Šéf Ryanairu navštívil Polsko, představil novinky a zesměšnil nové letiště Radom u Varšavy
Šéf Ryanair Michael O'Leary na tiskové konferenci v polském Krakově. Zdroj: Facebook.com - Krakow Airport
Návratu Ryanairu se dočká hlavní varšavské letiště, pro Krakov chystá dopravce dosud největší nabídku spojení.
„Do Radomi nepoletí nikdo, kdo chce navštívit Varšavu.“
Tak ja bych tam klidne i letel, ale RYR nelita z Prahy ani do Varsavy, ani do Radomi…
Clanek taky vyzniva dost negativne (O’Leary zesmesnil letiste Radom, nedohodl se s vedenim letistem Modlin), ale pravda je takova, ze Polsko ma mnohem lepsi nabidku linek, nez mame my.
Prostě jedno letiště zranil těžce, jedno lehce a jedno …. zesměšnil! :-D:-D:-D
inu, typický O’Leary. když otevře hubu, tak to jsou jenom urážky, zesměšňování, fňukání nebo vychloubání. ale díky němu máme levné letenky (a to nejen u FR, ale i konkurence, která se chtě-nechtě musí přizpůsobovat)
Linka Krakow – Poznań? A tohle klimamagorům nevadí…
Proč si myslíš, že jim to nevadí? Povídej.
„Radom u Varšavy“, to je jako “ Pardubice u Prahy“ (stejná vzdálenost letiště od hlavního města).
Ale zatímco Pardubice příležitosti takového pojmenování nevyužily, Poláci se jej s radostí ujali.:)
Cosi podobného je i letiště s názvem Frankfurt Hahn HHN což je taky 120km od centra města
Měřítka v Polsku jsou přece jen trochu jiná než u nás.
jasně, 100 km v Polsku je něco úplně, ale úplně jiného než u nás, že?
Asi jsem jdiný, ale Ryanair se mi fakt příčí, žije de fakto komplet z kapes daňových poplatníků (oni jsou dotováni i ti ostatní, asi, nechci teď kecat, ale RYR je podle mě extrém).
Nebýt nizkonakladovek, letenky by u tradicnich soolecnosti byly daleko vyssi.
Jsou nízkonákladovky a nízkonákladovky…a je pravda, jak uvádí W14, že tam, kde má RYR vyjednávací sílu, tak je jeho provoz mohutně dotován, ať už formou slev nebo různými marketingovými příspěvky… Díky čemuž generuje obrovské zisky, přičemž náklady zůstávají jiným…
Nebude náhodou i tiskovka v Praze? Chtělo by to nějaké nové linky…
Nebo tiskovka v Českých Budějovicích 🙂
většinu obyvatel ČR stejně regionální letiště v Praze nezajímá, možná když se tam občas najdou extrémně levné letenky. velká mezinárodní letiště se slušným výběrem (i mezikontinentálních) destinací máme dobře dostupná a skoro vždy i blíže (časově, zejména po započtení času ušetřeného tím, že se ušetří jeden přestup) než PRG. ať už je to VIE, MUC, BER nebo i ten KRK…
A KTW a WRO také. Polská letiště neskutečně jedou. Aktuálně 80 linek RYR z KRK a to i do velmi zajímavých destinací typu Lurdy, Eilat, Podgorica, Ancona atp. Ostraváci musí mít radost.
No musí…..
To je zajímavé, že to regionální letiště, které nikoho nezajímá, odbavilo více než dvakrát více cestujících než Krakov, který zmiňujete (v roce 2019). A kam létáte, že musíte z Prahy vždy s přestupem? (kromě destinací mimo Evropu)
Jenze Kraków ma 800 tisic obyvatel, je to az druhe nejvetsi mesto v Polsku. A mimochodem – v roce 2022 Krakovske letiste odbavilo bezmala 7,4mil. cestujicich, Praha (1,3mil. obyvatel). 10,8 mil. cestujicich. 😉
Ano, je to druhé největší město, ale spíše mi připadá zvláštní, že někdo považuje Prahu za regionální letiště a Krakov za nějaký evropský hub.
Ale ten rozdíl se celkem markantně zmenšuje. A není to hlavní město státu.
Napad vlady je uplne zrusit letiste Modlin, a cestuici presmerovat na letiste (Warszawa) Radom. Proti letiste Modlin bojuje taky (statni) PKP InterCity – dalkove vlaky uz tady ne zastavuji. Ne vadi im to, ze Modlin je mnohem bliz Varsavy, nez Radom. Kvuli nezajmu sukromych linek, statni LOT bude donucen letat z Radomia. To je ciste politicka zalezitost.
No síce tam nestoja, ale každých 30 minút odtiaľ ide autobus na stanicu Modlin odkiaľ hodí AirportExpress prevádzkovaný Kolejemi Mazowieckimi do Varšavy.
Daleko pravděpodobnější než rušení je, že z Modlina udělají armádní nebo nákladní letiště. Spíš zruší Chopina a postaví tam novou luxusní Varšavskou čtvrť.
Pravda, vybízelo to k tomu, doplněna Radom:-)))