Šéf Škoda Group: S Talgem bychom vytvořili evropského železničního šampiona, náš zájem trvá
Generální ředitel skupiny Škoda Group Petr Novotný. Pramen: Škoda Group
Pomohli bychom Talgu s rychlovlaky v regionech, kde jsme silní my, řekl v rozhovoru Petr Novotný. Odmítl, že by Škoda byla na prodej.
Omlouvám se jsem jenom laik, ale to co škoda v současné době vyrábí je bída, regionální soupravy interiér a pohodlí hrůza, sedět z Prahy do Kolína a dost. El. lokomotivy řady 380, je prý údajně také katastrofa. Jinou El. lokomotivu škoda už ani nedokáže vyrobit. Pamatuji co Škoda vyráběla za doby ČSSR, design byl na tu dobu nadčasový, bohužel soudruzi z SSSR nás hodně brzdili.
To by Škoda musela být co bývala aby měla správný zvuk a cenu! Vlastní hutě, výroba lodních dílů, strojů i velkých rozměrů, tabákových strojů, nářadí, výstavba elektráren, cukrovarů, kaučukových lisů, reaktorů, turbín, generátorů, transformátorů, … se 40 000 zaměstnanci různých profesí, vlastním výzkumem. V osmdesátých letech vyráběla podle potřeby kolem 20 lokomotiv za měsíc !!! Mnoho typů, rychlíkové s rychlostí až 200 km/hod , pro nákladní vlaky i velmi těžké, posunovací i s dálkovým ovládáním, důlní a další podle potřeb zákazníka. Mnohé jezdí stále. To nemluvím o parních kráskách. Díky nenažranosti některých lidí ve vedení firmy a bank je ŠKODA… Číst vice »
Někteří geronti by fakt potřebovali omezení přístupu k internetu 🤦♂️
Kolik je vám let?
Nebo kolik ti je, chlapečku? 🙂
Sprosťáku drzej. Co si to vůbec dovolujete? Vy by jste také potřeboval, ale něco jiného…
Podle Vašeho projevu žádný velký myslitel nebo pracant asi nebudete.
Dnes je situace jiná. Dřívější stroje byly z dnešního pohledu primitivní kusy železa (např. odporová regulace, 1 nebo max 2 systémové, diesel čoudil, řval a měl menší výkon…) , dnes to jsou hi-tech stroje vybavené více systémy, které jim umožňují daleko větší efektivitu a bezpečnost.
Dříve to bylo opravdu více o dolech a hutích, dnes více o technologiích, které vyvíjí a vyrábí stovky firem.
Nechci Vás urážet, ale nemáte pravdu. Nebyl vůbec žádný pravěk. Proč myslíte, že některé lokomotivy, trolejbusy zpívaly (T9, T14, …)? To byla právě pulsní tyristorová regulace. O strojích (velké horizontky, soustruhy, …) od Škody ani nemluvě. Pravda je, že ČSD vyžadovaly co nejjednodušší vozy často i bez rekuperace. To šlo do odporníků. Lokomotivy pro Bulharsko byly naopak velmi moderní. Stejně jako do bývalého SSSR, kde si přejímací komisaři kvalitu neobyčejně pečlivě hlídali. Také tam na tratích Moskva – Petrohrad jezdí ve velkém počtu stále s rychlostmi blížící se 200 km/hod. V halách, kde se vyráběly turbíny, jaderné reaktory, zařízení pro… Číst vice »
No tak 80 léta na západě a v Japonsku: TGV, Shinkanzen, ve Švýcarsku rekuperovalo úplně všechno. V provozu Shinkanzen myslím bez jedinného mrtvého, TGV v provozu pouze 1 strojvedoucí a několik při testech. V autech ABS, Airbagy. Zlín má životnost jednotky tisíc hodin, Cessna desítky tisíc hodin.
A na tyto dokonalejší komplexnější stroje potřebujete větší základnu vývoje, dodavatelů, servisního zázemí, proto je přirozené, že je výrobců nyní méně. Škoda bohužel více korumpovala a méně inovovala.
Jaká je vlastně budoucnost škodovky v železniční technice? Trh je pantery v „regionech, kde jsme silní“ (tedy reálně pouze v ČR a SK) již v podstatě saturován. Výtěžnost tohoto programu může zvýšit bateriová verze, ale to budou přinejlepším vyšší desítky jednotek. Širokorozchodné vozy pro pobaltí se pak musí potýkat s konkurencí od firem jako Stadler a nějaké dodávky na ukrajinu nejsou minimálně do ukončení konfliktu příliš pravděpodobné. Další trhy pro tyto jednotky asi spíše nejsou. Dále tu jsou finské a italské spací vozy (italské ve spolupráci s lokálním partnerem). Pokud ale Škodovka nevyhraje nová pražská patra, bude většina jejích kapacit… Číst vice »
Ano tak to bylo. Hezky se to čte. Ale v dnešní době zcela neudržitelné. Ekonomické hledisko mluví jasně.
Vypadá to, že si Škoda ukrojila příliš velký krajíc. Škoda, že se nebude dělat nic pro VRT.
Tajně chovám naději, že by třeba až se to opravdu bude blížit, Siemens zase obsadil Zličín…
Obsadil? Já měl za to, že to standardně koupil…
Nejspíš myslí „o(b)sadil pracovníky a stroji“…
Až se bude blížit co, objednávky VRT souprav pro českého dopravce, objednávky VRT souprav schválených v ČR pro jakéhokoliv dopravce, nebo nějaké přetížení současných výrobních kapacit Siemensu? Různé komponenty pro ICE/Velara se konstruují a částečně testují na Stodůlkách pořád.
Zličín ale Siemensu nepatří. Patřil PSN a teď patří Central Group a na místě fabriky má být obytná čtvrť. Až se to bude blížit, bude na Zličíně staveniště.
Pro náš stát opravdu hrozně výhodné.
Ať žije kolonie a montovny… 🇩🇪🇪🇺
Je zajímavé, že ta „montovna“ zaměstnávala desítky konstruktérů, kteří se podíleli na hodně zajímavých věcech. Ostatně dnes už jich nejsou desítky, ale stovky, byť už bez „fabriky“.
Z clanku vyplyva, ze konani jeste neni ukonceno, tudiz ani to, jestli Skoda Tr. s Talgem VR-soupravy delat bude nebo ne.
,,Pomohli bychom Talgu s rychlovlaky v regionech, kde jsme silní my” Takže v praxi by nám tu jezdily talga po VRT, pak nějaké jednotky na obyč rychlících v rámci ČR. Pak by ještě udali jednotky kusů čehokoliv někde ve východní Evropě a na Balkáně. A to by v kostce byla ta revoluční pomoc ve všech regionech, kde je Škoda úspěšná. 😀 Tak to jo. Já chápu, že k tomu musí být typická korporátní omáčka, ale tohle tvrzení je přinejmenším úsměvné… 🧐 Díky za článek. Na další vývoj situace jsem zvědav.
Nechte bejt takový Talgo i s generátorovým vozem na trati Zábřeh – Jeseník – Krnov – Olomouc …. 🙂
Ty generátorový vozy nejsou zase tak špatný, umožňují jet elektricky aspoň na části tratě kde je elektrifikováno… jako dvouzdrojová loko (kterou tu možná někdy za rok nově třeba i budeme mít, tuším běží výběrovko na něco menšího dvouzdrojového).
😀 Joooo, ano, prosím. 2 nebo 3 Talga a jako záloha brejle se třemi Bdt. Boží. 😀 Ach… co všechno jsme mohli mít. Škoda, no. (pun intended) 🙁
Znalec dal odborný posudek… ?
Ne, pouze komentář. Nevšiml jsem si, že bychom byli na akademické půdě.
Hezké. Bohužel min. to, že Škoda není na prodej, je ze strany pana ředitele vyložená lež. Platí, že PPF chtěla toto aktivum v poslední době střelit několikrát, akorát zatím bez úspěchu (hlavním důvodem měly být neuspokojivé finanční výsledky Škodovky v kombinaci s mizernou efektivitou a produktivitou, ale i poněkud přemrštěným očekáváním PPF ohledně prodejní ceny). I kdyby nakonec záměr spojení se s Talgem do nového subjektu Škodě vyšel (neočkávám to), dá se ve velmi blízké budoucnosti očekávat „šokantní“ oznámení o přeprodeji tohoto „evropského železničního gigantu“ novému majiteli. Ekonomická média pak budou pravděpodobně psát o úspěšném exitu PPF a na lži… Číst vice »
Tak žejo, to se prostě nedá napsat „dobré nabídce neodoláme kdykoliv“ to je jako napsat do reklamy „hlavně pozor ať vám náš koberec nezvlhne mohl by zplesnivět“…
Neboli informační hodnota takového tvrzení je maximálně orientační…
Já pracuji v ŠT 20 let a je mi smutno, kam až do pr… to firma dopracovala, krom trolejbusu, všechny vlakové projekty v mínusu a vyrobeny ve spěchu a velice nekvalitne o kvalitní lidí ve firmě není zájem, místo toho se berou nekvalifikovane pracovníky z Asie, na vedoucích a manažerských pozicích sedí podrz-tasky a kamarádi a během 3 let je potřetí vyměněno kompletní nejvyšší vedení firmy a každý tam lže jak tiskne. Jméno firmy Škoda prodáno a vyhlídky jsou opravdu katastrofální, kdybych neměl tolik let, dávno bych v tom bordelu nebyl
Trošku bych to poopravil. Logo Škody prodáno a jméno odkazu Emila Škody zneuctěno.
I ten název prodali, nejen logo.
Tak tohle mi nějak uniklo. Děkuji.
Firma která je tak podnikatelsky úspěšná, že prodá svoje jméno i logo, je v podstatě mrtvá! Takovou firmou bych se jako Talgo taky nenechal koupit. Leda že bych svou vlastní firmu ze srdce nenáviděl.
Ono už se jim to v historii jednou nepovedlo. Takže si to vyzkouší znova. Tehdy také zákazníci nechtěli nějaký ZVIL, ale Škodu.
Taky nechápu, jak z toho vybruslí. Spojení se známější a silnou značkou je jediné možné. Nedovedu si představit, že udělají zbrusu novou značku, která nikomu nic nebude říkat.
O to tady asi jde. Za každou cenu se zaštítit Talgem a v podstatě tu značku jenom využít…
Ale i to se pokusili udělat jen tak napůl, „za levno“
Říká vám něco ZNLE Gliwice nebo ZNTK Bydgoszcz? A i kdyby, sehnat za pár (desítek) milionů práva ke značce ČKD od nějaké obskurní entity by taky nemuselo být zas tak složité.
No ještě mají možnost použít značku používanou za protektorátu.
„Jsme překvapeni, že nabídka nebyla vzata v úvahu. Především vás mohu ujistit, že našemu postupu vůči společnosti Talgo nebrání žádné právní překážky,“ reagoval na odmítnutí Talgem Novotný.
—
Tenhle Novotný by se měl konečně probudit. To co Škoda Talgu nabídla nebyla žádná nabídka, ale výsměch. A Talgo se podle toho tak také zařídilo.
Škoda by se měla starat o svoje výsledky a ne zase kde by co s hotovejma cizíma technologiema skoupila. Talgo viditelně nemá v úmyslu mít se Škodou cokoliv společného. Se divim že se to Škodě vyplatí zvát se samo na párty, na kterou jí nikdo nezval…
Jojo, úspěchy na Východě. Úspěchů LotyšPanteru je plnej internet….
Rovněž to silné postavení na Balkáně je dost vachrlaté – v trolejbusech ano, ale na železnici? Plecháče a žehličky v Bulharsku, to už je hodně dávno.
Mlčky nelze jen tak přejíti úspěchy na východě západního Německa se šesti pušpuly NIM Express.
Ano. Jediný srovnatelný technologický úspěch českého průmyslu je snad jen Tatra RT6N…
Tam taky už par let ( především politici) řeší, jak se jich zbavit ( mám tam příbuzné a velmi často je v mediich, ze něco ….
Tak ten byl plnej i v roce 2005 úspěchů Pendolina a nakonec je z toho dlouhodobě vysoce spolehlivý vlak. Ne že by ty lotyšské 16Ev samy o sobě znamenaly úspěch na východě, ale dneska už nad starými ER2 výrazně převažují a třeba by ty začátky byly lepší kdyby na to měli v zimě nějaké depo se střechou…
„nakonec“ je tam ta důležitá část… bohužel jaksi, než to do té fáze došlo, stihli to bez náhrady stáhnout z výrobního programu. Takže pokud to někdo třeba uvažoval (do)koupit, tak byly buď fáze „nespolehlivej šmejd“ anebo „doprodáno“.
Pomerne dost skodovackych trolejbusu, tramvaji a zeleznicnich vozidel jezdi na Slovensku.
„Spor vyvrcholil včera, kdy to technickém problému na soupravě AVLO od Talga kolabovala železniční doprava v okolí Valencie.“
Kolabovala v Madridu, ne ve Valencii. Vlak Talgo se zasekl v tunelu mezi nádražím Chamartín a Atocha. Cestující strávili dvě hodiny ve tmě a 40 stupních v tunelu, než se povedlo dostat vlak do stanice. Několik cestujících rozbilo okna, aby mohli dýchat.
https://www.larazon.es/madrid/viajeros-avlo-renfe-valencia-madrid-rompen-ventanas-dos-horas-atrapados-tunel-luz-mas-40c_2024080666b1eeb376ed0d00011dd3c5.html
Takže, co je v tom článku, kromě popisování doposud neúspěšných námluv ŠG s Talgem, vlastně dobře?
Původně jsem chtěl napsat, že je správně informace, že generálním ředitelem Škody Group je (ne zrovna dlouhou dobu, ale přeci) citovaný Petr Novotný, ale pak jsem si uvědomil, že nic jako „Škoda Group“ ve skutečnosti neexistuje, takže není zcela správné ani to.
Za článek autorovi ale i tak děkuji 😉
Komcern Škoda Group už od června skutečně existuje. Nedávno jsem schytal spoustu mínusů za to, že to nevím 🙂
„Do sporu se zapojil i španělský premiér Óscar Puente…“ – španělský premiér je od roku 2018 Pedro Sánchez
Oscar Puente je ministr dopravy 🙂
Moc by mně zajímalo, kterejpak překladač přeloží:
«Óscar Puente será ministro de Transportes y Movilidad», jako „španělský premiér“.
Nemáš cash, neplácej, neplánuj, nestav vzdušné zámky. Máš cash? Tak hurá jdem obchodovat. 🙂 Aneb bez peněz do hospody nelez… 🙂
Platidel jsou spousty (obchodni podil, cenne papiry, drahe nerosty, patenty, jina autorska prava, …), nejen cash.
>Zároveň v rozhovoru připustil, že finanční nabídka na odkup ze strany Škody stále může přijít.
Tak nebuďte překvapeni a dejte jí. Vždyť u akciovky na burze se ani nic jiného čekat nedalo. Cash na ruku vs nejistá nabidka.
Na druhou stranu je plně chápu, že by chtěli tu due dilligence…
Kdybych neměl jistotu, že mají solidní zájem, tak detailní data taky konkurenci nedám. Ale detaily NDA a jestli jim odmitli jej dát a vůbec se s nima nebaví neznám. Firma se dá ohodnotit i z burzovních dat. Škoda taky zatím o penězích nic neřekla, takže těžko říct, jak moc je tam berou vážně.
Na druhou stranu podle odkazů bude Talgo muset řešit zpoždění dodávek, problémy s kvalitou svých nových vlaků Avril (S106) odškodnění a možná soudy. Vůbec bych nechtěl být v kůži toho, kdo za ně bude tahat horké kaštany z ohně.
Tak jestli to s nima skoulí jak s ČD a 380, tak mají vyděláno. 😉
Takže tudy cesta vedla? Spojit se se „zkušeným sudičem“??
Zrovna tohle unikátní škodovácké know-how by se teď Talgo hodilo. Akorát nevím, jestli funguje i mimo Čé eR….