Šéf Ryanairu Wilson: Mezi letišti musí dojít ke změně myšlení. My máme na výběr, ona ne
Letadlo Ryanairu na pražském letišti. Pramen: Letiště Praha
Letiště by měla podle Wilsona více těžit z neleteckých příjmů, jako jsou parkování nebo komerce, a ne zvyšovat poplatky pro aerolinky.
Města v zahraničí, ve kterých se nachází malá letiště, rozhodně z přítomnosti Ryanairu a dalších LCC těží. Když se projdete po centru Charleroi, Eindhovenu nebo Beauvais, uvidíte na zahrádkách barů a kaváren plno lidí s kufry, kteří se z Bruselu, Amsterdamu nebo Paříže vydali s předstihem a před odletem stihnou pár piv nebo kafí v podnicích, které by se bez nich snad neměly šanci uživit 🙂
Otázka, zda Praha potřebuje ještě navyšovat počet cenově citlivějších turistů, kteří se budou pohybovat jen v samém centru. To směřování by spíš mělo být na zbylá česká letiště.
Jendo, dělám v letectví už 40 let, to co říká a dělá pan z ryanairu je bohapusta lež a podvod na lidí, využívá veřejné mínění a neznalost. Žádný region na ryanairu nevydělal.Jen z veřejných peněz každý z nás doplácí na jejich cenovou
politiku. Ono stačí jen znát a počítat.
Já jsem v letectví jen o málo méně a i když bych asi nebyl tak úplně přísný s hodnocením, že žádný region na RYR nevydělal, protože to by bylo na delší a hlubší analýzu, souhlasím naprosto s tím, že jejich obchodní model byl postavený na zneužívání velmi silné vyjednávací pozice, nepravdivých a zavádějících informacích (analýza York Aviation aka RYR o přínosech pro regiony, kterou se dodnes operuje), vyhrožování a konečně bezostyšném využívání veřejných dotací (ač to pochopitelně takto nikdy nikdo nenazval). O to více mě fascinuje jejich pokrytectví, kdy často osočují ostatní z pobírání podpor a dotací a sami sebe… Číst vice »
No jo… Regionální politici… Ryan má skvěle zmáknuté PR na tahání dotací.
No chtít může 🙂
Je to jejich business model… Ryan potřebuje být hlavně na prvním místě v porovnávačích holých cen. Celkem napjatě čekám, jak dopadne ta regulace služeb jako minimální rozměr příručáku atd…
A co třeba automobilky, ty mají také reklamu na auto od 299 000 a není třeba v základní výbavě skoro nic.
Mě tohle na rozdíl od neandrtálců, co neumí číst neuráží.
Ryanair má jasně psané a dané podmínky při rezervaci a jen blbec neví, co si kupuje. Stejně tak jen blbec si koupí auto za 299 000 a diví se, že nemá třeba automatickou klimatizaci, nebo elektrická okénka vzadu.
Líbit se ti to nemusí, ale zregulované to bude, hotová věc. Evropským parlamentem to prošlo.
Fakt si tady nadnárodní korporace nebudou vytvářet vlastní pravidla hry 🙂
to je stejne neuveritelny, jak nekteri zcela nesamostatni jedinci musi za kazdou cenu odpovednost za sve chovani prenaset na EU…
kdyz jdete na toaletu, take se ptate eu, jestli smite?
Nepřipadáš si někdy sám sobě k smíchu?
Ani ne, dovedu se o sebe postarat sám a nepotřebuji dohled.
To máš v pořádku. Stěžovat si ale teď musíš u Evropské komise.
Ja? proc bych si mel stezovat?
ty si tady neustale stezujes. tak utikej.
My se se k tomu komunismu nakonec proregulujeme…
Nemohu si vzpomenout, která že automobilka vámi nabízené holatko nabízí.
Hlavně která automobilka má dynamické ceny doplňků 🤣
na dynamických cenách je něco špatného?
budeš si muset zvyknout, ty naštěstí nikdo regulovat nebude.
Tak to byla realita jeste nedavno… ted uz se ten zaklad „holátka“ docela posunul, ale rada veci jeste neni samozrejmosti v zakladnich vybavach.
Až nebude Ryanair pobírat jakékoliv přímé a nepřímé dotace, bude lidem vyplácet odškodné na první dobrou bez cukání a nutnosti soudních žalob, nebude používat klamavou reklamou a různé triky za hranou… Tak pak ať klidně zůstane bez regulace. Jinak nemá co pindat. Stejný odpad je u nás Smrtwings.
Tak zrovna ryanair patří mezi ty s celkem pozitivní pověstý týkajících se odškodnění apod.
ale ta klamava reklama by mě zajímala – jakou klamavou reklamu máte na mysli?
Autoprůmysl má v EU zcela největší a nejpřísnější minima ze všech, a ještě zpřísňovaná skoro každých 5 let.
Tak prosím, Budějovice už se třesou 😊
Stačí jen v rezervačním systému přejmenovat na Prague-Český Krumlov (JCL)
Prague-Pardubice taky dává smysl.
Určitě. Dotovat z peněz Pardubického kraje turistiku v Praze je super nápad. Nejste náhodou s koblihou Kolovratníkem příbuzní?
Jen pro informaci, dotování turistiky v Praze zde již bylo. Kolem 2011 – 2013, když do PED létaly společnosti z Ruska, které nemohly z důvodů omezení daných mezivládní dohodou létat do PRG… před letištěm stály autobusy, které naložily cestující a odvezly do Prahy…
On v té době Pardubický kraj platil rusáckým aerolinkám za to, aby létaly do PED? Nebylo to spíš tak, že PED byly pro ně schůdná alternativa vzhledem k legislativním omezením? Že pak v PED začali mít velké oči a za 300 mega postavili terminál v době, kdy mezera na trhu, z které profitovali, zmizela je už na jiné vyprávění.
Především je třeba upřesnit, co vlastně pan Wilson kritizuje, protože jeho vyjádření „Svou kapacitu budeme přidělovat na letiště s nejnižšími náklady, protože to nám dává možnost si stanovit ceny letenek. My máme na výběr, ona ne,“ je prostě zavádějící. Jsou dva základní okruhy poplatků, letištní taxa a přistávací/parkovací/hlukové poplatky. První je určen na pokrytí nákladů provozu letištního terminálu (včetně veškerých technologíí a personálu), druhé na pohybové plochy a další infrastrukturu (opět vč. všech technologií). RYR vždy velmi tlačil na výši taxy, protože to jsou peníze, ke kterým se snadno dostane a má je nějakou dobu k dispozici. Navíc, proporčně jde… Číst vice »
No, když budu chtít na Mallorcu s Ryanairem z Vídně, bude mě to stát tuším 6000,- za zpáteční letenku. Když budu chtít se Smartwings z Brna, stojí to 16000,- Za těch ušetřenych 10 tisíc na osobu panu Wilsonovi odpustím, že tu problematiku ve vyjádřeních zjednodušuje.
Já teda vidím zpáteční lety se Smartwings z Brna cca někde kolem 7000 Kč. A je to teda jen dvakrát týdně zdá se.
Letět z Vídně s Ryanem Vám určitě bránit nebudu, ale s takovými předpoklady na vodě je otázka jestli vůbec ušetříte (předpokládám, že nepoletíte v plavkách s ručníkem kolem krku) :-).
Mohu se zeptat na jednu věc – lžete úmyslně, nebo lžete z neznalosti?
nejdražší (týdenní) letenka z brna s QS na malorku je až do konce sezony za 6-7 tisic. samozrejmě zpáteční.
A to je jako malo jo? Z Vidne se da dostat na 2000 kc zpatecni. Mimo sezonu klidne na 800 kc.
To je sice hezký 🙂 ale pokud vám to uniklo, je to reakce na tvrzení, že z Brna je to za 16.
Nevím jestli je to málo nebo hodně, ale je to zhruba třetina toho, co tvrdil ten na začátku.
Pan lze umyslne. Bohuzel dnes vcelku bezna realita……
Nelžu. Ono to totiž nabízí na stránkách těch 6000, ale když se tím proklikáte na uplnem konci jste na 16000. Přesně takhle jsem se radoval a pak byl zklamaný, když jsem to osobně konfiguroval. Proč mají takovou zvláštní klamavou reklamu ? To se poptejte u Smartwings.
Nevím ze které planety jste spadl, ale tak se vyhledávání letenek řadí odjakživa. Pokud chce někdo letět přes nevím co všechno šíleným složením letů za 18 litrů, může, ale nemusí, protože před tím je habakuk jiných a levnějších nabídek. To máte v každé trase se všemi aerolinkami, klidně se na dálkových letech dostanete na statisíce v ekonomické třídě, pokud se proklikáváte dozadu.
klamava reklama? coze?
Asi úplně nerozumím, co jste tímto chtěl říct… Já jsem uváděl, že tvrzení RYR o tom, že když bude letišti platit méně, tak budou letenky levnější, není pravdivé a jako příklad dával skutečnost, že ceny letenek do stejných destinací z BTS nejsou většinou levnější než z VIE, byť tam RYR platí 4x méně. Právě naopak, z VIE jsou často levnější.
Na konci dňa je to o tom či letisko a dopravca nájdu prienik v ktorom sa vedia dohodnúť na deale. Ak má Ryanair inú predstavu ako PRG, tak holt sa nedohodnú. Je na oboch stranách aby si vyhodnotili či a do akej miery sa im oplatí robiť ústupky. Samozrejme že Ryanair ako LCC má nejakú predstavu o tom čo chcú jeho zákazníci (lacné letisko s len základnými službami) a je v poriadku ak ju komunikuje, ale úplne rovnako je v poriadku ak to letisko cíti nejako inak a má pocit že je preň vhodná iná stratégia.
Tak ať zkusí Kunovice 😁😁.
Pan Wilson pracuje pro Ryan, takže ho hájí a bojuje za něj, dělá to dobře.
Vím, že je to nesmysl, ale docela by mě bavilo, kdyby Ryan koupil pražské letiště a začal vysvětlovat proč nejde zlevnit poplatky, jak musí investovat, udržet špičkovou úroveň služeb apod…
To by se pak platilo i za použití záchodů na letišti?
Bez zaplacení by každý člen rodiny letěl z jiného terminálu.
.. a jiny den.
A při nákupu letenek by tam 3x vyskočilo okno, jestli si nechcete teď výhodně zakoupit přednostní nástup na letištní toalety v balíčku s více místem na nohy.
Neplatilo . By je zrušil a místo záchodu tam dal duty free.
Jen jestli ve skutecnosti neni pod tlakem Ryanair uzivit vsechna ta objednana letadla a kdyz musi jit do spoluprace se spolecnostmi jako Kiwi…
Určitě ne, Ryanair má velké zisky a počet cestujících stále roste.
Realita je taková, že Ryanair vůči zaměstnancům praktikuje kapitalismus 19. století, ale jeho obchodní model je postavený na inkasování socialistických dotací ze strukturálních fondů EU u letišť 2. a 3. kategorie.
Letadla by, pokud by je nechtěl, bez problémů se ziskem prodal.
Otázka stojí, zda lidé chtějí někam letět, kvůli místu nebo proto, že tam jsou levné letenky. Já se domnívám, že minimálně u Prahy platí to první a pak je pravdou přesný opak toho, co tvrdí pan Wilson. Pokud si Ryanair chce ukousnout část lidí, co chtějí do Prahy, pak musí akceptovat podmínky letiště a nemá na výběr. Letiště na druhou stranu má na výběr několik dopravců, kteří jsou schopni zajistit spojení do destinací, které obsluhuje Ryanair. Snad kdyby Ryanair nabízel takové destinace, nebo takovou frekvenci, jako nikdo jiný, pak by měl pan Wilson pravdu. Ale u Ryanairu to nevidím. Praha… Číst vice »
No, Praha ani tak long haul nechce (resp. jasně, nebrání se jim, ale není to to, co praha potřebuje za každou cenu). Sice se o něm hodně mluví (protože to zní líp, než nová linka do .. random Evropskýho města), ale jinak jsou longhauly vesměs jen „šotopřání“ leteckých šotoušů (nevím, jak jím říkat – spotteři jsou trošku jiná skupinka). Co Praha chce, a hlavně potřebuje, je stabilní domácí síťová aerolinka, která nebude lítat do random „leisure“ destinací se smysluplným leťákem do Evropských destinací a mírně vzdáleného okolí. A pak třeba budou časem i nějaké stabilní dálkovky, a ne random výstřely,… Číst vice »
Jaky je prosim rozdil mezi spotterem a leteckym sotousem?
No, mezi šotouše bych řadil(když tak mě opravte, jestli už mají nějaký název) lidi, co bez jakéhokoli širšího vnímání reality fantazírujou o tom, jak by praha uživila dvacet dálkovek, takokvé to typické „myslím, že miami by se uživilo“, „bangkok by se uživil“, „united a delta by se uživili celoročně“ atd .. jestli mi rozumíte.
Možná to nejsou šotouši, ale rozhodně to nejspou spoteři .. to je přecejenom dost odlišná skupinka (sedí, koukaj na letadla, fotí je, a většinou – narozdíl od předchozí skupiny – většinou rozeznaj boeing od airbusu 😀 )
Shot = snímek, šotouš = fotič, tak nějak to vzniklo, ne? O míře vzrušení ze samotného dopravního prostředku – toho či onoho – a touhy po něm ten pojem sám o sobě nevypovídá vůbec nic. A o jeho druhu už vůbec ne.
jako jo, tyhle kořeny tam citim.. o tom žádná 🙂
ale v zel. diskusich se můžeme setkat s tím, že „šoto*“ je použivaný dost často v negativním kontextu.
zatímco u spotterů mi tahle hanlivá konotace chybí, resp. jsem ji nezargistroval 😀
Vy myslíte, že by se Bangkok neuživil?
Dobře, a jaké jiné destinace, než huby velkých leteckých společností, by měly být v nabídce?
Když k těm společnostem, které jste vyjmenoval, přidáme Brussels a něco, co je teď v Itálii, tak je to drtivá většina významných evropských měst.
Jo, pro nás by bylo potřeba, aby byl odlet brzy ráno a přílet večer, což se asi kvůli nutnosti nocování moc nechce.
Tak se můžeme podívat .. Začněměž třeba Francií – jediná (!!!) Paříž se létá normálním způsobem – zbytek většinou 2x – 3x týdně Švýcarsko – Zurich jediný smysluplně – GVE – noty na buben Itálie – jediný řím a milán je lítaný smysluplně – vše ostatní je lítaný jak noty na buben – 2x – 3x týdně … a takhle je to pratkicky všude jinde do okolních zemí 🙂 Pokud jde o spojení do „daleka“, tak máme v Praze (byť s přestupem) luxusní situaci – vybere se každý, do hubů všech relevantních aerolinek se lítá většinou aspoň 2x – 3x… Číst vice »
Dobře. Francie – Paříž je jediné hodně důležité město tam. Fakt je potřeba linka do Lyonu, Marseille, Bordeaux… Aby to mělo nějaký přínos i pro byznys klientelu, tak je potřeba odlet ráno z Prahy a přílet večer – najde se pro to dost solventních cestujících? Švýcarsko – ZRH tam je, Ženeva je zas o kus menší a kdo chce, má spojení z letiště vlakem. Itálie – zase Miláno je byznys centrum, Řím je administrativní sídlo, Neapol, Benátky a podobně jsou významem o kus níž. Německo – FRA, MUC, DUS se lítá. Brusel, Amsterdam, Londýn spojení mají… Spojení do kterých významných… Číst vice »
Sitovy domaci dopravce je ale prave o tom, ze se leta i do relativne mene vyznamnych destinaci, nez domácí hub.
Dobře, ale do kterých méně významných destinací by se mělo létat? V roce 2008, tedy asi v době nejvvětší slávy ČSA, jsem byl dlouhodobě v Tallinnu. Bylo příjemné mít přímé spojení tam, ale většina těch cestujícíchv Praze přestupovala. Ti to teď bez problémů můžou vzít přes WAW, AMS, FRA a nebo RIX. Cestujících z Tallinnu do Prahy zas tolik nebude, aby to uživilo přímý let. A tohle asi byl případ všech těch menších destinací, kterých bylo tehdy hodně. Musíme se smířit s tím, že jako Praha nebude nikdy mít velké množství dálkových letů, tak ani nebude mít denně spojení ani… Číst vice »
Ale jistě, že Praha long haul chce. Americký/asijský důchodce je pro Prahu lepší než zlitej student z Anglie… A přemýšlí tak naštěstí i vedení letiště.
Ohledně domácí síťové aerolinky máte naprostou pravdu 🙂
nemluvím o Praze jako městu.
Mluvím o Praze jako letišti.
Vedení letiště přemýšlí tak, jak přemšlí management firmy – čili generovat zisk.
Jeden bázovanej boeing 737-800 vygeneruje denně cca 2x – 3x víc peněz, než jedna random dálkovka.
Americký/ázijský dôchodca príde aj bez tej priamej diaľkovky.
Blbost, Ryanair provozuje dva typy linek: ty které si na sebe vydělají a ty u kterých chce vyždímat podporu a dotace na maximum i za cenu ztrát. Myslím že je lepší když bude létat tam kde je poptávka i s nějakými poplatky než s nulovými poplatky do destinací typu Hahn, Weeze, Sandefjord, Skavsta a tak.
Myslíte že jako do Hahnu přiletí lidi , vystoupí, koukají kolem, nic tam není tak letí zpátky? Pro oblast Frankfurtu je to normální druhé letiště, holt tam hodinu a půl jedete – ale máte levnější parkování i letenky. Pro rodinu už ten rozdíl může být ranec.
Weeze podobně, letiště pro Nizozemí, jen bez jejich daní…
To sice ano, ale linka Praha-Hahn nevydělá tolik jako třeba Praha-Madrid. A vyplatí se mít spojení s Hahnem za cenu nižších poplatků? Já myslím že ne. Protože ty smysluplné linky Ryanair už z Prahy provozuje a rozhodně je jen tak neopustí i přes vyhrožování letišti.
Když je HHN takové terno, tak proč odtamtud Ryanair v podste zmizel poté co skončil dotační penězovod od hesenské vlády?
Tak s těmi poplatky a tím, že mají letiště sdírat pasažéry jinde je vcelku vedle, ale s tím, že letiště utrácejí za nesmysly, tak v tom má docela pravdu. Celkově je mi asi jedno kolik tady budou mít letadel, protože zatím většinou stejně lítají tam, kam já nepotřebuji a nevidím důvod tam vůbec letět.
A ještě bych dodal, že volit trasy podle poplatků je asi docela dost velký omyl, protože já bych raději volil trasy podle poptávky zákazníků.
Jenze u Ryanairu tu poptavku bych rekl v nemalem procentu tvori prave cena te letenky.. takze v konecnem dusledku je to jedno s druhym.
Praha bude mít vždy nějaký provoz i bez Ryanairu, ale zbylým pěti regionálním letištím a hlavně jejich nedobrovolným sponzorům krajům by měl někdo tenhle článek strčit pod nos…
Brno a Ostrava zas tak velý sponzoring nepotřebují, provozní nákady si pokryjí.
No, LOT by bez sponzorigu OSR nelétal….ale problém je skrytý sponzoring, resp. dotování provozu RYR prostřednictvím minimálních poplatků, které na regionálních letištích platí. Ty peníze pak chybí na investice (alespoň menšího rázu), netvoří se rezervy….
Nedobrovolným sponzorům krajům? Ony ty kraje někdo nutí ta letiště dotovat?
Co bylo dříve, letiště, nebo kraje?
Pokud pod pojmem kraje myslíme ty dnešní VUSC, tak byla dřív letiště. A plyne z toho co?
Na počátku byla Správa (ČSL) a pak VUSC, Správa se rozdrobila, hejtmani zářili štěstím, a teď se veřejné korunky v regionech kutálejí a kutálejí a kutálejí …
Většina z nich si takový majeteček na krk dobrovolně nepověsila…
Omyl, v roce 2004 kraje tlačily na ministerstvo dopravy, aby došlo ke zrušení ČSL a regionální letiště přešla do majetku krajů
Ja teda nemam pocit, ze by PRG stala a padala na jednom irskom sockoairi a jeho klientele, ale O’Learyho nabubrele buranstvo je zjavne nakazlive.
…ona ne, když už chcete korektně skloňovat 😉
Naštěstí má možnost volby i cestující.
Tak ať létá místo Prahy, do Brna, Ostravy, Pardubic, tam budou poplatky nižší a poptávka tam bude taky, viz vítíženost linek z Ostravy a Brna na Stansted.
Na Stansted naplníš letadlo odkukoliv, pokud budeš mít cenovou politiku jako oni. Když se přizpůsobíš, letíš za 600. Z Brna měl vysokou vytíženost i Berlín, ovšem 2/3 letadla letěli za 5€, aby tomu tak bylo. To asi zrovna vejvar nebyl.
Ale nějaké destinace na západě, nebo severu Německa, jako např. Düsseldorf, Köln, Dortmund, Hamburk by se určitě uživili, stejně tak sever Itálie, Paříž, Barcelona, Madrid, prostě všude kam létá business klientela a sem tam nějací turisté. Berlín paradoxně úplně destinace pro business klientelu není, tedy alespoň na německé poměry.
Aa, ryanair si dela PR … 🙂
tak ať létají do Budějovic, tam to bude určitě levnější . a vlaky mezi Prahou a ČB 200km/h … již brzy 😀
Letiště Praha – Budějovice již brzy v naší nabídce. Váš Ryanair. 🙂
Low fares, fly simple…
To by se ale museli Budějovice přejmenovat na Praha Jih, nebo alespoň Salzburg Severovýchod.
Každý má začít se změnami u sebe. Wilson když letí za Kiwi, tak má letět do Brna a ne do Prahy, kde Kiwi nesídlí…
Kiwi.com s.r.o.
Sídlo:
Rohanské nábřeží 678/25, Karlín, 186 00 Praha 8
Začínali v Brně a ono je to složitější:
https://rejstrik-firem.kurzy.cz/04364121/kiwi-com-ventures-sro/
sídlo firmy kiwi.com Praha. Vždy je něco složitější:-)
Fakt že jo? Já měl Kiwi vždycky za tradiční brněnskou firmu, která vyrostla a působí v Brně a má tam IČO. Ta posedlost všech firem mít za každou cenu sídlo v Praze je fakt už diagnóza. Pak mají regiony prosperovat.
Mám za, že to dělají kvůli finančáku. V Praze je tolik firem, že nehrozí, že by je finančák nějak moc obtěžoval. V Brně jsou pod větším drobnohledem. Alespoň takové byly interní informace v jedné nejmenované bance, která takto taky měnila sídlo.
Tohle ke argument, ktery se casto pouzival, ale dneska uz je ponekud oslabeny – financak, pokud chce, muze zahajit kontrolu bez ohledu na mistni prislusnost.
V praxi má ale každé město/městská část určitý počet zaměstnanců a někde jich je méně. A tam je i méně kontrol, protože je málo lidí. V Praze je mnoho podnikatelů, kteří např.podnikají na jedné části Prahy, ale ze stejného důvodu mají sídlo na jiné části Prahy. I tady se to vyplatí ještě dnes, pokud je firma „na hraně“ s daněmi 🙂
Náklady ať nesou jiní, já si nechám zisk.
Jako laika mě napadá jedna otázka… nebylo by např. pro Brno snížení letištních poplatků cestou, jak k sobě více nalákat Ryanair, či jiné dopravce?
Možná, ale pokud nemá být letiště dotováno z čistě veřejných peněz, potřebuje i nějaké příjmy na pokrytí vlastních nákladů. Letecký provoz ano, ale ne za každou cenu
To určitě souhlasím, ale není výjimkou, že je třeba kraj ochoten linky dotovat… a v tu chvíli by mi přišlo mi jednodušší než domlouvání o dotování raději snížit letištní poplatky a místo toho pak pouze vynaložit vyšší prostředky na provoz letiště (případně kompenzování ztráty)
No, a presne lide, jako vy, jsou cilovka techto PR kampani ryanairu.
Ti nejdrive Ryanairu zacnou verit, ze letiste XX je drahe, pak to zacnou vsude opakovat, pak se toho chyti media, a pak z toho vznika zdanlive “verejne prani” aby samosprava/letiste zaclo dotovat ryanair …
Ono pokud by se to s ekologií myslelo vážně, tak polovina jeho letů neletí. Ve většině případů se s ním letí ne proto, že tam potřebuji, ale protože je to levné.
Asi nejen jeho. Ale ona by se pak musela zase dotovat jinde ta ekologie, zvlášť dnes, kdy letenka do jejich cílových destinací vyjde často levněji než třeba ekologičtější vlak..
proč by to provozovatel letiště dělal ? Letiště v Brně provozuje soukromá společnost Accolade a ta chce stejně jako Ryanair pro své vlastníky zisk…
To jsou jen takovy jeho kecy. Vzdycky budou litat tam, kde bude poptavka. Ano, mohou ji stimulovat nizsimi cenami, ale i to ma sve limity, na ktere Ryanair uz davno narazil. Proto se presunul z BTS do VIE, proto BCN, odchod z HHN atd atd. Proto nakonec je v Praze a ne Pardubicich.
Ryan v Pardubicích není? Aha, tak to ty 2 letadla dnes dopoledne u terminálu byla asi klamavá reklama.
Troufám si říct, že byla myšlena báze, a tu má Ryanair v Praze, ne v Pardubicích.
Jo to je jiná.
souhlas, akorát z HHN Ryanair odešel do FRA a už je přes rok potichu zase zpátky 🙂
Je to tak, ale ma tam par letadel, oproti drivejsim tusim az nekolika desitkam. Asi nikdy (nejspis) nepujdou ve velkem na letiste typu CDG, FRA, LHR, ale doba, kdy byli pouze na secondary letistich a castovi nekde v polich, je pryc. Se 600 letadly to proste nejde. Jinak samozrejme jen pochopitelne, ze bojuji za svuj byznys a delaji si PR, ale je to jen folklor.
Teatrální odchod z HHN přišel v okamžiku, kdy hesenská vláda přestala HHN dotovat.
Poplatky v Brně (i Ostravě a Pardubicích) již JSOU výrazně nižší než v Praze.
Aby ne, úroveň služeb je tam taky úplně jiná.
Nájemce BRQ má jako core business logistické sklady na pozemcích kolem letiště. Letecký provoz je jen nutné zlo a okrajová záležitost. Místo utápění nesmyslných peněz v dotování letiště by se město a kraj měli soustředit na dokončení dálnice na rakouské hranice.