnici problém s odbytem, tak je SŽ, jako koncový zákazník, v nesnadné pozici.
Např. pražce pouze ŽPSV. Viz zde https://www.spravazeleznic.cz/dodavatele-odberatele/technicke-pozadavky-na-vyrobky-zarizeni-a-technologie-pro-zdc
pražce jsou jen ŽPSV. což je absurdní, protože naše betonové pražce jsou v zásadě německé konstrukce, tudíž je umí jistě nejen ŽPSV, nejde o nic vyjímečného.
nyní kdosi jiný se snaží o schválení svých pražců. podmínka – pětiletá zkouška odolnosti pražce na exponovaném úseku. no, a to vám to na ten exponovaný úsek ještě musí povolit umístit. tuším zkouška začala někdy letos, takže za 4 roky si řeknem.
kolejnice nevím.
jakkoliv větší sranda je jistě cokoliv od AŽD….
U kolejnic je výběr širší (6 výrobců), viz odkaz výše.
Děkuji, že jste mi potvrdil mojí domněnku. Já se nechci nějak SŽ zastávat, ale pokud se do výběru na certifikovaného dodavatele pražců přihlásí pouze jedna firma, tak má potom podobné postavení, asi jako do nedávné doby ŠT v dodávkách trolejbusů. Může to být jednou z příčin vyšších nákladů na železniční stavby, v porovnání se silnicemi.
Německá konstrukce pražců pro SŽ z tohoto prvku dělá komoditu, kde by mohlo být více dodavatelů, tedy nejen ŽPSV (v majetku Leonhard Moll Betonwerke).
ŽPSV dříve v majetku OHL ŽS.
Ten Germán to koupil až od nich, na druhý pokus, na poprvé to vysoutěžil BEST (výrobce betonových dlažeb), ale ten to nějak zadrbal při vyjednávání smlouvy. údajně úmyslně.
A dostali odmeny lidi primo na bojisti? Ing a archytekti? 😀
Krásná ukázka špatně nastaveného odměňování. Podmínky získání odměny jsou stanoveny tak aby ji správným postupem nešlo získat, protože získání svou pomalou činností brání ten kdo odměnu vyplácí. Ale snad to povede k poznání že se centrální komise musí scházet častěji než párkrát za rok a musí být schopná pružněji reagovat na realitu za okny a nežít v době před 20 lety.
Zkuste hádat, kolikrát se za letošní rok centrální komise sešla. Mimochodem, SŽ poslala materiál k novému projednání?
No, jedna věc je kolikrát se komise sešla, ale druhá pak, za jak dlouho se dostane vždy konkrétní akce/informace na program jednání dané komise.
Jedna věc je řídit se fakty, druhá věc je plkat jako anonym v diskuzi. Takže ještě jednou: byla porušena pravidla stanovená ministerstvem.
Centrální komise se sejde přesně tolikrat, kolikrát si to přeje namestek který ji předsedá :).
😀 můžu si tady plkat, jak se mi zachce. Třeba stejně tak, jako plkáte a píšete Vy. Takže ještě jednou. Nejde vůbec o to, jak často se schází nějaká centrální komise, nýbrž o to, jak dlouho trvá než dojde na řadu projednání daného návrhu. Nebo ne? 😉 Zeptejte se svých informátorů od vody.
hmmm, takže je jasno proč. manekýnovy odměny.
tak co bychom potřebovali příští rok? libeňský přesmyk? zahájení stavby tunelu do Berouna? žádost o změnu územního plánu/ZÚR pro úsek UCho nebo sjezdy VRT kolem Roudnice?
Jestliže to protlačí zákon enzákon, tak se to dozajista zasekne. A bude to trvat mnohem delší dobu, než se to dořeší. Takhle nevyhrajete.
já to myslel jako ironii
V podstatě o nic nejde. Ke znovu schválení by zřejmě došlo, akorát by to trvalo déle. Spíše by to chtělo upravit ty pravidla.
Chjo, ta malost! Každým zbytečným odkladem stavby roste cena, takže když se vedení snaží to celé rychle protlačit (tedy dělat svojí práci) tak hlavní co nás zajímá, jestli náhodou za to nedostane odměny… Nejspíš by bylo lepší nutit lidi pracovat bez nároku na mzdu, nebo odměňovat úředníky za to že nic nedělají. Celé je to absurdní, ministerstvo chce aby se soutěžila 2 roky stará cena a strašně se (ale jistě dle zákona správně) bude divit že ceny už jaksi nejsou aktuální. Teď leží dokumentace rok na úřadě, než ji někdo schválí, tak proč nezačít vybírat dodavatele až poté a čekat… Číst vice »
Jsou vytvořena pravidla k tomu, aby se obcházela nebo dodržovala? Čím si vysvětlujete, že na ŘSD se staví ještě více a většinou za ceny nižší, než odhadovaná cena?
protože asi nemá jediného správného dodavatele pražců a dalších věcí. a bůh ví jaké certifikace a kvalifikace, které má akorát pár firem.
a kdo podle Vás rozhoduje o tom, která firma dostane „certifikace a kvalifikace“ dodávat SŽ? sama SŽ!
což nezpochybňuju a přesně tam mířím.
jakkoliv v to má možná prsty i někdo jiný – nějaký odbor MD. ale to je asi jen administrativní detail
Třeba že mají výše (resp. správnèji) nastavený „předpoklad“?? 😃😀😉😉
Zeptejte se na ŘSD proč mají reálné odhady cen a k tomu rezervu a SŽ má ceny platné před 5 lety.
Zdroj tohoto tvrzení, že má SŽ ceny platné před 5 lety?
Souhlas… Přesně tak
To je „aféra“ vhodná jen pro ČR. Stavíme moc rychle, takže pokuta. Jen kvůli ješitnosti nějakého úředníčka z mé.
jde o tom že zjevně ten úředníček (GŘ SŽ….) ohnul kde co, jen aby dostal bonáče. to jasně ukazuje priority. sice se nic nepostaví, ale já mám bonusy takto, tak jedem
Žádná pokuta nebude. Ukazatel splněn, důvod pro vyplacení bonusu. Možná to je ale pro zamyšlení u správní rady, jak KPI nastavuje.
#mynic
Tak, odměny pro Generála být musí, aby i on měl pocit zásluh. Ale podstatné je vše řešit tak, aby vyhráli kluci, co spolu mluví. Partička těsně pod nejvyšším to má pod kontrolou a ani zvonkovej drát nedodá někdo, kdo zapomíná na “dobré” mravy a doposud nepolíbil příslušný prsten či řiť. Takže, milí koloťuci a koloťučky, líbejte se a množte se.
Co to je slátaninu?
Nejspíš máte pravdu a jste schopen ji doložit nějaký skutečným důkazem a nebo je to jen Váš pocit na základě toho že máte hodně mizerný život protože jste líný?
Dnes už jsem jen líný generální koloťuk, ale kdysi jsem byl ještě línější. To bylo v době, kdy jsem pracoval pro dráhu a svým pracovním nasazením jsem nesměl vybočovat.😜
Jednoduché systémové řešení. Žádné odměny za práci vedoucích zaměstnanců, maximálně průměr ostatních zaměstnanců, které má daný člověk na starosti . Něco podobného tu bylo i s PJ a taky by to tam pomohlo. Pokud je to ředitel celého SŽ tak dostane průměr všech zaměstnanců SŽ, Pokud je to třeba přednosta, tak průměr zaměstnanců daného PO a tak podobně.
Teď nehodnotím pana Svobodu, ale obecně: pokud chcete na nějakou pozici získat skutečně dobrého manažera, musíte mu nabídnout pro něj atraktivní finanční ohodnocení. Za mzdu (odměny?) výpravčího těžko získáte někoho, kdo bude schopen řídit organizaci typu SŽ.
Odměny máme a jen ty dobré manažery ne a ne sehnat. 😀
Přesně tak. Naprostý souhlas. Je to prostě tak. Přiznejme si to.
podle mě jsou v ČR lidé, kteří by SŽ řídili líp za „blbých“ 100 tisíc a nepotřebují (s odměnami) půl mega měsíčně
Tech 100k dnes ma v Praze i radovy zamestanec. Za ty penize nikdo pouzitelny na pozici sefa SZ nepujde.
Jako za mzdu 2,5 průměrných úředníků by někdo šel řídit SŽ? Možná leda tak s postranními úmysly. Jinak je to samozřejmě nesmysl.
já bych to řídit šel. jen by ze mne asi nikdo moc radost neměl.
má hlavní starost…citlivé opravy strážních domků, zachování mechanických návěstidel, zajištění přechodnosti parovek bez ETCS i na tratě s ETCS s výhradním provozem a to samozřejmě vlastní silou. založení muzea traťových mechanismů. a tak podobně.
mám i pocit..že bych letěl nejpozději za kvartál 🙂
Že se jich v tom výběrovém řízení před léty hlásily desítky…
Naopak! pokud se mu podaří protlačit tu stavbu k realizaci v kratším termínu, tak si tu odměnu plně zaslouží, zbytečným odkladem se akorát stavba prodražuje o násobně větší peníze.
Jenže on je tam od toho, aby plnil nějaké zadání, a součástí toho zadání je dodržování předpisů ministerstva. Pokud mu tyto předpisy brání efektivně plnit cíle, má to probrat s nadřízeným a ne je obcházet.
Jo a nadřízený se plácne do čela a řekne, já jsem ale vůl. Jako vtip dobrý.
Pokud není ješitný a zabedněný blbec, tak se nad tím zamyslí.
A pokud je to ješitný a zabedněný blbec, tak holt předpisy zůstanou. Ale dávat odměny za nedodržení postupu, to je na hlavu padlé.
Rekl bych, ze SZ mirne odrbala system, ktery sama vytvari.
Já myslel, že je zakázano používat pro Správu železnic zkratku SŽ 🙂 .
To platilo jen chvíli, než všem došlo, že je to blbost.
Vnitřním předpisem… ten nemá povahu zákona, ikdyž si to mnozí myslí.
Pokud vím, v oficiální komunikaci, dokumentech apod. to platí stále, ale vy nebo novinář si může napsat, co chce(te). Hlavně, když čtenář ví, o co jde.