Šéf Škoda Group: S Talgem bychom vytvořili evropského železničního šampiona, náš zájem trvá

Generální ředitel skupiny Škoda Group Petr Novotný. Pramen: Škoda GroupGenerální ředitel skupiny Škoda Group Petr Novotný. Pramen: Škoda Group

Pomohli bychom Talgu s rychlovlaky v regionech, kde jsme silní my, řekl v rozhovoru Petr Novotný. Odmítl, že by Škoda byla na prodej.

Odebírat
Upozornit na
guest
27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vagonář

Vypadá to, že si Škoda ukrojila příliš velký krajíc. Škoda, že se nebude dělat nic pro VRT.

Anonymní alkoholik

,,Pomohli bychom Talgu s rychlovlaky v regionech, kde jsme silní my” Takže v praxi by nám tu jezdily talga po VRT, pak nějaké jednotky na obyč rychlících v rámci ČR. Pak by ještě udali jednotky kusů čehokoliv někde ve východní Evropě a na Balkáně. A to by v kostce byla ta revoluční pomoc ve všech regionech, kde je Škoda úspěšná. 😀 Tak to jo. Já chápu, že k tomu musí být typická korporátní omáčka, ale tohle tvrzení je přinejmenším úsměvné… 🧐 Díky za článek. Na další vývoj situace jsem zvědav.

bently

Hezké. Bohužel min. to, že Škoda není na prodej, je ze strany pana ředitele vyložená lež. Platí, že PPF chtěla toto aktivum v poslední době střelit několikrát, akorát zatím bez úspěchu (hlavním důvodem měly být neuspokojivé finanční výsledky Škodovky v kombinaci s mizernou efektivitou a produktivitou, ale i poněkud přemrštěným očekáváním PPF ohledně prodejní ceny). I kdyby nakonec záměr spojení se s Talgem do nového subjektu Škodě vyšel (neočkávám to), dá se ve velmi blízké budoucnosti očekávat „šokantní“ oznámení o přeprodeji tohoto „evropského železničního gigantu“ novému majiteli. Ekonomická média pak budou pravděpodobně psát o úspěšném exitu PPF a na lži… Číst vice »

Noboody

Já pracuji v ŠT 20 let a je mi smutno, kam až do pr… to firma dopracovala, krom trolejbusu, všechny vlakové projekty v mínusu a vyrobeny ve spěchu a velice nekvalitne o kvalitní lidí ve firmě není zájem, místo toho se berou nekvalifikovane pracovníky z Asie, na vedoucích a manažerských pozicích sedí podrz-tasky a kamarádi a během 3 let je potřetí vyměněno kompletní nejvyšší vedení firmy a každý tam lže jak tiskne. Jméno firmy Škoda prodáno a vyhlídky jsou opravdu katastrofální, kdybych neměl tolik let, dávno bych v tom bordelu nebyl

Tomáš

Trošku bych to poopravil. Logo Škody prodáno a jméno odkazu Emila Škody zneuctěno.

Petr

I ten název prodali, nejen logo.

Tomáš

Tak tohle mi nějak uniklo. Děkuji.
Firma která je tak podnikatelsky úspěšná, že prodá svoje jméno i logo, je v podstatě mrtvá! Takovou firmou bych se jako Talgo taky nenechal koupit. Leda že bych svou vlastní firmu ze srdce nenáviděl.

Petr

Ono už se jim to v historii jednou nepovedlo. Takže si to vyzkouší znova. Tehdy také zákazníci nechtěli nějaký ZVIL, ale Škodu.

vagonář

Taky nechápu, jak z toho vybruslí. Spojení se známější a silnou značkou je jediné možné. Nedovedu si představit, že udělají zbrusu novou značku, která nikomu nic nebude říkat.

Tomáš

O to tady asi jde. Za každou cenu se zaštítit Talgem a v podstatě tu značku jenom využít…

Tomáš

„Jsme překvapeni, že nabídka nebyla vzata v úvahu. Především vás mohu ujistit, že našemu postupu vůči společnosti Talgo nebrání žádné právní překážky,“ reagoval na odmítnutí Talgem Novotný.

Tenhle Novotný by se měl konečně probudit. To co Škoda Talgu nabídla nebyla žádná nabídka, ale výsměch. A Talgo se podle toho tak také zařídilo.
Škoda by se měla starat o svoje výsledky a ne zase kde by co s hotovejma cizíma technologiema skoupila. Talgo viditelně nemá v úmyslu mít se Škodou cokoliv společného. Se divim že se to Škodě vyplatí zvát se samo na párty, na kterou jí nikdo nezval…

Nose Peak

Jojo, úspěchy na Východě. Úspěchů LotyšPanteru je plnej internet….

Kubrt

Rovněž to silné postavení na Balkáně je dost vachrlaté – v trolejbusech ano, ale na železnici? Plecháče a žehličky v Bulharsku, to už je hodně dávno.

Karl vB.

Mlčky nelze jen tak přejíti úspěchy na východě západního Německa se šesti pušpuly NIM Express.

Nose Peak

Ano. Jediný srovnatelný technologický úspěch českého průmyslu je snad jen Tatra RT6N…

Movia

„Spor vyvrcholil včera, kdy to technickém problému na soupravě AVLO od Talga kolabovala železniční doprava v okolí Valencie.“

Kolabovala v Madridu, ne ve Valencii. Vlak Talgo se zasekl v tunelu mezi nádražím Chamartín a Atocha. Cestující strávili dvě hodiny ve tmě a 40 stupních v tunelu, než se povedlo dostat vlak do stanice. Několik cestujících rozbilo okna, aby mohli dýchat.

https://www.larazon.es/madrid/viajeros-avlo-renfe-valencia-madrid-rompen-ventanas-dos-horas-atrapados-tunel-luz-mas-40c_2024080666b1eeb376ed0d00011dd3c5.html

Karl vB.

Takže, co je v tom článku, kromě popisování doposud neúspěšných námluv ŠG s Talgem, vlastně dobře?

bently

Původně jsem chtěl napsat, že je správně informace, že generálním ředitelem Škody Group je (ne zrovna dlouhou dobu, ale přeci) citovaný Petr Novotný, ale pak jsem si uvědomil, že nic jako „Škoda Group“ ve skutečnosti neexistuje, takže není zcela správné ani to.
Za článek autorovi ale i tak děkuji 😉

Petr Březina

„Do sporu se zapojil i španělský premiér Óscar Puente…“ – španělský premiér je od roku 2018 Pedro Sánchez

Movia

Oscar Puente je ministr dopravy 🙂

Karl vB.

Moc by mně zajímalo, kterejpak překladač přeloží:
«Óscar Puente será ministro de Transportes y Movilidad», jako „španělský premiér“.

JosBun

Nemáš cash, neplácej, neplánuj, nestav vzdušné zámky. Máš cash? Tak hurá jdem obchodovat. 🙂 Aneb bez peněz do hospody nelez… 🙂

MajsterN

>Zároveň v rozhovoru připustil, že finanční nabídka na odkup ze strany Škody stále může přijít.

Tak nebuďte překvapeni a dejte jí. Vždyť u akciovky na burze se ani nic jiného čekat nedalo. Cash na ruku vs nejistá nabidka.

Michal M

Na druhou stranu je plně chápu, že by chtěli tu due dilligence…

MajsterN

Kdybych neměl jistotu, že mají solidní zájem, tak detailní data taky konkurenci nedám. Ale detaily NDA a jestli jim odmitli jej dát a vůbec se s nima nebaví neznám. Firma se dá ohodnotit i z burzovních dat. Škoda taky zatím o penězích nic neřekla, takže těžko říct, jak moc je tam berou vážně.

Pája

Na druhou stranu podle odkazů bude Talgo muset řešit zpoždění dodávek, problémy s kvalitou svých nových vlaků Avril (S106) odškodnění a možná soudy. Vůbec bych nechtěl být v kůži toho, kdo za ně bude tahat horké kaštany z ohně.

Jaaa

Tak jestli to s nima skoulí jak s ČD a 380, tak mají vyděláno. 😉